Ik ging dood bij me 2e dochter door de maagzuur Zal foto plaatse van haar Nu ging ik minder dood maar had er wel flink last van En bij mn oudste helemaal geen maagzuur en zij werd kaal geboren
Ik heb dit dus gegoogled net en is blijkbaar geen fabeltje?! Hahaha. Veel maagzuur is gerelateerd aan een baby met veel haar. Oestrogeen en progesteron zijn kennelijk verantwoordelijk voor de aanmaak van haar en ook het ontspannen van het klepje van je slokdarm.
Nou, ik heb gisteravond ook een ziekenhuisbezoek achter de rug gehad. Sinds donderdagnacht al last van mijn rug, werd vroeg erger. Vrijdagavond misselijk en overgeven. Zaterdagochtend ging het redelijk, avond weer misselijk en overgeven. Opeens bedacht ik me dat deze rugpijn wel heel erg leek op mijn 1e bevalling (had toen rugpijn en later bleken dat waarschijnlijk rug weeën te zijn). Vk gebeld en die kwam langs. Gevoeld maar nog geen ontsluiting. Doorgestuurd naar het ziekenhuis omdat ik verging van de pijn in mijn rug. Daar aan de ctg, kindje doet het goed. Wel veel harde buiken. 1cm ontsluiting inmiddels. Urine laten testen maar gelukkig geen blaasontsteking. Heb morfine gekregen om wat te kunnen slapen, dit hielp wel goed. Gelukkig mocht ik wel thuis slapen. Moet nu rustig aan doen. Vind dat zo lastig want voor mijn gevoel doe ik al vrijwel niks. Mijn kleine heeft ook al veel haar. Gynaecoloog zag zelfs een matje in haar nek Andere kinderen hadden ook veel haar en bij alledrie veel last van maagzuur.
Wat vervelend @Koekie1 komt het door de versie dat je nu zoveel last hebt? Of hebben ze daar niks over gezegd? Ik hoop voor je dat de pijn iets wegtrekt.
Ik ga gewoon lekker m’n rust houden vandaag en niks doen. Eens zien wat vandaag brengt. Niet heel veel harde buiken meer gehad en vannacht gewoon lekker geslapen. Vandaag veel haken denk ik, er moet nog een dekentje af binnen een paar weken, haha. Ik heb niet het gevoel dat ik de 40 weken ga halen. Overigens bijna niemand in mn omgeving, haha. We gaan het zien. Hier wel veel maagzuur, meer dan mn vorige zwangerschappen, die waren gemiddeld qua hoeveelheid haren. Zou het wel leuk vinden, een flinke bos @Koekie1 Oh wat waardeloos zeg, die rugpijn! Hopelijk trekt het een beetje weg!
Oooooh kijk dan ook al zoveel haar (meer als mn 2e dochter zelfs) haha leuk zeg! Ik hoop echt dat onze jongen ook haar heeft hoor Ik hoop met je mee op een volle bos haar En idd hier ook lekker rustig aan doen vabdaag
Jeej veel onrustige buiken! Hopelijk blijven ze allemaal zitten tot ze mogen komen!!! Hier helemaal geen last denk ik? Ik heb geen harde buiken. Gisteravond wel lange tijd menstruatie achtige pijn wat zeurend bleef aanhouden maar waar dat onder valt geen idee? Vind het heel moeilijk te plaatsten want heb geen eerdere ervaring. Ik weet niet als ik iets voel of het een harde buik is of gewoon even een krampje. Voor mijn gevoel dus nog nergens last van gehad. En kan me zo nog niet voorstellen dat hij deze week zal komen. Hij heeft t nog wel prima daarbinnen denk ik. Ik hoop dat het rustig blijft voor jullie! Pak je rust vandaag en geniet van t lekkere weer!
Het lijkt niet door de versie te komen. Ja, mijn buik is wel gevoelig maar dat voelde ik bijna niets van die mijn rugpijn. Ze weten niet waar het van komt. Mij deed het erg denken aan de pijn in mijn rug bij de oudste. Geen rug weeën volgens het boekje maar wel waarschijnlijk rug weeën dus. Anders had ik ook niet op 7 cm kunnen zitten toen ik de vk belde. Dus ik vermoed dat het gisteren voorwerk was ook omdat ik in het ziekenhuis op 1cm zat een thuis nog dicht.
@Koekie1 oh oke dan lijkt het idd op voorweeën. Spannend! @Roni7888 harde buiken heb je dan denk ik nog niet gehad want dan voel je hele buik samentrekken. Ik heb ook nooit harde buiken alleen laatst een dag maar dat was van de stress. Vorige zwangerschap alleen op de dag van de bevalling begon ik met harde buiken. Daarvoor ook nooit gehad.
Het is ook echt niet te voorspellen. Bij mij was de eerste keer zoals bij @svlok . Rechtop lopen was niet te doen en toen ik thuiskwam op dag 3 zei de Kraamzorg direct: oei, ik regel meteen een 9e en 10e dag voor je. Dat ging toen uiteindelijk ook wel vlot bergopwaarts gelukkig. 2e keer telt eigenlijk niet mee, toen waren blaas en baarmoeder gescheurd en duurde de OK 2,5 uur. Ik ging met katheter voor 2 weken naar huis. Herstel was uiteraard extreem kut, maar alsnog wel ongecompliceerd. En nu dus een eitje van een keizersnede, en 0 last van dat rechtop staan. Het is nu meer dat ik in m’n hoofd alweer de trap op kan rennen en dan valt dat irl een beetje tegen..
@Kimmetjuh90 dus echt aftellen nu voor jou! Hopelijk blijft het rustig tot die tijd. Wat leuk zoveel haar en dat je zo’n verschil in de zwangerschap merkte Logisch dat je het spannend vind @MissElla87 komt toch veel op je af. En het is niet niks een keizersnede. Woehoe 37 weken @Campus en heerlijk zoveel haar! Ow jeetje onrustige nacht daar @Koekie1 het kan dus ieder moment beginnen, je hebt echt al ontsluiting! Heerlijk rustig dagje voor de boeg en gelukkig is het afgenomen bij jou @Mamaroosje Nou ik heb gebeld en moest meteen naar het ziekenhuis. Daar eerst een ctg gehad waar duidelijke pieken zichtbaar waren wel 1x per 20 minuten, dus er zat een lange tijd tussen. Daarna gesprek met arts gehad, verlies vruchtwater getest (nog geen gebroken vliezen) en naar mijn bmm gekeken en die hoort op mijn termijn rond de 3 cm te zijn en die van mij is 2,2-2,4 cm. Dus aan de korte kant. Ik moet nu direct stoppen met werken en verplicht rust nemen. Kreeg de keuze in het ziekenhuis te blijven of naar huis te gaan en morgen terug te komen. Ik heb gekozen voor het laatste. Het kwam wel allemaal als een klap binnen en heb een traantje gelaten. Nu echt rustig aandoen en hopen dat de kleine nog even lekker blijft zitten tot een iets betere termijn. Ik krijg overigens niets voor de pijn tijdens de harde buiken omdat ik nu al over de 34 weken ben.
Jee meiden, wat gebeurt er veel bij een aantal! Ik merk dat meepraten niet helemaal goed lukt hier, maar veel sterkte voor degenen die het nodig hebben.. en doe rustig aan!
Nou echt hoor, ik verwacht elk moment een nieuwe baby erbij geloof ik. Maar goed, kan ook nog tijden rustig blijven natuurlijk.. Hier inmiddels 20 gram groei tov 24 uur geleden, dus op naar de vetjes!
Jaa is zeker leuk, nu blijft t tot geboorte een verrassing qua haar Oeii hoop dat ie nog ff bij je blijft zitten meid!!! Hier is t rustig, dus ik verwacht ook geen gekkigheid meer eigenlijk
Woow zoveel haar! Een baby met zoveel haar is echt gewoon leuk. Spannend bij jou! Je kan natuurlijk nog even met 1 cm rondlopen, maar als je ook al hier en daar eens een wee hebt kan het best snel gaan. Ik merk dat het inderdaad wel veel is dat er opeens mensen al in verlof moeten, platte rust moeten nemen.. kan ook gewoon dat dit normaal is want vanaf 34-35 weken wordt het ook echt gewoon lichamelijk heel zwaar. Had dit toch ook een beetje onderschat.
Ja, het spannende vind ik alleen dat het heel snel kan gaan bij mij en ik in het ziekenhuis moet bevallen. Gisteren de knoop doorgehakt dat we voor een keizersnede heb. Bij de oudste had ik ook rugpijn en toen ik belde zat ik op 7cm ontsluiting. Ruim 2 uur later was ze er. Heb bijna 50 minuten op eigen kracht moeten persen vanwege het missen van persdrang. Omdat ze in stuit ligt is het wel belangrijk dat we op tijd in het ziekenhuis zijn (20 minuten rijden als het verkeer mee zit) dus ik merk dat ik dat wel spannend vind. Vanaf lijkt het beter te geen met mijn rug. Vanmorgen wel even het ziekenhuis gebeld i.v.m. toenemende pijn. Man is nu een tabletje morfine aan het ophalen, eventueel voor de nacht. Doen ze normaal niet maar voel er weinig voor om weer zo'n avond / nacht als gisteren te hebben. Dus een "Just in case" pilletje
Ik lees net alle berichten een beetje terug maar wat gebeurd er inderdaad veel bij een aantal. Heel veel sterkte voor degene die dat nodig hebben en hopelijk valt alles mee.