Uitgerekend 1 t/m 31 mei 2023

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door mamamarloes, 30 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    Je mag diarreeremmer pakken he bij nood. Ik heb zelf het wel eens gepakt in overleg, uitdroging kan wel direct gevaarlijk zijn immers. Je kan je vk even vragen
    Loperamide/ loperamide-oxide
    Als medicamenteuze behandeling van acute diarreeklachten nodig is, kan loperamide(-oxide) waarschijnlijk tijdelijk gebruikt worden. Ervaring in de zwangerschap is nog beperkt. Op dit moment zijn er geen aanwijzingen dat loperamide(-oxide) een ernstig verhoogd risico op aangeboren afwijkingen geeft. Een klein risico is niet helemaal uit te sluiten. Er zijn slechts 3 studies die gebruik van loperamide in de zwangerschap onderzocht hebben. Een Zweeds onderzoek met ruim 600 zwangerschappen laat een minimaal algemeen verhoogd risico op aangeboren afwijkingen zien, er worden iets meer afwijkingen gezien dan verwacht. Daarnaast wordt een licht verhoogd risico op hypospadie gemeld. De auteurs vermoeden dat dit een gevolg is van multiple testing en niet zozeer een gevolg van loperamide. De andere studies met samen rond de 210 zwangerschappen zien geen hoger risico. In dierstudies is loperamide niet teratogeen. Daarnaast wordt loperamide(-oxide) beperkt systemisch opgenomen en heeft het een zeer lage biologische beschikbaarheid (<1%) door een groot first-pass effect. Om een goede risico-inschatting te kunnen maken, zijn meer gegevens nodig.

Er is geen informatie over het gebruik van loperamide-oxide in de zwangerschap. Omdat loperamide-oxide een prodrug is van loperamide, is de informatie van loperamide ook van toepassing op loperamide-oxide.
    Over de mogelijke effecten van langdurig gebruik van loperamide(-oxide) bij chronische diarree zijn geen gegevens bekend.

Colestyramine
    Korte behandeling met colestyramine bij acute diarree in de zwangerschap is mogelijk. De opname van colestyramine uit het maagdarmkanaal is verwaarloosbaar klein. Daardoor zijn effecten op de foetus niet waarschijnlijk. Er is weinig onderzoek gedaan naar het gebruik van colestyramine in de zwangerschap. Met het gebruik in het eerste trimester is geen ervaring bekend.

2. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    thanks..

Ik zit er een beetje mee want stel dat t een bacterie is ofzo.. dan moet t wel uit mijn lijf toch? Alhoewel ik denk dat mijn darmen echt totaal van slag zijn. Ik kan het nergens vinden op internet in eerste trimester..

3. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Ik zou toch even de vk bellen en overleg en evt doorverwijzen. Want je hebt het al een aantal weken toch? Dat lijkt me toch niet goed.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.311
    113
    Vrouw
    Bel haar maar even. T was bij mij incidenteel maar bij jou ondertussen chronisch. Als t een bacterie heb je er al 40 rondes ervoor uitgescheten :|

5. 201987

201987 Actief lid

28 jul 2022
    418
    355
    63
    Vrouw
    Inderdaad Als het een bacterie of virus is echt geen diarree remmers pakken, bouillon proberen te drinken.. of ORS.
    Met diarree remmers hou je inderdaad de bacterie of virus in je lichaam en duurt het alleen maar langer.

6. Jess89

Jess89 Fanatiek lid

4 mrt 2009
    2.039
    1.744
    113
    @Erzi of de huisarts even bellen morgen, kan de ontlasting misschien op kweek gezet worden … rot zeg dat je er zoveel last van hebt

7. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT

Ik kan je de hand schudden ook al twee dagen na het eten werd net ook niet goed wat ik weet is dat je darmen plaats gaan maken voor je baarmoeder dus die komen in de verdrukking...

Ik voelde me gewoon even raar in me lichaam net gegeten alles weer we uit gister precies hetzelfde

8. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb idd vanmiddag kop gekookt water met kippen bouillon genomen. Dit smaakte zoo goed.. knapte helemaal op.

9. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik bel idd morgen even de huisarts want ben stik benauwd van de Corona nog.. even longen checken. Maar zal gelijk vragen of hij wat heeft of tips heeft.

10. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja dat lees ik ook idd.. mijn baarmoeder ligt gekanteld, ik denk dat die terug gaat ofzo en daarom alles idd in verdrukking komt ofzo

11. 201987

201987 Actief lid

28 jul 2022
    418
    355
    63
    Vrouw
    Je kan er ook een beschuit
    In proberen…
    Ik had in de 4e en 5e week vd zwangerschap diverse malen acute waterdunne ontlasting met veel krampen..gelukkig maar 4x pd ofzo. blij dat dat voorbij is.

12. bluedrake

bluedrake Fanatiek lid

1 aug 2018
    3.692
    4.052
    113
    Vrouw
    @Erzi het zit je niet mee zeg. Hopelijk snel wat beterschap!

13. 201987

201987 Actief lid

28 jul 2022
    418
    355
    63
    Vrouw
    Kan ook vd corona zijn ( diarree) is per persoon verschillend.

14. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb hele gevoelige darmen. Ik heb pds.. bij minst geringste zit ik op de plee ( emotie, stress, verkeerd eten, te vet eten ) maar dit slaat wel alles. Ik ben zo ziek er van en van de Corona dat ik 0 zwangerschaps symptomen heb.

Vermoed de eerste weken spanning of t goed ging.. denk nu idd Corona ook.. maar ook wel zwangerschap.
    Ben van de week begonnen met probiotica.

15. SJD1988

SJD1988 Fanatiek lid

29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Vervelend zeg @Erzi! Hopelijk ben je er gauw vanaf..

16. 201987

201987 Actief lid

28 jul 2022
    418
    355
    63
    Vrouw
    Ah ja probiotica doet ook veel hoor.
    Ik heb ook pds vanaf mn 18e ik zat toen 18-24 x per dag op het toilet werd er gestoord van. Laatste jaren gaat het goed ik weet wat ik niet kan eten en wat wel.
    Corona pakt je gewoon op de zwakste plek en als dat jouwn darmen waren….
    Hopelijk herstel je snel. Als ik echt ontzettend aan de diarree was at ik rijstepap met flink wat kaneelpoeder, dat stopte gelukkig.

17. Christiana

Christiana Fanatiek lid

23 apr 2013
    1.078
    1.176
    113
    Kapster
    Omgeving Eindhoven
    @Erzi beterschap! Hopelijk kan de huisarts je helpen. Het is ook niet niks de laatste weken.

18. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb t ook al vanaf mijn 16de.. ondertussen weet ik idd ook wel of wat niet ik kan eten, maar het verschilt steeds toch weer.
    Ik kan nu ineens een jaar niet meer tegen kwark/yoghurt.. daar baal ik wel van.
    Rijstepap is wel een goeie nog om te onthouden.

Rare is dat bij de zwangerschappen van mijn dochters mijn darmen echt fantastisch waren. Had nul last. Maar las dat het of heel goed kan gaan of heel kak…

Ik heb nu om de 3 uur ongeveer honger en word dan misselijk.. ik heb nu de laatste paar x gewoon een verse donkere boterham met alleen een laagje boter genomen. Dit bevalt eigenlijk prima. Mss stopt het de boel daar een beetje.

19. 201987

201987 Actief lid

28 jul 2022
    418
    355
    63
    Vrouw
    Ik hoop het voor je

20. Lilium

Lilium Niet meer actief

Beterschap @Erzi
    Wat vervelend zeg..