Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik heb PMA en Menzis ook bekeken, maar ik zie geen verschil. Zekur heeft geen vrije keuze dus dat valt voor mij sowieso al af.

Ik ga toch voor Menzis Basis Vrij/Extra verzorgd 2, 100 procent kraamzorg is net iets voordeliger dan die 50 euro minder die ik dan vergoed krijg voor de zwangerschapscursus die ik wil gaan doen. Bovendien is deze verzekering wel gecontracteerd bij mijn verloskundige, heb weinig zin in elke keer declareren. En de premie is iets lager dus dat scheelt weer.
    Zag dat er ook tot 200 lactatiekundige zorg wordt vergoed. Bij mij ging de borstvoeding de vorige keer heel goed, maar wie gaat het dit keer wat minder dus wel fijn dat dat er bij inbegrepen zit.
    Ook fijn dat volgens mij bij alle zorgverzekeraars de anticonceptie 100 procent vergoed wordt;), hierna gaat er zodra het kan bij mij een spiraal in.

2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik kreeg trouwens bij het afsluiten van de verzekering de vraag of ik zowel de basis als aanvullend bij menzis wilde. Blijkbaar kun je dus ook beide apart. Wellicht de moeite waard om te bekijken wanneer je collectief verzekerd bent? Of geldt die collectiviteit enkel op de aanvullend ?

3. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Nee meen je niet! Hebben ze ook gezegd wat? Te hoog ofzo?

4. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Kerst was rustig. 1e kerstdag cadeautjes en gegeten met mijn ouders, zus etc. 2e kerstdag gewerkt. Wel gezellig gehad!

Ik ben verzekerd bij Zilveren Kruis, 2 sterren aanvullend en 2 sterren tand, via mn werk daar ook collectief verzekerd met wat korting en extra fysio geloof ik.

Ang1987 vindt dit leuk.
  5. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @KJB: Ben ik zelf ook erg benieuwd naar wat ze gaan adviseren. Ik vermoed dat ik moet gaan prikken. En ik zal nu wel volledig naar de gynaecoloog over moeten ipv gedeelde zorg.

@Dompiewompie: Inderdaad fijn dat ze nu goed kunnen monitoren en actie ondernemen.

@Malbec: mijn suiker was 8,2 en de grenswaarde is 6,3

6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hier hele fijne en relaxte dagen gehad. Kerstavond met mijn ouders, schoonouders en schoonzus en zwager. Had een buffetje gemaakt, drankenkastje en daardoor kon ik heerlijk relaxed ook eten en kletsen. Iedereen netjes een sneltest gedaan. Ik kneep hem wel. Ik dacht straks ben ik positief en zit ik met al dat eten :roflmao:
    De andere 2 dagen hebben we lekker als gezin doorgebracht. Nu ben ik in huis aan het rommelen en de kerstzooi aan het opruimen. Oh en wassen. Als ik dat 3 dagen niet doe, puilt de wasmand uit. :o:
    Hopelijk vanavond alle kerstspullen de zolder op en alle babyzooi eraf. Kan het uitzoeken gaan beginnen :roflmao:
    We hebben een vliering en durf niet zelf op dat gammele trappetje, dus vriend moet ff helpen.

Verder voel ik haar vandaag lekker rond trappelen in mijn buik, zo fijn. As woensdag de 20 weken echo nog, kunnen we weer de loeren :D
    Morgenvroeg ga ik weer beginnen met werken, niet voor heel lang. Volgende week weer een weekje vakantie haha. En dan 10 januari weer beginnen t/m 10 februari. Dan ga ik van de groep af ( Coronaprotocol ) maar ach. Iets is beter dan niets denk ik maar zo :D

ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.
  7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Oei ja, dat is indd een verschil. Balen zeg!! Veel succes morgen in het zh!

8. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Hallo allemaal!

Hier ook zoals de meeste lees ik, een rustige kerst gehad. Maar wel erg gezellig, heb ervan genoten :) . Ik zag de kindjes zó genieten, dat doet je toch zo goed he.

Vandaag is mijn man begonnen met schilderen in de babykamer. De kleur valt echt precies zo uit zoals ik had gehoopt!! Ben echt blij. Het behang en de houten boom voor op de muur zijn ook besteld. Verder nog een super gave kast gescoord op MP voor een prikkie. Ding valt een beetje uit elkaar, maar is vrij makkelijk met lijm en spijkers weer in elkaar te zetten. Het zijn gewoon de verbindingen die op een aantal plekken een beetje los zitten. Het hout zelf is van hele goede kwaliteit. Ben er super blij mee :thumup: . Ik denk dat we hem mat mosgroen maken, een beetje zoals de muur er achter op de foto haha. En de greepjes goud verven waar het zwarte nog een beetje doorheen komt.

Hier voel ik de kleine nu ook gemiddeld wel een keer of 5 per dag, zo gezellig!! Mijn man voelt haar ook.

@Malbec ooh heerlijk weer lekker beginnen met de baby spulletjes uitzoeken! Ik ben ook begonnen aan de tassen can mn buurvrouw, zitten echt super leuke dingen tussen. Zo gaaf :):). Spannend nu eindelijk bijna de 20w echo. Weer even lekker kijken naar jullie meisje.

Bijgevoegde bestanden:

Liva en Malbec vinden dit leuk.
  9. KJB

KJB Actief lid

2 aug 2021
    458
    449
    63
    Vrouw
    Net terug van controle bij verloskundige! Mijn suiker was perfect en zat er zelfs ruim onder. Dus dat is fijn! Hartje ook even gehoord, dus dat is helemaal een geruststelling aangezien ik meneer nog steeds niet voel..

Met 28 weken nog een groei echo om te kijken of het buikje al is gecorrigeerd, anders moet ik dan alsnog een keer de suiker test herhalen.

Liva en Malbec vinden dit leuk.
  10. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Klinkt als een heerlijke kerst, goed geregeld met het buffetje en drankenkastje.
    Wat een goed nieuws. En fijn ook zo'n extra groeiecho. Je ziet dat het zo verschillend kan zijn die maten per keer. Hopelijk dan een iets minder dik buikje:)

Malbec vindt dit leuk.
  11. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hahaha ik zag dat ik ook nog een poging eerder had gedaan om op @Malbec te reageren en wilde ook nog @ButterflyPassion zeggen dat het kastje zo leuk is.

Hier blijven de kerstspullen nog even staan. Ga wel wat uitzoeken qua babyspullen vandaag♡

ButterflyPassion en Malbec vinden dit leuk.
  12. KJB

KJB Actief lid

2 aug 2021
    458
    449
    63
    Vrouw
    Ik hoop het! Gelukkig was het verschil 2 weken terug al minimaal, dus ga gewoon uit van het positieve!

Ik vind het overigens wel lastig dat je nu in principe geen extra echo's meer krijgt zeg.. In het begin elke 2 a 3 weken en nu eigenlijk helemaal niet meer.. Het is dat ik dan met 28 en 35 nog een extra groeiecho krijg, maar dat is al uitzondering op de regel vanwege de lichte afwijking nu. Voor de meeste dames hier is het waarschijnlijk vanzelfsprekend, maar als newbie vind ik het wel gek (en vooral erg jammer haha). Ga zo maar eens kijken waar en of ik ergens extra (3D) pretecho's kan laten maken.

Oh en de Kerstboom blijft hier net als elk jaar lekker tot en met 6 januari staan! Ondanks dat ik niet gelovig ben is het een beetje traditie om hem met Drie Koningen weg te halen haha.

13. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Ik heb toch maar een pcr test gedaan en wederom negatief. Nu al 2x corona in huis gehad de laatste tijd en geen afstand gehouden maar ik ben echt immuum. Apart wel.

Maar prima, toch fijn zo.

14. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Je voelt vanaf nu wel steeds veel meer beweging en dan versterkt het contact. Dat zorgt er bij mij wel voor dat echo's wat overbodig voelen.

15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Echt super fijn!! Gelukkig maar! Jij bent altijd zo lief en vriendelijk in discussies over Corona dat Corona vast denkt. Die sla ik wel ff over :D

16. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ButterflyPassion: leuk kastje! En zo te horen ga je er nog iets veel leukers van maken.

@KJB: wat fijn dat de suikertest goed was! Scheelt een hoop gedoe, weet ik inmiddels :roflmao:. Erg bijzonder hè dat je dan in principe ineens geen echo’s meer krijgt!
    Wij laten de boom normaal ook altijd tot 6 januari staan. Maar Vajèn wilt helpen met opruimen en zij gaat 3 januari terug naar d’r vader.

Ik heb vanmiddag de controle bij de gynaecoloog gehad nav mijn suikertest. Ik ga mij de komende tijd iig niet vervelen, ik heb nu al 4 afspraken staan tussen nu en 24 januari. En ik moet nog gebeld worden door de diëtist voor een afspraak in te plannen ergens deze week nog.

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  17. KJB

KJB Actief lid

2 aug 2021
    458
    449
    63
    Vrouw
    @Liva Snap ik, maar als je die bewegingen (zoals ik) nog helemaal niet voelt is die bevestiging wel fijn :D

@Sillemie Ja dat geloof ik.. Wat een drukte! Je hoeft inderdaad niet stil te zitten.

18. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wat zij de gyn verder erover?

19. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @Liva fijn dat je PCR test negatief was!

@Sillemie wat een drukte zeg qua afspraken. Fijn dat je goed/intensief begeleid wordt zullen we maar zeggen.

@KJB volgens mij zijn de pretechobureaus wel open. Snap ook dat het je hem graag wil voelen, dat stelt wel gerust.
    Ik krijg ook met 28 weken een echo (en daarna nog een stuk of 3 a 4) om de groei in de gaten te houden en vind dat toch wel fijn hoor.

Ik merk trouwens dat ik wel al last van mijn onderrug krijg, volgens mij beweeg ik gewoon veel te weinig. Maar goed het mannetje en alles wat er bij hoort weegt ook niet niets;).
    Ik begreep dat het sporten voor zwangeren wel gewoon mag doorgaan (in dit geval groepslessen van mom in balance) dus daar heb ik me voor aangemeld. Zwangerschapsyoga gaat ook gewoon door op locatie (lockdown of niet) maar start pas later maar vond het wel fijn nieuws allemaal.

Liva vindt dit leuk.
  20. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Hahaha, nou, ik vlieg ook regelmatig uit de bocht.

Maar, corona mag wel weg blijven zo tijdens het zwanger zijn :D

Sillemie en Malbec vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina