uitgerekend 1 t/m 31 juli 2022 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roni7888, 7 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Vandaag is mijn zoontje jarig, 8 jaar alweer!

Ik moet morgen naar het ziekenhuis. Dochter ligt in stuit. Ze willen haar gaan proberen te draaien. Ik weet eigenlijk nog niet of ik het aandurf, maar ga morgen veel vragen stellen en mij goed laten informeren voordat we er echt mee doorgaan. Vind zo'n versie best wel eng.

@AniS Mijn 2 cents (ik ga echt proberen advies te geven, mijn eerlijke mening, maar je hoeft er niets mee te doen!): Ik zou altijd proberen voor een vaginale bevalling, omdat een keizersnede gewoon een grote operatie is en je die in mijn opinie altijd beter kunt vermijden. Als het mogelijk is om vaginaal te bevallen zou ik persoonlijk die kans aangaan. 60% van de vrouwen die een keizersnede hebben gehad, krijgen een niche (een holte waar zich bloed/vocht op kan hopen) en dit kan bijv ook voor verminderde vruchtbaarheid of zelfs onvruchtbaarheid zorgen. Ik heb van mijn keizersnede een kleine niche en heb hier dus wel degelijk klachten van. Ik vind dat er altijd best makkelijk gepraat wordt over een keizersnede, terwijl dit gewoon een grote operatie is die gevolgen kan hebben voor moeder, ook voor volgende zwangerschappen. Ik zou dus persoonlijk altijd een keizersnede vermijden, maar als het nodig is, dan is het gewoon nodig. Ikzelf sta straks misschien ook weer voor dat scenario, want mijn dochter ligt toch ineens weer in stuit en ik geloof niet op een manier waarmee ik een stuitbevalling zou kunnen doen. Ik sta er zelf niet om te springen; een keizersnede, wil echt heel graag weer vaginaal bevallen haha. Dus hier is het ook nog even afwachten. Heel veel succes met het maken van een keuze, ik begrijp dat het heel moeilijk is. Als je je helemaal niet kunt vinden in dit verhaal mag je het lekker negeren <3 maar ik wilde toch wat meer zeggen dan "het is jouw keuze".

margarethd, Mleenvs, AniS en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    @bubblybaby; gefeliciteerd met je zoontje! 8 jaar, wat worden ze toch groot he?

Ik heb 2 weken geleden een versie ondergaan en helaas is het niet gelukt. Ze hebben 4 pogingen gedaan maar ze weigerde om verder te draaien. Ik vond het op het moment zelf wel pijnlijk maar wel te doen. Napijn heb ik vrijwel niet gehad, wellicht omdat ik de avond ervoor last van een rugspier kreeg en de dag na de versie ik zoveel last van dat ik ook in het ziekenhuis ben geweest en morfine heb gehad. Volgens de gynaecologen stond het los van de versie. Waarschijnlijk zijn het deels rug weeën geweest want het heeft voor wat ontsluiting gezorgd. Ook ben ik te druk geweest toen wat de pijn in de spier veroorzaakt heeft.

Wat ik wel lastig vond om te zien was hoeveel kracht ze zetten op mijn buik. Je bent 9 maanden lang zo voorzichtig mogelijk en dan zie je een boom van een vent met trillende handen op je buik bezig. Dat klopt echt niet naar mijn idee.

Een stuitbevalling durf ik niet aan aangezien 50% in een keizersnede eindigt. Mijn wens om alledrie de kinderen thuis op de wereld te zetten moest ik toch al laten varen omdat ze in stuit ligt. Dan ga ik niet het risico lopen van een stuitbevalling voor de baby.

Succes met alle beslissingen. Valt niet mee.

AniS, bubblybaby en johanna3 vinden dit leuk.
  3. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Jaa!!! Ik tel met je af naar de maandag ;) Nog ff!!!

Koekie1 vindt dit leuk.
  4. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Dat komt ook dichterbij @Koekie1

Gefeliciteerd met je zoon @bubblybaby en succes morgen in het ziekenhuis. Hopelijk lukt de draaipoging.

Hier weer een onrustige avond/nacht en uiteindelijk een ochtend in het ziekenhuis. Ik had duidelijk weeën, maar helaas zat er steeds ongeveer 10 minuten tussen en liep het niet op, mijn ontsluiting is ook nog steeds 1-2 cm. Ik mocht weer naar huis, maar had vanochtend echt even het idee dat hij zou komen vandaag. Ergens toch blij van niet want pas vanaf 36 weken mogen ze op de verlofkamer blijven en daaronder moeten ze naar de kinderafdeling. De arts gaf wel aan dat er echt duidelijk voorwerk gaande is en de kleine man zeker eerder komt, maar wanneer is nog even de vraag.

Vanaf vandaag is ook mijn verlof ingegaan dus vanaf nu even lekker genieten!

Ploop, Roni7888, johanna3 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Oooo zo spannend!

svlok vindt dit leuk.
  6. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Ik kom ook even mijn 37 weken dansje doen!

Ben sinds een weekje aan de ijzertabletten maar heb er best veel maagpijn van. Een brok in mijn keel en een baksteen in mijn maag. Kon dit weekend weinig eten naar binnen krijgen en ben 2 kilo afgevallen. Dat vind ik niet erg stiekem, zit nu op +11,5. Nog nooit zo "licht" geweest bij dit termijn, dat scheelt straks weer! ;)
    Gaat nu weer wat beter maar ik denk dat ik ze toch niet meer op de nuchtere maag ga innemen.

Mijn schooljaar heb ik deze week ook met succes afgerond dus ik kan eindelijk ook met "verlof" :cool:.

Ploop, johanna3, AniS en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Bij mij zeiden ze ook dat ie snel zou komen.. ben inmiddels bijna 38 weken... ze weten t gewoon niet.

Ploop, svlok en Roni7888 vinden dit leuk.
  8. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    @bubblybaby gefeliciteerd met je zoon!
    @Koekie1 Bizar zeg dat ze zo op je buik zitten te duwen. Dat verwacht je ook helemaal niet. je bent dan inderdaad 9 maand zo voorzichtig, maar blijkbaar hoefde dat dan helemaal niet ofzo? :rolleyes:

Ik had de groeiecho vandaag naar aanleiding van de gebroken vliezen. Morgen weet ik welke dag ze mij willen inleiden volgende week en bespreken we de groeiecho. Ik denk zelf eerder rond eind volgende week.
    Ons mannetje zijn buik liep 2 weken voor, zijn hoofd 1 week dus hij loopt gewoon voor in groei. De echoscopiste zei een aantal keer 'wauw dat is wel een flink buikje van hem'. Maar verder vond ze het niet vreemd ofzo, liever zo dan dat hij te klein is, zeker als hij aan net 37 weken ter wereld zal komen.

Nu weet ik dus wel waarom ik maar 2 kg bijgekomen ben heel de zwangerschap, dit mannetje at mij gewoon helemaal op. Hopelijk blijf ik hierna ook beetje op gewicht, want zo is het wel fijn eigenlijk. :p

@MissElla87 Je bent er wel gewoon bijna! 38 weken alweer.

Ploop, AniS, Roni7888 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Jaa!! :) Nog paar dagen.
    Spannend dat je ook bijna een datum weet!!!

10. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    36 weken! :o:

Ploop, johanna3, svlok en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Dat snap ik! Was niet de bedoeling angst te veroorzaken! Normaal gebeurt het ook niet op die manier, maar mn lichaam zit zowiezo al complex in elkaar zeg maar :)
    Bij jou gaat t echt goed komen en volgens plan, ben ik van overtuigd! ❤

MissElla87 vindt dit leuk.
  12. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    39 weken dansje!!!

Nou klein mannetje, ik wil je nu wel graag ontmoeten. Maarja je mag en kan ook nog 3 weken blijven zitten. Aan de ene kant onwijs lang aan de andere kant, ik wacht al zolang op jou dus die max 3 weken gaan ook wel lukken. Dan heb ik volgens mij 2 weken langer verlof?

Maargoed elke dag is een spannende dag. Merk werk de laatste 2 weken nu dat ik echt vaak zo'n zenuwachtig gevoel krijg. De baby reageert hier ook op want is denk ik gewoon adrenaline. Maar als ik aan de kleine man denk, dan komt dat plots opzetten. Nog meer mensen last van?

Nou succes iedereen met deze bloedhete dag vandaag. Hier wordt her 32 graden. Pffff dus gewoon uit de zon vandaag.

Ploop, johanna3, svlok en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Spannend @Roni7888 laatste weken lijken ook dan ook mega lang te duren :oops:
    Probeer nog een beetje afleiding te zoeken, ik hoop dat je niet heel lang meer hoeft te wachten! als je bevalt met 42 weken dan heb je idd 2 weken extra.

Ik word met de dag zenuwachtiger en het is chaos in mijn hoofd. Wij zullen sowieso 3 weken rond en in het ziekenhuis zitten of langer natuurlijk. Onze dochter slaapt 2 weken bij mijn moeder en dat is ook heel erg pijnlijk zolang zonder haar. Tussendoor zien we haar wel maar toch,twijfels over borstvoeding,wel,niet wel,niet of toch wel.. alles komt goed daar ben ik van overtuigd,maar het is zo fucking spannend allemaal...

Nu ga ik even lekker baantjes zwemmen in het buitenbad. Vanmiddag met mijn dochter iets leuks doen:)

Roni7888 en MissElla87 vinden dit leuk.
  14. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Ja ik hoop ook dat hij zich snel meldt. Maargoed ga nu wel uit dat het voorlopig nog eventjes niet is. Die zenuwen zijn killing haha

Pff ja ik vind het wel heel erg dat je geen fijne start gaat hebben maar ik hoop echt dat alles goed verloopt en voorspoedig gaat. Kan me niet voorstellen hoe t is om in jouw schoenen te staan. Ik hoop gewoon dat alles meevalt en alles snel achter de rug is en jullie thuis kunnen genieten.

Lekker hoor even zwemmen! Veel plezier en succes vandaag!

MissElla87 vindt dit leuk.
  15. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Oh yesss! Wat spannend meid!!!

Koekie1 en MissElla87 vinden dit leuk.
  16. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Lief van je, dankjewel :)!!

Kimmetjuh90 vindt dit leuk.
  17. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    #857 MissElla87, 23 jun 2022
    Laatst bewerkt: 23 jun 2022
    Succes meis!!! Nog heel even geduld!!!
    Ik herken wel dat als ik ergens van schrik en ik krijg adrenaline dat die kleine er druk van wordt..

Roni7888 vindt dit leuk.
  18. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Geniet van het zwemmen vandaag en de tijd met je dochter. 3 weken in het ziekenhuis met nog een dochtertje lijkt me zooo zwaar. Jullie zijn gelukkig wel in de beste handen en ze gaan er alles aandoen om de kleine er door te helpen.

@Roni7888 Ik gun je een hele mooie en snelle bevalling, liever vandaag dan morgen. Het duurt echt allemaal zo lang als je er op moet wachten. En ook al als rondom je mensen gaan bevallen. Maar wel begrijpelijk dat ze met een 1e kindje niet direct ingrijpen zonder geldige reden. Ergens is het wachten ook wel mooi. Dat je soms denkt ; hoe ziet mijn leven er uit binnen 3 dagen. Of dat je smorgens het helemaal beu bent en 's avonds opeens bevallen bent..

Hier hebben we vanmorgen de afspraak staan op 2 juli. Dan word ik ingeleid. Fijn dat ik weet wanneer het komt. Ergens vond ik het ook wel fijn om gewoon te wachten met de nodige spanning en dat heel deze malle molen van controles elke dag enzo niet nodig was geweest. Ik heb wel het idee dat er al enige voorwerk bezig is, onrustige nachten, harde buiken, meer vruchtwaterverlies. Vannacht verloor ik best veel vruchtwater, maar vandaag op de echo gezien dat het nog steeds normaal-laag is, dus het is voldoende. Het kindje mag trouwens ook wel iets droger liggen blijkbaar. Wat ik ook zo bizar vind.
    Maar goed, we gaan het meemaken. Gelukkig is hij al bovenop de curve (zelf iets erboven met zijn buik) voor de kindjes van dit termijn, dus voor een kleine baby hoeven we ons al geen zorgen te maken.

Roni7888 vindt dit leuk.
  19. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Pff ik snap dat t echt zo'n mindfuck is. Enerzijds kun je niet wachten om je kleintje te ontmoeten, maar anderzijds is t helemaal niet zorgeloos en zal t voor iedereen even heel erg spannend gaan worden.
    Uiteraard hoop ik en vele met mij, dat het allemaal goed mag verlopen en jullie snel weer in rustiger vaarwater terecht gaan komen straks.

Roni7888 vindt dit leuk.
  20. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Hahahah de oefeningen van spinning babies hebben hun werk gedaan. Kwam in het ziekenhuis en ze ligt er weer prachtig bij met hoofdje OMLAAG dus de versie ging niet door!!

margarethd, Kimmetjuh90, Ploop en 6 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina