Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Hahahahaha, zie vooral die bakfiets situaties voor me.

Ik vind die foto's met perfecte plaatjes ook 3x niks. Moeders die werkelijk zo leven hebben fulltime nannys denk ik.

Ouder zijn is gewoon next level. Dat snap je nog niet als je geen kinderen hebt :roflmao:. Ik kies er zeker bewust wel voor want ik vind het fantastisch maar gaat ook zeker vaak genoeg gepaard met minder leuke dingen.

Moet wel bekennen dat ik een opgeruimd type ben, functioneer dan zelf beter en heb aardse tinten :D. Ook geen gedoe met de bakfiets.
    Maar, ik heb weer andere dingen, zo iedereen wel wat denk ik.

En dan nu ik net voor het eerst in 10 jaar war vrijheid ervaar doordat er sinds kort 3 kinderen op school zitten, kies ik gewoon voor een 4e :roflmao:. Toedeloe vrijheid.

Malbec en Ang1987 vinden dit leuk.
  2. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Nee die konden niet wandelen met hun 1ste verjaardag. Maar ieder kind is anders zeggen ze toch :roflmao: Ik heb wel de indruk dat hij vlotter is dan zijn broer en zus. Hij trekt zich al overal aan op, dus wie weet :thumup:

3. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Momenteel is het pittig omdat ze veel ziek zijn en er slecht geslapen wordt. Ik moe, kindjes moe en dus iedereen weinig geduld :confused:

Als ik gewoon 8u slaap heb, is het hier anders best wel gezellig :roflmao:

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  4. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Hahaha leuk beschreven.

Ik had het just andersom. Heb 3 van die gekken die bij wijze van spreken al lopend geboren werden. Liepen alledrie los met 8/9 maanden. Maar die eeuwige drang tot vooruit komen, zelf doen etc. Ik hoop nu een beetje op en lekkere slome hahahahaha.

Ze zijn mega zelfstandig hier maar dat komt met de keerzijde dat ook echt allllllles zelf moet. Dan leer je wel geduldig zijn. En soms niet :|

Malbec en Sillemie vinden dit leuk.
  5. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    8u slaap, dat is wel heel optimistisch met een baby van een maand of 8 :roflmao:. Dat kreeg ik met Vajèn pas nadat zij 3,5 was

@Liva: jij vond het zeker gewoon saai overdag met 3 op school.

Malbec en Ang1987 vinden dit leuk.
  6. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Vanmiddag toen mijn oudste een partijtje had gezellig verder gegaan met de babykamer. De wolkjes krijgen alleen nog een laagje glow in the dark verf er overheen en dan komt er nog een sticker van een boom met uiltjes. Dinsdag worden de nieuwe kasten voor in de grote meiden kamer geleverd en dan kunnen ook de babykasten verhuizen. Ik ben blij dat er wat schot in de zaak begint te komen. Daarna moet ik alleen het bedje nog schuren en opnieuw verven. Want het vorige kindje (een nichtje) heeft er wat tandafdrukken in achter gelaten :D

Ang1987 vindt dit leuk.
  7. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Wat leuk om de verhalen van jullie te lezen van jullie moeders met meerdere kids en kan me de bijbehorende uitdagingen die daar bij komen kijken (en zo met de kleinste aanwinst(en) helemaal) goed voorstellen: jullie omschrijven dat allemaal leuk en treffend @Mamavandrie34 @Liva en @Dompiewompie

@Sillemie hopelijk krijg je een doorslaapbaby dat schijnt te kunnen gebeuren (zelf geen ervaring mee). Zoontje slaapt sinds 10 maanden door geloof ik, eigenlijk zo'n beetje toen ik stopte met borstvoeding.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  8. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Ang1987: Die schijnen inderdaad ook te bestaan. Mijn schoonzusje heeft 2 van die exemplaren. De middelste sliep na 6 weken door de jongste na 10 weken… Aangezien ik weer borstvoeding ga geven verwacht ik opnieuw geen doorslaap baby. Kan er maar alvast op voorbereid zijn.

9. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Haha ja ik hoor het ook wel eens om me heen. Van die baby's die dan geboren worden en gelijk ook 5 uur slapen en na een week 6. Dan weet je dat komt snel 'goed'

Goed tussen aanhalingstekens omdat omdat het niet echt per se goed is maar wel fijn voor de ouders.

Ik ga er ook niet vanuit dat ie snel doorslaapt, hoeft ook niet van mij.
    Het is mijn laatste dus ik ga genieten van elk wakker uurtje;) haha nee geintje.
    Maar volgens mij is het prima natuurlijk voor baby's ok lange tijd wakker te zijn snachts en eten te krijgen. Het komt zoals het komt denk ik maar.

10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik had een doorslaapbaby! Met 4 weken sliep hij van 23:00-07:00 en met 6 en van 19:00 tot 08:00 Wij dachten echt dat we echt “The Bom” waren in opvoeden. Tot hij een half jaar was. Hahahaha nou 3,5uur slaap gemiddeld per nacht. Om te janken :o:

ButterflyPassion, Mamavandrie34 en Ang1987 vinden dit leuk.
  11. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hahaha ohhh doorslaapbabys geven ook geen enkele garantie zo te lezen:p. En wat grappig beschreven ook qua dat je denkt dat je het dan vet goed gedaan hebt. Totdat ze slecht slapen (wat natuurlijk helemaal niet grappig is maar heeeeel vermoeiend).

12. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Hier dus ook. Slapen prima als ze niet ziek zijn. Helaas zijn ze vaak ziek.
    Jongste heeft vorige week buisjes gekregen omdat hij zo vaak oorontstekingen had ... en nu heeft hij een keelontsteking :rolleyes:

Ik kijk uit naar warmer weer, dan zijn ze minder vaak ziek :thumup:

13. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ooh nee, zul je net zien. Hier ook vaak verkouden, peuterastma gehad en veel oorontstekingen. We staan op de wachtlijst voor buisjes en schrapen van de neusamandelen.

14. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maar echt. We gaven elkaar nog net geen high five enzo. Dat werk. Ja achja. We kwamen net kijken :roflmao:

Ang1987 vindt dit leuk.
  15. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Mijn 1e en 2e konden zo goed zelf spelen, ook met elkaar. Bijna geen omkijken naar. Dacht echt dat het door onze opvoeding kwam.
    Toen kwam nr 3. Hahahahaha, wat een desillusie. Kan geen ding zelf doen. Tot zover mijn fantastische opvoedskills.

Opvoeden wordt echt overschat. Uiteindelijk is het naar mijn idee vooral karakter wat bepaalt hoe iets gaat.

Malbec, Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  16. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Helemaal mee eens!
    We hebben lang gezegd dat als onze derde onze eerste was geweest, we maar 1 kind hadden gehad :| niks ging zoals bij de andere twee, terwijl wij toch wel dezelfde ouders waren :roflmao: daarom ook ‘zo lang’ gewacht voor de vierde, hij was al vier toen ik zwanger werd

Sillemie, Liva en Ang1987 vinden dit leuk.
  17. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Dompiewompie: Pffff, zoveel ziek zijn is echt drama. En dan denk je met die buisjes dat het nu wel beter zal gaan :confused:

:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

@Liva: Het eeuwige nature/nurture debat. Ik ben pedagoog en zelfs tijdens mijn opleiding zeiden ze al dat wanneer je aan de basisprincipes van opvoeding voldoet het toch ook zeker nog aan het kind ligt wat ermee gebeurd :roflmao:

Ang1987, Malbec en Liva vinden dit leuk.
  18. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Geruststellend om dit van een pedagoog te horen:roflmao:.

Sillemie vindt dit leuk.
  19. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Echt hè, het ligt niet aan ons maar aan de kinderen :roflmao::roflmao:

Ang1987 vindt dit leuk.
  20. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maar dat sowieso :D

Sillemie, Ang1987 en Dompiewompie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina