Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ahh alvast succes:):) en hopelijk doet het je een beetje goed♡

KleineLai vindt dit leuk.
  2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.336
    28.552
    113
    Thx! De oudste zit op school, de jongste zit die dag op de crèche, vriend heeft de ochtend vrij genomen dus we maken er een half dagje van. Ergens kopje koffie drinken en zo :D

Ik begin het wel spannend te vinden nu! Hoe groot zal ze zijn? Hoe ziet haar profieltje eruit? En natuurlijk: is ze gezond?

Malbec en Ang1987 vinden dit leuk.
  3. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik had de dag voordat mijn vliezen braken een informatieve dag gevolgd over bevallen samen met mijn vriend (over de fases en een beetje puftechnieken, pijnbestrijding etc). Vond het best handig en zat nog vers in mijn geheugen haha.
    Deed wel yoga ook al daardoor.

Dit keer wil ik wel grootser uitpakken haha. Ga een hele goede yoga en uitgebreide yoga cursus doen (iig dat denk ik en dat ik er veel aan ga hebben).
    Ik wil ook vooral fit de bevalling in dus vanaf deze week bootcamp via mom in balance en zodra het weer ka ook zwemmen.

Malbec vindt dit leuk.
  4. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Oehh ja fijn dat de vroedvrouw je ter plaatse heeft kunnen councelen. Onderhand heb je al aardig wat ervaring opgebouwd met 3 bevallingen in niet al te lange tijd:)

Dompiewompie vindt dit leuk.
  5. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ahhhh koffie drinken dat kan 'gewoon' in Frankrijk ben jaloers;).

Jaa het blijft een spannend en heel bijzonder moment. Belangrijkste is dat ze gezond is idd.

KleineLai vindt dit leuk.
  6. KJB

KJB Actief lid

2 aug 2021
    458
    449
    63
    Vrouw
    Haha precies.. Of 70% loading of dergelijke. Ik volg iemand op Instagram die daar wel eens een reel over had gemaakt. Hilarisch en kon me er zo in vinden.

Precies.. Ik denk wel dat ik een cursus ga doen. Puur dat ik een beetje het idee heb dat ik enigzins voorbereid ben haha. Nog geen idee verder hoe en wat. Binnenkort maar eens in gaan verdiepen.

Malbec vindt dit leuk.
  7. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik wel een cursus gedaan. Vooral aan de borstvoedingscursus heb ik veel gehad, de bevalcursus iets minder. Mijn bevalling werd ingeleid en liep alles behalve volgens het boekje.
    Ik heb nu centering pregnancy en daar krijg ik ook nog een sessie over bevallen en dan mag mijn vriend ook mee dus ik denk dat ik het daarbij laat.
    Als het zwembad eindelijk weer open mag dan ga ik terug zwangerschapszwemmen. Ben voor de lockdown al een keer of 5 geweest en ik vind het echt heerlijk.

@Malbec: wat een super leuk kastje!

@KleineLai: succes morgen met de echo.

Malbec vindt dit leuk.
  8. Roos01

Roos01 Lid

10 sep 2020
    92
    108
    33
    Vrouw
    #2268 Roos01, 6 jan 2022
    Laatst bewerkt: 6 jan 2022
    Ohh meiden, ik weet dat erbij hoort maar ik ging net op de weegschaal staan en er is 9 kilo bijgekomen. Met een geschiedenis van een eetprobleem voelt dit zoo vervelend. Ik ben thuis op de weegschaal gaan staan want ik dacht ... dat is altijd minder dan ergens eind van de dag bij de verloskundige. Ik eet ook echt zelf alles eraan dus ik weet waar het aan ligt maar ik ben een vreselijke zelfsaboteur :oops: .. ipv dat ik denk nou even gezond eten, genoeg eiwitten en groenten enz. grijp ik weer een pak koek of snoep als ik ik die zwembanden zie boven mijn broek en me daar ongelukkig over voel :cry:

9. Roos01

Roos01 Lid

10 sep 2020
    92
    108
    33
    Vrouw
    En even on topic: ik ben van zorgverzekeraar geswitcht, dus krijg nu vergoeding voor bevallingscursus/oid. Ik ben ook heel erg geïnteresseerd in hypnobirthing enzo, maar wat zouden jullie een newby met bevallen aanraden?

10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Geen tips wat betreft cursussen. Maar wat ik je echt zou willen aanraden is niet een heel plan te bedenken hoe je het precies wil. Natuurlijk moet je de grote lijnen helder hebben. Dus thuis/ziekenhuis ect. Maar verder sta ik er vooral in met; laat het lekker over je heen komen :)

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  11. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik heb ook nogal issues in het verleden gehad met mijn gewicht en heb echt aan de Vk aangegeven niet iedere keer te willen wegen om te voorkomen dat ik me diep ongelukkig voel. Ik heb de eerste afspraak gewogen en zal aan het einde wegen. En that’s it.
    Die weegschaal moet je echt los laten. Je lichaam maakt bij wijze van al 1l extra bloed aan, dat zie je allemaal terug op dat klote ding.

Verder moet je nu echt niet gaan diëten enzo maar opletten op wat je eet is natuurlijk niet verkeerd. In december heb ik gaf alles los gelaten maar nu pak ik de 80/20 regel weer op. 80% gezond en 20% ongezond. Dat werkt echt prima en het is niet dat je iets niet mag, je moet alleen goed nadenken of het echt de moeite waard is om de dingen te eten. Gedachteloos een pak koekjes weg kauwen is gewoon zonde. Je kunt dan net zo goed een komkommer weg kauwen als je toch niet echt van de smaak geniet. Deze instelling helpt mij goed :) ik heb dus ook geen idee hoeveel ik ben aangekomen maar ik heb nog steeds mijn eigen broeken aan ( ook wel positie hoor, omdat ik dat mooier vind met een strakker shirtje met mijn buik dan zo’n stomme knoop er door heen :roflmao: )

Ik wil je echt adviseren om die kilo’s los te laten. Niet meer op die weegschaal te gaan staan en de 80/20 toe te passen en gaan genieten ipv je druk erom te maken want dat is echt zonde van je energie.

Dikke knuffel ❤️

Roos01 vindt dit leuk.
  12. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Roos01: wat rot dat je je zo voelt. Het aankomen hoort er inderdaad bij. Al kan je ook wel letten op wat je eet. Echt gaan diëten en afvallen is nu niet handig maar groentjes eten ipv koek/ snoep kan wel. Ik zou ook zeggen maak het bespreekbaar bij de verloskundige.
    Wat betreft cursussen: als je overweegt om borstvoeding te gaan geven zou ik zeker een borstvoedingscursus gaan doen. Horen dat het echt veel werk is en daarop voorbereid zijn helpt het slagen. Een bevalcursus zijn er zoveel als dat er wensen zijn. Dus daarvoor zou ik vooral zeggen bedenk eerst wat jij zelf wilt weten en belangrijk vindt en zoek dan de bijbehorende cursus.
    En inderdaad wees erop voorbereid dat je hele bevalplan zo overboord gegooid kan worden. Ik zou wel aanraden om na te denken over wat je wilt maar ook realistisch te zijn dat het in het echt compleet anders (kan) gaan.
    Ik was er bijvoorbeeld van overtuigd dat ik zonder pijnstilling wilde bevallen :roflmao:. Na de 3e wee smeekte ik om een pijnpompje. En in mijn geval was dat precies wat ik nodig had want daardoor ontspande ik, konden de weeën hun werk doen en was mijn dochter er 2,5u later. Het was absoluut niet wat ik bedacht had maar zo liep het wel

Roos01 vindt dit leuk.
  13. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Verdorie meid wat vervelend! Hier geen ervaring met eetproblemen of problematische relatie met weegschaal maar volgens mij is dat echt heel heftig en is aankomen in de zwangerschap sowieso een item als je zon verleden hebt.
    Zie dat een aantal meiden al goede tips gegeven. Hier alleen een knuffel.

Roos01 vindt dit leuk.
  14. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @Roos01 Qua cursussen, dat is voor iedereen heel persoonlijk inderdaad. Ik vond een praktische cursus de vorige keer heel fijn omdat ik dan wist wat ik een beetje zou kunnen verwachten. Had ook wel veel gelezen (@Liva heeft een tijd geleden heel boekentips gedeeld weet niet of je die nog kan terugvinden). En podcasten als podnataal vind ik altijd superleuk om te luisteren.
    Nu wil ik juist een yogacursus (deed ik toen ook al maar dat was wat meer voor erbij) omdat ik meer controle wil hebben over mijn lichaam en gedachtes. Al weet ik dat van mijn vorige bevalling dat de controle beperkt is want alles liep anders dan ik had gehoopt;)

Denk dat een hypnobirthing cursus wel echt fijn kan zijn, heb vriendinnen die er veel aan hebben gehad.

Roos01 vindt dit leuk.
  15. Roos01

Roos01 Lid

10 sep 2020
    92
    108
    33
    Vrouw
    en ook alle andere meiden: bedankt voor jullie lieve woorden en begrip. Echt even wat ik nodig had.. niemand in mijn omgeving begrijpt het. 'Maak je niet zo druk', 'hoort erbij', 'boeiend', etc.. Ik weet dat allemaal wel, maar in mijn hoofd werkt het jammer genoeg net even anders. Jullie woorden hebben mij nu al geholpen. Ik ga inderdaad bij de vk aangeven dat ik liever niet meer op de weegschaal wil staan, en als ze het wel perse wil mag zij kijken haha. En inderdaad bewuster zijn van wat ik in mijn mond stop, beste middels 80/20, maar dat het niet té obsessief wordt (wat mijn probleem dus is).
    Maar nogmaals dankjullie!! ❤️❤️ heel lief

Ang1987 vindt dit leuk.
  16. Roos01

Roos01 Lid

10 sep 2020
    92
    108
    33
    Vrouw
    en @Sillemie en wie ik nu weer over het hoofd zie haha

Ik heb de boekentips inderdaad als screenshot op mijn telefoon staan! Ik ga vanavond even opzoek of ik die goedkoop tweedehands kan scoren! En me daarna rustig focussen op wat ik wil qua cursus oid. Ik heb 'gelukkig' geen heel plan uitgestippeld of iets van hoe ik het voor me zie. Enige wat ik heb is dat ik er niet bang voor ben/tegenop zie? haha held he, waarschijnlijk praat ik achteraf heel anders :roflmao:. Een cursus voor borstvoeding is wel een hele goed tip ja. Dat vind ik eigenlijk nu al spannend haha!
    Fijn allemaal meiden, gelukkig morgen lekker dagje vrij dus denk dat ik me daar lekker in ga verdiepen (en lekker uitslapen pffffff ik ben echt zo vermoeid alle dagen)

Ang1987 vindt dit leuk.
  17. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Gewoon aangeven dat je het niet wil. Die van mij was zo lief en begripvol en het werd direct genoteerd in het systeem.

Goed bewust zijn dat het niet te obsessief wordt. Je gewoon afvragen bij een koekje. Wil ik dit echt. Heb ik hier echt zin in en is dit de moeite waard. Wat is er nou leuk aan iets eten en er niet van te genieten je erna er schuldig over voelen. Helemaal niks en daarmee doe je jezelf echt tekort ❤️ En op een gegeven moment gaat het helemaal vanzelf :)

Als ik niet zwanger ben doe ik ook van de 3 maaltijden er eentje met koolhydraten en de andere koolhydraatarm. Maar nu ik zwanger ben, vind ik dat geen goed idee :)
    Vandaag heb ik bijvoorbeeld gegeten;

- Skyr; aanrader, lekker zoet en vult
    - Banaan
    - 2 wrapjes met kipfilet, humus en ijsbergsla ( ik eet dit niet zwanger met groentenwraps en carpaccio. Heerlijk )

Rond 16:00 neem ik wat rauwkost, stukje komkommer paar tomaten.

Verder veel water door de dag heen.

Vanavond zouden we eigenlijk hutspot eten. Maar daar heb ik zo geen zin in, dus moet nog wat anders bedenken :D

Gisteren had ik cupcakes gemaakt met zoon en heb ik er eentje gegeten bij een kopje koffie én van genoten. Die hoorde weer bij de 20%

Komt goed! Het is voor andere zo makkelijk om te zeggen; maak je niet druk.. maar er zit nergens een uit-knop he :|

Roos01 vindt dit leuk.
  18. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja heel goed, zo kun je er ook het beste in gaan. Je baby moet er toch uit. Beter relaxed erin. Zo deed ik het de vorige keer ook, dat bleek niet echt een bevalling uit de boekjes om het even zo te noemen. Maar ondanks mijn eerdere ervaring maak ik mij nu ook helemaal niet druk. Het komt zoals het komt :)

19. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    @KleineLai hoe was de echo?
    @Ang1987 beetje bijgekomen?
    @Liva hoe is het met de verbouwing?

Ik voel me hier even niet zo lekker. Was net lekker bezig in de babykamer ( alweeeeeeeer :roflmao: ) en werd ineens een beetje benauwd en dizzy. Hoort erbij, maar zit fd ervan uit te puffen :roflmao:

20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.336
    28.552
    113
    Morgenmiddag!

Malbec vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina