De beste wensen allemaal! Ik werd net gebeld door de verloskundige, de uitslag van de NIPT is al binnen (afgelopen maandag geprikt dus erg snel). Er zijn geen afwijkingen gevonden en ook geen neven bevindingen. Goed begin van het nieuwe jaar!
Ah wat leuk, gefeliciteerd @Roni7888 De beste wensen voor iedereen Ik voelde gisteren de baby serieus heel duidelijk. Van de week dacht ik al een paar keer wat te voelen, ik vergelijk het altijd met zo'n trillend oogspiertje qua gevoel. Nu zat ik rustig onderuit en voelde ik opeens iets heel laag onderin. Het was op een gegeven moment zelfs zo duidelijk dat ik heel even iets van een plopje zag op die plek in mijn buik en mijn man voelde het zelfs. Het is dat ik het zo duidelijk heb gevoeld en het echt niet mijn darmen waren, anders zou ik dit ook niet geloven op deze termijn haha
♡♡BEVALLINGSLIJST 1 t/m 31 JULI 2022♡♡ 29 juni ❤ Koekie1 - 37 jaar - 3e kindje - echt geen idee 30 Juni ❤ Roni7888 - 33 jaar - 1e kindje 2 Juli ❤️ Manontuin66 - 30 - 2e kindje 3 Juli ❤ Campus - 35 jaar - 2e kindje - meisje? ♥️ Spluuszy - 37 jaar - 4e kindje - meisje? ❤ Johanna3 - 28 jaar - 1e kindje 5 Juli ❤️ Honeymooner - 37 jaar - 2e (3e) kindje 6 Juli ❤ MotherOfAnAngel - 27 jaar - 2e kindje 7 Juli ❤ Nvd - 37 jaar - 2de kindje - meisje? 8 juli ❤ MissElla87 - 34 jaar - 2e kindje - jongen? 9 Juli ♥️ Misslisa - 34 jaar - 4e kindje ❤️ Salsera - 35 jaar - 1e kindje 10 Juli ❤️ EvitaDedu - 35 jaar - 3de kindje 13 juli ♥️ Mleenvs - 32 jaar - 3e kindje - jongen? 15 Juli ❤️ Aal31 - 32 jaar - 1e kindje ♥️ Ploop - 28 jaar - 1e kindje - meisje? 16 Juli ❤️ Eliesjee - 27 jaar - 2de kindje ❤️ Mamaroosje - 26 jaar - 3e kindje 20 Juli ❤️ AniS- 31 jaar - 2e kindje ❤️ Mena92 - 29 jaar - 1e kindje - jongen? ❤️ SRD1990 - 31 jaar - 2e kindje 21 Juli ❤️ Malavita - 37 jaar - 3e kindje - meisje? ❤️ Loena -36 jaar 4e kindje 22 Juli ❤ Stewie123 - 32 jaar - 2e kindje ❤️ Svlok - 32 jaar - 2e kindje - jongen? 23 Juli ❤ Emotions - 30 jaar - 2e kindje 26 Juli ❤️ Korey - 38 jaar - 2e kindje 29 Juli ❤️ MonaB - 27 jaar - 1e kindje - meisje? 31 Juli ❤️Aba - 27 jaar - 2de kindje Totaal (28) Verrassingsbaby tot de bevalling(8) Nog onbekend /te vroeg(19) Jongen (2) Meisje (0) Afspraken: Januari: 03-01 Svlok - nipt en bloedonderzoek 04-01 MissElla87 - 13 weken echo - 14:10 04-01 Roni7888 - hartje luisteren 04-01 Spluuszy - 13 weken echo 04-01 johanna3 - 13 weken echo 05-01 Mleenvs - controle vk - 13:00 05-01 Salsera - 13 wk echo - 15:30 05-01 Campus- geslachtsbepaling- 18.45 06-01 Korey - 11 wk echo 06-01 Johanna3 - controle gyn en geslachtsbepaling 07-01 Honeymooner - geslachtsbepaling 10u 07-01 Malavita - afspraak vk 10-01 MonaB - termijnecho 15.30 10-01 Ploop - 13 weken echo 19:50 uur 11-01 AniS- termijnecho+NIPT 16:45 11-01 Mleenvs - 13 weken echo 13:45 12-01 Roni7888 - extra controle ziekenhuis 12-01 Koekie1 - afspraak vk 12-01 Mena92 - 13 weken echo 17-01 Campus afspraak verloskundige 9.00 18-01 Roni7888 - controle verloskundige 18-01 Svlok - 13 weken echo 08:45 uur 18-01 Aba - 12 weken echo 12u 18-01 SRD1990 - 13 weken echo 14:00 19-01 Mleenvs - geslachtsbepaling 17:15 20-01 Ploop - geslachtsbepaling 20:15 uur 20-01 Korey - 13 wk echo 20-01 Mena92 - intake gesprek 20-01 Mamaroosje - controle vk 21-01 MissElla87 - geslachtsbepaling 10:30 22-01 Svlok - geslachtsbepaling 11.00 uur 24-01 Korey - controle vk 25-01 SRD1990 - controle vk 27-01 MissElla87 - afspraak vk (16 wk) 27-01 Salsera - controle gyn - 14:15 Februari: 01-02 Korey - controle VK 07-02 Roni7888 - 20 weken echo 13.00 07-02 Campus- 20 weken echo- 12 uur 09-02 Svlok - controle echo - 08:45 uur 11-02 MissElla87 - 20 weken echo - 10:30 11-02 Spluuszy - 20 weken echo 18-02 Salsera - 20 wk echo - 7:30 Maart: 03-03 Korey - 20 weken echo ☆ sterretjes ☆ ⭐️ Luitje 9.4 weken niche zwangerschap ⭐️ Mell0408 6 weken ⭐️ Dburg 6 weken ⭐️ FutureMomToBe 10 weken
Ik voel de mijne ook al bijna een week of 2. Bij de echo zeiden ze dat de placenta achter lag een dat ik snel wat zou kunnen voelen, nou dat voelde ik toen al Bij de meiden lag de placenta ook achter een die voelde ik ook al vlot. Mijn buik is echt mega geworden de laatste dagen. Hopelijk van de baby en niet van alle oliebollen
Wat leuk dat jullie al wat voelen! Kan niet wachten om iets te voelen. Vrees alleen dat t nog wel even duurt door de voorliggende placenta. Maargoed ik hoop toch wel binnen nu en een maand iets te voelen want meneer is nogal bewegelijk. Hier ook wel een dikke buik maar ook mede door de oliebollen denk ik Hahaha achja van de zomer maar weer goed opletten en aan de salades.
Pfff al 2 dagen hoofdpijn en vet veel afscheiding. Maar k wil eig geen inlegkruisje in. Voor nu maar regelmatig ondergoed vervangen. Verder gaat t gelukkig prima. En onze dochter sliep de hele oud en nieuw nacht door ondanks t vele vuurwerk. Dat hadden we totaal niet verwacht.
De allerbeste wensen lieve dames! En 2022 wordt een prachtig jaar met hopelijk prettige zwangerschappen en gezonde babies! @Spluuszy nee dat lijkt me ook niet prettig om iemand uit je dorp dan over de vloer te hebben. De meeste gaan toch voor dezelfde kraamzorg als de vorige keer. Onze ervaring was juist wat minder. In het begin waren we enorm tevreden, maar naar verloop van tijd ontstonden er echt irritaties. Daarom gaan we nu toch voor een andere kraamzorg. @MonaB prachtige buik al hoor! @Roni7888 gefeliciteerd wat leuk een jongen @Ploop dat is nog eens goed nieuws op 1 januari! @SRD1990 aaah wat geweldig om je kleine nu al te voelen! En dat wordt alleen maar meer En jij voelt de kleine ook al @Koekie1 wat heerlijk. Hahaha zal vast door de baby komen en je hebt al een prachtige buik! Hier een drukke avond gehad en merk dat ik meteen word afgestraft door een harde buik Onze dochter wordt morgen 3 en moest nog haar poppenhuis in elkaar zetten en de woonkamer versieren.
Goedemorgen dames, Ik ben zo brak als wat zeg, jeetje.. Is het voor jullie herkenbaar dat je elke +/- 2-3 uur wakker wordt omdat je zo nodig moet plassen? En ik heb vannacht constant gedroomd over dat ik een echo kreeg en dat de nub zichtbaar zou zijn, maar ik kreeg de echo maar niet te zien ben nu nog steeds nieuwsgierig wat ik te zien zou krijgen in m'n droom en wat het uiteindelijk echt zal zijn haha.
Zo vaak plassen 's nachts had ik vorige zwangerschappen ook zeker. Nu valt het nog wel mee met 2 x per nacht ongeveer. Ik had laatst ook over nub en het geslacht gedroomd, maar weet eigenlijk niet wat het nou werd...
Afgelopen week was pittig. Ik sliep al niet al te goed maar afgelopen week was drama ik was zo heftig verkouden dat slapen ook niet ging. Vanacht eindelijk goed geslapen Ik voel de baby ook al meer dan 2 weken erg fijn gevoel! Ik leef nu heel erg naar woensdag toe dan hebben wij de pretecho en kan mijn dochter ook eindelijk spieken. Echt zin in
Fijn hè dat voelen! Is bij mij echt een groot gevoel van rust bij gekomen zeg maar sinds ik voel. Juist ook omdat je het nog niet regelmatig ‘moet’ voelen, is elk plopje mooi meegenomen zeg maar. Hier placenta voor trouwens, vorige 2x achter en toch voelde ik het nu het vroegst. Qua kraamzorg zou ik echt ook even goed kijken naar particuliere, leek mij wel echt anders en iets persoonlijker. Ik had bij dochter destijds aangegeven dat ik iemand wilde die een beetje doorpakte, liefst wat ouder en veel ervaring. Mijn ervaring is namelijk dat mensen wat geïntimideerd kunnen zijn dat ik arts ben en dan denken dat ik alles wel weet. Nou ik wist toen helemaal niks van baby’s, laat staan borstvoeding etc. Snapte degene die de intake deed helemaal. Wie komt er? Een weliswaar wat oudere kraamverzorgster, maar met pas 3 jaar ervaring (ze kwam uit de gehandicaptenzorg) en bloedonzeker. Ze zei continu dingen als: ‘ik moet je dit even vertellen, maar dat weet je natuurlijk wel als arts’. Ik: ‘nee, ik weet niks’. Naja kon deze kraamverzorgster zelf niet zoveel aan doen, maar ik had het gevoel alsof die hele intake voor niks was geweest, want ze was precies wat ik niet nodig had zeg maar. Vandaar dat ik bij de tweede zwangerschap niet weer voor die organisatie gekozen heb. Je kan de organisatie ook vragen om te wisselen als iemand niet bevalt, maar dat vonden we een beetje lullig, dus niet gedaan. Ze deed verder wel goed haar best en ik vond het heerlijk dat ze het huis 100x per dag schoonmaakte enzo
Kraamzorg kennen ze hier in Roemenië niet. Na mijn vorige zwangerschappen had ik hulp van mijn schoonmoeder, maar die is in september overleden. Ik zal dus hélemaal op mezelf aangewezen zijn, ook al zal ik een keizersnede gehad hebben. Mijn man doet helaas in het huishouden helemaal niets, dus ik reken niet op hem. Het enige wat hij zal doen, is de kinderen tillen indien nodig en dan nog. Ik zal waarschijnlijk op voorhand allerlei maaltijden invriezen en zorgen dat alle was en plas bijgewerkt is.
Oei dat is wel zwaar! Maar neem aan dat je wel langer in het ziekenhuis kunt blijven dan bij ons? Hier ben ik na beide keizersnedes op dag 3 weer naar huis gegaan en vervolgens krijg je dan nog een dag of 8-9 kraamzorg (mits je borstvoeding geeft, anders 2 dagen korter geloof ik). Man doet hier gelukkig sowieso wel veel, dus dat komt goed.