Uitgerekend 1 t/m 31 januari 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Main2, 27 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

15 jan 2022
    935
    1.595
    93
    Vrouw
    Hier ook nog een docent! :D
    Succes nog 5 dagen @Fanne

Moeve en Fanne vinden dit leuk.
  2. JEKplus1

JEKplus1 Actief lid

20 aug 2021
    317
    363
    63
    Vrouw
    Heerlijk hè dat aftellen naar verlof. Hier alleen nog vrijdag en maandag werken. Voelt echt vreemd alweer zo dichtbij. Ik ga nog wel 3 weken verder met m'n afstuderen, interviews afnemen o_O Met de Kerst stop ik echt, dan ben ik bijna 37 weken.

Dus ik ben nog wel even druk met studie en thuis alles op orde krijgen (al die lijstjes worden alleen maar groter ipv kleiner).

Moeve, Milena92, Jazz83 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Huh, volgens mij is die 5 weken 9 geworden. Het is niet en en.

4. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Dat hebben we. Toen waren er 2 opties. Of ik besprak het na en hij moest een nieuwe inhaaltoets maken. Of we zouden de inhaaltoets hetzelfde houden en hij zou nabespreken. Hij koos het laatste. En nu bij mij zeuren. Zelfs de rest van de collega's waren er stil van. Vooral toen ik boos riep dat ik vorige week had moeten stoppen ipv deze week nog helpen lol.

Finca vindt dit leuk.
  5. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Wel, die twee dingen staan los van elkaar. Ene is (aanvullend) geboorteverlof. Andere is ouderschapsverlof (zelfde als waar je als moeder recht op hebt bovenop je zwangerschapsverlof), dat is dus 9 weken 70% en dan nog 17 weken onbetaald (minimaal, kan meer zijn in je cao). Helder nu?

En dames, wat vervelend die stress rond verlof. Vorige keer was het bij mij ook een beetje chaos met mijn PhD onderzoek, maar ik weet nog heel goed dat ik het gelukkig heel heel snel los kon laten. Ze zoeken het maar uit ;)

Jazz83 vindt dit leuk.
  6. Moeve

Moeve Lid

13 mei 2022
    74
    75
    18
    Wat een vervelende reactie Main2. Gelukkig stonden je collega’s achter je! Ook fijn als jij het straks achter je kan laten Fanne. Zelf zit ik ook in het vakgebied, wat een toeval met vier man sterk hier :roflmao:

Bijna verlof.. voor een heleboel zie ik, heerlijk! :)
    @JEKplus1 Ik hoop dat je straks lekker kan doorwerken aan je lijstjes als je verlof hebt. Hier lijkt het ook steeds meer te worden en alles loopt door elkaar. Nu eerst maar aan het wassen geslagen. Zijn er meer hier al begonnen?

Fanne en Main2 vinden dit leuk.
  7. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Helemaal terecht van je. Eigen schuld.

Main2 vindt dit leuk.
  8. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Bevallingslijst 2023 ♡
    1 januari
    Moeve - 2e kindje (30-12)

2 januari
    Lizzie1747- 26 jaar - 2e kindje

5 januari

Saar1988 - 33 jaar - 1e kindje
    mamavanlisi - 31 jaar - 2e kindje

7 januari
    Main2 - 37 jaar - 2de kindje
    Klaasje17 - 25 jaar - 2e kindje

8 januari
    Selina26 - 41 jaar - 4e kindje
    xMomx - 33 jaar - 3e kindje

9 januari
    Veerle - 31 jaar - 1ekindje

10 januari
    Mollyke - 34 jaar- 2e kindje

12 januari
    Akka - 29 jaar - 3e kindje
    Jaime - 25 jaar - 2e kindje

13 januari
    Jazz83 - 39 jaar - 1e kindje

14 januari

Dafino - 38 jaar - 5e kindje

15 januari
    Marijtje85 - 37 jaar - 1e kindje

17 januari
    Milena92 - 29 jaar - 1e kindje
    Kimmm90 - 32 jaar - 3e kindje

19 januari
    Laura - 25 jaar - 1e kindje
    JEKplus1 - 33 jaar - 2e kindje

20 januari
    Sisi3 - 28 jaar - 1e kindje

22 januari
    Finca - 33 jaar - 1e kindje

24 januari
    Fanne - 33 jaar - 3e kindje

26 januari
    Debby90 - 31 jaar - 2e kindje

28 januari:
    Pattyx - 27 jaar - 1e kindje
    Puttertje - 28 jaar - 1e kindje

30 januari:
    maansneeuw - 31 jaar - 2e kindje
    Mycalynn - 35 jaar - 1e kindje

---------------------------------------------

♡ Jongen (11) ♡ Meisje (7) ♡ Verrassing (3)

------------------------------------------

Afspraken

Overige afspraken:
    Finca: 1 december - intake kraamzorg
    Klaasje17: 8 december - liggingsecho
    Finca: 19 december - liggingsecho

Verloskundige:
    Jazz83: 13 december controle vk + gyn
    Finca: 21 december - controle vk

•••••••••••••••••••••••••••

Sterretjes:

A* (15 weken) kindje van Nixter

Bevallen ♡

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan.

Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren

9. Saar1988

Saar1988 Bekend lid

24 jul 2020
    840
    1.012
    93
    Vrouw
    Wat toevallig, ik werk ook in het onderwijs. Nog 1 weekje werken en dan ga ik gelijk alles wassen enzo. Kijk er echt naar uit.
    Ik moet mezelf ook nog oriënteren op een geboortekaartje, hopelijk komt ze niet te vroeg :roflmao:

Lizzie1747, Main2 en Jazz83 vinden dit leuk.
  10. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Zijn jullie ook allemaal zo emo aan het worden? Haha man. Vreselijk dit. Huilen om niks.

11. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.491
    3.115
    113
    Vrouw
    Haha dat valt nog mee. Ik ben vooral steeds verstrooider en 'van de wereld'. Best irritant, dat heb ik normaal al dat vergeetachtige maar nu stuk erger :p mja misschien ook met dat lage ijzer te maken.

12. JEKplus1

JEKplus1 Actief lid

20 aug 2021
    317
    363
    63
    Vrouw

Oohja alles wassen, geboortekaartje. Poeh stonden nog niet op de overvolle lijstjes haha (wel in mijn achterhoofd natuurlijk).
    Het is hier nog even wachten op de kledingkast. We dachten wel zonder te kunnen, maar de beginnende babykamer en commode puilen nu al uit. Als die binnen is en in elkaar gezet is (ook nog een klus) ga ik inderdaad maar eens wat was middagjes inplannen! En het ledikantje van zolder, en de co-sleeper uit de verpakking halen en luchten, box van zolder, kijken of de wandelwagen nog compleet is want die moet ook nog ergens liggen. En, en, en.....

Oké, ik ben echt toe aan verlof :roflmao:

Dit klinkt echt als chaos terwijl ik voor mijn gevoel echt bijna dagelijks bezig ben met alles op orde te krijgeno_O

Maarja, eerst maar de Sint, en dochters verjaardag met trakteren voor 32 kindjes en een partijtje:roflmao:

Vertel me alsjeblieft dat ik niet de enige ben met bijna 34 weken en nog niks af heeft:oops:

Lizzie1747 en Jazz83 vinden dit leuk.
  13. Jazz83

Jazz83 Bekend lid

15 jan 2022
    935
    1.595
    93
    Vrouw
    oh…morgen 34 weken en hier hetzelfde verhaal! Pffff. Chaos overall, ook in mijn hoofd. Nog twee weekjes werken en ondertussen proberen orde in de chaos te creëren. Fijn dat straks de factor werk iig wegvalt. En hopen dat de kleine zich nog even in de buik vermaakt.

ps. we zijn er ook nog niet uit over de namen. Heeft iemand dat ook?

JEKplus1 vindt dit leuk.
  14. JEKplus1

JEKplus1 Actief lid

20 aug 2021
    317
    363
    63
    Vrouw

Het klopt hoor, die 5 weken mag je wel alleen opnemen in het eerste half jaar na de geboorte. En die 9 weken in het eerste jaar. Mijn man is van plan om vanaf de geboorte 1 dag in de week op te nemen. Hij redt het dan makkelijk om dit een jaar lang te doen en die dag nog 70% doorbetaald te krijgen (bij fulltime dienstverband).

Zelf neem ik 5 of 6 weken aansluitend aan mijn verlof. Ook 70% doorbetaald door het UWV. Aangezien borstvoeding/flesjes bij mijn eerste niet zo tof ging en ze hele dagen op de opvang niet dronk en dan 's avonds en 's nachts kwam clusteren. Vind ik echt sneu voor de kleine en voor mezelf erg vermoeiend. Ik hoop in die extra weken dus nog regelmaat in de voedingen te kunnen krijgen, wat vaker gekolfde melk flesjes te geven en de opvang wat meer op te bouwen. In plaats vanuit niets naar 3 dagen weg. Ook voordeel dat ik dan dus precies nog de meivakantie voor mijn dochter thuis ben :D

15. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.071
    4.318
    113
    Net een groeiecho gehad. Mijn tweede was namelijk 4515 bij 40 weken. Hoewel e bevalling heus niet heel zwaar was, ben ik toen wel behoorlijk uitgescheurd.
    Maar deze baby wordt nu lekker gemiddeld geschat. Voor nu denken ze 2kg en dat hij met 40 weken 3800 gram is. Wat een opluchting!

Wat betreft lijstjes: vorige week heb ik een hele hoop spullen gekocht en gekregen. Kleertjes wassen doe ik pas op het laatst. Ik kan er nooit zo tegen als het ligt te verstoffen in de la, dus dat zal ik pas 1 à 2 weken voor de geplande datum doen.
    Babykamer zijn we ook nog niet aan begonnen. Mijn man is de trap aan renoveren en dat moet eerst af. Maar het is in principe een werkje van: muur sauzen, muurstickers op de muur plakken, bedje in elkaar zetten en lades inrichten.
    Geboortekaartje moet ik ook nog regelen, evenals adreslijst bijwerken, maar de tekst heb ik van de week gedaan, want afgelopen weekend hebben we de knoop doorgehakt over de tweede naam.

Wat betreft emotioneel zijn. Dat schreef ik pas al: aan het einde van de zwangerschap kan ik huilen om niets en dat zijn dan ook echt tranen met tuiten. Erg gênant voor iemand die normaal niet zo snel huilt. Maar man en ik weten dat ik dat de vorige zwangerschappen ook had, dus we kunnen er ook vreselijk om lachen.

Lizzie1747, JEKplus1 en Jazz83 vinden dit leuk.
  16. Akka

Akka Fanatiek lid

2 sep 2019
    1.392
    1.493
    113
    Vrouw
    Ik ga ook na de meivakantie weer aan de slag, fijn dat dat kan nu toch!

Hier gister mijn verlof begonnen, heel fijn, al heb ik door sinterklaas nog weinig baby dingen aan mijn hoofd. En dan kerst voorbereiden.. wil wel komende week zorgen dat alles van zolder is. De jammer staat grotendeels wel klaar omdat dat toch al zo was. Cosleeper en box in elkaar zetten en wassen zijn nog de voornaamste dingen geloof ik. Basis van het kaartje ligt klaar, maar na de geboorte zal ik de binnenkant zelf moeten stempelen, maar dat zien we dan wel weer. Ben wel begonnen met adressen schrijven.

@Jazz83 wij zijn nog amper met namen begonnen. Eerste keer hadden we de naam 3 dagen voor de bevalling en vorige keer op de dag zelf. Ik heb me er dit keer bij neer gelegd dat mijn man dat gewoon niet eerder kan. Zelf wel een klein lijstje en nu langzaam het er maar eens over hebben..

17. Main2

Main2 Bekend lid

15 jan 2022
    599
    551
    93
    Vrouw
    Heb nog niks gedaan lol. Nog geen meubel op de juiste plek. Volgende week trek ik de maat 50/56 doos van zolder en begin ik met wassen denk ik.
    #35weken

18. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.071
    4.318
    113
    Heerlijk dat meer mensen hier nog niet zo ver zijn met alle voorbereidingen. De meeste mensen in mijn omgeving hebben rond dit termijn alles op orde, maar bij ons lukt dat gewoon nooit zo.
    Bij ieder kind dat we krijgen, starten we eerst een groot klusproject op. :roflmao:
    Bijna 9 jaar geleden hebben we ons huis gekocht en voordat we erin trokken, hebben we al het leidingwerk en de elektriciteit vernieuwd, muren uitgebroken, andere muren gezet en nieuwe kozijnen en toen we erin trokken, was de benedenverdieping + keuken, badkamer en onze slaapkamer klaar en bij ieder kind pakken we weer een deel van het huis aan. Dus nu bij deze baby het laatste grote project: het complete trappenhuis. Daarna moet alleen nog 1 kozijn in de hal flink opgeknapt worden en dan zijn we echt klaar.
    Dus ja, eerst dat en dan de voorbereidingen voor de baby.

Akka, Saar1988 en Milena92 vinden dit leuk.
  19. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.491
    3.115
    113
    Vrouw
    Hahah ja herkenbaar. Wij zijn ook nog niet zo lang verhuisd, dus dat geeft extra veel klussen. Ik ben nu bijna klaar (met hulp) met verbouwen van de kinderkamer haha. En dan nog wat behang enzo en inrichten.. Als ze nu zou komen, komt ze echt in een gigantische rotzooi terecht :roflmao:

20. Finca

Finca Fanatiek lid

29 apr 2021
    2.039
    1.675
    113
    Vrouw
    Iemand van jullie ook kraamzorg bij Naviva? We hadden donderdag intake en ze zeiden dat als je na 8 uur in de ochtend bevalt dat ze dan pas de volgende ochtend komen. Ik vind dat echt heel eng want wat moet ik dan doen met een baby? Dit is mijn eerste kindje. Ze zeggen dat ze een e-consult hebben en een flyer voor de eerste 24 uur. Maar heb ik daar dan zin in net na een bevalling?

Deel Deze Pagina