Hee, ja het is heerlijk om nog te kunnen sporten. Hoe moe ik in het begin ook was, ik ben altijd blijven gaan. Het heeft me energie, het is gezellig en de inspanning zorgt ook voor ontspanning. Mijn hb is normaal inderdaad ook 9, maar van de week nog maar 6.5. Dus dat is flink wat lager, dus ook logisch dat ik daar last van heb. Ben benieuwd wat die bij jou nu is. Ik neem nu floradix en drink roosvicee ferro in de hoop dat ik het nog wat kan opkrikken voor de bevalling. Binnenkort weer prikken en als het dan weer gezakt is, zal ik misschien toch ijzer moeten nemen.
Die was 100/70. Ze zei dat dat nog net normaal was maar ze vermoedde dat deze lager was voor ze kwam omdat ik net was opgestaan en omhoog was gekomen van het liggen. Ze had namelijk ook even aan mijn buik gevoeld en naar het hartje geluisterd.
Oh ja, dan was je bovendruk wel wat laag idd. Bij mij is hij (ik meet alleen bij de verloskundige en daar ga ik op de fiets heen) altijd 110/60.
Wel beter te laag dan die hoogte overigens. onderdruk van 90 is de grens waarbij ze je vaak door willen sturen voor zwangerschapsvergiftiging. Maar juist die schommelingen zijn lastig. Goed opletten met eten nu, want daarmee kan je het wat stabieler houden. Qua hb hebben ze bij mij gecheckt met 28 weken en had toen 6,9 (normaal ook ruim boven de 8), mijn verloskundige vond het geen reden voor zorg, maar de gynaecoloog wilde het wel graag boven de 7 hebben gezien mijn geschiedenis met fluxus. Neem nu al wel een tijdje floradix, maar ga binnenkort dus nogmaals prikken. Voel me verder gelukkig wel prima, ik denk ook omdat mijn bloeddruk de laatste tijd iets is gestegen (120/70 nu). Die groeiecho kreeg ik inderdaad alleen omdat ik bij de gynaecoloog was voor een afspraak en ze het daar blijkbaar standaard doen. Mijn eerste twee waren ook flink groot (eerste ook p97, 4120g bij 39 weken), maar de verloskundige ziet geen reden voor groeiecho's en ik ook niet, ik wil niet ingeleid worden vanwege hoog gewicht, want ik ga er vanuit dat mijn lijf de bevalling wel weer start als ze rond die 4 kilo zijn haha. En de groeiecho schatte mijn zoontje met 30 weken op p97 en toen hij geboren werd was hij p87 (3812g bij 38 weken, dus nog steeds best flink, maar vooral heel lang), dus het zegt ook niet zoveel. Maar goed, deze dame zat dus nog best goed in de marges gelukkig. echt aftellen nu, na vandaag nog 2 dagen werken (di/do)!
Ik dinsdag en vrijdag! Bijna haha. Ben zo klaar met alle gezeik. Manager heeft me echt slecht vervangen.
Ik besef me echt zo goed hoe ver we alweer zijn als ik mensen zie die uitgerekend zijn in juli of augustus
Hoihoi! Ik snap het niet meer. Hoeveel betaald verlof heeft de partner nou? En hoeveel onbetaald/deels betaald ? Alvast bedankt
Partner heeft calamiteitenverlof tijdens de bevalling. Daarna 1 week wettelijk geboorteverlof a 100% En daarna kan de partner kiezen voor 9 weken (360 uur) a 70% ouderschapsverlof. Die 9 weken mag je ook spreiden maar moeten in het eerste levensjaar van de baby opgenomen worden. Dus 360/aantal weken = uren per week verlof. Voorbeeld: 360/45 weken = 8 uur per week ofwel 1 dag per week. Als er dan nog een CAO is (bijv. onderwijs/defensie) dan kan het zijn dat er daar ook nog iets van betaald/onbetaald verlof kan opgenomen worden. Ik weet bijv. dat in de MBO onderwijs cao staat dat je nog 415 uur betaald verlof kan opnemen a 55%. En daarna nog 415 uur onbetaald verlof. Maarja dat hangt dus van de sector af.
Bezig met de op 1 na laatste dag. Begint 1 van de collega's die mij vervangt te klagen dat hij een toets moet nabespreken die hij niet gemaakt heeft etc. Ja sorry, ik kom volgende week echt niet even terug voor een fucking toetsnabespreking. En dan te bedenken dat ik ALLES tot in de puntjes achterlaat. Van klassenoverzichten tot aan profielwerkstukken en vooruitgemaakte toetsen voor de toetsweek van januari. Die man hoeft helemaal geen reet meer te doen. Stank voor dank. Ben best boos geworden. Gelukkig stonden andere collega's wel aan mijn kant. Bijna vrijdag
En vergeet het aanvullend geboorteverlof niet: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geboorteverlof-en-partnerverlof/vraag-en-antwoord/hoeveel-dagen-vrij-krijg-ik-als-partner-bij-de-geboorte-van-mijn-kind afhankelijk van de cao kan dit ook nog 100% betaald zijn, bv in het primair onderwijs. Calamiteitenverlof voor geboorte is niet standaard. In feite is daar de week geboorteverlof bedoeld en wellicht de dag van de bevalling als die op een werkdag valt. Check dus altijd even de desbetreffende cao.
Zojuist de uitslag gekregen van het bloedonderzoek. Hb is niet veel gezakt: nu 7.3. Ferritinegehalte is wel laag, dus advies is toch ijzertabletten.
Stille meelezer (bemoeial in dit geval haha) hier! Zelf ook uitgerekend in januari. Nog een kleine aanvulling. Er is voor de partner ook nog aanvullend geboorteverlof, 5 weken. Dit is ook 70% van het loon (of van het max dagloon). Dus in totaal: calamiteitenverlof op de dag van bevalling, dan een week geboorteverlof 100% loon, dan 5 weken aanvullend geboorteverlof (70% loon of 70% van het max dagloon) moet opgenomen worden in eerste half jaar (mag ook verspreid) en als laatst nog 9 weken betaald ouderschapsverlof (70% van het loon of 70% van het max dagloon). Ook flexibel in te zetten inderdaad. En dan evt. nog de kanttekening wat ik al las inzake dat sommige CAO's of werkgevers aanvullen tot 100% loon. Zet 'm op allemaal met de laatste loodjes! <3
@Main2 heerlijk dat je bijna met verlof kan. Vervelend van zo'n collega die moeilijk doet. Ik begrijp dat je ook docent bent? Ik ook namelijk. Lekker laten gaan. @Jazz83 fijn datcje hb niet zoveel gezakt is. Hopelijk helpen de ijzertabletten! Ik moet nu nog 5 dagen werken en dan heb ik ook verlof. Alleen is de vervanging nog steeds niet geregeld. Gisteren hoorde ik dat er een kans bestaat dat ik na mijn verlof niet mijn eigen klassen terugkrijg. Was best een domper, al begrijp ik het ook wel, want ze hebben een zij-instromer aangenomen en het is voor zo'n iemand ook niet prettig om dan weer met andere klassen te nemen. Ik laat het maar gaan en als het voorstel van mijn werk me niet bevalt, neem ik gewoon het aanvullend verlof op tot de zomervakantie. Ik heb geen zin om me vlak voor mijn verlof me nog gek te laten maken. Het is namelijk een chaos bij ons op school door het personeelstekort.
Hij had zelf vorige week ook even kunnen vragen om samen met je te zitten als hij dingen moet gaan overnemen pfff