Mocht je niet stiekem even kijken? Bij mij liet ze even de waarde snel zien toen, mocht ze alleen niks over zeggen. Hoefde ik niet te wachten op de vk
Het was niet met een vingerprik dus het bloed moest echt nog naar het lab om getest te worden. @Roos01: gelukkig heb ik ook een tijd lang medicatie ervoor gehad. Die zorgde dat ik tenminste wel wat binnen kon houden. Vanaf een week of 6 hield ik anders niks binnen. Maar na 14 weken mocht ik die medicatie niet meer.
Iedereen een fijne kerst gehad? Even een vraag: welke zorgverzekering kiezen jullie? Ik moet overstappen en heb wel wat gevonden maar ben benieuwd welke jullie kiezen en waarom.
Ik ben daar letterlijk nu ook mee bezig! Ik denk dat ik voor deze ga: https://www.unitedconsumers.com/zorgverzekering/?cid=uc_google_zorg2&sid=VGZ%20-%20United%20Consumers&gclid=Cj0KCQiA5aWOBhDMARIsAIXLlkcn8yqUG75wmCPR9zK3ofp8SQUwPRUUuhZSl8sooh3z9n_WNWHWEwUaAunhEALw_wcB In het 2e pakket zitten veel fijne vergoedingen voor oa. een zwangerschapscursus, alternatieve zorg (wie weet is een osteopaat nodig), lactatiekunde, 80 euro vergoeding voor een borstkolf (al leen ik de medela freestyle van een vriendin, heel fijn) en wordt volledige ziekenhuisbevalling vergoed. Ik wil in het geboortecentrum aan het ziekenhuis bevallen, daar hebben ze oa hele fijne bevalbaden en vindt het een fijn idee dat als het medisch wordt, ik zo door de gang wordt gereden ik in het ziekenhuis ben). Het enige ding is dat ze (nog) niet met mijn verloskundige zijn gecontracteerd maar het is vrije keuze dus kan wel declareren. Ben met ze aan het mailen over hoe dat dan in zijn werk gaat, want heb ook niet veel zin in veel gedoe. Maar zal wel meevallen. En jij/de anderen? Tips hierover zeker welkom. Ohh en ook nog fijne feestdagen voor iedereen! Vielen de coronaperikelen een beetje mee? Hopelijk niemand anders besmet geraakt?
Ola ladies, ik was deze groep kwijt, kom ook geen meldingen terugvinden, hopelijk iedereen een fijne Kerst gehad en corona vrij.
Hier een heel fijne kerst gehad. 2e kerstdag was gezellig druk met mijn zus. Ik heb zorg en zekerheid gezzin. Die heb ik gekozen omdat kraamzorg, kolf,… heel goed gedekt is. Vanmorgen werd ik gebeld door de verloskundige. Mijn suikertest was niet goed. Dus ik mag morgen alweer naar de gynaecoloog. De lijst met complicaties wordt weer een stukje langer
Ik ben net 5 minuten geleden over gestapt naar deze zorgverzekering haha. Was wel duurder uit dan nu, maar dat is ook wel nodig.
Oh nee wat een ellende! Ben benieuwd wat ze gaan adviseren.. Ik heb nog niks gehoord, maar morgen wel controle. Dus hopelijk hoor ik het dan.
Die zag ik idd ook. Ze bieden veel aan, wel maar de helft van de eigen bijdrage kraamzorg. Dus dan zelf nog 125 euro. Zag ook pma van menzis nog. 100% bevalling en kraamzorg. Verder niet veel behalve 50 euro cursus. Zekur heeft ook 100% bevalling en kraamzorg. In dat pakket zit ook tandarts erbij. Dat kan aantrekkelijk zijn. Maar ik twijfel om een basisverzekering te nemen. Ik wil thuis bevallen en dan ben ik goedkoper uit dan met aanvullend. Voordeel van die 1e is wel de grote vergoeding voor kolf en lactatiekundige, zeker een aanrader bij borstvoeding. Ik heb dat waarschijnlijk niet meer nodig, ben zo'n lange voeder , ervaring zat. Mijn twijfel zit nog hij fysio, voor mijn bekken.
Kerst was verder rustig hier haha. Beetje gerommeld, gegeten en veel buiten geweest. Gister wel even strandwandeling gemaakt met m'n moeder, maar vind alles buiten prima. Vooralsnog iedereen verder prima, hou nu vooral mezelf in de gaten maar heb echt 0 klachten. Zal dan toch wel immuum zijn. Mijn vriend had in november corona en ik kreeg toen ook niks.
Bij die derde aanvullende verzekering is kraamzorg wel helemaal vergoed. Betaal je wel 15 euro meer per maand, maar krijg je ook nog eens 12 extra fysio behandelingen.
Kerst was hier heel rustig. Gewoon thuis gevierd met de kinderen. Mijn dochter haar amandelen gaan er donderdag eindelijk uit en de wilden niet het risico lopen dat iemand van ons nu Corona oploopt en het weer uitgesteld wordt. @Sillemie jammer dat je suiker niet goed was, maar wel goed dat ze het al vroeg weten en kunnen opvolgen
Gezien de leeftijd van je oudste, zou je ook kunnen kijken naar hoe de vergoeding voor orthodontie is. Ik heb daarom al twee jaar de drie sterren van zilveren kruis (nu blijkt mijn oudste heel langzaam te wisselen dus het had niet zo vroeg gehoeven maar dat wisten we toen nog niet helaas. Mijn tweede jongen is dan weer heel snel, maar hij heeft dan weer geen beugel nodig volgens de tandarts, haha) edit: we krijgen korting via mijn man’s werkgever en een aanvullend gratis pakket met extra fysio, dus we blijven gewoon bij zilveren kruis, ik met mijn drie sterren en mijn man twee.
Ah, nog nooit bij stilgestaan, dank je. Ze is een hele snelle wisselaar, wel rechte tanden maar je weet het nooit. Ga er eens naar kijken.
Mijn oudste heeft ook rechte tanden maar een smalle kaak met overbeet aan de zijkanten. Daar ziet de tandarts reden voor een beugel. Al heel lang zegt ze dat, maar omdat hij zo traag wisselt nog geen beugel dus (hij is 12) middelste jongen is net 10, en moet nog maar 2 kiezen wisselen, maar geen overbeet en veel ruimte
Ik heb menzis en dan aanvullend extra verzorgd 3 en tandarts 2. Zit veel fysio bij in, heb een zwakke rug dus ben daar vaak te vinden. Alternatieve zorg wordt ook een deel gedekt ( wellicht weer een osteopaat nodig ) Cursussen zit erbij in, ik ben medisch dus het wordt sowieso vergoed als ik in het zo beval en kraamzorg wordt ook volledig vergoed.