Goed dat je de zaken op papier zet. Wij hebben met de eerste op de neo gezeten. En nee ook niet de slechtste baby. Maar achteraf had ik gewild dat we niet zo hadden gedacht. Mijn advies. Wees lekker egoïstisch. Hoe lastig ook. Sta echt voor wat jullie willen en vertrouw je gevoel. Als jij denkt dat het niet goed zit uiten en eisen dat ze luisteren. Na het weekend heb je 36 weken al gehaald. Natuurlijk wil het zkh dat kindjes tot 37 weken blijven zitten. Maar dan zit je midden in de kerst. Voel je je misschien nog meer bezwaard om wat te zeggen. Ohja en wat helpt bij van die goedpraat woorden als jullie aangeven dat jullie het niet vertouwen? 'durf je dat 100% zeker te zeggen dat ons kindje dit overleefd?' Harde vraag maar zo heb ik ook de gyn stil gekregen deze keer.
Ja precies, dat heeft al een aantal keren op het puntje van mijn tong gelegen toen ze zeiden dat ze zich “niet acuut” zorgen maken, maar dat dit wel een kindje is om in de gaten te houden. Nog niet gezegd, maar aantrekkelijk is het wel
Ja dat heb k ook! Ik mis een beetje die sierlijkheid maar dat is bijzaak hoor.. ik ben echt zo gelukkig met deze zwangerschap en kindje, geniet er wel iedere dag van <3 Grote buik is leuk toch? Had ik stiekem ook op gehoopt
Ja dat is lastig he. Ik heb alleen iets meer vocht in enkels (maar zie dat alleen doordat de afdruk van mn sok blijft staan ) Bizar ja dat die misselijkheid terug komt, irritant hoor. Ik merk het nu de laatste dagen ook een beetje ja
Ja precies dat kan de dagen na de bevalling tot nog ineens beginnen dat ze gaan groeien Haha ja dat heb k idd ook, buik begint onder mn borsten tot t schaambeen en ook 10 kilo haha maar zal toch nog wel n kilootje bijkomen denk ik. Ik heb fysiek werk gehad, veel drukte en helaas ook stress, en de eerste weken erg misselijk enzo. Dus ja ik had ook niet echt verwacht dat ik veel zou kunnen aankomen. Gelukkig heeft de kleine genoeg gepakt Ah jammer dat t spugen weer begon, hopelijk blijft t beperkt..!
Ik had ineens wat roze afscheiding. Ik was vandaag shoppen en schoenen passen.. haha misschien iets te enthousiast gebukt etc. Ben ook zo moe.. vreselijk. Maandag weer naar de verloskundige, bloedprikken om te kijken of ijzer stabiel is gebleven of beter nog, wat is gestegen.
Leuk om hier zo herkenbare verhalen te lezen! Spugen zal wel goedkomen. Denk dat ik gewoon erg moe ben na de laatste werkweek en even moet bijkomen. Vermoeidheid triggert het spugen weer. Maar… verlof is gestart!
Hey hey, Ik ben 9 kilo aangekomen. Ben van cupmaat B naar E gegaan, en m’n buik is best wel flink (maar draag haar wel echt van voren, aan de achterkant zie je niks een geen vet of vocht op andere plekken. M’n navel was er al rond week 30 uitgeplopt. Nog geen druppeltje melk te bekennen overigens! Ik heb sinds een paar dagen wat gewrichtspijn/bekken pijn als ik teveel gelopen/gedaan heb. Alsof m’n lijf het even niet meer kan dragen.
Hier nu 8.8kg aangekomen. En borsten van e naar h. Vreselijk. Was bij de eerste ook. En ja, ik mag al haha. 37+1 vandaag. Maar de hond is nog niet in de war. Dus ik verwacht niks. Vorige keer gedroeg die zich heel vreemd. En toen begon snachts de bevalling. Dus ze is nu onze indicator haha.
Wow van B naar E is wel een hele verandering toch! Ja dat herken ik wel. Je lijf word gewoon moe haha. Ik heb ook van die rare harde buiken met pijn in mn liezen snachts als ik ga liggen, of draai ofzo. Houd dan een tijdje aan, best pijnlijk
Grappig allemaal want mijn boobs zijn echt niet gegroeid. Ik pas al mijn bh’s nog en lek al wel even colostrum.
Wat bijzonder dat sommigen al kunnen kolven! Ik heb het overigens ook nooit geprobeerd, maar lek ook niets. Overigens na de bevalling voldoende voeding hoor! Mijn baby's kwamen de eerste maanden 1kg per maand aan.
Net de liggingsecho gehad en de baby meet al 37 weken. Is al 3.1 kg en buikje is een beetje aan de 'bolle' kant. Ze verwachten een baby van 4 kg met 40 weken. Echoscopiste zei dat ze nog wel in de curve valt maar aan de grote kant is en alles is in verhouding. Ik vind dit toch best heftig. Ze maakt een notitie voor de vk om te kijken of ik misschien nog een suikertest moet doen. Ze zei dat ik me geen zorgen moet maken en dat grote baby's makkelijker komen dan kleine baby's maar ik weet niet hoor. Ik hoop dat ze gewoon komt met 37 weken.
♡ Bevallingslijst 2023 ♡ 1 januari Moeve - 2e kindje (30-12) 2 januari Lizzie1747- 26 jaar - 2e kindje 5 januari Saar1988 - 33 jaar - 1e kindje mamavanlisi - 31 jaar - 2e kindje 7 januari Main2 - 37 jaar - 2de kindje Klaasje17 - 25 jaar - 2e kindje 8 januari Selina26 - 41 jaar - 4e kindje xMomx - 33 jaar - 3e kindje ♡ 9 januari Veerle - 31 jaar - 1ekindje 10 januari Mollyke - 34 jaar- 2e kindje 12 januari Akka - 29 jaar - 3e kindje Jaime - 25 jaar - 2e kindje 13 januari Jazz83 - 39 jaar - 1e kindje ♡ 14 januari Dafino - 38 jaar - 5e kindje 15 januari Marijtje85 - 37 jaar - 1e kindje 17 januari Milena92 - 29 jaar - 1e kindje Kimmm90 - 32 jaar - 3e kindje 19 januari Laura - 25 jaar - 1e kindje JEKplus1 - 33 jaar - 2e kindje 20 januari Sisi3 - 28 jaar - 1e kindje 22 januari Finca - 33 jaar - 1e kindje 24 januari Fanne - 33 jaar - 3e kindje 26 januari Debby90 - 31 jaar - 2e kindje 28 januari: Pattyx - 27 jaar - 1e kindje Puttertje - 28 jaar - 1e kindje 30 januari: maansneeuw - 31 jaar - 2e kindje Mycalynn - 35 jaar - 1e kindje --------------------------------------------- ♡ Jongen (11) ♡ Meisje (7) ♡ Verrassing (3) ------------------------------------------ Afspraken ♡ Overige afspraken: Main2: 2 januari ballonnetje en 3 januari inleiding Verloskundige/gyn: Finca: 21 december - controle vk Main2: 27 december - pre inleiding check zkh ••••••••••••••••••••••••••• Sterretjes: A* (15 weken) kindje van Nixter Bevallen ♡ WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren
Kan ook bij het (deels) verliezen van de slijmprop horen, maar misschien ook door het schoenen passen Wel lekker dat je dat gedaan hebt, je weet niet of je zo moe blijft. Hoe was het bij de VK?