Mijn bevallings verhaal: maandag ochtend werd ik wakker met wat lichte krampjes/harde buiken, eind van de middag veranderde die krampjes in menstruatie krampen. die in de avond heftiger werden, die krampen bleven om de 10/15 minuten terugkomen. rond etenstijd kreeg ik ook steeds meer pijn in mijn onderrug en onderbuik, die krampen begonnen ook steeds meer pijn te doen. uiteindelijk toch maar even de verloskundige gebeld, ze kwam langs en ging toucheren ik zat toen al op 2cm ontsluiting. ik wilde heel graag thuis bevallen, we hadden alles klaar staan voor een thuisbevalling en ook een bad gehuurd. de krampen begonnen later die avond/nacht steeds heftiger te worden en ik begon het ook wel zwaar te krijgen. had ook last van rug weeën dus toen ben ik eerst onder de douche gegaan en later in het bad. hele nacht de weeën opgevangen in verschillende houdingen. vroeg in de ochtend kwam de verloskundige weer even checken en zat ik op 5cm ontsluiting. de weeën kwamen om de 7/8 minuten. vanaf dat moment werden de weeën heel pittig en had ik veel moeite om de weeën goed weg te puffen. ik bleef maar op 5cm zitten en de weeën werden zo heftig dat ik het niet meer trok en schreeuwde om pijnstillers, daarvoor moesten we wel naar het ziekenhuis. in het ziekenhuis gingen ze weer toucheren en bleek ik al op bijna 7 cm ontsluiting te zitten waarna ook mijn vliezen braken. toen bleek dat de kleine man in het vruchtwater had gepoept, sloten ze me gelijk aan op de monitor en de hartslag van de kleine dipte af en toe. ik had heel veel rugpijn en niks hielp. ik begon ook uitgeput te raken en me vriend zij tegen de arts dat hij zag dat ik het niet lang meer ging volhouden zo. omdat zijn hartslag steeds een dipje kreeg hebben ze besloten een spoedkeizersnede te doen. dus toen extra infuus gekregen, een operatie jasje, gekke muts en toen hup die ruggenprik erin (wat trouwens best zeer deed). uiteindelijk is om 19.33u de kleine man geboren. hij had een moeilijke start en kreeg wat extra zuurstof. hij wilde niet aan de borst drinken en hij is was kleiner en lichter dan gemiddeld en de arts zegt dat hij dysmatuur is. dat hij gelijk staat aan een prematuur geboren baby van 34 weken en 5 dagen. de kleine man heet Daan Jaxx maar zijn roepnaam is Jaxx, hij is 45 cm klein en weegt 2431 gram. hij krijgt nu bijvoedingen via de fles en kruiken om hem warm te houden, hij heeft nog wat moeite om op temperatuur te blijven. ik voel me overreden door een vrachtwagen en vind het erg lastig dat hij nog geen borstvoeding pakt. maar ik probeer me groot te houden voor hem en mijn vriend. het pakje wat we voor hem hadden is veel te groot dus we vriend is net even naar de winkel gegaan en de kleine man heeft nu een pakje maatje 44 aan en die staat hem wel super schattig. wil niemand tot last zijn met mijn emoties ofzo...
klopt het is ook mega heftig geweest, liefste zou ik nu keihard willen huilen maar ik MOET me groot houden voor de verpleegkundige, artsen, mijn vriend en familie.
Dat moet helemaal niet hè, niemand heeft er iets aan als je later instort. Het klinkt zeker heftig, dus logisch dat je ervan moet bijkomen. Van harte gefeliciteerd trouwens, vergeet ik bijna!
ik wil gewoon niemand tot last zijn... jaxx wilt nog steeds niet aan de borst drinken en wil super graag borstvoeding geven. dat is gewoon beter voor hem.
Hé dat is balen @Campus maar het scheelt dat je je er al op had ingesteld. Wel een mooie datum morgen! Zo dat klinkt inderdaad als een heftige bevalling @mamajacky nu vooral bijkomen en je lichaam voldoende rust geven en natuurlijk genieten van de kleine man!! Hoezo moet je je groot houden? Gooi lekker je emoties eruit, als jij je zo voelt is het voor niemand erg om dat te laten zien! Je hebt een mega zware bevalling achter de rug.
Maar daar heb je toch sowieso hulp bij? Je bent nog even in het ziekenhuis. Hier kwam de bv vlot op gang (maar had al bij m’n dochter ook gegeven), maar alsnog kwam de verpleging vaak kijken, moest ik eerst kolven (want L was prematuur) etc.
ja ze komen idd vaak even kijken maar hij wilt steeds niet en drinkt ook erg weinig nog en hij heeft bijna de hele nacht gehuilt...
Zo wat is er een hoop gekletst! @Campus Wat een teleurstelling als je zo naar die dag hebt toegeleefd. Het is al zo spannend allemaal. Hopelijk morgen wel gewoon plek, ik denk ook aan jullie! @mamajacky Gefeliciteerd met je zoon! Dat klinkt als een pittige bevalling. Je hoeft je voor niemand groot te houden, daar heeft niemand iets aan. Lekker laten lopen die tranen, voel je je misschien daarna ook ietsje lichter. Borstvoeding is prachtig maar er is niets mis met kunstvoeding hè? Probeer een beetje lief te zijn voor jezelf want die extra stress en frustratie die je krijgt doen je ook niet goed. Heb je al geprobeerd te kolven?
nog niet, maar valt gekolfde melk ook onder borstvoeding of als flesvoeding? ik ga het zo even vragen idd. vind het best lastig want jaxx is erg onrustig en huilt best veel vind ik en moet extra warm gehouden worden met kruiken.
Gekolfde melk valt onder borstvoeding. Ik heb bij de 1e alles gegolfd, want.... bv was het beste was onze gedachte toen. Ik heb het 4 maanden volgehouden, voelde me een melkkoe op het laatst. Was echt geen fijne tijd achteraf. Bij de 2e ben ik op dag 5 overgestapt op kv omdat het teveel pijn deed. Achteraf een verkort lipriempje. Ik was wel een hele blijde en relaxte moeder. Nu na 1 dag overgestapt op kv. En vanaf de 1e fles zoveel fijner. Blijkbaar ben ik geen bv moeder en dat is ook prima! Liever een hele blije moeder en een blij kind dan een vermoeide, gestreste moeder en een niet happy kind! Kinderen worden ook groot met flesvoeding
ik wil gewoon het beste voor jaxx en ik weet gewoon niet wat het beste is aangezien hij de bijvoeding ook amper pakt .
Gefeliciteerd met je zoon! Wat spijtig dat het zo stroef verloopt. Als ik het zo lees zou ik denk ik ook voor een kolf kijken. Hij moet ook minder werken als je een flesje geeft. Ik gaf bij de eerste borstvoeding, maar het vlotte totaal niet. Na teveel gewichtverlies beginnen kolven maar had niet genoeg en na 2 maanden dan overgegaan op kunstvoeding. Ik was ook een totaal andere moeder nadien, wat een verademing. Gedaan met het aanmodderen, frustraties.. Hij huilde veel minder enzo. Probeer advies in te winnen, luister naar je lijf en kolven is echt geen ramp. Je eigen mentale toestand is ook belangrijk want het jongetje heeft een blije moeder nodig. En je groot houden hoeft voor niemand. Je mag je voelen zoals je wil en je mag het verwerken zoals jij wil. Sterkte.
iedereen heel erg bedankt voor de lieve berichtjes en adviezen. ik heb inderdaad al even gekolfd net ik weet niet of het veel of weinig is maar het was 60ml is dat veel of weinig?
Wij zijn inmiddels thuis!!! Heerlijk! Oke t zal flink wennen worden en niet altijd even makkelijk. Ook moet ik natuurlijk nog heel rustig aandoen. Maar we vinden onze weg wel . Voel me elke dag ietsjes beter.
Welkom thuis! Wij zijn vanmorgen thuis gekomen. Helaas is vanmorgen ook onze kat overleden dus het is een beetje dubbel allemaal. Afscheid nemen en nieuwe leven staan dicht bij elkaar... Ik voel me eigenlijk wel goed. Voel de wond enkel bij op bed gaan liggen en opstaan die dat wordt nog wat met rustig aan doen. Wij slapen beneden en keek dat ik hierdoor ook sneller geneigd ben om even wat te doen of te pakken. Bij de andere 2 kinderen sliepen we nog boven een dan sta je er toch verder vanaf.
Dat is een supermooie opbrengst zo in het begin! De eerste dag krijgt een baby (afhankelijk van het geboortegewicht) 10-15 ml voeding per keer. De eerste 10 dagen wordt dit gemiddeld met 10 ml per voeding per dag opgehoogd; 2e dag 20 cc per voeding, 3e dag 30 cc etc.
60ml is bizar veel Maar het komt allemaal een beetje gek over, je ligt in het ziekenhuis en hebt een dysmatuur, hoezo laten ze je überhaupt aanmodderen met de voedingen? Hij zal wel glucosecontroles nog krijgen steeds en als de bijvoeding er niet voldoende ingaat, ondernemen ze daarop ook echt wel actie… @Koekie1 pff 4 maanden kolven, respect hoor! Ik ben ook eigenlijk geen bv moeder, vind het best een belasting voor mezelf. Maar het gaat hier heel erg makkelijk, dus vind het dan geen reden om maar mee te stoppen, puur omdat ik het zelf nogal beklemmend vind. Mocht het hier op alleen maar kolven uitgedraaid zijn, was ik zeker al gestopt Gelukkig gaan de voedingen wel relatief snel en vooral in de nacht vind ik het echt wel makkelijk.