Kan ook best wel afwijken hoor. Bij de oudste was de schatting 4kg. En die kwam met 4,6kg eruit. Dus ik pin me er niet teveel op vast. Bij 36 weken doen ze nog een laatste schatting. En dan gaan we waarschijnlijk de inleiding plannen.
Wij hebben gisteren de 3D echo gedaan. De baby lag helemaal met zijn neusje in de placenta, dus de echoscopiste moest er wat moeite voor doen, maar we hebben toch even kunnen kijken. Bij de twintig weken echo leek zijn neusje op die van de oudste, maar nu leek hij juist veel meer op de jongste. Echt dezelfde neus, mond en kin. Het was echt een heel lief gezichtje en ook diezelfde dikke wangen als mijn jongste had. Dus ben echt zo benieuwd. Hij heeft ook lekker veel haar en dat had de jongste ook. Zoals we het nu konden zien, is het ook een flinke baby. Maar volgende week hebben we de groeiecho, want mijn jongste was p97 bij de geboorte. Volgens mij werd die met 32 weken op 5 pond geschat. Lichamelijk gaat het het verder nog best goed, maar ik ga wel echt slechter slapen, dus ik ben echt moe inmiddels. Nog 7 werkdagen en dan ga ik met verlof. En aangezien de bevalling tussen de 38 en 39 weken wordt ingeleid, is het einde ook al een beetje in zicht. Nog 7 weken te gaan!
Wat gaat het hard hè?! Ik moet nog precies drie weken werken, stop bij 36 werken. Het wordt wel pittiger allemaal en we moeten of veel doen. Dus hoop dat die kleine nog lekker even blijft zitten Hier ook geen groeiecho’s dus geen idee van de grootte. Over 2 weken wel weer een echo sinds lange tijd, maar dat is een liggingsecho. Misschien kunnen ze dan ook iets zeggen over de grootte? We hebben besloten dat we de keuze wel/niet inleiden nog lekker even voor ons uit gaan schuiven. De gyn gaf aan bij 36 weken een keuze te willen maken, maar dat bleek vooral qua planning goed uit te komen. We wachten gewoon eens af hoe de komende weken zich ontwikkelen met wellicht wat extra controles die je normaal pas bij 40 weken krijgt. Succes allemaal en een fijn weekend!
Vandaag weer zo’n dag dat ik na 5 min staan en beetje lopen verschrikkelijk buiten adem ben en maar niet op adem kan komen. Andere dagen nergens last van. En ik slaap super goed dus ik snap het niet.
Lijkt me een goede instelling! No stress. Knap dat je nog doorgaat tot 36 weken Ik kap ermee bij 34 hahah. Nouja ik heb fysiek zwaar werk (in de wijkzorg) en ik krijg enorm last van mn rug van al dat bukken etc. Word steeds wat erger, zo blij als dat straks klaar is Fijn weekend..!
Ja bizar is dat he? Je voelt je zo oud dan ik ging afgelopen week zwangerschapszwemmen en toen moesten we onder water, nou daar heb ik al helemaal geen adem voor haha
Oei, even geleden dat ik hier was Hoe gaat het met jullie? De laatste periode gaat nu wel komen en ik lees dat er al veel bijna met verlof gaan..fijn! Voor mij ook nog een paar dagen werken en dan is het ook wel tijd. Even de focus leggen op de baby, want dat schiet er nog wel eens bij in. Ik vind het nu ook wel spannend worden, hebben jullie dat ook?
Echt vervelend! Ik las dat het kwam doordat je longen wat meer in verdrukking komen. Misschien helpt het als de baby nog wat meer gaat indalen/zakken.
Misschien ijzertekort? Ik ga maandag ook weer laten bloedprikken. Kortademig kan natuurlijk ook prima komen doordat je longen weinig ruimte hebben, maar ben zelf soms ook duizelig, zware benen en een hele bleke huid. Succes met de vk!
Alles is goed, maar idd een lage bloeddruk. Had ik laatst ook al maar toen ging het met rust over. Nu weet ik het iig voor de volgende keer.
Wel balen dat je er ook duizelig bij bent, maar gelukkig was alles goed. Fijn dat de VK kon komen. Kan je er, naast rust, nog iets anders aan doen?
Klinkt ook niet fijn. Wil de VK graag dat je bloed gaat prikken, vanwege vermoeden ijzertekort? Ik hoop dat het niets vervelend is
Nee, wil zelf graag bloedprikken en de vk gaat daarin mee. Ik heb in het verleden (los van zwangerschap) vaker ijzertekort gehad. Ik herken nu symptomen, maar die kunnen net zo goed gewoon van de zwangerschap komen. Dus meer ff een check. Bloeddruk is verder prima. Komt vast goed!
♡ Bevallingslijst 2023 ♡ 1 januari Moeve - 2e kindje (30-12) 2 januari Lizzie1767- 26 jaar - 2e kindje 5 januari Saar1988 - 33 jaar - 1e kindje mamavanlisi - 31 jaar - 2e kindje 7 januari Main2 - 37 jaar - 2de kindje Klaasje17 - 25 jaar - 2e kindje 8 januari Selina26 - 41 jaar - 4e kindje xMomx - 33 jaar - 3e kindje ♡ 9 januari Veerle - 31 jaar - 1ekindje 10 januari Mollyke - 34 jaar- 2e kindje 12 januari Akka - 29 jaar - 3e kindje Jaime - 25 jaar - 2e kindje 13 januari Jazz83 - 39 jaar - 1e kindje ♡ 14 januari Dafino - 38 jaar - 5e kindje 15 januari Marijtje85 - 37 jaar - 1e kindje 17 januari Milena92 - 29 jaar - 1e kindje Kimmm90 - 32 jaar - 3e kindje 19 januari Laura - 25 jaar - 1e kindje JEKplus1 - 33 jaar - 2e kindje 20 januari Sisi3 - 28 jaar - 1e kindje 22 januari Finca - 33 jaar - 1e kindje 24 januari Fanne - 33 jaar - 3e kindje 26 januari Debby90 - 31 jaar - 2e kindje 28 januari: Pattyx - 27 jaar - 1e kindje Puttertje - 28 jaar - 1e kindje 30 januari: maansneeuw - 31 jaar - 2e kindje Mycalynn - 35 jaar - 1e kindje --------------------------------------------- ♡ Jongen (11) ♡ Meisje (7) ♡ Verrassing (3) ------------------------------------------ Afspraken ♡ Overige afspraken: Marijtje85 - 16 november intake kraamzorg Finca: 1 december - intake kraamzorg Klaasje17: 8 december - liggingsecho Finca: 19 december - liggingsecho Verloskundige: Jazz83: 14 november controle vk Marijtje 85: 14 november controle doorbloeding en controle gynaecoloog JEKplus1: 15 november controle vk Finca: 30 november controle + bespreken bevalplan Klaasje17: 30 november - controle + bevalplan Jazz83: 13 december controle vk + gyn ••••••••••••••••••••••••••• Sterretjes: A* (15 weken) kindje van Nixter Bevallen ♡ WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren
♡ Bevallingslijst 2023 ♡ 1 januari Moeve - 2e kindje (30-12) 2 januari Lizzie1747- 26 jaar - 2e kindje 5 januari Saar1988 - 33 jaar - 1e kindje mamavanlisi - 31 jaar - 2e kindje 7 januari Main2 - 37 jaar - 2de kindje Klaasje17 - 25 jaar - 2e kindje 8 januari Selina26 - 41 jaar - 4e kindje xMomx - 33 jaar - 3e kindje ♡ 9 januari Veerle - 31 jaar - 1ekindje 10 januari Mollyke - 34 jaar- 2e kindje 12 januari Akka - 29 jaar - 3e kindje Jaime - 25 jaar - 2e kindje 13 januari Jazz83 - 39 jaar - 1e kindje ♡ 14 januari Dafino - 38 jaar - 5e kindje 15 januari Marijtje85 - 37 jaar - 1e kindje 17 januari Milena92 - 29 jaar - 1e kindje Kimmm90 - 32 jaar - 3e kindje 19 januari Laura - 25 jaar - 1e kindje JEKplus1 - 33 jaar - 2e kindje 20 januari Sisi3 - 28 jaar - 1e kindje 22 januari Finca - 33 jaar - 1e kindje 24 januari Fanne - 33 jaar - 3e kindje 26 januari Debby90 - 31 jaar - 2e kindje 28 januari: Pattyx - 27 jaar - 1e kindje Puttertje - 28 jaar - 1e kindje 30 januari: maansneeuw - 31 jaar - 2e kindje Mycalynn - 35 jaar - 1e kindje --------------------------------------------- ♡ Jongen (11) ♡ Meisje (7) ♡ Verrassing (3) ------------------------------------------ Afspraken ♡ Overige afspraken: Marijtje85 - 16 november intake kraamzorg Finca: 1 december - intake kraamzorg Klaasje17: 8 december - liggingsecho Finca: 19 december - liggingsecho Verloskundige: Jazz83: 14 november controle vk Marijtje 85: 14 november controle doorbloeding en controle gynaecoloog JEKplus1: 15 november controle vk Finca: 30 november controle + bespreken bevalplan Klaasje17: 30 november - controle + bevalplan Jazz83: 13 december controle vk + gyn ••••••••••••••••••••••••••• Sterretjes: A* (15 weken) kindje van Nixter Bevallen ♡ WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren
@Finca lastig dat je je zo akelig voelt. Wat was je bloeddrukwaarde dan, als ik dat vragen mag? Hier wat sneller buiten adem en duizelig. Mijn bloeddruk is altijd laag, dat scheelt, maar ik heb normaal een heel hoog hb en die is nu ook laag. Die combinatie en dan ook nog een baby due soms op mijn longen drukt, is niet altijd even fijn. Dan ben ik als ik twee trappen op heb gelopen soms echt aan het hijgen, terwijl ik gewoon een goede conditie heb door het vele sporten. Dat sporten doe ik nog steeds, hoewel mijn trainers nu wel aangeven dat ik nu echt een tandje lager moet. Ik wil nog steeds graag mijn grenzen opzoeken, maar dat is nu gewoon niet verstandig.
Hoi dames!☺️ na een tijdje offline te zijn geweest, toch maar even een kijkje genomen. Na een jaar proberen toch een wondertje mogen krijgen die 2 januari ter wereld komt (als goed is). Begint al lekker te rommelen en indalen is ook van kracht haha. Na super veel klachten en ook nog is bekken instabiliteit te hebben gehad geniet ik evengoed zo van deze zwangerschap zoals ik al eerder noemde het is echt een wondertje voor ons Ik hoop dat het voor jullie allemaal soepel mag verlopen
Hi Fanne, hier een beetje vergelijkbaar qua hb en als fanatieke sporter is een hoger hb vaak ook juist goed. Dit van mij was in januari (voor de zwangerschap) nog 9, bij 12 weken 8,5 en bij 28 weken 7,4. Volgens de norm is dat natuurlijk nog prima. Ben benieuwd naar de waarde nu. Hopelijk kun je nog lekker even blijven bewegen op een lager pitje. Ik vind het wel fijn dat dit nog enigszins kan. Erg dankbaar voor dat dit fysiek nog (en weer, want door het velen overgeven was ik er lang niet toe in staat) lukt. Hoe laag is jouw hb waarde nu?