mijn ervaring is van wel hoor! met elke mijlpaal een beetje minder stress. En straks als je je kleintje voelt, dan is het meestal gewoon erg leuk (vind ik dan). Maar door je hormonen stress je uberhaupt wel meer hoor (en je toch je kindje draagt en alles wat daarbij komt kijken). Zorgeloos is zeg maar wel voorbij. Maar straks als de termijnecho voorbij is, evt goeie nipt/13 weken echo, dan voel je je vaak ook weer beter, en zeker tegen de 20 weken, als die echo goed is, en dan voel je je kindje vaak. Dat vind ik de leukste tijd van de zwangerschap!
@Lilium bizar hè dat het dan zoveel anders is dan dat je je voorstelt! Gelukkig zijn we hier allemaal mega onzeker en kun je je een beetje in elkaar inleven en meeleven! @2jongensmama lief je berichtje; dankjewel. Ik voel toch blijkbaar nog niet zo heftig de behoefte voor een extra echo, anders ga ik zeker bellen want dr heeft de VK ook aangegeven gelukkig. Heb zelfs het idee ‘zo kan ik nog een paar dagen langer gelukkig zijn in onwetendheid’, terwijl je zou denken dat je het juist zsm wilt weten. Wij nemen wel kraamzorg, heb nu een ZZP’er vaststaan! Fijn om van tevoren te weten wie je krijgt!
Heel raar wakker geworden, heel kort geslapen. maar wel voor het eerst weer zoon opgehaald vandaag van school zelf. Maar omdat ik dagelijks thuis kwam al, is huis van mama ook echt mijn thuis. Ik kom niet op bezoek, ik hoor bij t inboedel. En eerlijk? Huis is weer in huiselijke staat. Dat voelt weer prettig en fijn. De zware deken is van dit huis getild. Ik vind het ook niet gek om in de hoek te zijn waar pa lag opgebaard. T is gewoon weer een fijn huis. Dus dat valt mij écht onwijs mee. Wel ga ik ervanuit dat wat ik nu voel ik echt wel lang ga voelen. En echt bewondering voor jou en alle dames die dit ook al hebben meegemaakt en ook gewoon doorgaan.... jeetje. Wat een impact.
@Lilium waarom wil je geen kraamzorg? je bent t natuurlijk niet verplicht maar een vk moet er wel mee instemmen. Je moeder kan geen signalen herkennen van problematieken of andere kwaaltjes zoals infecties etc of uitleg wbt voeding, gewicht en temp van de baby wat een kvz wel kan. Je kan ook minimale zorg nemen dat alleen de controles gedaan worden..
Oh dit is herkenbaar, ik kon de eerste keer pas na de 20 weken echo ontspannend om vervolgens in week 35 medisch te worden. Toch een goede 15 weken kunnen genieten
Kan je moeder goed de hoogte van je baarmoeder voelen en naar je doos kijken of het goed gaat? Ik vond die dagelijkse controle wel essentieel. Ook hadden wij bij de 2e compleet gemist dat die tevreden baby een baby bleek die uitgedroogd was en daarom zo rustig was. Ik vind dat stuk wel echt een zegen in Nederland. Die zorg. De rest boeit mij minder hoor wij hebben due van ons ook eerder laten gaan. Maar ze was zo alert op mijn gezondheid en die van de baby. Je kan ook alleen controles laten doen
@Lilium Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mijn zwangerschap van mijn zoontje niet heel veel aan vond. Ik dacht ook altijd dat het supermooi zou zijn etc., maar ik ben er denk ik niet echt voor gemaakt. In het begin alle kwaaltjes en gedoe, de onzekerheid die erbij komt kijken, maar ik vond het ook echt vervelend dat ik m'n lichaam "kwijt" was. Voor mij is de zwangerschap wel een beetje een noodzakelijk kwaad om wat moois te krijgen. Hier trouwens wel kraamzorg. Bij de eerste was het prima en ik ga er vanuit dat dat nu ook weer zo is. Mocht het niet bevallen, kan ik altijd nog zeggen dat het stopt.
Lol! Mijn moeder wil vast wel even naar mijn doos kijken als ik daar om vraag Maar als je geen kraamzorg neemt betekent dat niet dat je geen controles krijgt hoor. De wijkverpleegkundige komt elke dag langs om mij en de baby te controleren. Ik heb gewoon geen zin in de hele poespas eromheen. Dat wil ik zelf met mijn (dan) man en moeder doen @Erzi Dit is ook een beetje antwoord op jouw vraag. Ik zie het gewoon helemaal niet zitten een kraamverzorgende
wat ik al zeg.. je kan een kvz ook minimaal nemen. Dan heb je niet de hele poespas. Controles en klaar.. Sorry ik vind het soms heel erg lastig dat mensen een vertekend beeld hebben van een kraamverzorgende
@2jongensmama wat ontzettend fijn dat hartjesspreekuur bij de vk! Oh ik zou er elke week zitten denk ik .. Ik zit ook heel sterk te twijfelen of ik een pretecho tussendoor laat maken. Ik las gisteren ook weer een verhaal van iemand waarbij het hartje bij de vroege echo klopte en bij termijnecho niet meer. Ben daar zo bang voor. Mijn vroege echo is nu 2 weken geleden en mijn termijnecho is vandaag over een week...
Een wijkverpleegkundige? huh? Die weten toch niets van kraamvrouwen en baby's af? Of bedoel je de verloskundige?
O ik ga morgen aan mijn moeder vertellen denk dat ze heel blij word. ik zal wel kraamzorg moeten want ik mag na de bevalling 4 dagen niet trap lopen. En met 4 andere kinderen en werk van mijn man waar altijd spoed klus komt in zulke weken zie ik niet zitten zonder kraamhulp. Gelukkig komt er een bekende zo fijn.
Haha maar dan heb je toch gewoon kraamzorg alleen noem je het anders? kraamzorg doet hier ook controles mij en baby en wat regelingen van de hielprik enzo! En ondertussen, laatst bij de derde en nu straks ook, houd ze mn gezin ook draaiende , met 3 stuiterballen zijn extra handen welkom (dan heb je alleen oma niet genoeg ) zodat ik even een weekje in mijn baby bubbel kan zitten
Misschien wel een beetje dan. Maar ik vind er wel een verschil in zitten. Geen poespas, geen beschuiten, geen e.v.t huishoudelijke taken. Ik heb meegemaakt hoe het bij mijn zus ging en zie dat gewoon niet zitten. Maar ieder z'n ding natuurlijk en ik snap dat als je al meerdere kinderen hebt, het wel fijn kan zijn.
Toevallig vandaag aangemeld bij Kraamzorg ( Naviva, was Yunio) Zelf ook kraamverzorgende geweest, dus zie er zeker wel de meerwaarde van in. En als er geen klik is dan kun je altijd nog schakelen ter plekke. 3x kraamzorg gehad, en alle 3 x heel positief. Dikke knuffel voor jou @GroeneBomen