uitgerekend 1 t/m 31 juli 2022 deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roni7888, 7 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    @Roni7888 Heb je mooi gezegd.

Natuurlijk veranderd je lichaam door een zwangerschap, maar ik heb daar ook weinig moeite mee. Liever zou ik niet teveel aankomen want ook bij mij gaan die kilo's er niet vanzelf vanaf. Ik ben ook al jaren aan het jojo'en.

Maar dat komt straks wel weer. Voor nu ben ik nog erg trots op want mijn lichaam toch elke zwangerschap weer presteert.

@Honeymooner Ooh in combinatie met dat schattige behang staat die wieg echt heel mooi ja!

annavdx en Roni7888 vinden dit leuk.
  2. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Verlof heb ik niet, want ik ben gestopt met werken om mij op mijn studie te concentreren. Ik vind dat nu wel pittig worden. Los van de stof die moeilijk is, merk ik soms dat mijn lichaam behoefte heeft aan rust en even bijkomen, maar de momenten die ik vrij heb (zonder kinderen dus) heb ik echt nodig voor de studie. Ik wil geen vertraging want ik betaal me scheel omdat het mijn 2e hbo studie is, en dus gun ik mezelf die rust niet.

19 juni moet alles ingeleverd zijn en of ik het semester dan heb gehaald of niet, dan is de studie voor zover afgelopen. Kan ik hopelijk nog een week of 2, 3 rust pakken.

MissElla87, annavdx en Roni7888 vinden dit leuk.
  3. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik moet maandag en dinsdag nog werken en dan heb ik verlof. Heerlijk woensdag met 30 graden :D

johanna3, AniS, MissElla87 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Vandaag 33 weken! Eigenlijk wil ik helemaal niet dat het zo snel gaat. Ben wel heel erg nieuwsgierig naar de kleine man maar het is een beetje dubbel.

Ik heb nu al wel lekker verlof en geniet wel heel erg gelukkig.

Ik ben nu 8,5 kilo aangekomen en blijf al 3 weken een beetje hangen, dus verwacht niet heel veel meer aan te komen. Bij mijn dochter ben ik 14 kilo aangekomen en daarna ook gewoon in mijn beste shape ooit gekomen dus het kan wel gewoon.

@MissElla87 fijn dat je dichtbij kan bevallen nu!
    @Mleenvs klinkt pittig zoveel studeren. succes!!:
    @MotherOfAnAngel spannend allemaal niet echt een zorgeloze zwangerschap op deze manier.
    @svlok fijne vakantie, geniet ervan!
    @Honeymooner leuke wieg en leuk kamertje.

johanna3, svlok, AniS en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Pas na 36 weken, dus ik ga nog even door haha. Maar rustig aan hoor, werk ook voornamelijk thuis. Heel chill.
    Maar lekker joh over 1,5 week met verlof! Aftellen!

Gisteren heeft een goede vriendin wie ook fotografe is foto's van mij gemaakt. Heb ze vandaag ook bewerkt terug gekregen en ze zijn zo wauwiewauw mooi! Yeey :)

Zo, dat was weer een heerlijk weekend op de camping. Wat een weertje! Nu ben ik echt opperdepop dus ik ga lekker slapen haha.

Voor de dames die met vakantie gaan: enjoy!!

johanna3, svlok, annavdx en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. AniS

AniS Actief lid

26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    Ik neem mijn verlof op 39 weken dus nog ff doorgaan (België). Voor al de rest geniet er van ❤️

johanna3, Koekie1, Roni7888 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Hey dames,

Hier afgelopen zaterdag verrast met een babyshower, zijn onwijs verwend!♥️
    Verder op wat lichamelijke ongemakken na gaat het hier goed.
    Wel heel veel aangekomen inmiddels.. dat is wat minder en hopelijk gaat het er na de bevalling weer af.:p

Koekie1, bubblybaby en Roni7888 vinden dit leuk.
  8. Honeymooner

Honeymooner Actief lid

4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Wat leuk @Ploop!

En ook leuk van de fotoshoot!

Denk dat ik dat wel wil als hij er is, maar heb nog niks geregeld ofzo.
    Verder hoop ik dat ik het ontwerp van het geboortekaartje een keer krijg. We hebben 24 maart een gesprek gehad met de ontwerpster en we zouden na 4-5 weken een eerste versie ontvangen. Naja nog niks gezien en stel dat het ons straks niet bevalt, dan gaat de tijd wel dringen..

Ploop, johanna3, Koekie1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Campus

Campus Bekend lid

15 apr 2013
    875
    1.133
    93
    Pff 39 weken dat lijkt me ook best heftig.. wel apart dat het in België maar een week voor de uitgerekende datum is, hoeveel weken heb je daarna dan?

10. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Ahhh leuk!! :D

Ja dat aankomen, beetje loslaten denk ik :p we zien na de bevalling wel weer.

Ploop, annavdx en Roni7888 vinden dit leuk.
  11. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Waarom bel je niet even dan? De tijd dringt wel zo

12. Honeymooner

Honeymooner Actief lid

4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Ow ik kan zo mailen hoor, maar vind dat altijd zo opdringerig staan.

13. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Nee joh, je wilt toch je kaartje zien en het eventueel aanpassen? Het komt steeds dichterbij he..

bubblybaby vindt dit leuk.
  14. AniS

AniS Actief lid

26 sep 2018
    480
    345
    63
    Vrouw
    je hebt hier 15 weken zwangerschapsrust. Je kan deze 6 weken voor je bevalling opnemen tot 1 week voor de bevalling. Hetgeen je ervoor hebt genomen wordt afgetrokken van die 15 weken. Ik heb nu 1 week ervoor genomen dus dan heb ik na mijn bevalling nog 14 weken die ik lekker met mn baby kan doorbrengen ❤️

als ik natuurlijk voor 39 weken beval dan heb ik mijn volledige 15 weken.

15. Honeymooner

Honeymooner Actief lid

4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Ja maar ik neem aan ze het mailt zodra het af is, dus ik wacht deze week nog wel even af.

Roni7888 vindt dit leuk.
  16. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    *** Laatste werkdag ****

(En zo ook nog even gluren naar de kleine bij de groei echo :D:D:D)

Ploop, johanna3, AniS en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Fijn!!! Als ik nog aan t werk was dan had ik ook vandaag verlof!

Lekker gaan genieten en uitrusten en niet teveel doen!

Veel plezier bij de echo! Ik mag maandag weer kijken na een hele lange tijd niet. Zometeen controle VK.

@Honeymooner je hebt geduld. Haha ik zou mailen. Een mailtje komt niet opdringerig over toch. Gewoon met hoe t ervoor staat. Is ook interesse toch?

Hier verder een rustig dagje. Hoop dat de zon nog wel even doorkomt. Hier miezert t nu.

De kleine man was de afgelopen 2 dagen een stuk rustiger. Maar ik voel hem nu weer als vanouds. Hij vind het plekje onder mijn ribben wel heel fijn. Zal t zo eens met de verloskundige bespreken. Wellicht dat hij dan rustiger is door een groeispurt?

johanna3 en bubblybaby vinden dit leuk.
  18. Honeymooner

Honeymooner Actief lid

4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Ik zou de volgende keer altijd bellen als de baby rustiger is.
    99 van de 100x is het niks, maar beter een keertje te vaak gecheckt daarmee.

Roni7888 vindt dit leuk.
  19. bubblybaby

bubblybaby Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.069
    1.037
    113
    Vrouw
    Hier voel ik de baby de ene dag ook heftiger dan de andere dag, dat is ook wel normaal. Het is dan niet de frequentie dat anders is, maar het soort bewegingen/intensiteit. En ook mijn bezigheden van de dag spelen een rol. Ik denk inderdaad dat groeispurtjes daar ook in meespelen.
    Denk dat je altijd je intuitie moet volgen, als je echt voelt dat je de baby minder vaak voelt denk ik dat dat sowieso wel wat alarmbellen doet afgaan en dan inderdaad altijd bellen.
    Ik heb bij mijn dochter Y eens een keer gebeld haha. Ik was bij een bruiloft! Heb de hele ceremonie gemist :roflmao: maar ik was er echt niet gerust onder en moest echt echt toen gaan checken. Was in Engeland, ben met de taxi naar het ziekenhuis gegaan. Alles was goed (ze lag gewoon met dr rug naar de buitenkant gedraaid toen :p).

20. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    @Honeymooner Ik ben het wel met @Roni7888 eens hoor. Je had 4-5 weken afgesproken, die zijn al voorbij. Als ze door omstandigheden toch niet op tijd klaar is, is het alsnog netjes van haar om jullie iets te laten weten. En de tijd begint inderdaad te dringen dus ik zou zeker even contact opnemen, en dat kan ook best vriendelijk zonder opdringerig over te komen hoor ;).

Veel plezier bij de groeiecho!

@AniS Hier in NL heb je 16 weken maar je moet uiterlijk met 36 weken met verlof, dus dan houd je 12 weken over. Is ook denk ik om de zwangere een beetje te beschermen voor zichzelf want ik kan me voorstellen dat doorwerken tot 39 weken in de meeste gevallen niet het beste plan is, al is de keuze wel begrijpelijk. Het lijkt mij in elk geval best pittig, maar ik hoop dat je het vol houdt en daarna zo lang mogelijk van je kleine kan genieten. :)

Ik had net weer een controle bij de vk. Dat was ook in 10 minuten gepiept. Mijn bloeddruk is vrij laag met 100/60 maar dat is helemaal prima en de kleine man ligt met zijn hoofdje naar beneden en is inderdaad al een klein beetje ingedaald. Ben zo benieuwd naar de volgende groeiecho. Ik kan me haast niet voorstellen dat deze baby niet heel groot wordt en dat ik niet ingeleid hoef te worden.

Ploop, johanna3 en AniS vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina