uitgerekend 1 t/m 31 juli 2022

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Kimmetjuh90, Oct 17, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ploop

Ploop Fanatiek lid

Oct 25, 2021
    1,206
    1,331
    113
    Female
    Dankjewel, ja het krenkt me eigenlijk wel.
    En ik zie wel oprecht dat hij er van baalt, maar hij zegt "ik ben er gewoon voor jou en de baby en zie graag de echo daarna, volgende keer ga ik weer mee". Ik zeg op mijn beurt: "dat is toch niet het zelfde.. "
    Juist zijn woordkeuze maken het moeilijker te accepteren. Was echt wel van slag erover, dan wordt je voor het eerst vader als alles goed mag gaan en dan verzuim je nu al bij de 2e echo je afspraak. :(
    En eigenlijk wel 1 van de belangrijkste dagen in het eerste trimester als je het mij vraagt, want officieel is pas de intake morgen, dus deze afspraak is uitgebreider dan vorige week, vorige week was het puur een snelle check of alles oké ging ivm bloedverlies en krampen. Bloedverlies 2 dagen gehad en na de echo niet meer gehad, de krampen zijn wel gebleven tot 2 dagen terug (blij toe).

Ik ga er vanuit dat alles oké is, maar baal gewoon.
    Sorry, moest het van me afschrijven.

2. Ploop

Ploop Fanatiek lid

Oct 25, 2021
    1,206
    1,331
    113
    Female
    Jeetje veel beterschap meis! In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap ♥️
    Ik heb luchtige naturel cracottes gehaald en in een doosje naast m'n bed geplaatst met een flesje bruiswater, word steeds vaker heel erg misselijk wakker. Ik eet nu een cracotte en dan kan ik voorzichtig opstaan, merk dat het de ergste misselijkheid wel oplost.
    Oh en ik lees dat gember werkt, gember thee, gember capsules, gember door voedsel. Gister toevallig op werk mee gegeten, we aten o.a. gebonden wortelsoep en daar zat gember in, ik was best wel misselijk en toch ging dit er heel goed in en werkte de gember ook mee tegen de misselijkheid. :)

3. manontuin66

Oct 21, 2021
    76
    81
    18
    Female
  4. Spluuszy

Spluuszy Actief lid

Aug 20, 2021
    272
    229
    43
    Female
    Woowww weer 3 pagina's verder... Ik ben nu al kwijt wie er wat zei oopssss:rolleyes:
    Zag iets over misselijkheid, nou vandaag dagje zonder medicijnen maar einde dag ging dat mis. Nu toch weer genomen maar heb niet kunnen eten vanavond zo beroerd ben ik :(

Verder kan ik mijn broeken niet meer dicht!! Nou ja het kan maar wordt dan juist naar omdat die knoop zo vervelend drukt. Dus heb net maar vast wat broeken besteld. Hoe zit het met jullie buikjes, groeien die ook ineens zo erg?

5. MotherOfAnAngel

MotherOfAnAngel Fanatiek lid

Sep 8, 2017
    2,764
    2,420
    113
    Female
    Maassluis
    Hele mooie waarde ♡ heb ook hoop voor je

svlok likes this.
  6. manontuin66

Oct 21, 2021
    76
    81
    18
    Female
    Dat was de echo ingezoomd zo klein nog veel beter krijg ik het niet geupload. o_O
    Heb hem helemaal ingezoomd. Maar het zag er vor de termijn goed uit zei ze. Nu weer over 2 weken langskomen.

@Roni7888 goed bezig hoor je doet wat je kan:thumup:

Wj hadden het vanavond even over namen wij zijn niet getrouwd dus dan moet geloof ik de vriend het kindje erkennen ? Weet iemand dat?
    Eerste kindje was namelijk met mijn ex dus dat lag anders.
    Nemen jullie allemaal de achternaam van de man? Of zijn jullie we getrouwd? Niet bekend met deze situatie weer wat nieuws:D

Roni7888 likes this.
  7. manontuin66

Oct 21, 2021
    76
    81
    18
    Female
    Wat balen! Wel fijn dat je niet aleen hoeft in ieder geval. Die mannen soms he pfff:| herken dit we van de mijne hoor

Ploop likes this.
  8. svlok

svlok Fanatiek lid

May 28, 2017
    1,364
    1,300
    113
    Female
    @loena wat een mooie echo en al weer lekker snel mogen jullie naar de kleine kijken :D

@Roni7888 Wat fijn dat je morgen alweer mag kijken. Altijd leuk om een pretecho tussendoor te plannen. Wij hebben een apparaat thuis liggen zodat we zelf naar het hartje kunnen luisteren. Heb ik bij mijn dochter regelmatig gedaan, wellicht is dat ook nog wat voor jou :)

@Ploop ow mannen ook af en toe, pff, maar volgens mij doen ze daar niet moeilijk over en mag er gewoon 1 extra persoon mee. Fijn dat je in ieder geval niet alleen hoeft, alleen wel balen dat je vriend niet kan.

@manontuin66 prachtige foto :D en het klopt dat je vriend zijn kind moet erkennen en via de rechtbank kan je dan ook gezag regelen. Wij zijn inmiddels getrouwd, maar toen wij onze dochter kregen nog niet en zij heeft ook mijn man zijn achternaam.

@Spluuszy Hier zitten mijn broeken ook steeds vervelender. Mijn man heeft heel lief een zwangerschapsbroek voor me gekocht van Mamalicious, iemand nog tips voor eventueel andere merken die lekker zitten?

@MotherOfAnAngel Fijn om te horen, jij had toch ook op hcg geprikt? Of ben ik nu in de war met iemand anders :oops:

loena and Ploop like this.
  9. Ploop

Ploop Fanatiek lid

Oct 25, 2021
    1,206
    1,331
    113
    Female
    Wat een prachtige echo!!!
    Hier krijgt de kleine de achternaam van mijn vriend.
    We zijn al meer dan 12 jaar samen, maar ik heb nooit doelbewust het signaal gegeven echt te willen trouwen. Vriend geeft aan daarom nooit te hebben gevraagd, hij wil het wel heel graag.
    Nu met een kleine in het vooruitzicht wil ik wel heel graag trouwen en dat weet hij ook, maar meer voor het administratieve gemak en dat ik een soort van vind dat het dan klopt ofzo. Niet omdat ik zo nodig een "say yes to the dress" en "weddingplanners" verhaal wil, doe mij maar gratis of lekker goedkoop trouwen en een x lekker nog op vakantie samen en lekker uit eten met de mensen die dichtbij ons staan. Ik vind het dan al helemaal best haha.

Spluuszy likes this.
  10. Mamaroosje

Mamaroosje Actief lid

May 31, 2020
    339
    430
    63
    Female
    Wij zijn bijna 5 jaar getrouwd inmiddels :) Voordat we kinderen kregen. Hebben allemaal de achternaam van m’n man.

Qua misselijkheid valt het deze keer echt mee gelukkig. Ik merk het wel heeel goed als ik moet eten. Ik slik wel Suprimal. Ik heb vooral moeite met het eten van geroerbakte groenten ofzo. Vandaag ook gegeten, maar dat ging echt niet lekker.

Mooie echo’s komen er voorbij! Ik moet nog even geduld hebben tot maandag, al vind het best wel snel gaan hoor!

Ploop likes this.
  11. Eliesjee

Eliesjee Bekend lid

Dec 15, 2018
    926
    1,219
    93
    Female
    Zuid Holland
    Je partner kan inderdaad het kindje erkennen, dat kan al tijdens de zwangerschap en dan kan je al vast leggen of dit kind zijn of jouw naam zal krijgen. Als je pas na de geboorte erkent krijgt het kind jouw naam en zal je dat later moeten aanpassen

Ploop likes this.
  12. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

Apr 5, 2021
    2,045
    2,237
    113
    Female
    Aaah nee, mannen soms ook hè! Kan me voorstellen dat je er flink van baalt. Fijn dat een vriendin mee kan. Heel veel succes morgen!

Ploop likes this.
  13. MissElla87

MissElla87 Fanatiek lid

Apr 18, 2019
    4,368
    5,539
    113
    Female
    @Ploop wat vervelend zeg dat je vriend dat zo heeft gepland. Ik vind t ergens wel een beetje lomp en stom. Maar ik ken de beste man niet dus k zal proberen verder niet te oordelen. Maar als t mijn man was geweest was ik fix kwaad geweest.

Gelukkig heb je een lieve vriendin en t wordt vast een mooie ervaring met haar samen.

K zei ook altijd, doe maar lekker goedkoop trouwen... nou niks van overgebleven. Trouwen is zo leuk haha! Zou t zo weer doen..

Ploop likes this.
  14. Mena92

Mena92 Fanatiek lid

Apr 5, 2021
    2,045
    2,237
    113
    Female
    Aah zo naar hè! Wat vervelend dat het mis gaat zonder de medicijnen.. welke slik jij ook alweer?

Hier lijkt mijn buik ook wel wat te groeien. Kan mijn spijkerbroeken nog wel aan, maar het is meer dat ze gewoon echt niet fijn zitten. Vooral door de misselijkheid denk. Dus draag nu alleen pantalons (nette joggingbroeken haha) en jurkjes.

15. Roni7888

Roni7888 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    3,122
    2,821
    113
    Female
    Fulltime baan
    Ergens in Brabant &#
    @Emotions morgen is een pretecho, daar betaal ik voor. De andere 7 echos waren in het ziekenhuis, de fertiliteitskliniek en de verloskundige. Heb 2 extra echos gehad door door de miskraam van afgelopen jaar omdat ik me zorgen maakte en de rest stond zo gepland. Ben er wel enorm blij mee maar snap dat het voor degene die moeten wachten en geen extra echos krijgen vervelend is. Maar ik ben voor elke echo bloed nerveus hoor.

Thanks, ik doe men best idd! Ik weet nog niet wat ik wil en hoe we t gaan doen. De verloskundige zei idd dat we voor de 20e week het kindje samen moet erkennen bij t gemeente huis. Maar lees op internet dat het gewoon altijd wel kan, zelf na de geboorte nog maar wij als moeders moeten mee om toestemming te geven.

Ja ik heb ook zitten kijken naar zo'n dopler. Die staan al voor 20 euro op marktplaats. Maar je mag t niet vaker doen dan 1x per week las ik ivm straling? In dat geval kan ik ook wel gewoon naar de verloskundige. Idd morgen weer een echo en maak me best wel veel zorgen. Zo bang om iets te zien wat ik niet wil... voel me vaak niet zwanger dus dat maakt me enorm onzeker. Maargoed morgen dus 15 min kijken maar ga vragen of ik t op mag splitsen in 2x 7 min want als ik t hartje zie kloppen is het goed en wil volgende week het liefste nog een keer. Dus dat wordt even overleggen. Ben benieuwd.

Hier vandaag wel weer een dag met misselijkheid en vermoeidheid. Vanmiddag weer een uur geslapen. Met vlagen erg misselijk.

@Ploop hopelijk heb je morgen een mooie echo. Mannen zijn er helaas niet zo mee bezig als wij. Snap dat je baalt maar jouw dag kan morgen na de goede echo niet meer stuk! Een tip; ik heb van veel echos een filmpje van 15 seconden. Dan heb je toch iets om te laten zien en om zelf heeeel vaak naar te kijken! Gewoon even aan de verloskundige vragen of het goed is dat je even filmt. Nou ik weet zeker dat ze dat geen probleem vind!
    Heel fijn alle mooie echo's!!

Ploop and manontuin66 like this.
  16. manontuin66

Oct 21, 2021
    76
    81
    18
    Female
    Ja klopt idd maar meestal doe je dat voor de 20e week zei mijn verloskundige dan. Heb jij al een idee wat jij doet? Ik denk dat ik wel een afspraak ga maken voor de erkenning. Voelt wel een beetje officieel dan. Dat is dan toch wel echter...

Een doppler heb ik ook hier, gebruik hem gewoon wanneer ik ongerust ben. Scheelt w
    Is mijn reactie weg

17. manontuin66

Oct 21, 2021
    76
    81
    18
    Female
    Sorry o_O dat bedoel ik pc's en telefoons niet mijn ding haha halve reactie weg.

Roni7888 likes this.
  18. SRD1990

SRD1990 Lid

Nov 1, 2021
    90
    182
    33
    Female
    Ah wat een mooie berichten en foto's zie ik voorbijkomen.. ♥ Fijn dat de echo's goed waren @manontuin66 @loena @misslisa (ik hoop dat ik iedereen heb onthouden).

@Ploop ahhh wat zuur.. Ik zou dat ook echt vervelend vinden dus begrijp goed dat je baalt. Jammer dat mannen daar dan vaak toch veel luchtiger over denken. Wel heel fijn dat je een goede vriendin meeneemt. Veel succes/plezier morgen ♥

Roni7888 and Ploop like this.
  19. Ploop

Ploop Fanatiek lid

Oct 25, 2021
    1,206
    1,331
    113
    Female
    Voor de dames werkend aan het bed in de zorg: wanneer gaan jullie het op de werkvloer bekend maken? Ik merk dat het soms wel heel zwaar wordt, omdat we best wat complexe en lichamelijk zware zorgvragers hebben (ook weinig mobiele zorgvragers met obesitas, welke best een belasting zijn lichamelijk gezien).
    En wat ik denk ik nog zwaarder vind: we hebben geen continue rooster dus ik piek heel erg van wisseling in de diensten: bv 4 avonddiensten, 1 dag vrij en dan direct de ochtend weer in voor 4 dagen. Daarna dan wel een x 3 dagen vrij, maar toch pittig. Sowieso ben ik van mijzelf best een avond en nacht mens en niet echt gek op de ochtend diensten, maar nu met die misselijkheid (ergste als ik net wakker ben) helemaal niet. En ik slaap ook slecht en heel erg kort als ik ochtenddienst heb, bang me te verslapen dus gemiddeld zo'n 4 (gebroken) uurtjes maar.. Dus dat breekt wel een beetje op, nu al..
    Ik ben van mening dat ik echt niet gehandicapt ben omdat ik zwanger ben, maar in sommige opzichten kijk ik er naar uit als er enigzins rekening met me wordt gehouden omdat het ff wat zwaarder valt soms dan normaal haha..

20. SRD1990

SRD1990 Lid

Nov 1, 2021
    90
    182
    33
    Female
    Nou, ik kan nu niet meer zeggen dat ik geen symptomen heb. Misschien te hard geroepen, haha. Sinds gisteren heb ik toch wel echt de hele tijd een misselijk/week gevoel op de achtergrond. Zeker niet zo dat ik het gevoel heb dat ik moet overgeven maar wel dat ik gewoon veel minder trek heb en dan 's avonds ineens een hongerbui. Sinds gisteren opeens ook geen zin meer in mijn koffie. Het voelt een beetje alsof ik continu een lichte kater heb, haha.

Heb nu ik terugdenk ook al een week ofzo last van kleine boertjes. Zonder geluid, maar continu voel ik van die luchtbelletjes omhoogkomen, alsof ik me heel vol heb gegeten wat dus helemaal niet zo is. Zal wel zijn omdat alles een beetje plaats aan het maken is ofzo?

Nog steeds alles compleet anders dan de zwangerschap van mijn dochter. Toen had ik helemaal niks van misselijkheid alleen had ik bandenpijn (nu op krampjes rond de innsteling na nog niks hiervan.. zal wel zijn omdat ik toen flink sterke buikspieren had en nu niet meer en het al een keer is opgerekt, haha). Mijn borsten waren toen ook direct groot en gevoelig, tepels donkerder. Nu nog niks veranderd qua uiterlijk/gevoel.

Nog één week wachten..........

Share This Page