uitgerekend 1 t/m 31 juli 2022

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Kimmetjuh90, Oct 17, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    3,122
    2,821
    113
    Female
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Goedeavond, shit he die lockdown... dat betekent voorlopig niet in winkels shoppen voor onze kleintjes en geslachts echos die niet doorgaan!:cry::cry::cry::cry: baal er enorm van... kan me er ook echt boos om maken, maargoed alle stress is slecht dus tis niet anders... sorry voor mijn geklaag.

Verder alles goed. Vandaag men bloeddruk even gemeten omdat ik gisteren echt enorme hoofdpijn heb gehad. Vandaag duizelig maar de onder druk was maar 50 dus dat verklaard de duizeligheid. o_O

Zo maar weer slapen.. morgen vroege dienst.

Oowja en heb de afgelopen week echt wel weer veel kwaaltjes.. zo ben ik weer bijna de hele dag misselijk...

Slaap lekker zo lieve mensen!

MonaB likes this.
  2. Emotions

Emotions Fanatiek lid

Jan 5, 2019
    1,982
    2,237
    113
    Female
    Iedereen die de lockdown vervelend vindt, veel sterkte! En welterusten @Roni7888 .

Persoonlijk hebben die lockdowns mij nooit geraakt. Ik bestel alles online en retour gaat ook vlot. Ook ben ik wel een beetje huismus. Enkel spijtig dat we niet met de kleine naar de dierentuin ofzo kunnen, maar een 2 jarige is gelukkig heel gemakkelijk bezig te houden. Lijkt me naar als je kinderen hebt die al ouder zijn en zich nu steendood vervelen. :(

MonaB and MissElla87 like this.
  3. Campus

Campus Bekend lid

Apr 15, 2013
    875
    1,133
    93
    Ja super kut! Geslachts echo, de kerst, werk. Nou we zouden het met de kerst bekend maken maar we hebben het vandaag maar gedaan via videobellen. De kerst gaat niet door met de schoonfamilie. Dus wij hebben het onze dochter ook verteld vandaag met een cadeautje maar ze reageerde heel droog:roflmao: ze besefte het nog niet helemaal. Maar vanavond wou ze de baby weltrusten wensen en gaf een kus op mijn buik♡

MissElla87 likes this.
  4. Honeymooner

Honeymooner Actief lid

Feb 4, 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Wat lief Campus!!

Geslachtsecho denk ik dat hij hier wel doorgaat, want ze komt thuis. En 2 bezoekers per dag mag gewoon.
    Maar wel heel erg balen, ook vast alleen naar de 13-weken echo enzo..

5. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

Dec 24, 2018
    2,003
    1,809
    113
    Female
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Heel vervelend voor jullie, die lock down. Vooral naar de kerstperiode toe is dit echt wel zwaar en uiteraard ook wel een tegenvaller als geplande afspraken, zoals een geslachtsbepaling, wegvallen.
    Ik zelf heb door corona mijn familie al 2 jaar en half niet meer gezien. Ik hoop heel erg dat mijn ouders en zusje volgende zomer eindelijk mijn dochtertje en de nieuwe baby te zien kunnen krijgen. Mijn zoontje hebben ze vlak na de geboorte gezien. We bellen wel heel veel, maar dat is toch niet hetzelfde :(.

6. SRD1990

SRD1990 Lid

Nov 1, 2021
    90
    182
    33
    Female
    Sorry meiden, ik loop echt hopeloos achter. Heb steeds wel gelezen maar was te moe om te reageren. Er kwam in ieder geval afgelopen maandag een verdrietig bericht voorbij.. Heel veel sterkte ♥ Heel zwaar, zeker als je eerst een kloppend hartje hebt gezien lijkt me..

Rot hè die nieuwe maatregelen.. Persoonlijk wel heel opgelucht dat de kinderopvang open blijft. Verder allemaal weer een saaie bedoeling :( Wij zouden de geslachtsecho toch pas eind januari plannen (rond 15 weken) dus áls de lockdown niet verlengd wordt (wishful thinking, haha) dan kan het nog wel. Anders wordt het gewoon de 20 weken echo. Maargoed, als dat het ergste is.. Dan denk ik dat ik niks te klagen heb.

Herken het buikje in de avond ook heel erg. Met mijn eerste zwangerschap zag je pas rond 16 weken écht wat komen en rond 23 weken was het pas zo dat je zonder twijfel kon zien dat ik zwanger was. Kan nu al voorspellen dat het een stuk sneller gaat deze keer.

Las ook wat berichten over wat te doen met kamers/slapen. Wij gaan eind 2022/begin 2023 verhuizen (nieuwbouw) dus gaan niet een hele nieuwe babykamer hier maken. Dat doen we in het nieuwe huis. De eerste maanden zal de baby toch bij ons op de kamer slapen. Onze dochter houden we gewoon op haar eigen kamer.

7. Salsera

Salsera Fanatiek lid

Jan 25, 2012
    1,190
    172
    63
    NULL
    NULL
    Hoewel ik er persoonlijk weinig tot geen hinder van zal ondervinden, is het toch balen dat er weer een lockdown is. Ik ga me dan toch afvragen of dit de toekomst is; mondkapjes, maatregelen, lockdowns. Er zal echt niet zomaar een oplossing zijn, corona zal blijven. Maar ja, hoe dan wel verder.....

Ondanks alles hoop ik dat iedereen toch fijne feestdagen tegemoet gaat.

8. Malavita

Malavita Actief lid

Aug 14, 2021
    215
    294
    63
    Female
    Hier baal ik wel enorm van de lockdown.. niet dat ik zo graag wil winkelen, maar vooral voor m'n werk. Ik ben officieel cruciaal beroep (ambulant hulpverlener psychiatrie) maar mijn man niet. Hij werkt alleen fysiek in een bedrijf met maar 4 man, ze kunnen hem geen 3 weken missen... en ik heb geen enkele kinderopvang t/m 10 Jan!!!

Dat worden weer al m'n huisbezoeken telefonisch/ via teams doen...maak me nu al zorgen hoe m'n cliënten er over een paar weken bij zitten :cry::cry:

9. Honeymooner

Honeymooner Actief lid

Feb 4, 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Dat is echt zuur dan hè.. Hier idd ook man zonder cruciaal beroep, maar die kan echt niet ineens alle dagen vrij nemen voor dochter. Gelukkig zijn mijn ouders bereid bij te springen, dus wij hebben geen probleem, maar tis wel weer wat hoor.

Als we nou maar wisten wanneer alles weer normaal was..

10. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

Dec 24, 2018
    2,003
    1,809
    113
    Female
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Zo lastig dat je geen kinderopvang hebt zeg! En voor jouw cliënten zal het ook wel heel zwaar worden. Telefonisch contact is nu eenmaal niet hetzelfde als face to face. Ik vind persoonlijk dat dit onder dringende zorg valt. Zo jammer dat de overheid daar anders over denkt :(.

11. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

Oct 18, 2013
    1,786
    722
    113
    Hoi dames, ik ben vandaag precies 8 weken zwanger van ons 5e kindje. Zelf berekend door de laatste eerste menstruatiedag.

Afgelopen vrijdag heb ik een vroege echo gehad en daar was geen hartactie te zien. Ook is het embryo 6 mm, wat niet past bij mijn termijn. Aanstaande dinsdag heb ik nog een echo staan bij de Gyn, om te kijken wat de status dan is en verdere actie te ondernemen.

Nu is continu de vraag of ik toch niet minder ver ben (nav bevruchtingsdag) en of de vroege echo niet te vroeg was om een hartactie te zien.. Heb ook echt spijt dat we die vroege echo hebben laten doen. 4 kinderen leken ons genoeg en door hele gekke omstandigheden (lang verhaal) zijn wij toch zwanger geraakt.

Voel me verder niets dan zwanger, geen rare bloedingen gehad, opvallende krampen..helemaal niets. Ik ga uit van het ergste, maar heb er toch twijfels bij.

Zijn er dames die ervaring hebben met een soortgelijke situatie?

12. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

Apr 18, 2019
    4,368
    5,539
    113
    Female
    Wat een vervelende en onzekere situatie zo!!
    Hoe is je cyclus? Ben je bekend met onregelmatigheid? Als in dat het dus onzeker kan zijn hoe ver je bent..
    Persoonlijk geen ervaring mee, ook niet in mijn omgeving. Ik hoop van harte voor je dat je gelijk heb en as dinsdag een mooi hartje ziet kloppen.

13. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

Apr 18, 2019
    4,368
    5,539
    113
    Female
    Ik merk qua lockdown dat ik vooral moet schakelen in m'n hoofd. De plannen die ik had of wilde maken kan ik nu skippen. Verder is t maar wat t is. K heb er geen stress van oid. K word er meestal wel creatief van, ga je toch andere dingen verzinnen om te doen met je kind.

K voel me vandaag iets beter. Geen diaree meer, eigenlijk helemaal nog geen ontlasting gehad.. maar goed. Wel nog erg misselijk en moe. Zin om dinsdag weer naar ons kleintje te kijken.

14. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    3,122
    2,821
    113
    Female
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Goedeavond lieve mensen,

Hoe gaat het met jullie?

Vraagje, ik heb nooit hoofdpijn maar nu al 3 dagen echt wel flinke hoofdpijn aan 1 kant... kan t zo aanwijzen.. het is erg hinderlijk en neem liever geen paracetamol oid. Zouden dit hormonen zijn?

Ik drink voldoende. Bloeddruk is laag.

Moet zeggen dat ik het ook best moeilijk vind om aankomende week geen echo te hebben. Ik heb tot nu toe elke week een echo gehad... en nu moet ik wachten tot de 31e en dat maakt me onzeker en bang. Ik weet dat de meeste pas maar 1 echo hebben gehad maar ik ben sinds de miskraam gewoon enorm bang. Ik hoop dat dit gevoel zakt als ik woensdag het hartje hoor.

Fijne avond alvast

15. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

Dec 24, 2018
    2,003
    1,809
    113
    Female
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Die hoofdpijn kan zowel van hormonen als van de lage bloeddruk komen. Heel vervelend!
    Ik snap heel goed dat je onzeker bent sinds je een miskraam gehad hebt. Ik had dat bij mijn laatste zwangerschap ook heel erg, om dezelfde reden. Ik hoop dat je wat gerustgesteld zal zijn als je het hartje gehoord hebt.

Roni7888 likes this.
  16. Love2Live

Love2Live Fanatiek lid

Oct 18, 2013
    1,786
    722
    113
    Op zich had ik een regelmatige cyclus met wat uitzonderingen af en toe. Scheelde maar een paar dagen. Varieerde van 25 dagen tot 31 dagen voor deze cyclus.

Ik wilde mij nu juist dit weekend bij de groep voegen, maar mezelf op de lijst zetten durf ik niet.

Ik hoop dat jullie allemaal mogen genieten van een goede echo met een mooie zwangerschap. Het is het meest bijzondere wat er is ☺️ Voor de dames met slecht nieuws hoop ik op een goed herstel en nieuwe kansen!

MissElla87 likes this.
  17. EvitaDedu

EvitaDedu Fanatiek lid

Dec 24, 2018
    2,003
    1,809
    113
    Female
    Kinderverzorgster
    Buzău
    Ik hoop heel hard voor je dat je gewoon nog te vroeg was om hartactie te zien en dat je een goede zwangerschap mag hebben. Heel spannend allemaal!

18. Honeymooner

Honeymooner Actief lid

Feb 4, 2017
    481
    733
    93
    NULL
    NULL
    Ja herkenbaar hoor! Heb het laatst een dag of 2 gehad en in vorige zwangerschappen ook, juist in het eerste trimester.
    Voor mij is het wel een bekende hoofdpijn trouwens, heb het rond m’n menstruatie ook wel eens.

Roni7888 likes this.
  19. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

Aug 25, 2017
    1,504
    1,519
    113
    Female
    @Love2Live Ik volgde ook steeds mijn app en ben eigenlijk op de dag nauwkeurig ongesteld elke maand. Toch kwam ik er dit keer achter dat mijn eisprong een paar dagen later is dan de app hem zet. De app gaat uit van een lf van 14, bij mij is dat 11. Dat scheelt maar een paar dagen maar in combinatie met een late eisprong en late innesteling kan het misschien dat je nog niet zo ver bent?

Toen ik met 8 weken bij de vk kwam (1e zwangerschap) meette ze het vruchtje op 6.5 week en was de hartslag twijfelachtig. Dat werd een miskraam, maar ik had toen ook een echo gekregen omdat ik was begonnen te bloeden.

Ik ga voor je duimen dinsdag!

@Roni7888 Ik snap je onzekerheid. Hoop dat het je gerust stelt als je het hartje wel gewoon hoort.
    Als je heel veel last van hoofdpijn hebt mag je gewoon paracetamol hoor.

Okay, mijn man heeft weer een wetenschappelijk filmpje gezien en zegt dat je ook sla-water kan drinken, dat schijnt ook pijnstillend te werken.
    :rolleyes:

Roni7888 likes this.
  20. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

Aug 25, 2017
    1,504
    1,519
    113
    Female
    Roni7888 and MissElla87 like this.

Share This Page