Hier eindelijk bijgelezen, was een druk weekend (thuis en hier op de pagina haha). Ik kan helaas niet op iedereen reageren @Dansprinsesje Ik heb naar jou de opmerking gemaakt dat je wel een tweeling moest krijgen met die oploop van je testen.. Twee weken later bleek ik zelf tóch een tweeling te krijgen @Saartjee Ik slaap eigenlijk wel oké eerlijk gezegd, heb wel eens last van niet goed in slaap kunnen komen maar dat had ik ervoor ook al dus eigenlijk blijft het een beetje hetzelfde. Maar goed, ik zal waarschijnlijk eind tweede en derde trimester (letterlijk) 2x zo hard teruggepakt worden haha. Over me-time, niet alleen moeder-van zijn, tja dat heb je inderdaad een beetje zelf in de hand en een beetje niet. Ik ken inderdaad kinderen die met 4 jaar nog nooit ergens anders hebben geslapen omdat ouders dat niet durven/willen, en kinderen die net 1 zijn en standaard 1-2 keer per week ergens anders slapen. Is maar net ook een beetje hoe je er zelf in staat en of je een vangnet om je heen hebt. Mijn dochter sliep voor ze naar school ging best regelmatig ergens anders (2-4 nachtjes per maand). Ze vroeg er zelf vaak om, opa's en oma's vroegen erom, en wij vonden het ook soms even lekker om samen te zijn (of nog lekkerder wanneer man avond/nachtdienst had ). En kunnen ze niet ergens anders slapen, dan aangepaste date-night als ze op bed liggen. Alleen ik merk wel dat je dat meer moet plannen en actief moet bijhouden. Het is makkelijk na een dag uitgeblust op de bank te ploffen achter tv/telefoon, i.p.v. samen een spelletje doen oid. Waar je in mijn ogen wel voor moet uitkijken zijn verwachtingen. Wat mij heel zwaar is gevallen in het begin is dat ik mijn eigen ritme niet meer bepaalde. Ik bepaalde niet meer zelf wanneer ik at, sliep, relaxte en ging douchen. Naar buiten gaan is ook lastig, want timen tussen voedingen, schone luiers, slaapjes etc. En dit zeg ik niet om te ontmoedigen hoor want als ik kijk naar mijn zusje staat die er echt heel relaxt in, maar ik heb graag controle en die moest ik loslaten en daar had ik moeite mee. Opvang heb ik ingeschreven, maar kunnen ze nog niet garanderen.. Ik vind het redelijk stressvol hoor, zeker met 2 tegelijk. Maarja, je doet er niets aan dus probeer me niet te druk te maken en gewoon veel in te schrijven. Hopelijk doen andere ouders dit ook en staan er veel voor me die toch ergens anders heen gaan. Ik voel de baby's nog niet denk ik, alleen af en toe een pijnscheut in mijn darmen waarvan ik vermoed dat er eentje dan tegenaan zit te schoppen En ik voel soms wel kriebeltjes, maar die voel ik ook hoger dus ga er vanuit dat dat ook m'n darmen zijn.
Slapen? Ik heb slaapmedicatie. Vanochtend om 5 uur stijf van de stress wakker. Morgen autopsie bespreking 8 weken geleden leefde hij nog op dit tijdstip
Mijn baby is trouwens wel heel willekeurig qua bewegingen, vorige week een dag dat ik dacht jeetje wat ben je druk. En de afgelopen dagen heb ik hem echt amper gevoeld
Poeh breek me de bakjes niet open elke nacht sowieso 2x wakker waarvan een keer pijn in de blaas en dan maar klein beetje (voor mijn doen dan) plassen. Daarnaast is liggen op m'n rechterzijde en rug sinds een week of 2 NOT DONE Dus erg veel opties heb ik helaas niet. Slaap daarintegen opzich wel goed in en pieker weinig, ben gewoon kapot denk ik van baby maken
Helaas neemt deze arts alleen t verslag door. Legt het niet naast de onderzoeken die t afgelopen half jaar bij pa zijn gedaan. Dat moet t andere ziekenhuis doen. Wij horen morgen dus alleen waardoor hij is overleden. Heel zuur. Nog een afspraak erbij.... nog niets kunnen afsluiten mbt medische kant....
Ik slaap ook echt slecht, vaak moet ik rond een uurtje of 5 naar de wc en dan ben ik klaarwakker. L. zit ook nog in een sprong dus er wordt weinig geslapen 's nachts. Overigens heb ik buiten slecht slapen nergens meer last van (AFKLOPPEN!). @metime is voor mij wel echt belangrijk. De eerste 2/3 jaar als moeder ben ik mezelf echt kwijtgeraakt. Ik was (alleenstaande) moeder/dochter/zus/vriendin/student/collega, maar niet meer mij. Was vorige zwangerschap dus een aandachtspunt, want hoe zorg je ervoor dat je niet weer in hetzelfde patroon valt. Kraamverzorgster gaf ons daarom de tip om maandelijks een date night te plannen. Toen L. ongeveer 3 maanden oud ging ze dus voor het eerst slapen bij schoonouders, zodat man en ik een avondje uit konden gaan. Was heel gezellig, ik voelde me weer vrouw en onze relatie kreeg een boost. Een iets te grote boost (hallo baby's) dus je begrijpt dat we dit straks anders aan gaan pakken haha.
Wij plannen om de avond date night en de andere avond me time . De kinderen liggen. Dan gewoon de slapen . Weggaan houden we niet zo van, we hebben liever echt tijd voor elkaar en niet met allerlei externe dingen zoals obers, muziek etc. Kan je nog niet fatsoenlijk praten/ sexen etc. Logeren doen ze niet zovaak, willen ze niet (en de jongste kan nog niet aangeven wat hij wilt). Maar ze mogen van ons altijd.
Sinds het moment dat ik zwanger ben kan ik niet meer slapen na 5.30 uur. Ik ben dan ook uitgeslapen.. heel vreemd! En meteen plassen. Ik voel nog geen bewegingen helaas. Ik kan echt niet wachten om dat te voelen! Ook meer stukje zekerheid! @Newbie123 gefeliciteerd!!
Me time heb ik wel, elke maandagmiddag gaan de jongens naar mijn schoonouders toe. Alleen heb ik dan wel andere afspraken gepland zoals bv fysio of praktijkondersteuner en help ik daarna mam met administratieve zaken. Bewuste keuze, als ze zaken heeft die geregeld moeten worden mag ze mij eigenlijk alleen in t weekend of maandag vragen. Moet mijzelf ook wat beschermen merkte ik. Maar goed, heb dan alsnog geen kinderen om mij heen. Ben dan even uit mijn moederrol en altijd wel een heel uur waarbij ik niets en gewoon op bed ff tv kijk. En 2 ochtenden als junior naar de psz gaat: ik duik gewoon weer op bed daarna Ons tijd is lang geleden.
Slapen hou op ik slaap half in de bank in bed klaar wakker vannacht lopen spoken...ik pak elk virusje op nu met ontstoken amandelen.loop tegen de muren omhoog van de keelpijn..en krijg geen ab kuurtje