♡ Bevallingslijst 2023 ♡ 1 januari Moeve - 2e kindje (30-12) 5 januari Saar1988 - 33 jaar - 1e kindje mamavanlisi - 31 jaar - 2e kindje 7 januari Main2 - 37 jaar - 2de kindje Klaasje17 - 25 jaar - 2e kindje 8 januari Selina26 - 41 jaar - 4e kindje xMomx - 33 jaar - 3e kindje ♡ 9 januari Veerle - 31 jaar - 1ekindje 10 januari Mollyke - 34 jaar- 2e kindje 12 januari Akka - 29 jaar - 3e kindje Jaime - 25 jaar - 2e kindje 13 januari Jazz83 - 39 jaar - 1e kindje ♡ 14 januari Dafino - 38 jaar - 5e kindje 15 januari Marijtje85 - 37 jaar - 1e kindje 17 januari Milena92 - 29 jaar - 1e kindje Kimmm90 - 32 jaar - 3e kindje 19 januari Laura - 25 jaar - 1e kindje JEKplus1 - 33 jaar - 2e kindje 20 januari Sisi3 - 28 jaar - 1e kindje 22 januari Finca - 33 jaar - 1e kindje 24 januari Fanne - 33 jaar - 3e kindje 26 januari Debby90 - 31 jaar - 2e kindje 28 januari: Pattyx - 27 jaar - 1e kindje Puttertje - 28 jaar - 1e kindje 30 januari: maansneeuw - 31 jaar - 2e kindje Mycalynn - 35 jaar - 1e kindje --------------------------------------------- ♡ Jongen (10) ♡ Meisje (7) ♡ Verrassing (3) ------------------------------------------ Afspraken ♡ Overige afspraken: Marijtje85 - 16 november intake kraamzorg Finca: 1 december - intake kraamzorg Finca: 19 december - liggingsecho Verloskundige: JEKplus1: 15 november controle vk Marijtje85: 22 november groeiecho en controle gynaecoloog Finca: 30 november controle + bespreken bevalplan Jazz83: 13 december controle en echo vk + gyn ••••••••••••••••••••••••••• Sterretjes: A* (15 weken) kindje van Nixter Bevallen ♡ WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
Ja maar weer van de vorige keer dat zo'n plan ook snel de prullenbak in kan. Dus nu vooral wat dingen rondom communicatie erin gezet.
Wat betreft het bevalplan: daar zet ik niet teveel bijzonders in. Iedere bevalling is anders en het loopt toch nooit zoals je verwacht. Ik wil er het volgende op basis van mijn eerdere ervaringen inzetten: Dat ze tegen me moeten vertellen wàt ze doen (bij mijn eerste begonnen ze soms gewoon aan m te sjorren en dat voelde heel onveilig); Als een knip nodig is, vind ik dat prima, maar dat hoef ik dan weer niet te weten; Ik wil niet persen op mijn rug. Bij de tweede ben ik op mijn zij bevallen en dat voelde zoveel beter. Maar ook dat is persoonlijk; Ik wil dit keer een ruggenprik; Mocht de baby na de bevalling opgenomen worden (was bij mijn tweede zo), gaat mijn man met de baby mee. Maar ik wil dan dat mijn moeder gebeld wordt, zodat die bij mij kan zijn. Voor de rest laat ik me deze keer gewoon weer verrassen. Ik merk dat het mij helpt er zoveel mogelijk blanco in te gaan. Bevallen is in mijn beleving iets waarbij je juist zoveel mogelijk de controle los moet laten.
Nee eerst de ziektewet inderdaad. Zou eigenlijk oorspronkelijk zelfs tot 36 weken doorwerken maar nu 5 weken eerder stoppen
Vorige week hebben we het bevalplan besproken in het ziekenhuis. Niet hele bijzondere dingen, maar wil graag het bad proberen en dat de baby bij mij of mijn man blijft huid op huid als het bij mij niet kan. Alleen moet de dame wel besluiten te draaien
Ah super! Fijn toch Ze ligt precies zoals bij mij ook haha Wat leuk dat het nog spannend is welk geslacht het is
Ik wil ook graag in bad maar mag daar niet bevallen helaas (poliklinisch). Als ik het op dat moment lekker vind dan. En dan heb ik voor t bevalplan wat dingen als, niet zomaar een knip zetten zonder waarschuwing en alleen bij medische nood. En ook niet heel de tijd ontsluiting meten dat hoeft van mij ook niet, je ziet vanzelf of het vordert, het zegt niet alles. Kan ook ineens heel snel gaan. En lijkt me ontmoedigend als je na uren nog maar 3 cm hebt ofzo, weet ik t liever niet en ik wil gewoon lekker n muziekje aan enzo. Enn ik zet er ook in of ze me willen helpen met verschillende houdingen weeën opvangen, maar ook liever niet bevallen op mn rug omdat dat gewoon niet de ideale houding is. Maarja we gaan het zien!
Zomaar omdat ik benieuwd ben, maar waarom mag je niet bevallen in bad, omdat je poliklinisch bent? Mijn eerste bevalling was sowieso klinisch, toen mocht ik niet in bad vanwege langdurig gebroken vliezen. De tweede bevalling begon poliklinisch en eindigde klinisch, maar toen heb ik wel in het bevalbad van het ziekenhuis gezeten.
Ow wel fijn dat je er toen nog wel in mocht.. maarja. Het kan allemaal totaal anders lopen. Vond je het bad toen fijn? Ik mag de weeën opvangen in bad maar daar maar niet bevallen omdat ze dat daar te eng vinden ofzo.. heel apart. En volgens mij ook omdat ze bij de bouw niet goed nagedacht hebben dus dat het bad niet goed bereikbaar is voor iedereen tijdens een bevalling (hoekbad ofzo ? ). Omdat ik toch alles eruit wil halen heb ik gevraagd of ik zelf een gehuurd bad mag meenemen maar dat mag dus ook niet..
Het bad was wel fijn, maar ik vond het niet heel bijzonder geweldig ofzo. Ik ben toen ook uiteindelijk op bed bevallen. Ik had op bed meer grip en ik vond het heel fijn om me aan de bedbeugels vast te houden en op mijn zij te persen. Maar het is zo persoonlijk. Ligt ook echt aan wat voor soort weeën je hebt. Ik had bijvoorbeeld beenweeeën, maar ik kan je voorstellen dat bij rugweeën zo'n bad misschien wel prettiger is.
Nou, het is hier totaal niet meer duidelijk onder wie ik val, verloskundige of het ziekenhuis lol. Woensdag vroeg de gyn in het zkh wat ik wilde. Eigenlijk wil ik gewoon bij mn eigen vk. Ze zag daar verder nog geen probleem mee. Smiddags bij de vk geweest. Die zei "ja jammer dat je weg gaat". Ik denk "huh". Had het zkh twee weken geleden aangegeven dat ik 2de lijns zou worden. Niemand enig idee waarom. Ook niet met mij besproken. Ik wil dat dus helemaal niet. Alleen om een beetje eiwitten in mn urine waar verder geen verandering in lijkt te zitten. Donderdag weer controle en een gesprek in het zkh. Dus dan ga ik daar maar eens naar vragen. En ook zeggen dat ik nu al moe wordt van de slechte communicatie en dat ik dat niet meer accepteer. En ik accepteer al helemaal geen beslissingen die zonder mij genomen worden. Zoiets vreemds. Ben blij als dit allemaal weer achter de rug is en we thuis zijn met ons ventje.
Hoe is het verder met iedereen? Hier gaat het lichamelijk nog steeds best goed. Merk wel dat ik de laatste twee weken wat labieler word. Herken ik wel van de vorige twee keer. Ik huil wat sneller, terwijl ik normaal nogal zakelijk en nuchter ben. Herkennen jullie dit?
Nee dat niet precies, maar ik voel me sinds de zwangerschap wat kwetsbaarder en onzekerder. Dat terwijl ik gedacht had dat ik me helemaal on top of the world zou voelen als k eindelijk zwanger zou zijn maargoed verder niet erg ofzo hoor Lichamelijk wel oke, al is het vele plassen en de enorme pijnlijke aandrang en harde buiken daarbij wel onhandig buitenshuis en snel rugpijn maar doe ook fysiek werk. S avonds gaan slapen is een heel proces van plassen, eruit, proberen een fijne houding te vinden, weer plassen, pijnlijke liezen, weer plassen etc
Fijn dat je het kunt relativeren. Lijkt me inderdaad lastig als je zolang op een zwangerschap hebt gewacht en dan blijkt het inderdaad niet een grote roze wolk te zijn. Wat het dus inderdaad ook niet altijd is. Hier inderdaad ook minimaal 3x plassen voor ik ga slapen en dan de juiste houding vinden, waarbij de baby niet in de knel raakt en daardoor gaat protesteren.
Haha ach, ja dat is dus herkenbaar dat plassen en draaien soms denk ik ook van, ligt ze nu niet wat in de knel. We zijn net nog even bij de 3D echo geweest omdat er vorige keer allemaal navelstreng voor lag, maar t was nu niet veel beter haha. En ze ligt dus heel laag al, hoofdje en handjes op mn blaas dat zei de verloskundige inderdaad ook.
Herkenbaar wat betreft labiel voelen. Zo niet hoe ik normaAl ben. Mijn vriend die nogal een wisselende gemoedstoestand kan hebben, noemt mij altijd een flatliner omdat ik mij emotioneel heel stabiel voel. Nou, die weet niet wat ie meemaakt Verder gaat het wel goed. Fysiek soms wat ongemakken, buik die in de weg zot, misselijk nog steeds, inderdaad véél plassen en niet goed meer kunnen slapen. Nog 4 weken werken!
Herkenbaar dat drukkende gevoel. Sinds vandaag echt enorme druk op mijn blaas en een zwaar gevoel daar met lopen. Kan ze al indalen/ingedaald zijn? Ik heb dus totaal geen harde buiken of indalingsweeën overigens. Slaap nog heel goed. Zelfs op mijn rug. Wel vaak plassen in de nacht ja.