Mijn kinderen wilden wel heel graag een eigen boompje, dus voor hen wel een kleintje en verder wat takken en lampjes opgehangen, maar inderdaad geen grote boom. Maar het is toch wel gezellig. Over dat gerommel: bij mijn eerste had ik dat 1 dag en 3 dagen later braken mijn vliezen, bij de tweede had ik het 3 dagen achter elkaar elke avond en toen was het volgens mij 1 dag rustig en toen zette het door. Nou zei de verloskundige wel dat voorweeën bij tweede en volgende kinderen steeds meer voorkwamen zonder direct door te zetten. Toevallig een moeder hier van school die vorige week met ruim 41 weken is bevallen terwijl haar eerste met 39+4 kwam en ze heeft ook bijna 2 weken lang voor weeën ervaren. Maar goed, ik hoop toch dat na twee kindertehuis met 39+5 en 38+5 dat deze ook voor de 40 weken komt haha. Al ben ik nu stront verkouden (alweer!) en mijn dochter heeft vannacht gespuugd, dus even nog wachten tot we allemaal weer fit zijn. Vandaag donderdag mag het, 37 weken dan! We gaan het zien!
Eerst alleen ‘s avonds in bed, maar nu ook wel eens overdag. Het lijkt nu ook wat te veranderen van menstruatiepijn/harde buiken naar een ‘wee’. Echt het gevoel dat het even toeneemt en dan weer afneemt. Niet dat ik nu het gevoel heb dat de baby gaat komen, die zit helaas wel lekker volgens mij.. Jammer dat het niets zegt hè? Het zou zo fijn zijn dat je weet dat het voorwerk al daadwerkelijk iets doet en dat je dan een paar dagen later gaat bevallen.
Wat vervelend dat je veel wakker ligt. Kan je overdag wat je rust pakken of zijn je andere kinderen thuis? Ik hoop dat deze baby iets eerder wil komen. Twee weken zijn nog best ver weg en zeker als je weinig slaapt ed. Of is het voor jou wel oké? Zelf ben ik uitgerekend in december, maar hier gestart omdat ik in eerste instantie dacht dat het januari werd. De eerste was ook overtijd, dus de kans is aanwezig dat het nu ook weer gaat gebeuren..
Ze zeggen dat je lichaam eerst mag herstellen voordat je gaat bevallen, toch? Dan hoop ik dat iedereen weer fit is en jij goed hebt geslapen, voor de baby zich aandient. Ik lees ook overal dat voorweeën lang vooraf kunnen zijn. Voel ook nu niet dat de baby dit moment gaat komen, maar elk moment sta je toch weer even op scherp. Fijn is het ook niet te noemen. Helaas geen idee of het hier iets doet, maar ik hoop het wel enorm. Vorige bevalling ben ik van gebroken vliezen tot 3-4 cm ongeveer 14 uur bezig geweest. Dat sla ik gerust over
Even een update. We zijn gister op controle geweest en ze zet de echo kop op mijn buik en de kleine dame is aan het oefenen met ademhalen. Echoscopist zegt; nou dat is een goed teken want kindjes die het slecht hebben die stoppen als eerste daarmee (we hadden dit ook nog nooit gezien op een echo). Vervolgens is de Doppler in haar hersenen ook weer normaal en tikt ze met 36+2 ongeveer 2,5kg aan. Echo zag er veel beter uit dan in de afgelopen weken. We zijn heel verbaasd, maar wel opgelucht. Ctg hebben we alsnog lang aan moeten liggen want de gemiddelde hartslag was te hoog. En we hebben een voorlopige datum van de keizersnede gekregen (die word volgende week bevestigd door opname). Voor nu staat die op 3 januari (met 38+2). Ben zo opgelucht dat het er nu weer goed uit ziet. Al gaven ze aan dat ook dit goede nieuws een momentopname is, en we wel door moeten met dagelijks ctg. En ook blij dat we een datum hebben om naartoe te leven na alle zorgen om ons kindje. Voel haar na de draaipoging van vorige week ook beter bewegen. Opgeluchte as mama hier
Ein-de-lijk wat beter nieuws voor jullie @marijtje85. Zo gegund. Hopelijk vinden jullie een beetje rust en lukt het om nog enigszins te genieten de komende 2 weken.
Oh man, ik zit ook vol snot. Kan niet eens nadenken. Voor het slapen toch maar neusspray gehaald. Maar overdag is vreselijk.
Wat een opluchting voor nu! En 3 januari wordt een prima dag zeg ik je. Haha. Staat mijn inleiding ook gepland.
@marijtje85 Fijn dat jullie eindelijk goed nieuws hebben gekregen. Nu aftellen maar! Ben net terug van controle en ik moet zelf bloed gaan prikken voor dagcurve suiker. Aangezien haar buikje aan de grote kant is, checken op diabetes. Zelf moet ik ook nog urine inleveren om te checken op blaasontsteking ivm die rugweeën, voor de zekerheid. Ben wel weer 4 kg aangekomen in 3 weken. Daar zeiden ze niks van maar snap het zelf niet. Ik kan amper nog wat eten. Ik denk zelf vocht want ik krijg allemaal witte vlekken op mijn lijf en de vk zei dat dat vocht is.
♡ Bevallingslijst 2023 ♡1 januari Moeve - 2e kindje (30-12) 2 januari Lizzie1747- 26 jaar - 2e kindje 5 januari Saar1988 - 33 jaar - 1e kindje mamavanlisi - 31 jaar - 2e kindje 7 januari Main2 - 37 jaar - 2de kindje Klaasje17 - 25 jaar - 2e kindje 8 januari Selina26 - 41 jaar - 4e kindje xMomx - 33 jaar - 3e kindje ♡ 9 januari Veerle - 31 jaar - 1ekindje 10 januari Mollyke - 34 jaar- 2e kindje 12 januari Akka - 29 jaar - 3e kindje Jaime - 25 jaar - 2e kindje 13 januari Jazz83 - 39 jaar - 1e kindje ♡ 14 januari Dafino - 38 jaar - 5e kindje 15 januari Marijtje85 - 37 jaar - 1e kindje 17 januari Milena92 - 29 jaar - 1e kindje Kimmm90 - 32 jaar - 3e kindje 19 januari Laura - 25 jaar - 1e kindje JEKplus1 - 33 jaar - 2e kindje 20 januari Sisi3 - 28 jaar - 1e kindje 22 januari Finca - 33 jaar - 1e kindje 24 januari Fanne - 33 jaar - 3e kindje 26 januari Debby90 - 31 jaar - 2e kindje 28 januari: Pattyx - 27 jaar - 1e kindje Puttertje - 28 jaar - 1e kindje 30 januari: maansneeuw - 31 jaar - 2e kindje Mycalynn - 35 jaar - 1e kindje --------------------------------------------- ♡ Jongen (11) ♡ Meisje (7) ♡ Verrassing (3) ------------------------------------------ Afspraken ♡ Overige afspraken: Main2: 2 januari ballonnetje en 3 januari inleiding Verloskundige/gyn: Main2: 27 december - pre inleiding check zkh Finca: 4 januari - controle vk ••••••••••••••••••••••••••• Sterretjes: A* (15 weken) kindje van Nixter Bevallen ♡ WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren
♡ Bevallingslijst 2023 ♡1 januari Moeve - 2e kindje (30-12) 2 januari Lizzie1747- 26 jaar - 2e kindje 5 januari Saar1988 - 33 jaar - 1e kindje mamavanlisi - 31 jaar - 2e kindje 7 januari Main2 - 37 jaar - 2de kindje Klaasje17 - 25 jaar - 2e kindje 8 januari Selina26 - 41 jaar - 4e kindje xMomx - 33 jaar - 3e kindje ♡ 9 januari Veerle - 31 jaar - 1ekindje 10 januari Mollyke - 34 jaar- 2e kindje 12 januari Akka - 29 jaar - 3e kindje Jaime - 25 jaar - 2e kindje 13 januari Jazz83 - 39 jaar - 1e kindje ♡ 14 januari Dafino - 38 jaar - 5e kindje 15 januari Marijtje85 - 37 jaar - 1e kindje 17 januari Milena92 - 29 jaar - 1e kindje Kimmm90 - 32 jaar - 3e kindje 19 januari Laura - 25 jaar - 1e kindje JEKplus1 - 33 jaar - 2e kindje 20 januari Sisi3 - 28 jaar - 1e kindje 22 januari Finca - 33 jaar - 1e kindje 24 januari Fanne - 33 jaar - 3e kindje 26 januari Debby90 - 31 jaar - 2e kindje 28 januari: Pattyx - 27 jaar - 1e kindje Puttertje - 28 jaar - 1e kindje 30 januari: maansneeuw - 31 jaar - 2e kindje Mycalynn - 35 jaar - 1e kindje --------------------------------------------- ♡ Jongen (11) ♡ Meisje (7) ♡ Verrassing (3) ------------------------------------------ Afspraken ♡ Overige afspraken: Main2: 2 januari ballonnetje en 3 januari inleiding Verloskundige/gyn: Main2: 27 december - pre inleiding check zkh Jazz83: 30 december - controle vk Finca: 4 januari - controle vk Jazz83: 6 januari - ctg + echo zkh Jazz83: 11 januari - controle vk ••••••••••••••••••••••••••• Sterretjes: A* (15 weken) kindje van Nixter Bevallen ♡ WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren
Zwanger zijn is niet altijd makkelijk, hè? Zal vast dan vocht zijn en de baby die misschien hard groeit. Hoe werkt dat met prikken? Is dat eenmalig of langere tijd? Spannend wel.. heeft het grote consequenties als blijkt dat het niet goed is? Even een knuffel voor jou, maar ook alle anderen die het goed kunnen gebruiken!
Oh ik kijk naar jouw banner en jij bent echt al ver. Bij mijn oudste ben ik met dat termijn bevallen (nadat ik 3 dagen met gebroken vliezen heb rondgelopen).
De laatste loodjes zijn inderdaad niet altijd leuk. Bij de andere twee vond ik dat vooral, maar ik voel me nu nog steeds prima en functioneer ook nog redelijk. De enige kwaaltjes die ik heb is dat ik echt weinig slaap en enorm vergeetachtig ben. Komt ook denk ik doordat ik nog veel moet doen: jongste was deze week jarig dus verschillende feestjes en traktaties, kerstdiner oudste, voorbereidingen kerst, voorbereiding voor de baby en ik heb nog steeds wat werk om af te ronden. Maar zo langzamerhand begin ik nu aan de babykamer en ik wil ook achter het geboortekaartje aan, maar ik kom er gewoonweg niet aan toe.
4kg in zo'n korte tijd is wel flink veel toch? Ik val atm af. Lijkt me ook niet goed. Straks even bij de vk vragen. Wanneer ga je bloedprikken?
Ik ben inmiddels in totaal 19 kg aangekomen. Ben allang blij dat ik waarschijnlijk de 26 kilo van de vorige keer niet meer haal. Maar de 23 kilo die ik bij de oudste aankwam, zal deze keer ook wel weer het geval zijn. Ik kom ongeveer 0,5 tot 1 kilo aan per week.