uitgerekend 1 t/m 31 juli 2022 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roni7888, 7 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Hahah ah hier ook een heerlijk eigenwijs kindje. Ze lag heel lang dwars, toen ben ik oefeningen gedaan en was ze goed gaan liggen (volgens de gyn lag ze als model baby) en poging tot indalen gedaan.
    Kom ik gister bij de vk met al sterk vermoeden dat ze niet meer goed lag. En ja hoor, stuit! Hahaha

2. annavdx

annavdx Actief lid

24 mrt 2022
    194
    216
    43
    Vrouw
    @Ploop wat vervelend, ook dat getrappel tegen je ribben lijkt mij erg pijnlijk!

ik weet ook niet echt hoe je dat voelt of je baby met het hoofdje naar beneden ligt. Wel lag de kleine bij de vorige controle met haar hoofdje naar beneden. Verder voel ik vaak (tenminste dat denk ik) het ruggetje rechts of links en de bewegingen van de voeten bovenin dus ik denk dat ze nog steeds zo ligt als eerst. Weet niet of dit kan kloppen hoor ;). In ieder geval had ik gisteren hele erge ongesteldheidskrampen waardoor ik mijn verloskundige een berichtje had gedaan, zij dacht met alle symptomen aan indalingsweeën.

We gaan het zien tijdens de controle morgen

johanna3, AniS en Roni7888 vinden dit leuk.
  3. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Met de hik viel ik het zowel helemaal beneden als regen men ribben. Als je hikt gaat je hele borstkast op en neer dus niet gek dat je t door heel je buik voelt.

De mijne lag tot 2 weken terug ook in stuit he. Ze kunnen zeker nog draaien. Al snap ik dat het niet fijn is. Je wilt gewoon dat de kleine alvast goed gaat liggen en gaat indalen.

Met vastliggen kunnen ze hun hoofdje nog wel draaien hoor. Hier is t nu een sterrenkijker en ingedaald dus mijn vraag was kan hij dan nog wel omdraaien? En dat kon zij de verloskundige. Dus maar me er maar geen zorgen om.

Hier vandaag 35 weken dansje!!! Hij is nu echt helemaal af en de longetjes zijn klaar. Dus dat is wel een heel fijn gevoel! Over 2 weken zou die al mogen komen!!! Spannend!

Morgen dagje beekse bergen. Ben benieuwd hoe dat gaat!

johanna3, Mleenvs, Ploop en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Ik heb nog geen één x de hik gevoeldo_O
    Bij mij ligt hij al wel met zijn hoofd naar beneden. Ik voel zijn voetjes altijd rechts bovenin en helemaal onderin soms gekriebel met zijn handjes dat doet hij heel lief:oops: ik voel echt pas sinds een week ofzo dat hij wat harder schopt. Dus al die weken voelde ik wel wat maar nu pas echt goed:)

johanna3, Mleenvs, AniS en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Ik heb dus de datum gekregen maar ik heb al weken een voorgevoel dat hij op 30 juni geboren gaat worden. Nu word ik dus 29 juni ingeleid maar als ik eerst een ballon krijg dan kan het dus zijn dat hij pas een dag later komt toch?

Zou wel bijzonder zijn want mijn vader is jarig op 30 juni en hij leeft niet meer.

johanna3, MissElla87, Ploop en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Honeymooner

Honeymooner Actief lid

4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Ja dat kan heel goed, @Campus !
    Zou heel mooi zijn :)

7. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Dat zou wel heel mooi zijn! Volgens mij is het ook een dag later pas, maar weet het niet zeker

8. Honeymooner

Honeymooner Actief lid

4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Het kan ook 3 dagen later ;)
    Die ballon krijg je alleen als je niet inleidbaar bent en is bedoeld om je inleidbaar te maken, dus minstens 2cm en beetje verstreken baarmoedermond.
    Je kunt niet echt voorspellen hoe je daar op reageert en hoe snel het gaat.

En soms is de ballon niet eens nodig, omdat iemand direct al inleidbaar is.

9. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Hihi ik hoop natuurlijk op geen ballon maar 30 juni zou wel heel speciaal zijn.

johanna3, MissElla87 en bubblybaby vinden dit leuk.
  10. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Ik weet niet zeker of het zijn hoofd of billen zijn wat ik voel, al heb ik het idee dat het hoofdje makkelijker meebeweegt als ik het heen en weer duw dan de billen en lijken de billen wat steviger te voelen haha.
    Maar merk het wel als hij de hik heeft, en met handjes maakt hij zachtere bewegingen dan met de voetjes. Komt minder intens aan.
    Als hij de hik heeft, voelde ik het toen hij netjes beneden lag (wat toen bevestigd was op echo) ook echt onderin tot maximaal halverwege mijn buik.
    Gisteravond had hij ook de hik en voelde ik het heel duidelijk onder mijn eigen ribben en voelde je onderin nagenoeg niets..
    Dus ik weet vrijwel zeker dat hij weer gedraaid is.
    Vanmorgen had ik ook wel even een paniek momentje. Hij begon gigantisch te spartelen in de buik, er kwam echt heel duidelijk zichtbaar een voet of iets naar buiten zetten recht onder mijn borstbeen (werd er echt ff een beetje onpasselijk van zelfs met zoveel geweld ging het) en het leek wel alsof hij zo spartelde omdat hij verdronk.
    Ik durfde bijna niet meer te bewegen. Na 10’min was het over en daarna heb ik hem nog een paar keer voelen schuiven vanmiddag en leek hij weer te draaien. Maar niet meer zo heftig als vanmorgen (gelukkig).
    Nu ligt hij volgens mij wel weer meer onderin, voel daar meer druk en lijk iets meer ademruimte te hebben. Dus hopelijk is hij weer goed gedraaid en was het gewoon een ererondje. :roflmao:

MonaB, AniS en bubblybaby vinden dit leuk.
  11. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Omdat ik nu zeker weet dat madam in stuit ligt heb ik alvast een afspraak voor moxa therapie gemaakt :) maandag kan ik terecht. Op internet staat dat je er het beste rond 32-33 weken mee kunt starten omdat er dan grotere kans is dat kindje uit zichzelf nog gaat draaien haha.
    Dus ga het maar gewoon lekker doen. :roflmao: Ben wel benieuwd.

12. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Aaah dat spartelen gebeurd hier ook regelmatig hoor! Hoe verder ik kom hoe vaker ik t voel. Wordt ook steeds intenser. Dus ik denk geen zorgen! Kleine heeft gewoon even wilde minuten. Zal t fijn daarbinnen hebben.

Hier is de hik voelbaar van tot aan men anus tot aan men middenrif. De hele buik dus. Zal miss door zijn lengte komen? Merk wel dat zen hoofd beneden ligt.

MonaB vindt dit leuk.
  13. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    @Campus Dat gekriebel onderin voel ik ook soms, heel grappig!

Ik ben 2x ingeleid en heb beide keren 's avonds een ballon gekregen, althans, 2e keer hebben ze het geprobeerd maar hij viel er steeds uit omdat ik al 3 cm ontsluiting had.
    Maar beide keren kon ik de volgende ochtend terug komen voor de inleiding. Dat begon met het breken van mijn vliezen en daarna even afwachten of de weeën op gang kwamen. Was bij R. wel het geval en die is 2,5 uur later geboren.
    Bij J. kreeg ik wee opwekkers en wilde het niet vlotten, dus die kwam pas een dag later, dus 2 dagen na het ballonnetje.

Oftewel: zou goed kunnen dat het dan de 30e wordt bij jou!

14. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Dit is m geworden! Er zijn wel wat verbeterpunten maar ik ben niet ontevreden :).

IMG20220526090927.jpg

MonaB, Ploop, johanna3 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Honeymooner

Honeymooner Actief lid

4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Ik vind het knap!!

Mleenvs vindt dit leuk.
  16. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Heel gaaf! En je kan er trots op zijn!

Mleenvs vindt dit leuk.
  17. Mamaroosje

Mamaroosje Actief lid

31 mei 2020
    330
    408
    63
    Vrouw
    Jaa superleuk!

18. Mamaroosje

Mamaroosje Actief lid

31 mei 2020
    330
    408
    63
    Vrouw
    Foto’s net allemaal gemaakt, dus kleuren komen niet echt lekker overeen. De dekentjes, aankleedkussenhoezen en het babynestje heb ik een tijdje geleden al gemaakt. De tas heb ik eergisteren gemaakt en vanavond heb ik de voetenzak voor de Maxicosi gemaakt. Uiteraard vast voor de herfst/winter ;) Maar ik weet nu al dat wanneer de kleine er eenmaal is ik niet meer zoveel doe ;)

Bijgevoegde bestanden:

MonaB, Deborahf1, Ploop en 6 anderen vinden dit leuk.
  19. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Wat gaaf zo'n hele matchende uitzet zelf gemaakt! Jij bent lekker productief geweest :thumup:.

@Honeymooner en @Roni7888 thanks!:)

Roni7888 vindt dit leuk.
  20. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Ik zie net mijn ticker en realiseer me dat ik dus al 33 weken ben, terwijl ik net nog in mijn hoofd aan het rekenen was met 32 :o:. Oeps, gaat nog sneller dan ik al dacht haha. :p

Ploop, johanna3 en svlok vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina