Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Aaav: oh, ik was dus niet de enige :roflmao:. Ik kreeg ook op mijn kop dat ik sneller moest drinken en niet zo moeilijk moest doen erbij. Ik begin namelijk gelijk te kokhalzen.

@KJB: Heb je al een plan B gekregen van de verloskundige?

@KleineLai: Het is zeker koud vandaag! Hoe zuidelijk woon je in Frankrijk? Daar was het vast een stuk warmer.

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.308
    28.488
    113
    Het kan bijna niet zuidelijker; de Provence :cool:
    Het is daar tussen de 12 en 15 graden dus een heel stuk warmer, haha :D
    Maar de kou heeft ook echt wel wat. Zeker als er geen wind staat zoals vandaag (hier althans) is het echt heerlijk! :)

3. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Ja, dat is echt heel erg zuidelijk. Lijkt mij in de zomer ook echt heerlijk wonen daar

4. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Sowieso zomer..... zin innnnnnnnnn! Goede timing qua verlof voor ons allen ook;)

Gelukkig hebben we de kortste nacht gehad gister.

5. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    @Ang1987 Ik heb vandaag in 1 ruk De Geboortebundel gelezen, kreeg hem toevallig in handen. Echt een aanrader. Fijn info voorin en echt mooie verhalen. Werd er echt emotioneel van. Heel bekrachtigend.

Ben ook wel echt fan van bevallen en bevallingen. Zo intens, zo bijzonder. Twijfel nog steeds altijd om verloskunde te studeren. Kijk ook al echt uit naar de bevalling.

6. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Oh wat goed om te horen. Hij lag bij mijn verloskundige, maar ik ga hem toch zelf lenen/kopen. Kijk er nu helemaal naar uit om hem te lezen.

Wat grappig dat je dat zegt. Verloskundige lijkt mij echt het mooiste beroep wat er bestaat, twijfel er soms ook over om het alsnog te gaan studeren. Maar het lijkt me een hele zware opleiding naast een jong gezin.

7. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Neejoh. Ik heb haar vriendelijk gevraagd of ze het zelf weleens op had, maar dat was dan weer niet zo, ze wilde het ook niet proberen, zo jammer he :roflmao:

Ang1987 vindt dit leuk.
  8. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Pff ik mag dat gelukkig altijd gewoon thuis opdrinken en me dan een uur later melden. Volgens mij nemen ze heel die glucose test veel serieuzer in Nederland :roflmao:

9. KJB

KJB Actief lid

2 aug 2021
    458
    449
    63
    Vrouw
    Yes! Ik ga overmorgen de glucose test met de ontbijt curve doen. 3x prikken in anderhalf uur, maar in ieder geval geen vies drankje..

VK zei wel dat haar voorkeur wel nog steeds heeft dat ik dezelfde test als vandaag nog eens probeer rond de 26 weken.. Moet er nu echt nog niet aan denken. Ben de hele dag soort beroerd geweest ervan.

10. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Zomer is leuk maar ik wil toch echt heel graag eerst nog kunnen schaatsen.
    Qua timing van verlof komt het inderdaad wel heel goed uit! Ik werk in het onderwijs en mijn verlof sluit naadloos aan op de vakantie… ideaal!

Ang1987 vindt dit leuk.
  11. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Ik vermoed dat ze het hier meer gestandaardiseerd willen hebben. Exact weten hoeveel suikers erin gegaan zijn zodat ze ook exact weten wat de normale waarden zouden moeten zijn. Of krijg je in België exact voorgeschreven wat je dan precies moet eten tijden die test?

Ik ben benieuwd hoe dat bevalt. Hopelijk komt er niks geks uit. Wel jammer dat je met 26 weken toch nog een 2e poging moet doen.

12. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Ja heerlijk! Heb nog wat vakantie achter mn verlof geplakt, lekker even genieten.

13. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    @KJB waarom moest je die test ook alweer doen? ik ben vandaag naar het streekziekenhuis geweest voor de eerste intake en kreeg te horen dat ik hem ook ga moeten doen ergens rond de 26 weken. Ik had al gelezen dat het een vies drankje was maar je verhaal is echt het horrorverhaal, ik hoop dat je je morgen wat beter voelt!

14. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ohh jij ook, wat een hoop dames die het drankje hier krijgen.
    De volgende keer krijg ik ook info over een extra glucose onderzoek ivm diabetes 1 in mijn familie en ging er vanuit dat het bloed prikken was maar ben nu ook een beetje bang dat ik het drankje mag drinken;).

15. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik krijg het omdat het een tweeling is, blijkbaar hogere kans op zwangerschapsdiabetes (kreeg ik vorige keerniet hoor, misschien verschilt het per ziekenhuus?!)

16. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @Sillemie in België mag je voor dat je het drankje drinkt eten en drinken wat je wil. Bloedafname moet 1 uur na het drinken gewoon. Maar volgens mij is de test ook gewoon standaard voor elke zwangere hier en als het resultaat afwijkt dan moet je een meer uitgebreide test doen in het ziekenhuis. Maar die heb ik nog nooit moeten doen gelukkig.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  17. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ohh dat is wel bijzonder. Maar ja regels veranderen snel en het wordt gauw strenger (net als met eten, denk dat jij met je eerste zwangerschap nog prima salami en tonijn enzo mocht eten;)).
    Hopelijk gaat het drankje meevallen:)

18. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Zo grappig hoe de meningen verschillen. Wij hebben onze wieg maar héél kort gebruikt want ik kon niet slapen van de geluidjes van ons meisje. Ze ging al snel naar haar eigen kamer in haar ledikantje.

Babynestje is leuk maar praktischer vond ik een hoes voor om een voedingskussen waarmee je er een soort bedje van maakt. Een babynestje is echt maar voor korte tijd. Onze dochter was 53 cm bij geboorte en heeft er maar een week of 6 in gelegen. Zo'n hoes kun je langer gebruiken, hoe zwaarder het kindje wordt hoe meer ze er in zakken tot het uiteindelijk een soort stoeltje is. En op voedingskussen+hoes mocht ons meisje van de kraamzorg tussen ons in slapen in bed. Dat wordt met een babynestje wel afgeraden (tenzij je die dure van dockatot koopt).

Maaaaar, zoveel mensen zoveel wensen. Iedereen z'n ding :)

Ang1987 vindt dit leuk.
  19. KJB

KJB Actief lid

2 aug 2021
    458
    449
    63
    Vrouw
    @Sillemie Veel slechter dan vanochtend kan bijna niet! Nou ja, ik hoop dat er gewoon niks geks uit komt vrijdag en dat in de loop van de aankomende weken de afmetingen gecorrigeerd worden. Hopelijk hoeft het dan niet meer!

@Mamavandrie34 Ik kreeg met mijn 20-weken echo te horen dat het buikje iets groter was in verhouding met het hoofdje. Verschil was heel minimaal, maar ze willen zwangerschapsdiabetes toch uitsluiten. Wie weet dat het bij jou wel mee valt! Mijn nagelstyliste heeft hem ook al vaker moeten doen en die vind het ook niet heel lekker, maar houdt hem wel gewoon binnen.. Dus verschilt per persoon! Dankjewel in ieder geval :)

20. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Baby op de kamer is hier ook nooit een succes geweest. Deze mag bij ons totdat ze doorslaapt en dan kan ze lekker bij grote zus. Die kleintjes maken zoveel lawaai :roflmao:

Wij hebben bij de derde een babynestje gekocht. Ik wilde toch iets nieuw kopen en de rest hadden we al.

Zo een babynestje is niet noodzakelijk maar meer voor de leuk. Hij lag er wel heel schattig in tot een week of 6 inderdaad. Voedingskussens met hoes kon ook maar tot een week of 6 hier, want vanaf dan werden mijn baby’s te actief en rolden ze er af :rolleyes:

Deel Deze Pagina