uitgerekend 1 t/m 31 juli 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kimmetjuh90, 17 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een druk sinterklaas weekend achter de rug. Moeder, opa en oma en schoonfamilie weten het nu en allemaal leuke reacties gelukkig. Schoonmoeder toverde zelfs een baby cadeautje uit haar tas met gedichtje erop omdat ze het al voelde aankomen haha.

Nu nog mijn vader en zijn vrouw en mijn broers en zussen, maar weet eigenlijk niet goed wanneer ik ze zie en wil het nu ook zo snel mogelijk vertellen.

Ik trok zaterdag een zwangerschapsbroek aan en sindsdien dacht mijn buik, 'ojaaaa lekker!' Lijk wel 20 weken zwanger maar is echt voornamelijk nog lucht denk ik... :rolleyes:

MissElla87, svlok, Roni7888 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Emotions

Emotions Fanatiek lid

5 jan 2019
    1.982
    2.237
    113
    Vrouw
    Wat een leuke sinterklaasweekendjes hebben jullie gehad! Wij hebben ook echt genoten.

Zijn er nog mensen bij wie de kwaaltjes wat begonnen af te nemen vanaf week 6.5-7? Ik merk dat ik toch heeeel klein beetje onzeker word want ik was tot de dag van de echo echt misselijk en sindsdien niet meer en heb eigenlijk niet zoveel last meer. Hoeft natuurlijk niets te betekenen, maar toch. :$

3. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    haha ja ik was eerst heel misselijk, nu soms een paar dagen wat minder, dan weer wat meer. De pijnlijke borsten heb ik ook niet meer elke dag zo erg, de ene dag nog erg gevoelig en de andere dag iets minder.
    Máár, daarentegen, had ik gister wel voor het eerst dat ik echt heel erg stond te kokhalzen bij bepaalde geuren en echt het overgeven probeerde tegen te gaan.
    Ik heb me wel heel veel en erg misselijk gevoeld eerder, maar nog niet zodanig als sommige anderen hier die bijvoorbeeld echt spugen (en gelukkig maar, ik ben behoorlijk fobisch als het gaat om zelf moeten overgeven).
    Dus ik denk dat het gewoon langzaam op sommige dagen een beetje 'went' dat er hCG in je lijf zit haha, ik maak me niet direct druk erom omdat ik dus soms een dagje me beter voel en de andere dag dan weer wat slechter. :p
    Ik blijf wel over het algemeen best moe, dat wel.
    En nog steeds slecht slapen en nu ook steeds 's nachts en 's morgens vroeg eruit moeten omdat ik moet plassen.. zucht.

4. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Ja bij mij ging t erg op en af en heb nu ook vaak dat ik denk; ben ik wel zwanger? Dat heb ik alle weken wel gehad. Zeker als je verder ook helemaal niets voelt in je baarmoeder. Maakt mij ook erg onzeker hoor. Maar de echo van vorige week bewees t tegendeel. Het kan dus dat het afneemt of dat je niks voelt maar er wel gewoon een kleintje daar binnen goed groeit. Snap je onzekerheid.

Hebben jullie ook wel eens enorme pijn als je hoest of niest? Zo ik heb het nu al best vaak gehad dat ik nieste en dan hey gevoel of er een mes in men baarmoeder gestoken word... trekt wel gelijk weg maar jeetje het doet enorm veel pijn terwijl ik 5 min later weer nies en dan niks voel. Maar bij elke nies heb ik wel een angst voor die pijnlijke steek...

5. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    JA! Die enorme messteek herken ik bij hoesten of niesen! Zelfs als ik keihard in de lach schiet soms, maar bij hoesten of niesen denk ik echt vaak 'AUWW!'

MonaB, MissElla87 en Roni7888 vinden dit leuk.
  6. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @dburg282 je hoort het inderdaad vaker, maar bloed wil je nooit zien en helemaal niet na een onzekere echo. Ik hoop zo op snel meer duidelijkheid. De hele dag heb ik verder alleen bruinverlies gehad, maar merk wel dat ik vol spanning naar de wc ga :(

@Honeymooner begon dat toen als helderrood bloed of eerst bruin en daarna een gewone menstruatie? Had je de andere zwangerschappen veel bloedverlies?

@MissElla87 leuk dat je familie het nu weet, nu lekker van je avond genieten :D

@Mleenvs wat bijzonder dat je schoonmoeder het aanvoelde!

@Roni7888 de steken met niezen klinkt bekend, heb het de ene keer wel en andere keer niet. Ik heb het soms ook als ik me te snel omdraai in bed.

hier lig ik eindelijk languit op de bank na een leuke Sinterklaas met gelukkig voldoende afleiding en een spannende f1 race! Bloedverlies is er alleen nog in heel weinig bruin, dus het kan nog alle kanten opgaan. Ik durf pas weer te hopen na dinsdag. Kan iemand de tijd vooruitspoelen?

Roni7888 vindt dit leuk.
  7. Spluuszy

Spluuszy Actief lid

20 aug 2021
    272
    229
    43
    Vrouw
    @svlok jeetje zeg wat geeft dit veel onzekerheid weer ja ik wil graag jou tijd vooruit spoelen!!

Hier ook een enorm drukke dag gehad. We zijn onze familie af gereden om het te vertellen. Super leuk en iedereen was bij verrast maar ben nu wel moe, heb net echt ff paar uur liggen tukken op de bank. Zo maar naar bed!

svlok vindt dit leuk.
  8. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    @Emotions bij mij zijn de weinige kwaaltjes die ik had opeens op slag verdwenen. En dat maakt me echt heel erg onzeker. Daarnaast had ik dus ook nog die levensechte droom waarin het mis ging, dus dat helpt niet mee.

Ik probeer mezelf voor te houden dat het niks hoeft te betekenen. Heb ook geen buikpijn of bloedverlies, maar toch. Zit al het hele weekend toch wel in de spanning. Morgen gelukkig weer een echo, dus duimen dat het goed is.

9. Spluuszy

Spluuszy Actief lid

20 aug 2021
    272
    229
    43
    Vrouw
    @Salsera ik kan me goed voorstellen dat dat onzeker maakt. Ben heel benieuwd morgen, kan je al op tijd voor de echo?

10. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Heb om 15 uur een afspraak, dus moet nog even geduld hebben. Vanochtend wel werken, dus dat geeft wat afleiding.
    Maar zou blij zijn als het achter de rug is. Die onzekerheid is niks.

svlok en Roni7888 vinden dit leuk.
  11. Malavita

Malavita Actief lid

14 aug 2021
    215
    294
    63
    Vrouw
    Hier ook ineens wat minder kwaaltjes hoor (en dus wat meer gedachten van ...het zal toch niet fout zitten/ gaan) Heb inmiddels 2 praktijken gemaild voor een pretecho, maar t blijkt nog niet zo makkelijk - denk door Corona. Ik blijf het proberen want de 24e klinkt nog een eeuwigheid weg...

@svlok denk aan je en duim voor een goede echo morgen!
    @Salsera hopelijk gaat de tijd snel!

Leuk hoor, dat nieuws brengen!! Hier zie ik er wat meer tegenop...moet t deze week toch echt m'n moeder gaan vertellen en weet dat ze op zijn best geshockeerd zal zijn (en het er ronduit niet mee eens is het waarschijnlijkst..) Blehh...hangt echt als een schaduw over me heen, merk ik.

svlok vindt dit leuk.
  12. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Iedereen weer succes met cd echos vandaag! Spannend! Wij willen graag foto's haha:D:D

@svlok sterkte en hopelijk morgen een goede echo! Ik duim ◇

Fijne dag iedereen.

svlok vindt dit leuk.
  13. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

8 sep 2017
    2.764
    2.420
    113
    Vrouw
    Maassluis
    Svlok, hopelijk morgen eindelijk duidelijkheid, dit is niks zo. Ik ga duimen voor een goede echo♡

Heeft iedereen een fijn weekend/sinterklaas gehad ?
    Wij gaan morgen het eerste pakje uitzoeken en naar de winkel voor 1e keer shoppen:D:D

Fijne dag!

MissElla87, Mleenvs en svlok vinden dit leuk.
  14. Mamaroosje

Mamaroosje Actief lid

31 mei 2020
    325
    399
    63
    Vrouw
    Vandaag 8 weken. Vrijdag verteld aan schoonmoeder/schoonzus en zwager. Erg leuk!
    Vanavond om 20.00 uur eerste echo. Gisterenavond begon ik wel spanning te voelen.

Roni7888 en svlok vinden dit leuk.
  15. Honeymooner

Honeymooner Actief lid

4 feb 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Succes!!

@svlok: bij de miskraam was ‘s ochtends wat roze afscheiding, paar uur later als begin menstruatie en dat ging toen over in een normale menstruatie.

In zwangerschap van dochter was het rond 7 weken best een forse bloeding, m’n ondergoed was doorweekt zeg maar. Stopte wel direct en ging over in bruin.

En bij zoon was het rond die termijn minimaal bruin, heb ik me niet druk over gemaakt.

En nu met 9 weken even wat donkerrood en toen paar dagen bruin, was alleen bij afvegen.

Owja bij de miskraam waren m’n kwaaltjes compleet weg al een paar dagen ervoor, voelde me weer totaal mezelf.

svlok vindt dit leuk.
  16. Spluuszy

Spluuszy Actief lid

20 aug 2021
    272
    229
    43
    Vrouw
    Jeetje.... Wat naar om dit te lezen, iets wat vaak als leuk wordt beschouwd om te vertellen geeft nu zo'n zware lading.... Ik hoop dat de reactie alsnog meevalt. Sterkte en succes met vertellen, niet leuk op deze manier.

@svlok hoe is het nu?

@MotherOfAnAngel veel plezier! Wat moet dit en mooi moment zijn voor jullie!

En kwaaltjes, ook hier bijna niets nu. Beetje een spoor van misselijkheid maar heb tot net in bed kunnen liggen zonder te eten, zonder misselijk te zijn :D heb ik mijn piek dan toch gehad?

17. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je duidelijke uitleg, dat geeft toch weer hoop, omdat ik wel nog kwaaltjes voel en het bij alleen bruinverlies is gebleven, na het rood verlies gisterochtend. Nu is het eindelijk gestopt, maar ben elke keer bang als ik naar het toilet ga…

18. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Voor de meiden met echo’s vandaag heel veel succes. Ik duim weer voor mooie echo’s.

Ik twijfel zo of ik vandaag ga maar dan zit ik weer bij dezelfde echoscopiste waar ik me totaal niet fijn voelde vorige keer, dus dwing mezelf om toch nog een dag te wachten. Het is nu rustig heel af en toe nog een beetje licht bruin, maar heb geen rood bloed meer gezien.

19. FutureMomToBe

12 nov 2021
    51
    78
    18
    Vrouw
    rechercheur
    @svlok Ik zou dan inderdaad wachten tot morgen. Anders heb je misschien weer onzekerheid en een negatief gevoel bij die echoscopiste. Ik duim voor je!

Succes aan iedereen vandaag met een echo!

Ik mag vandaag om 12 uur gaan, voel de stress weeral opborrelen...

svlok vindt dit leuk.
  20. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    Oeh spannend! Nog een paar uurtjes, heel veel plezier straks! En je hebt gelijk, ik wacht tot morgen. Een dag overleef ik ook nog wel

Deel Deze Pagina