Nou reactie van vriendin was niet mals. Is een voorbode wat we gaan verwachten qua reacties vrees ik. Dat we dit niet hadden moeten doen en dat dit ten kostte gaat van de kinderen die er wel zijn. Ik had echt gedacht dat zij t wel wat positiever zou opvatten.... En ja ik weet we gaan inleveren, absoluut. Ik zal mijn mobiliteit moeten opgeven voor een poosje. En ja we zijn door hel gegaan met de zorgen om de jongste. Maar o wat is dit kindje welkom. Doet mij gewoon echt even pijn. Ben nu bang dat niemand behalve wij dit graag willen....
WTF. Wat is dat voor bizarre opmerking? Sorry , maar ik sta echt met mijn oren te klapperen... hoe haal je in je hoofd zoiets te zeggen. Hoezo ten koste van andere kinderen?! Het is echt een verrijking voor je andere kinderen, nog een broertje of zusje erbij. Voor je gezin, voor jezelf, voor je kinderen.. je andere kinderen krijgen niet ineens 0 aandacht he.. voor je oudste is het zelfs minder inleveren dan hij moest met de 2de. Als je zo gaat rekenen zou niemand meer dan 1 kind moeten krijgen. Ik geloof niet dat ik iemand vriendin zou kunnen noemen die zo raar reageert... te bizar voor woorden. En waar bemoeien ze zich mee?! Ik snap dat werkelijk helemaal niet.. gewoon niet.
Jeetje wat hebben er de afgelopen dagen een hoop meiden slecht nieuws gekregen, sterkte @LisaW27 @GroeneBomen wat een gekke reactie, ik hoop dat jouw ouders en schoonouders wat rustiger reageren..
@LisaW27 Ach godver, ik vind dit zulke heftige berichten, het breekt echt mijn hart joh. Heel veel sterkte, voor nu maar ook om het traject weer opnieuw op te pakken.
@LisaW27 sterkte! Wat vreselijk. @GroeneBomen geven ze eieren reactor vanwege je kindje met de darmproblemen? Bij mijn werk hadden ze het erover dat ik een nieuwe zw toch zeker niet aan zou durven... mijn contract loopt af in mijn verlof. Bij ons 3e zoontje werd op ander werk geen vast contract gegeven in mijn verlof. Nu wel schrik van...
@GroeneBomen Wat een k*treactie zeg, jeetje. Hoe haal je het in je hoofd om negatief te reageren op een zwangerschap. Dat je niet meteen staat te springen oké, maar zulke dingen zeggen doe je gewoon niet. Hier zijn we allemaal mega blij voor je!! Je hebt potverdorie bijna een jaar weer moeten strijden voor dit kleintje, dit is geen bevlieging. En al zou het wel zo zijn, dan nog. Mensen zijn zo vreselijk af en toe. Blijf het lekker hier van je afschrijven, dan schelden wij met je mee!
Ahh dames lief!!! ♡ En t is ook vanuit zorgen hoor dat ze het zegt. Ik weet dat ik weer in een rolstoel kom tijdelijk en de problemen van de jongste hebben er in gehakt. En ik zal nog langer niet in staat zijn om te werken. Maar... de balans zal zeker opnieuw gezocht moeten worden, maar ook weer herstellen. Ben er alleen zat van dat verdedigen nodig is.... vroeger kreeg je 9 kids en niemand stelde een vraag.... of je t aankon of niet dat was niet relevant. Je kreeg ze 'gewoon'. Maar ik denk ook, verdorie financieel kunnen we t gewoon aan: man werkt vol tijd en ik heb ook gewoon een vast inkomen, huis is groot genoeg en doordat ik altijd thuis ben, ben ik er ook gewoon voor elk kind. De oudste heeft absoluut geleden door de komst van zn zorgen broertje, maar hij is ook diegene die t hardste roept nog 10 babys te willen. En we hebben onze weg er lang in gevonden. En ik? Ik herstel ook gewoon weer. Kom weer uit de rolstoel. Ik ben veel beter uit de 2e zwangerschap gekomen dan uit de 1e. Ik zal er niet slechter uit komen iig. Ze gaf aan dat alle seinen op rood staan... en dat ik had moeten stoppen. Maar ook dat ze er geen moeite mee heeft om wel blij te zijn voor ons en dat ze uitkijkt naar t kleintje. En ja mijn moeder zal een heftigere reactie geven, maar die richt t meer op zichzelf dat zij zelf de spanning niet aan kan... schoonvader vrees ik ook voor. We hebben zijn reactie bij mijn schoonzus al moeten zien dus dat was eh intens. Hoe ze t in hun hoofd hadden gehaald etc... Oftewel. Ik vind aankondigen echt dood en doodeng. Het moet iets vrolijks zijn, maar ik zie t als noodzakelijk kwaad. Ik vrees dat ik niet zal huilen vanuit blijdschap iig... En als ik zie hoe iedereen dol is op onze jongste (waar bij anderen deze bezwaren ook al speelde), weet ik ook wel dat het allemaal goedkomt. Maar tot die tijd pfoe
Ah meid toch!!! Idd mensen denken alles te mogen en kunnen zeggen. Maar waarom, om een ander een rotgevoel te geven. Je kiest er zelf toch voor! Jullie moeten er voor zorgen, jullie krijgen de lachjes, knuffels, tranen en alle eerste dingen. Geniet ervan, geniet van het samen zijn!! Het is jullie eigen gezinnetje en van niemand anders ♡ Onze oudste heeft van cas ook alles heel goed meegemaakt en zo meegeleefd met de zwangerschap. Die roept ook het hardst of we ooit nog een brusje krijgen. We hebben wel gezegd dat we zoiezo de nipt en miss de 13 weken echo af willen wachten tot we het aan de Kids vertellen. Maar dit is meer om ze beschermen voor eventueel nieuw leed.
Ahhhh dat is zo lief!!! ♡♡♡ en die vriendin is ook voor mij heel belangrijk en ben blij dat ze wel dit heeft geuit. Zodat er nu weer ruimte is voor geluk. Dit is uit de lucht zeg maar, dit wou ze kwijt. En ze zal de liefste zijn hoor met de zwangerschap en ze zal smelten bij elke echo foto. Was ook even mijn eigen teleurstelling, ik had t van haar niet zo zien aankomen. En ook de ouders zullen uitkijken naar t wonder, ook daar twijfel ik niet aan. Maar ze moeten t eerst even verwerken. Mijn zus zal mij ook voor gek verklaren trouwens maar goed dat mag. Ook zij zal direct na de geboorte staan te springen om t nieuwe mensje te omarmen. Deed ze bij de 2e ook. Toen verklaarde ze mij ook voor gek al. Dat snap ik zo goed dat laatste! T is ook niet niks dat ze al een broertje zijn verloren je wil ze toch beschermen...
@GroeneBomen Fijn dat het voor jou zo voelt, uiteindelijk is dat natuurlijk waar het om draait. Ook fijn dat je zo'n vriendschap hebt waarin je dit soort dingen naar elkaar kunt uitspreken en het niet de vriendschap in de weg zit! Ik had je eerste verhaal denk ik iets anders opgevat dan dit En wat je zegt, vaak zijn het juist onze eigen verwachtingen die bepaalde emoties oproepen he. Dat zou ik ook gewoon met haar bespreken, maar als ik het zo lees moet dat in jullie vriendschap geen probleem zijn ♡
Naja t was wel echt k#t, vond t ook niet heel terecht. Ik maak t maar milder voor mijzelf zeg maar. Hoewel ik weet dat t uit een goed hart komt. Maar ik vond t niet terecht om een preek te geven terwijl het al is gebeurt. Had meer gehad aan 'ik schrik ervan, moet t ff verwerken' of iets dergelijks. Nu had ik echt t gevoel dat ik mij moest verantwoorden. En ze staat echt wel achter ons hoor, zonder enige twijfel. En ik zou haar zelfs zo bij de bevalling laten zijn,zo eigen. Maar daarom deed dit wel evem extra zeer... had bij haar nog de hoop dat ze blij was aangezien ze altijd enthousiast zwangerschappen van anderen verkondigt... dus t ligt wel echt bij mij dat t zo zwaar valt. Maar goed, liever eerlijk zijn in vriendschap. Kan een vriendschap wel tegen ♡ t is oke. T is uit mijn systeem haha
Dikke knuffel dan van mij ♡ Hopelijk helpt dat nog iets meer En nu weer genieten van de mini in je buik!!