Wij hebben ons er nog niet helemaal goed in verdiept, maar al wel over nagedacht hoe we het willen. Waarschijnlijk neemt mijn man ook 2 extra weken op na de bevalling. Plus zijn 3 weken vakantie erachteraan en dan dus 6 weken samen thuis. En daarna neemt hij 4 uur ouderschapsverlof per week op maar weten nog niet voor hoe lang.
Helaas geen verlof hier, man is zelfstandige. Het is beetje lastig plannen nu voor hem omdat het projecten zijn van meerdere dagen/weken. Maar die periode is wel kalmer voor hem dus dat is wel fijn. Er is wel een kans dat hij toch gewoon een aantal dagen/ een week kan thuiszijn.
Mijn vriend gaat ouderschapsverlof niet in 1x opnemen. Hij wil 1 dag in de week, hij neemt ook nog 3 weken vakantie op als de baby er is.
Gister echt teveel gedaan.. hele avond last gehad van een (denk ik) harde buik. K moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk niet weet hoe t voelt.. maar als ik teveel doe en mn buik voelt niet comfortabel dan link ik dat maar aan een harde buik hehe. Bij m'n dochter kon ik t ook nooit herkennen. Mss 1x echt gehad na t klussen.. toen was mn buik heel trekkerig. Maakt ook niet uit, iig merk k dat ik soms iets meer mag rusten als k druk ben.
Hier wordt 't ouderschapsverlof waarschijnlijk opgenomen met 1 dag in de week, mogelijk laat ie de overige 30% aanvullen met tijd voor tijd uren of z'n vakantie dagen, die hij nog erg veel heeft. Iets in die richting zal het worden
Wij hebben nog niet precies besproken hoe of wat qua ouderschapsverlof. Maar in principe zal het geen probleem worden ook. Zo ik heb spierpijn, verschrikkelijk. Heb gister voor het eerst in weken weer eens gereden op mijn pony (geen zorgen, hij wordt normaal deze periode meerdere dagen per week getraind door m'n bijrijder). Iets meer dan 2 uur erop gezeten en zo'n 16km afgelegd. Was heel leuk maar ik heb geen spieren meer over. Alles doet zeer, van onderin m'n lijf tot aan m'n nek toe. Iets te fanatiek geweest haha
Ik denk dat wij hetzelfde doen als bij R. Man neemt 2 weken vrij na de bevalling en die 5 weken verdeeld hij over de weken daarna, steeds 1 dag per week vrij.
@Korey Wij hebben het er ook over gehad wat te doen met ouderschapsverlof. Waarschijnlijk gaat hij die 5 weken meteen opnemen na de bevalling. Daarna zet hij iedere week 1 vakantiedag in, zodat hij de weken daarna 1 dag extra thuis kan zijn. Alleen nog bekijken of ze dit op zijn werk wel zo leuk gaan vinden.. haha
Hey meiden. Gisteren de 13 weken echo met 14w1 dag! Een echte druktemaker. Alles zag er goed uit en zat erop en eraan! Helemaal weer gerustgesteld. Placenta aan de voorkant. Dat is wat minder… meer dames hier? Het geslacht haha, 9-2 horen we dat. Ik dacht wel te zien wat het is… ben benieuwd of ik dat goed heb. Ik denk zelf echt nog steeds een meisje. Maar voor mijn man hoop ik dat stiekem ook. Die heeft al 2 zoons!
Wij zijn er nog niet oover uit. We denken eens in de 2 weken een lang weekend vrij. Vrij - zon, of zat - maa Na de geboorte zal hij 3 weken thuis zijn!
Hier ook placenta aan de voorzijde! Ik denk dat ik er straks wel blij mee ben als hij echt hard gaat schoppen. Ik voelde 1,5 week geleden de baby echt heel goed en vaak. Nu wel een stuk minder en soms gewoon niet. Denk de placenta die dikker is of meer ruimte in de buik. Maar voel hem nu wel weer sporadisch. Gelukkig sinds vandaag in t bezit van een dopler waardoor ik even kan luisteren als ik dat wil. Stelt wel enorm gerust. Zeker als je de baby even niet voelt na hem wel gevoelt te hebben. Vandaag ook wel een verdrietige dag want het is exact een jaar geleden dat ik mijn miskraam had. Dat ze hey vruchtje in het ziekenhuis uit mij haalden. Ik krijg er nog rillingen van... het was een hele nare ervaring. Ik was zo intens verdrietig en viel echt in een zwart gat. Gelukkig nu een gezond levend kindje in mijn buik en al in de 19e week! Vrijdag de 20 weken echo en kan niet wachten om de kleine weer te zien. De laatste uitgebreide echo was toch de 13 weken echo dus het is echt aftellen!!! Ik ga zo men bed maar eens opzoeken! Slaap lekker lieve mensen
Ik heb de placenta ook aan de voorkant. Ook ik voelde e baby voor 't eerst een week/1,5 week geleden voor het eerst. Paar dagen achter elkaar, daarna weer niet. Nu voel ik het soms bewegen maar wel weinig en minimaal. Bij mijn oudste had ik ook de placenta voor, haar voelde ik al snel een goed. Ik wacht ongeduldig verder af hier! @Roni7888 hoe is het met je na gisteren? Moeilijk zo'n dag, dan zit het toch meer in je hoofd
Je kunt vanaf augustus ook nog eens deels betaald ouderschapsverlof opnemen voor 9 weken. Je had altijd 26 weken onbetaald ouderschapsverlof en dat verandert nu in deels betaald verlof voor 9 weken (tot de kleine 1 jaar is)! Voor zowel de vader als de moeder heb ik begrepen. Dus dat is wel mooi!
Mijn man neemt geen ouderschapsverlof op. Heeft hij bij de meiden ook niet gedaan. Wel neemt hij een aantal weken vrij als de kleine geboren is, al heeft hij deze weken wel verantwoordelijkheid voor zijn projecten dus zal wel wat aan het werk zijn. Zijn werk laat het toe om enigzins flexibel te zijn. Zolang de projecten goed lopen hoeft hij enkel het personeel aan te sturen en kan hij (gedeeltelijk) thuis zijn. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik blij ben als hij weer in zijn werkritme zit.
Lief dat je t vraagt. Ik heb er bij stilgestaan en kan mezelf alleen maar gelukkig en dankbaar prijzen met het baby'tje nu in mijn buik. Het jaar is snel voorbij gegaan.... Ja hier precies t zelfde qua voelen. Nu zo goed als niets meer ... maar verwacht hem wel weer ieder moment te gaan voelen hoor. Ze groeien nu heel hard.
Herkenbaar. Denk dat iedere vrouw het bijna fijn vind als ze weer tijd voor zichzelf heeft. Al begrijpen de meeste mannen dat niet haha... Hier nog geen idee wat mijn vriend gaat doen. Ik denk dat hij wel wat weken opneemt.
Haha ow dat heb ik niet hoor! Vind het ook heerlijk dat man veel thuiswerkt en zou me uitstekend vermaken als hij langer thuis was. Hier is hij mede-eigenaar van een groot bedrijf en kan/wil hij er dus niet zo lang tussenuit. Week of 2 zal wel lukken, maar verder niet verwacht ik. Hij heeft wel vanaf het begin een papadag. En ik 1 mamadag, we hebben het 50/50 verdeeld. Al blijf ik uiteraard wel m’n hele verlof thuis Ik had bij dochter verlof in december en januari en toen man weer aan het werk ging, stond ik hem vaak echt op te wachten, zo lang duurden de dagen voor me. En dat van de placenta voor is hier ook herkenbaar, super irritant. Ik heb hem echt al goed gevoeld weken geleden, en nu is het elke dag nog wel, maar soms heel minimaal en als ik een drukke dag heb fysiek voel ik het gewoon niet.
Dat is goed verdeeld! Fijn dat jullie dat niet hebben, ik miss straks ook niet meer maar nu hecht ik gewoon veel waarde aan men eigen tijd nog.... dat is straks sowieso anders maar dat heb ik er graag voor over haha... Ja dat voelen mag nu wel duidelijker worden ik voel hem ook nog sporadisch als ik mezelf erop focus maar idd als je druk bezig bent niet! Ik heb de dopler nu te leen trouwens, maar ik raad het niet echt aan. Had de eerste keer de hartslag binnen 10 seconden te pakken maar de 2e keer duurde het onwijs lang en heb ik het tot 3x moeten proberen. Ben denk totaal toch wel 40 min bezig geweest. Niet echt bevorderlijk voor je gerustheid. Vrijdag ein-del-ijk de 20 weken echo!!!! Kan echt niet meer wachten om de kleine weer goed te zien. Dan pas in week 25 weer... zo spannend!
@MonaB hier ook de placenta aan de voorkant, maar ligt ook laag voor de uitgang. Ik voel de kleine wel af en toe bewegen, maar het wisselt heel erg per dag. Ik zit nu wel in de 18e week, maar in week 17 lag de placenta nog steeds voor de uitgang. Hopelijk is die bij de 20 weken echo volgende week toch weer wat opgeschoven naar boven!