uitgerekend 1 t/m 31 juli 2022 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roni7888, 7 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Aaah meid wat balen!!! Schrijf per bevalling de voors en tegens op, wellicht helpt dat in je keuze!

Koekie1 en bubblybaby vinden dit leuk.
  2. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ahhw @Koekie1 wat naar :(

Maar wel fijn dat je de optie nog krijgt voor stuitbevalling, dat ze daar dus achter zouden staan! Niet alle vks en gyns zijn daar altijd even comfortabel mee, dus ik zie dat dan weer als heel positief :) wat je ook kiest natuurlijk he. Misschien even pros en cons opschrijven? Kan soms helpen om het duidelijk te krijgen voor jezelf.

Koekie1 vindt dit leuk.
  3. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Hahaha we zeggen echt precies hetzelfde op (ongeveer) hetzelfde moment. Mooi dit :p

Kimmetjuh90 en Koekie1 vinden dit leuk.
  4. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Oh wat een eigenwijsje, jammer dat de versie niet gelukt is. Opzich wel fijn dat je nog kan kiezen of je een stuitbevalling of keizersnede wil, maar kan me voorstellen dat je dat ook lastig vind.

Koekie1 vindt dit leuk.
  5. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

5 apr 2021
    2.045
    2.237
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Ik wens je een goed herstel en veel genietmomenten als gezin met het prachtige jongetje erbij!

6. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Ik kreeg gisteravond een deurklink best hard in mijn buik. Deed al snel geen pijn meer, je ziet er niks van en ik voelde de baby ook goed. Toch maar even gebeld met de vk voor de zekerheid.

Zij moest even opzoeken wat het protocol was maar zou sowieso even langs komen om het hartje te luisteren. Was inmiddels al kwart voor 10 denk ik toen ze er was en toen bleek dat ik toch naar het ziekenhuis moest om aan de ctg te liggen. Nieuw protocol is schijnbaar dat dat tot 4 uur na de "impact" gemonitord moet worden. En omdat ik rhesus negatief ben en de baby positief, moest er ook bloed worden afgenomen om te kijken of er geen uitwisseling is geweest, anders zou ik nog een prik moeten.

Dus zo waren we opeens tot kwart over 1 nog in het ziekenhuis. Mijn broertje kon gelukkig oppassen dus ik had mijn man en een laptop mee ter vermaak ;).
    Ctg was goed en ze deed daarna nog een echo die ook prima was. Vruchtwater gemeten en was ook goed. Nu nog even afwachten op de uitslag van het bloedonderzoek, ik word vanmiddag gebeld. Ze zagen wel dat mijn ijzer laag was dus moet ik maandag nog een keer bloed prikken en krijg ik misschien tabletjes om het even op te krikken voor de bevalling.

Korte nacht dus en vanmiddag komt nichtje nog logeren :thumup:

7. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ja is t ook wel, maar ik leer ermee leven zeg maar :)

8. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Das idd ff schrikken en pijnlijk, gelukkig gaat t goed!

9. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Goed getimed;):p

bubblybaby vindt dit leuk.
  10. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Dat is even schrikken! Gelukkig hebben ze het goed in de gaten gehouden en is het goed afgelopen.

De kracht die ze gisteren op mijn buik gezet hebben was echt bizar. o_O
    Een van de gynaecologen (best een sterke vent) zat gewoon te trillen van het duwen op mijn buik. Ik zei al: een zwangere buik kan dus best wat hebben :eek:

Ik heb gisteren ook nog een rhesusspuit gekregen. Schijnt protocol te zijn bij een versie als je rhesus negatief bent (en kind positief)

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik heb een formulier meegekregen met alle voors en tevens van een stuitbevalling en van een keizersnede. Als ik die lijst bekijk neig ik naar een stuitbevalling, vooral omdat mijn lichaam het aan zou kunnen. Ik heb al 2 grote kinderen gebaard (boven de 4 kg), de 1e duurde ruim 2 uur de 2e was er met een uurtje. Dit kindje is gemiddeld qua gewicht, buik en hoofd, enkel lange benen. Het zou dus vlot moeten kunnen gaan.

Wat ik heel spannend vind is dat 50% eindigt in een spoedkeizersnede. Ik vind dat een heel groot gedeelte. Verder lijkt het me heel lastig om me in het ziekenhuis te kunnen ontspannen. Thuis was ik bij beide kinderen alleen op de 1e verdieping, man, vk en kraamzorg beneden. Heerlijk in mijn eigen bubbel.
    In het ziekenhuis is dat toch lastiger denk ik. En je zal in bed moeten bevallen denk ik? Bij de andere 2 kon ik niet eens op bed liggen. Als je aan de ctg ligt kun je lastig rondlopen.

Keizersnede daarentegen is de veiligste manier voor het kindje. Het herstel heeft wel heel veel impact volgens mij. Vooral als je al 2 kinderen hebt rondlopen en het liefst alles zelf wil doen in huis. Ik heb een beetje veel moeite met delegeren :oops::D

Maar het allerlastigste vind ik nog dat ik mijn droom moet bijstellen. (3 kinderen, geboren in hetzelfde huis met dezelfde woonplaats op hun paspoort).
    Ik weet dat je niet alles in de hand kunt hebben maar deze droom leek me wel heel erg mooi.

Kimmetjuh90 en bubblybaby vinden dit leuk.
  12. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Bizar eigenlijk dat ze er zo aan kunnen sjorren en duwen, klinkt wel heftig ook zo'n versie.

Die prik zal wel dezelfde reden hebben dan, impact op je lichaam wat een bloeduitwisseling zou kunnen betekenen? Maar bij mij hebben ze dus eerst bloedonderzoek gedaan en was alles goed dus ik hoef geen extra prik.

13. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ja, dat was het ook wel. Je probeert je hele zwangerschap zo voorzichtig mogelijk te doen met je buik en dan laat je 2 gynaecologen hun gang gaan. Dat voelt echt wel tegenstrijdig. Gelukkig houden ze de baby goed in de gaten en als moeder of baby het genoeg vinden stoppen ze.

Die prik is inderdaad uit voorzorg voor eventuele uitwisseling van het bloed. Ze willen wat dat betreft geen enkel risico lopen. Wat ik heel goed snap. Ik vind die prik niet zoveel voorstellen vooral niet in vergelijking met wat ze je buik aandoen.

14. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    @Koekie1 snap dat je droom nu in duigen valt. Maar t aller belangrijkste is een gezond kindje! Maak een keuze waarbij je je het prettigst voelt. Zo te horen heb je die al enigsins gemaakt.

@Mleenvs dat was wel even schrikken en een kort nachtje. Gelukkig is alles goed met de kleine!

@Honeymooner hoe is het met jullie?

Hier een rustig dagje. Beetje huishouden en in t zonnetje zitten. Kleine man maakt nog geen aanstalten om zich te melden en kan t me ook nog niet voorstellen. Heb wel in bed erge last van mijn banden. Draaien doet echt zeer nu! En t schiet in de kramp. Verder gaat t eigenlijk helemaal prima. Donderdag nog gezwommen. Wachten duurt lang.

bubblybaby vindt dit leuk.
  15. Honeymooner

Honeymooner Actief lid

4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Ja, wij zijn thuis!
    Superfijn :) Kraamzorg is een uurtje weg. We hebben een zzp’er, dus wisten al wie er kwam.

Verder veel last van stuwing nu en hartstikke moe, dus denk dat ik na het eten naar bed ga en wat uurtjes ga maken totdat L weer wil drinken.

Hij drinkt nu gewoon alles aan de borst, hoef niet meer de kolven, bijvoeden of wat ook, want menn dat is niet lang vol te houden hoor..

Bijgevoegde bestanden:

Korey, johanna3, MonaB en 7 anderen vinden dit leuk.
  16. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Ahhh wat een popje! En wat doet hij het al goed zeg! Fijn dat hij gewoon aan de borst kan, dat scheelt zoveel.

17. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Aah wat leuk om te lezen! Jullie doen het zo goed samen! Wat fijn ook dat het borstvoeden zo goed gaat, herinner me nog dat dit echt heel belangrijk was voor jou.

Voor de mensen die niet in de app zitten, ik heb net 24 uur op observatie in ziekenhuis gelegen. Ik heb blijkbaar nu al een scheur in mijn vliezen. Ze denken aan een hoge scheur want er komt niet veel vruchtwater uit en na controle bleek dat ik nog een normaal 'voorraad' aan vruchtwater had. Het was wel normaal tot laag, ik heb er zeker niet op overvloed ofzo. Dus ben overgedragen aan ziekenhuis en mocht naar huis. Ik ga nu elke dag iemand van thuiszorg over de vloer krijgen die even komt een hartscan maken en moet temperatuur in de gaten houden en algemene gezondheid en eigenlijk ook gewoon platte rust nemen. Ik moet mij gedragen zoals ik zou doen als ik in het ziekenhuis was. Dus dan mag je inderdaad niet veel.:oops:

Binnen 3 weken word ik dan ingeleid. Dus dat is wel een lichtpuntje, dat ik nu gewoon kan voorbereiden en weet dat het gaat gebeuren.

Oef. Opeens werd het echt wel heel erg spannend want ze zeggen nu dat het op elk moment gewoon kan beginnen en alles moet nog opgezet worden. Gaan we morgen maar eens aan beginnen.

Ploop vindt dit leuk.
  18. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Oh wauw dit is wel erg heftig en best spannend, zeker tijdens een bevalling. Dus ze gaan je ook wel op tijd helpen dat je geen weeën enzo hoeft te hebben?

19. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oh jeetje meid! Hopelijk blijft ie die 3 weken lekker zitten!
    Krijg met 38+6 een geplande keizersnede, als t thuis eerder begint dan word een spoed keizersnede..

Ploop vindt dit leuk.
  20. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Hier is t vanavond en vannacht spannend.. Ben begin van de middag door een tuinstoel gezakt, en best hard op mn bil terrecht gekomen.

Bij mn 1e zwangerschap met 38 weken precies van de laatste tredes van de trap gegleden smorgens, en savonds kreeg ik weeën, en moest ik naar t ziekenhuis, ze bleef wel zitten tot de geplande datum en kreeg weeën remmers, omdat de weeënmoesten stoppen, dit werkte gelukkig:)

Ik heb rond 16 uur toch de spoed poli verloskunde gebeld, en gevraagd waar ik nu op moest letten, ze waarschuwde voor t krijgen van harde buiken door de impact.
    Die kreeg ik idd na t avondeten, dus ben in bad gaan liggen, en lig ik nog in.. nu anderhalf uur, buik is rustig geworden, maar ben benieuwd als ik uit bad ga hoe dat is.. laten we hopen dat t rustig blijft hier!
    Verder moet ik letten op of ik bloed of vruchtwater ga verliezen, of dat er idd weeën komen met regelmaat, maar laten we hopen van niet!

Deel Deze Pagina