uitgerekend 1 t/m 31 juli 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Kimmetjuh90, 17 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

18 jan 2015
    3.122
    2.821
    113
    Vrouw
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    Thanks voor alle reacties en ervaringen mbt tot sex! Haha

Tis heel wisselend dus. Denk als mijn partner het aangeeft ik het wel wil hoor maar zolang hij dat niet doet vind ik t wel prima zo.

Welkom alle nieuwe mensen! Leuk en spannend..

Ik ben alweer aan t aftellen na dinsdag ochtend. Gek he. Heb gisteren een hartje gezien en nu er alweer zo mee bezig. Gelukkig drukke dagen voor de boeg dus het zal zo dinsdag zijn.

Had even de verschillen op gezocht tussen de combinatie test en nipt test. Wel interessant maar ga voor de nipt want daar komen toch wel meer dingen uit en is betrouwbaarder dan de combinatie. Maar denk dat het een hele spannende test is. Pfff moet er niet aan denken dat het een slechte uitslag is. Maargoed zover zijn we nog niet.

2. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Ik wil me ook graag aansluiten dames :)
    Vandaag voor het eerst streepjes op de action testen gehad die zichtbaar waren, daarna een duidelijke predictor en vanavond een mooie clearblue die zwanger aangaf!
    Dit was onze eerste ronde en meteen raak!! Terwijl bij beide kids we lang via de mmm bezig zijn geweest.
    Onze jongste dochter heeft aplasia cutis congenitalis en dit is erfelijk, dus ik hoop heel hard dat dit kindje het niet heeft! Zoon heeft het gelukkig niet. Kans is 50% en valt niet op een echo te zien dus wordt afwachten tot na de bevalling.
    Verder zijn we beiden nog een beetje in shock, aangezien we dit beiden niet aan zagen komen.
    Behoorlijk snel zwanger dus, zal best zwaar worden aangezien de kleine meid nog niet eens 2 is als de baby geboren wordt. Maar zal vast goed gaan komen….
    Ik kan niet beloven om super actief mee te schrijven, maar ik probeer om bij te blijven :)

Nvd, DaisyVA, AniS en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd @DCG !
    Wel spannend wat betreft die afwijking, nu maar duimen dat dit kindje geheel gezond geboren mag worden en hier geen last van zal hebben. :)

DCG vindt dit leuk.
  4. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Welkom! Wat een mooie verrassing dat je nu spontaan zwanger bent. Hopelijk over een paar maanden een gezond kindje erbij :).

DCG vindt dit leuk.
  5. svlok

svlok Fanatiek lid

28 mei 2017
    1.364
    1.300
    113
    Vrouw
    @ seks staat het hier al een tijdje op een laag pitje, maar dat komt omdat ik medicatie voor een prolactinoom slik en die beïnvloed heel erg mijn moed. Nu ermee gestopt, dus erg benieuwd of het terug komt…

@ onderzoeken ik neig er wel naar om alle onderzoeken te doen. Bij mijn vorige zwangerschap was er geen 13 weken echo, maar dat lijkt me wel fijn een extra echo.

@Maantje5 Welkom meid en gefeliciteerd!

@DCG jij ook welkom en gefeliciteerd maar toch ook weer een erg spannende periode

@Mell0408 die pijn herken ik en ik ben elke keer bang dat ik toch ongesteld word

Ik krijg vandaag Prenatal Nutrients van Solgar binnen. Ben benieuwd welke vitamine jullie gebruiken.

Een uurtje geleden mijn tweede test gedaan en kan het toch nog niet helemaal geloven

Bijgevoegde bestanden:

DaisyVA, Mell0408, Maantje5 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Mamaroosje

Mamaroosje Actief lid

31 mei 2020
    328
    405
    63
    Vrouw
    @onderzoeken We doen sowieso de 20-wekenecho. Nipt sowieso niet en 13-weken weet ik nog niet.

Roni7888 en DCG vinden dit leuk.
  7. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw
    Haha die tests zijn volgens mij echt wel duidelijk ;).

Maar bij mij dringt het idee dat er echt een baby komt meestal pas rond de 20 weken binnen haha.:p

Qua vitaminen doe ik meestal een huismerk zwangerschaps totaal. Op het moment van de hema, heb ook wel vaak die van de kruidvat gehad.

DCG vindt dit leuk.
  8. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Dankjewel!! Het is idd heel erg spannend, ik hoop dan ook heel hard dat dit kindje het echt niet heeft! Mijn dochter is afgelopen september eraan geopereerd en jammergenoeg zal ze nog een keer onder het mes moeten :( dit gaat ergens in april zijn en hopelijk is het dan klaar!

9. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Het is niet helemaal spontaan gebeurd hoor, lang verhaal, maar om het kort te maken; had een mega lange cyclus, ben op het einde daarvan aan de pil gegaan, na 6 dagen gestopt ivm hevige bijwerkingen (lees; lichamelijk en mentaal wrak) uiterst lichte bloeding ervan gehad dus daarom besloten om een “echte” menstruatie op te willen wekken dmv clomid (was nog over van de behandelingen) alleen zal die menstruatie dus weer niet komen ;)
    Maar alsnog is het nog nooit zo snel raak geweest haha. We zijn nog steeds flabbergasted!

10. Malavita

Malavita Actief lid

14 aug 2021
    215
    294
    63
    Vrouw
    Wat een gezellige drukte hier! Hier ook wel wat kwaaltjes nu, vooral moeeeeee (komt ook omdat ik belabberd slaap momenteel, hebben meer dames dat?)

Qua seks maakt t bij ons geen verschil, t is meer de vermoeidheid die dwars zit :roflmao::roflmao:

En ik heb nog niet echt nagedacht over testen, denk dat we wel alles willen doen omdat we niet meer de jongste zijn..

Roni7888 en DCG vinden dit leuk.
  11. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Prachtige test!! Ik ga straks ook nog een predictor doen om te kijken of die is opgelopen en dan stop ik ermee :)
    @vitaminen ik gebruik nu die van de Hema, had mijn moeder vlug gehaald, puur omdat ik eigenlijk nog niets had gebruikt omdat we eigenlijk nog niet actief voor een derde zouden gaan :oops:

Roni7888 vindt dit leuk.
  12. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Die gebruik ik nu dus ook :)

haha dat gevoel herken ik! Hier is het ook echt nog niet geland hoor!! Bij mijn dochter heb ik totaal niet kunnen genieten van zwanger zijn doordat ik 2 vmk’s heb gehad, dacht steeds bij elke echo “nu ga ik genieten” maar de angst bleef.
    Nu weet ik niet hoe die reactie zal zijn, maar hopelijk kunnen we nu wel wat meer genieten…

Roni7888 en Mleenvs vinden dit leuk.
  13. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Ik ga denk ik de 13 weken echo en de 20 weken alleen doen. Ben pas net een jaar geleden bevallen en vlak daarvoor hadden we chromosomenonderzoek gehad ivm miskramen. Dus nipt ga ik denk ik niet doen aangezien de chromosomen allemaal goed zijn bij ons beide.

Roni7888 vindt dit leuk.
  14. DCG

DCG Fanatiek lid

24 feb 2020
    3.457
    3.198
    113
    Vrouw
    Wanneer gaan jullie het eigenlijk bekend maken??
    Wij hebben gister onze moeders al op de hoogte gebracht en mijn zus was als eerste op de hoogte (mijn beste vriendin!) en heb dus samen met mijn zus de predictor gedaan gister.
    Verder mag nog niemand het weten, pas als wij een goede echo hebben gehad gaan wij het nieuws naar buiten brengen.

15. Mleenvs

Mleenvs Fanatiek lid

25 aug 2017
    1.504
    1.519
    113
    Vrouw

Iemand opperde hier eerder om het met sinterklaas te vertellen door adhv chocolade letters 'baby' te spellen. Ik vind dat zo'n leuk idee dat ik het stiekem ga jatten! :p

Man vond het ook tof. Wij vieren sint met schoonouders en schoonzus/zwager dus mooi 4 personen die we allemaal een letter kunnen geven . Hopelijk hebben we dan een paar dagen eerder een hartje zien kloppen. Ben dan 8 weken.

En dan snel de rest van de familie inlichten voordat de peuter het doet. :roflmao:

Spluuszy, DaisyVA, Mena92 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Aagh jeetje dat zit dan ook niet mee, nou mijn duimen draaien hoor!
    En dat het niet helemaal vanzelf is gegaan (of hoe je het wilt omschrijven), uiteindelijk wel op de 'natuurlijke' manier en flink vlot! Hartstikke gaaf!

DCG vindt dit leuk.
  17. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

18 apr 2019
    4.368
    5.539
    113
    Vrouw
    Pff.. doe een leuk jurkje aan waarin k mezelf altijd wel slank vind ogen.. heb er ineens een buikje in.
    Begint t nu al?? Zullen wel darmen zijn maar toch, dan kan ik t nooit lang verbergen. K merkte t al dat broeken niet meer zo strak konden maar was niet zo bewust dat ik t nu al kon zien.
    Hebben andere dit ook al?

18. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    @ onderzoeken; ik denk dat wij alle mogelijke onderzoeken doen.

DCG vindt dit leuk.
  19. Ploop

Ploop Fanatiek lid

25 okt 2021
    1.206
    1.331
    113
    Vrouw
    Ik heb er een beetje moeite mee dat onze eerste echo en afspraak verloskundige "pas" op 9 december is. Ons idee is namelijk om daarna pas iets aan directe familie te melden (ouders, zussen en hun aanhang). En dat is eigenlijk best wel lang vanaf het moment dat we weten zwanger te zijn, liefst schreeuw ik het van de daken af. Pas na minimaal 12 weken (of misschien na de 13 weken echo) aan vrienden etc.
    Behalve mijn vriend, weet alleen mijn beste vriendin het.

Wanneer maken jullie het bekend op je werk? Want dat vind ik wel nog effe een dingetje.

DCG vindt dit leuk.
  20. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Ik dacht eerst met sinterklaas. Alleen wij hebben 15 december de termijnecho dus neig nu eerder naar kerst. Daarbij vieren mijn ouders geen sinterklaas en gaan wij normaliter ook niet langs in dat sinterklaasweekend.
    Dus ik twijfel nog even maar neig nu meer naar kerst. Alleen duurt dat nog zo lang en kan ik het de kinderen ook nog niet vertellen.
    Verder weten een paar collega's en mijn teamleider het. Dit omdat ik niet meer met een bepaalde cliënt kan / wil werken als ik zwanger ben.

Net weer een test gedaan. Hoop alleen zo dat deze negatief is....

(corona test :roflmao:)

DaisyVA en DCG vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina