Uitgerekend 1 t/m 31 januari 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Main2, 27 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sisi3

sisi3 Lid

6 apr 2022
    42
    36
    18
    Vrouw
    Meten ze bij jullie standaard de lengte van de baarmoederhals ? Ik heb op een extra controle (naar aanleiding van last bekken) te horen gekregen dat de baby laag zit en mijn baarmoederhals verkort is voor dit termijn. Maar normaal meten ze dit niet standaard (inwendige echo) , normaal krijg ik enkel echo op de buik.

2. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.068
    4.318
    113
    Hebben ze bij mij nog nooit gemeten.

sisi3 vindt dit leuk.
  3. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

15 jan 2022
    935
    1.595
    93
    Vrouw
    Ne
    Nee alleen tijdens de 20 weken echo hebben ze dit gedaan. Daarna niet meer, maar ook geen aanleiding voor geweest. Krijg je nu extra controles?

sisi3 vindt dit leuk.
  4. sisi3

sisi3 Lid

6 apr 2022
    42
    36
    18
    Vrouw
    bij mij dus nog nooit.. en ze hebben dit afgelopen maandag ‘ontdekt’ , en ik heb komende donderdag mijn 32-weken echo gepland staan. Extra controle was bij gynecoloog met wachtdienst en die raadde aan om periode tot 32weken echo rustig aan te doen . Ik heb vrij weinig uitleg gekregen dus ik ben benieuwd naar donderdag ..

5. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

15 jan 2022
    935
    1.595
    93
    Vrouw
    Dat snap ik! Hopelijk donderdag meer nieuws. En mocht je je veel zorgen maken, misschien even bellen? Succes!

sisi3 vindt dit leuk.
  6. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Nee hier ook nooit gehad.
    Hopelijk blijft de mini gewoon nog 5 weken zitten! Lees dat het niet perse wat hoeft te betekenen.

sisi3 vindt dit leuk.
  7. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.068
    4.318
    113
    Gisteren kreeg ik opeens veel last van pijnlijke harde buiken en ook vandaag was het nog onrustig in mijn buik. Toevallig had ik een afspraak bij de verloskundige vandaag, anders had ik sowieso gebeld, want ik maakte me best wel zorgen. Ze hielden ook lang aan, dus het leken net weeën.
    De verloskundige gaf aan dat ik toch wat rustiger aan moet doen, maar met twee jonge kinderen en een baan, begreep ze ook wel dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is.
    Verder was de baby ook heel hard gegroeid, dus dat kan de harde buiken ooi verklaren. Vrijdag hebben we de 3D echo. Ik ben zo benieuwd!
    Verder was mijn hb laag, dat vermoedde ik zelf al, want ik ben echt sneller moe en ik zie snel sterretjes en dat had ik andere keren ook rond dit termijn.
    Kortom, ik begin nu toch wel te merken dat ik in het derde trimester zit.

8. JEKplus1

JEKplus1 Actief lid

20 aug 2021
    317
    363
    63
    Vrouw

Bij mij is hij opgemeten omdat ik een jaar geleden een lisexcisie heb gehad waarbij er een mini stukje van mn baarmoederhals is gehaald. Maar de meting was rond de 20 weken prima en geen aanleiding voor zorgen. Ik mag zelfs nog thuis bevallen.

Misschien andere reden dat er gemeten is bijv klachten? Verkorte baarmoederhals kan de kans vergroten op vroeggeboorte. Opzich wel fijn dat ze het in de gaten houden.

9. sisi3

sisi3 Lid

6 apr 2022
    42
    36
    18
    Vrouw
    Ja, hopelijk blijft het daarom ook stabiel :/ en ja ik had veel last van mijn bekken en de baby zit ook al laag. En de monitor liet ook zien dat ik 2 harde buikjes had op 30 min tijd (hoewel ik die zelf niet voel). Denk dat ze daarom maar extra tests hebben gedaan. Opzich wel goed die extra opvolging, maar zal donderdag zien wat de echo weer zegt :)

10. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.490
    3.114
    113
    Vrouw
    Ow ja ik snap je bezorgdheid dan wel! Is het nu weg? Tsja dat ik super lastig om rustiger aan te doen.. ga je met 34 weken met verlof? Dat zou gelukkig al snel zijn.
    Ik heb t ook erg druk gehad, en hb ook laag, tijd voor verlof haha. Krijg best vaak harde buiken maar meestal is dat dus als ik moet plassen, of als ik savonds in bed lig en bandenpijn heb (dat is soms ook heel pijnlijk en houd een tijdje aan).

11. JEKplus1

JEKplus1 Actief lid

20 aug 2021
    317
    363
    63
    Vrouw
    Poeh rare dag hier. Echt ontzettende nesteldrang. Ik kan echt niets anders doen of ik zit weer op webshops voor een bevallingsnachthemd of noem het maar op.
    Nu ben ik inmiddels ook 32 weken zwanger en is er nog geen 1 lijstje af dus misschien niet zo gek.

Schrok net wel een beetje van wat ik denk een deel is van de slijmprop. Sorry voor de details maar echt een stugge dikke sliert die (met een papiertje) uitrekken ook niet 'stuk' gaat. Lijkt me geen afscheiding.. in combi met die nesteldrang toch een soort bang dat er iets te vroeg gaat komen hier. Maar lees al dat het met deze termijn vaak niks betekent en er gewoon iets nieuws door je lichaam en hormonen wordt gemaakt. Ik bel morgenochtend wel voor de zekerheid even met de verloskundige.

Iemand anders al slijmprop tekenen gehad?

12. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.490
    3.114
    113
    Vrouw
    Hier staat t wel duidelijk uitgelegd: https://www.24baby.nl/geboorte/de-bevalling/slijmprop/

Wat zei de verloskundige? :)

13. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Die nesteldrang zegt niks over wanneer je bevalt hoor! De eerste had ik het ook en die bleef tot na de datum zitten. Inmiddels ook weer flink aan het rondneuzen en geld uitgeven lol.

JEKplus1 vindt dit leuk.
  14. sisi3

sisi3 Lid

6 apr 2022
    42
    36
    18
    Vrouw
    geen ervaring met de slijmprop, maar wel heel veel nesteldrang hier… ik ben ook goed geld aan het uitgeven voor ons kleintje, ik probeer wat black friday acties mee te pikken :-D

Milena92 vindt dit leuk.
  15. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.068
    4.318
    113
    Ik.zag hier net op het forum het berichtje staan van de aanbieding bij Prenatal. Dus ik heb meteen een extra Stokke tripp trapp gekocht. Hebben de jongens straks allemaal hun eigen tripp trapp stoel.

Main2 vindt dit leuk.
  16. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Ohja moet ik ook nog naar kijken, extra tripp trapp. Even op de todo lijst zetten haha.

Oh wat stom, ze hebben niet zonder de newborn set. Maar die heb ik al. :( Hoopte op een leuke aanbieding zonder.

17. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    @sisi3 Snap dat het event spannend is! Ik hoop dat het niets betekent. Mijn baby's lagen alledrie al ingedaald met 28 weken en vrij laag, dat zegt niet altijd wat, maar in combi met de baarmoedermond snap ik het wel. Die harde buiken kan ook door de spanning of de aanraking van de echo komen etc. Maar ja, wel fijn dat ze je extra in de gaten houden.

@JEKplus1 ik verloor laatst inderdaad ook wat slijm, maar niet iets om je zorgen om te maken.

Hier gaat het redelijk goed. Emotioneel ben ik altijd eigenlijk heel stabiel in de zwangerschap, al merk ik wel dat ik soms wat kribbiger kan reageren op dingen thuis. Maar geen huilbuien of zo, alleen laatst opeens helemaal van slag na een vervelend gesprek op het werk (niets om je zorgen om te maken overigens, maar met eenklant). Ik was even heel moe denk ik.

Mijn lijf is wel moe aan het raken. Ik heb vrij veel moeite met lekker liggen of zitten (op mijn rug liggen meteen misselijk), meestal lig ik op mijn zij, maar mijn benen verliezen echt al hun kracht als ik dat een tijdje doe. Daardoor is de nacht inderdaad ook pittig omdat ik amper kan staan en als ik dan moet plassen dan kruip ik bijna naar de wc haha. Echt een oude vrouw. Als ik in beweging blijf gaat het gelukkig wel goed, maar ja, je lijf is ook moe en je buik is zwaar.. Pff derde trimester! Ik ben afgelopen 2 weken ook flink verkouden geweest, dus dat was ook niet echt comfortabel met ademhalen en slapen en bovendien kon ik mijn plas steeds slechter ophouden als ik moest hoesten en niezen, dus NOG vaker plassen voor de zekerheid. Bekkenbodem is er ook klaar mee geloof ik. Gelukkig is dat nu weer een beetje voorbij.

Gelukkig volgende week al met verlof! Zo snel gaat het! Ik heb er wel even heel veel behoefte aan en zin in om echt de focus op de baby te leggen. Zo weinig nog gedaan nu met de derde en alle feestdagen.

Vorige week bij de gynaecoloog geweest om de bevalling voor te bespreken (vanwege veel bloedverlies vorige bevalling) en toen ook nog een echo gehad (met 32 weken). Ze is net als de vorige twee weer een flinke dame, nu al 2200 gram geschat met 32 weken (ruim 2 weken voor op schema, ongeveer p90), niet heel extreem, maar ik ga weer uit van iets van 4 kilo bij 39 weken (mijn vorige twee kwamen met 38-39 weken). Dus alles verloopt heel vergelijkbaar haha!

Nou, laatste loodjes dames!

Fanne en Milena92 vinden dit leuk.
  18. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Gaat snel he! Over een maand ws al de eerste babies hier :D

Die van mij werd 2 weken geleden al 2400gram geschat lol. Mag over een week ook met verlof.

Akka vindt dit leuk.
  19. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.490
    3.114
    113
    Vrouw
    Fijn dat jij en @Fanne bijna verlof hebben! Heerlijk en wel tijd he? Ik ook bijna, nog anderhalve week.

Ik vroeg me al een tijdje af, dat gewicht schatten, dat doen ze bij mij niet. Verschilt dat per praktijk, of alleen bij gyn?

20. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Doen ze tijdens de groeiecho. Ofja, de computer doet dat op basis van hun hoofd/buik/been meting. Als je geen groeiecho meer krijgt weet je dat dus niet.

Deel Deze Pagina