Ik zie trouwens ook dat ze daar niet dubbel berekenen bij een tweeling echo. Ik las dat laatst volgens mij hier bij iemand dat ze dubbel berekenen bij een tweeling. Ik denk trouwens niet dat ik een tweeling krijg hoor haha
Whahha.. k denk dat ik t pas beetje ga geloven als mn buik dikker wordt.. maar idd zon peuter is genoeg afleiding om met je hoofd niet steeds bij je zwangerschap te zijn.
Merken jullie al wat aan jullie buik? Hier was ie vrijwel direct wat opgezet, net zoals voor een menstruatie, maar blijft het daar nu gelukkig een beetje bij. Heb nog niet zoveel zin om m’n zwangerschapsbroeken tevoorschijn te halen. Heb nu al wel de hele week een joggingbroek aan (omdat ik toch maar verkouden in en om het huis hang), dus ben benieuwd of ik morgen m’n spijkerbroek gewoon nog pas.
Ja ik heb al wel een buikje vooral in de avond na het eten. Ik kan nog wel mijn broeken aan maar mijn voorkeur gaat ook uit naar joggingbroek op dit moment ik heb vorige week 2 tassen vol zwangerschap kleding gekocht 50 stuks voor 50 euro . Ze had precies hetzelfde postuur ook klein en maat xs-s dus zat goed en zag er heel goed uit. Ik wacht nog wel even met dragen maar vorige x had ik met 12 weken al een mooi buikje. Ze zeggen dat het bij de 2e sneller groeitik hoop het niet want wil het nog even geheim houden.
Hier ook zeker een opgeblazen buikje. Ik denk dat die zwangerschapsbroeken niet heel lang op zich laten wachten ...
Hi dames, even een vraagje...Wanneer kregen jullie last van zwangerschapkwaaltjes....? Reden dat ik dit vraag is omdat ik nu helemaal nergens last van heb, behalve pijnlijke borsten en af en toe een zeurende buikpijn. Ik weet nog goed dat ik bij mijn eerdere drie zwangerschappen (twee geëindigd in in miskraam bij 7 en 9 weken) ontzettend misselijk was vanaf 4 weken. Bij mijn dochtertje heb ik zelfs HG gehad en heb ik een tijdje in het ziekenhuis gelegen. En nu helemaal niets! Begrijp me niet verkeerd, ik moet ik mijn handjes knijpen dat ik niet misselijk ben. Maar soms hoop ik dat die misselijkheid er is geeft mij toch een soort bevestiging. Klinkt stom he?
@dburg282 ah ik hoop dat je zonder misselijkheid deze zwangerschap doorkomt, wie weet.. Ik heb zelf bij de zwangerschap van mijn dochter, de miskraam ervoor (rond 6 weken) en deze zwangerschap geen misselijkheid gehad. Hooguit soms een ochtendje een week gevoel.. Dus het kan zeker en ik hoop dat dat voor jou deze keer ook zo mag gaan. Wel snap ik je onzekerheid heel goed.. De vorige twee zwangerschappen had ik namelijk als eerste symptoom (voor de testen al) heel gevoelige borsten, duidelijk groter geworden, donkerdere tepels.. Nu is er echt niks, noppes, nada bijzonders aan mijn borsten. Ze zien er hetzelfde uit, ze voelen hetzelfde.. Het enige wat ik af en toe heb is een licht zeurende lies en onderrugpijn, net wat anders dan wat ik voor een menstruatie heb. Dat herken ik van mijn vorige zwangerschappen. De vermoeidheid valt me tot nu toe ook nog mee, maar het is allemaal nog vroeg natuurlijk. Wel heb ik bij deze zwangerschap dan last van lichte hoofdpijn en steeds een droge mond.
Dit is mijn vierde zwangerschap en alle keren had ik al symptomen toen ik positief testte, zoals weeig voelen of zere borsten. Dit zakte bijna altijd vrij snel af om langzaam weer toe te nemen vanaf 5-6 weken ofzo. M’n verklaring daarvoor is dat m’n lichaam elke kleine stijging aan hcg merkt, vandaar bij de positieve test direct symptomen, maar er daarna snel aan went en pas weer symptomen geeft als het hcg écht hoog is. Hier gaat het nu een beetje op en af, maar ben sinds een week wel vrijwel continu niet helemaal lekker.. M’n smaak is ook echt veranderd en ik weet elke keer niet waar ik zin in heb.. Zou me geen zorgen maken als de kwaaltjes gewoon nog niet begonnen zijn, dat had ik bij zoon ook. Bij m’n miskraam waren de kwaaltjes ineens volledig weg en dat is wel vaker iets waarvan je leest dat dat geen goed teken zou kunnen zijn.
Ja ik hoop het ook! Ik heb ook echt heel lang geroepen nadat ik in het ziekenhuis lag "ik ga dit nooit meer doen!". Je kunt je zo ellendig voelen als je misselijk bent en constant moet overgeven... En met een klein meisje van bijna 2 zou dat echt geen doen zijn. Zo zie je maar dat elke zwangerschap toch anders is. Zolang ik nog geen kwaaltjes heb probeer ik er zo veel mogelijk van te genieten, het kan morgen weer anders zijn. Het wordt sowieso een spannende tijd tot de 12 weken.
Dat herken ik wel bij mijn twee eerdere miskramen. Eerst dagenlang constant misselijk en overgeven tot het op een dag in een keer allemaal weg was. Ik probeer het inderdaad zo goed mogelijk los te laten. Dank je wel.
Ja hoor. Hier ook niets. Behalve wat moe en onderrugpijn, maar dat is af en toe. Met mijn eerste zwangerschap heb ik enkel de eerste 2 weken darmkrampen gehad en voor de rest noppes. Ik ging fluitend die hele zwangerschap door. Dus het zegt niet. Ben nu al 5x zwanger geweest en ben nog geen enkele dag misselijk geweest. In je handjes wrijven. Maar snap wel dat je graag iéts voelt.
Nou ik ben enigszins weer een beetje gerustgesteld door jullie reacties, haha. En inderdaad in mijn handjes wrijven! Hoop voor iedereen op een goede zwangerschap, zonder al te veel kwaaltjes.
En soms zit het hem helemaal niet in misselijkheid ook. Bij mij zijn moeheid en het koud hebben ook wel kwaaltjes. Met m’n miskraam was ik dus niet eens zozeer misselijk, maar voelde ik me ineens weer compleet mezelf, alle energie terug etc. En mijn ervaring is ook wel dat je het toch slecht onthoudt van de vorige keren. Ik weet eigenlijk alleen dat de piek van mijn kwaaltjes vaak bij 9-10 weken lag, maar of ik dan een klachtenvrije week erbij had, geen idee meer.. Sowieso was ik deze eerste periode alweer vergeten haha.
Klopt! Ik ben ook veel dingen van mijn vorige zwangerschappen weer vergeten. Mijn schoonmoeder zei gisteren al "je moet niet zo zeuren, voor je het weet hang je weer met je hoofd in de toilet. En dan klaag je weer over je misselijkheid" haha. Het is ook nooit goed denk ik . Thanks dames!
Moe, vaak plassen, licht gevoelige tepels en een neus waar een bloedhond jaloers op is. Bij mijn vorige zwangerschap ook geen andere kwaaltjes gehad, ja dat je niet eens naar mijn borsten mag kijken zo veel pijn deden ze, dus die verwacht ik over een paar weken nog wel. Misselijkheid gelukkig geen dag gehad dus duimen dat het nu ook wegblijft
Hier heel moe/geen energie en regelmatig echt duizelig, en met vlagen misselijk. Ik voel me wel echt typisch zwanger zeg maar. Het is de eerste zwangerschap, dus kan het niet vergelijken. Maar volgens mij hoef je je echt geen zorgen te maken als je geen kwaaltjes hebt, want dat zegt volgens mij niks. Maar wel vervelend, die onzekerheid
Zooooo het duurde maar 2 uur maar ik ben bij gelezen Leuk nieuwe dames, gefeliciteerd! Wat naar dat er dames zijn afgevallen. #vertellen wij gaan het met de kerst vertellen we willen eerst een echo hebben gehad en die is 13 december (is van de lijst gevallen). We hebben een persoonlijk boek getekend die onze dochter krijgt. En we willen verder iedereen een kerstkaart sturen met de boodschap erin. De vraag is nog of we dat een beetje verstopt doen of duidelijk. #gevoel de dag dat ik teste zei ik tegen mijn man het is een jongetje. Maar toch neig ik naar een meisje. Ook droomde ik dat ik van een meisje beviel. Vind het allebei leuk dus ga het zien in juli. #pretecho nee wij doen geen pretecho of geslachtsbepaling. Vorige keer wel 3d gedaan daar twijfel ik nu erg over vond het toen wel erg leuk maar kijk er nooit meer naar. Aan de andere kant wil ik graag dat beide kids hetzelfde soort boek gaan krijgen over de zwangerschap en daa hoort dan wel ook zo'n echo bij. #onzeker ik zie geen problemem in 2 kids, zal alleen wel wennen zijn dat ik geen exclusieve aandacht meer kan geven aan onze dochter. Aan de andere kant start ze dan ook op de peuterspeelzaal en hoop ik dan als ze terug is haar even alle aandacht te geven en baby lekker laten slaoen/draagdoek/papa of opa en oma. Zal wel goedkomen. Verder weet ik even niet meer waar ik nog op moet reageren en mijn dochter wil graag wandelen.
♡♡BEVALLINGSLIJST 1 t/m 31 JULI 2022♡♡ 1 Juli ❤ Roni7888 - 32 jaar - 1e kindje - jongen? 2 Juli ❤️ Koekie1 - 37 jaar - 3e kindje Melliejzzz - 27 jaar - 2e kindje 4 Juli 5 Juli IloRaaij21 - 32 jaar - 1e kindje ❤️ Honeymooner - 37 jaar - 2e (3e) kindje Shaantje01 - 29 jaar - 5e kindje 6 Juli ❤ MotherOfAnAngel - 27 jaar - 2e kindje 7 Juli Nvd - 37 jaar - 2de kindje - meisje? 8 Juli Campus - 35 jaar - 2e kindje meisje? 9 Juli ♥️ Spluuszy - 37 jaar - 4e kindje Misslisa - 34 jaar - 4e kindje Luitje - 36 jaar - 3e kindje 10 Juli Maria1986 - 35 jaar - 2e kindje 11 Juli 13 Juli FutureMomToBe- 32 jaar - 1e kindje 14 Juli MissElla87 - 33 jaar - 2e kindje 15 Juli Mleenvs - 32 jaar - 3e kindje - jongen? 16 Juli Eliesjee - 27 jaar - 2de kindje 18 Juli Mamaroosje - 26 jaar - 3e kindje Ploop - 28 jaar - 1e kindje 19 Juli Loena -36 jaar 4e kindje 21 Juli Mena92 - 29 jaar - 1e kindje - jongen? Malavita - 37 jaar - 3e kindje - meisje? AniS- 31 jaar - 2e kindje 22 Juli Stewie123 - 32 jaar - 2e kindje Svlok - 32 jaar - 2e kindje 23 Juli Emotions - 30 jaar - 2e kindje Mell0408 - 29 jaar - 3e kindje 24 Juli SRD1990 - 31 jaar - 2e kindje 25 Juli Dburg282 - 25 jaar - 2e kindje - meisje? 26 Juli 27 Juli 28 Juli 29 Juli 30 Juli 31 Juli Totaal (29) Verrassingsbaby tot de bevalling(4) Nog onbekend /te vroeg(26) Jongen (0) Meisje (0) Afspraken: November: 18-11 Melliejzzz, intake verloskundige 18-11 MotherOfAnAngel echo verloskundige 16:00 22-11 Roni7888 intake verloskundige 11.00 22-11 Roni7888 echo 8+3 weken 13.15 22-11 Spluuszy, intake verloskundige 24-11 Honeymooner, intake gyn + echo 25-11 MotherOfAnAngel - echo vk 9:30 25-11 Mena92 - eerste echo 14:45 25-11 FutureMomToBe - eerste echo 14.45 26-11 Maria1986 2e echo 29-11 campus 1e echo 29-11 Malavita intake verloskundige 30-11 Mleenvs - intake verloskundige + eerste echo - 15:00 30-11 MissElla87 - 1e echo (7+5wk) 30-11 Luitje intake verloskundige + eerste echo 10:15 December: 01-12 Loena - eerste echo 14:00 01-12 Misslisa - eerste echo 09.00 02-12 Mell0408 - eerste echt 14:45 02-12 Eliesjee - eerste echo 18:15 06-12 Svlok - eerste echo 12:30 06-12 Mamaroosje - eerste echo 20.00 07-12 Emotions - eerste echo 12:15 07-12 AniS - eerste echo 17:30 08-12 Melliejzzz - termijnecho 09-12 Ploop - eerste echo 19:45 09- 12 Eliesjee - intake 9:00 09-12 SRD1990 - eerste echo & intake 09:00 11- 12 Shaantje01 - 2de echo 13-12 MissElla87 - intake gesprek 13-12 nvd - intake en eerste echo 14-12 Roni7888 - termijn echo 12.30 11 wk 15-12 Koekie1 - termijnecho 16-12 Dburg282 - eerste echo 08.30 17-12 Spluuszy - termijnecho 23-12 Mell0408 - termijnecho en intake Januari: Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wil je op de lijst? Druk dan op reageer en haal de [QUOTE = ....] & [/ QUOTE ] weg aan het begin en einde van het bericht. Vul dan je uitgerekende datum en forum naam in & hoeveelste kindje het is, ook kun je invullen wat je denkt dat het word; jongen/meisje. En of je een verrassing baby, nog onbekend of jongen/meisje krijgt.
Ik voel mij ook totaal niet zwanger. Ik heb ook bijna nergens last van. Iets gevoelige borsten maar niet extreem,voel wel dat er iets gebeurd in mijn buik(steekjes, krampjes hier en daar) Eergisteren was ik ineens super duizelig en hoofdpijn maar dat was maar 1 dag en toen was ik ook erg bleekjes. Oh en slapen doe ik nog steeds heel slecht en onrustig. Ja wel gek dat je toch een soort bevestiging wilt voelen en als het er dan is, dan is het 3x k#t
Bij m’n vorige zwangerschappen misselijk vanaf week 5. Alleen bij de eerste gevoelige borsten gehad. Nu af en toe een vlaag misselijkheid, maar ik ben wel heel moe steeds.