Oh, zie nu dat mijn banner op 6.5 wk staat. Volgens mijn berekening zou ik morgen 7 weken zijn. Ach, wat maakt het ook uit. Als het maar ergens begin juli eruit komt
Oh natuurlijk, even over het hoofd gezien dat jij vandaag ook nog een echo kreeg! Wat superfijn dat het hartje al klopt!
Hier vandaag weer een echo gehad. En nu pas over 2 weken, de 25e. Weer Hartjes spreekuur elke donderdag is al vol tot 2 december. Stom!! We mogen ons stempeltje medisch even opbergen en mogen onze weg vervolgen bij de verloskundige maar minder echo's dus.... niet meer elke week zoals bij Yué maakt me toch paniekerig Maarja echo was wel weer mooi duidelijk hartje van zo'n 120 slagen de minuut. Alleen CRL was 0.451cm Yué was met 6+2 0.55cm. Is dit erg? Ga toch vergelijken en ben zo onzeker In het ziekenhuis zijn ze ook wat killer in hun reacties enzo. Terwijl verloskundige zo lief was. Raakt me toch en minder gerust gesteld nu Maarja probeer te denken dat het gewoon goed mag blijven gaan
Wat leuk dat je al een echo kreeg! Wel stom dat je nu minder echo's zal krijgen bij de vk. Maar ik denk wel echt dat ze iets zouden zeggen als het niet goed zou zijn. Maar ik snap je onzekerheid echt helemaal hoor. Ziekenhuizen zijn gewoon klinisch en kil. Zou je eens durven bellen naar de vk met je vraag of dit kwaad kan?
Ik zou me over die CRL geen zorgen maken. Het is nog zo klein dat het moeilijk is om heel precies te meten. Als ze er 0.05 mm naast zitten scheelt dat al een paar dagen bij wijze van. Ik ga met je mee hopen dat het nu gewoon goed zit! Wel fijn dat ze daar ook hartjesspreekuur hebben. Heeft mijn vk ook en ik denk dat ik daar ook wel gebruik van wil maken. Je kon er altijd gewoon langs zonder afspraak maar dat is misschien sinds corona veranderd ...
Vervelend en jammer dat je nu minder echos krijgt en dat je ervaring in t ziekenhuis zo kil is. Ik had echt een hele aardige gyn die alles behalve kil was. Wss dus ook beetje pech kwestie. Maar goed je hebt weer een mooie echo gebad en t hartje geboord . K zou je niet al te druk maken om de grootte van t kindje, je hebt er 0 controle over en de stress is ook zonde.
Vandaag nod! En ik heb een goede oploop! Even paniek in de tent want uur en half voor deze test deed ik 1 met iets minder geconcentreerde urine en hij was opeens echt lichter dan gisteren. Maar uur en half later met meer geconcentreerde urine was hij weer mooi! Ik wil eigenlijk stoppen met testen, maar vind het zo spannend. Ik wil ook al de eerste echo.
Bedankt @Ploop en @MotherOfAnAngel @Koekie1 Aah super leuk zo'n mooie echo, het hartje horen is echt bijzonder @MotherOfAnAngel ook al zo'n prachtige echo. Snap dat je het spannend vind als er meer tijd tussen komt te zitten, maar ergens een goed teken dat je naar de vk mag. Doen ze alleen maar als het er allemaal goed uitziet. En als je twijfelt over de CRL zal ik gewoon bellen en ernaar vragen, daar zijn ze tenslotte o.a. voor om ons ook gerust te stellen @Emotions wat een prachtige oploop! Doe vooral waar jij je goed bij voelt, als dat nog even door testen is dan dat doen, maar als je er alleen maar gestresst door wordt kan je beter stoppen.
Fijn van de goede echo!! Die lengte zou ik me ook niet druk overmaken, want dan kan idd zo een mm verschillen. Normaal gesproken berekent het echoapparaat bij de lengte direct een termijn, dus 0,55 hoort dan bij 6+2. Op deze echo zie ik alleen een lengte en niet een termijn. Je hebt eigenlijk niks aan alleen een lengte en ik denk niet dat iemand de ranges uit z’n hoofd kent die passen bij de verschillende termijnen (dus 6+2 is 4,5-5,5mm bijvoorbeeld). Daarnaast hadden ze 2 dagen geleden wel gemeten toch en daar de termijn bij gegeven? Ik heb zelf heel veel verloskundige echo’s gemaakt en als je zo vroeg meet, zou je 3x achter elkaar iets verschillends kunnen meten bij wijze van. Dus geen zorgen! @Koekie1 wat fijn van de goede echo!
Heel herkenbaar! Je testjes zien er goed uit toch? Uiteindelijk zit er niks anders op dan een paar weekjes duimen draaien tot de echo.
Wauw wat fijn! Gaaf he dat het zo klein al een knipperend hartje kan hebben. Je kan nu op de lijst voor je naam een hartje zetten! Toch een mijlpaal vind ik. Een kloppend hartje.
Oke en nu even een heeel totaal ander onderwerp ; sex. Ik moet zeggen dat ik geen sex meer heb gehad na de positieve test. Mijn vriend vraagt er ook niet om en ik ook niet. Er zit gewoon een angst dat het wel invloed kan hebben op dat kleintje al staat heel t internet vol dat het geen kwaad kan. Maar toch lijkt het wel wat te doen als je baarmoeder samen trekt. Dus wat doen jullie en hoe staan jullie erin en je partner?
Prachtige oploop. Alleen kloptnje banner niet denk ik? Als je nu 10 dpo bent. Is dat 3+3. Of ben je 13 dpo toch anyways je testen zijn mooi dus doet er niet echt toe. Al wilde ik het wel even zeggen haha Je rekent vanaf eisprong & DAT +2 weken. Dat is je zwangerschapstermijn dus met 10 dpo is dat 24 dagen + 3 weken +3 dagen
Haha wij laten ons er door de zwangerschap niet van weerhouden hoor. Maar op het moment ook geen behoefte aan dus het is hier ook al een tijdje geleden.
Haha let's talk sex. Vorige keer hadden we dat niet meer als mijn buik echt te dik werd. Maar ik doe bijvoorbeeld wel nog oraal enzo want zelf had ik geen zin maar ik deed mijn man wel graag een plezier. Eens mijn buik te dik werd vond ik seks totaal niet fijn meer en voelde ik ook veel minder opeens. En hij vond het denk ik ook echt gewoon minder aantrekkelijk + vreemd gevoel om nog echt te penetreren als daar een baby van al een kg of 2 in zit. Begrijpelijk.
Bedankt! Ik dacht dat je rekende vanaf je eerste menstruatiedag? Dat was 16 oktober. Mijn eisprong was 10 dagen geleden. Ik heb een korte lf van 10 dagen maar late eisprong. Ik ben nu op dag 28 van mijn cyclus.