@ButterflyPassion Ah wat rot! Beterschap. Hopelijk blijft het alleen bij verkouden zijn! @Aaav Wat fijn dat je een neutraal drankje kon drinken! Had bij mij denk ik ook wel veel gescheeld.. Duimen voor een mooie uitslag! @Mamavandrie34 Wat fijn dat je negatief bent getest! Lekker naar de fysio vanmiddag haha. Ik mag ook weer vanmiddag.. Kijk er wel een beetje tegenop na die pijn van maandag. Hier trouwens nu 2 kilo aangekomen. Dus best tevreden over. Alhoewel ik bij mij denk dat de baby eerst ook wat reserves heeft opgesnoept bij mij haha.
Ohhh wat gênant! Ik mocht het de laatste keer gelukkig zelf op schrijven tijdens de centering. Kwamen allemaal dames voorbij onder de 70 kilo.. Blijft toch een beetje een dingetje.
@Liessb88: Ja, 1 afwijkende waarde, zelfs al is het zo minimaal geeft de diagnose blijkbaar. Wel bijzonder om de verschillen tussen België en Nederland te zien. Mijn moeder (Belgisch gepensioneerd verpleegkundige) vond de suikerwaarden die ik moest aanhouden al zo raar. Blijkbaar houden ze in België mg/l en in Nederland mmol/l aan. En bij jullie wordt ook een heel ander testprotocol gehanteerd blijkbaar, hier is het alleen voor het suikerdrankje en 2u na het suikerdrankje prikken. Succes met de vingerprikken, na die eerste dagen 7x/dag prikken zal je het wel gaan voelen. Hopelijk zijn jouw waardes gewoon goed en mag je snel minder vaak prikken. @ButterflyPassion: Mooie buik zeg! En geweldige crocs . Balen dat je alweer Corona hebt! Hopelijk blijft het bij die verkoudheid. @Mamavandrie34: Hopelijk ontspring jij de dans en kan je morgen gewoon naar de fysio. De suikerprovocatietest snap ik dat je die wel graag wilt missen . Maar toch is het fijner om geen Corona te hebben. Ik vermoed dat de diëtist bang is dat je in ketose gaat. Dan komen er bepaalde stoffen vrij in jouw lichaam die schadelijk kunnen zijn voor de baby. Maar als je gewoon gezond en niet volledig koolhydraatarm blijft eten dan komt het vast goed. Ik kreeg net op mijn flikker dat ik echt niet nog meer mocht aankomen. Ben in de eerste 20 weken ongeveer 7kg aangekomen. Dat mocht ik, gezien mijn overgewicht, van de verloskundige eigenlijk maximaal aankomen voor de hele zwangerschap. Sinds ik volledig overgedragen ben aan de gynaecoloog heb ik mij niet meer moeten wegen. Oh altijd fijn, als je zelf niet zo'n getal op de weegschaal ziet staan... Ik voer echt al sinds zo lang als ik mij kan herinneren een strijd tegen de kilo's.
Hier heb ik al die zwangerschappen dus nog nooit een opmerking gehad over mijn gewicht. En nu ben ik toch ook al weer 10 kilo aangekomen terwijl ik al overgewicht had Na de bevalling ga ik wel rustig aan de slag om terug op een beetje een gezond gewicht te komen. Ik merk dat ik elke zwangerschap minder moeite heb met het aankomen. Mijn eerste zwangerschap deed ik er alles aan om zo weinig mogelijk aan te komen (zonder succes trouwens) en nu denk ik ach ja komt wel weer goed
Liefst niet te veel bijkomen. Het is hoe je zegt je lichaam zal het zelf wel bepalen ook eh. Mezelf forceren is ook geen optie.
Er zijn inderdaad wel heel wat verschillen tussen België en Nederland. Zat ik 1x al een beetje te hoog net voor het slapen gaan. De rest was al oke. Ik probeer me wat aan d etios te houden en dan zien we wel eh.
Ik ben er met de vorige zwangerschappen ook niet met bezig geweest hoor, ik ben wel altijd goed misselijk geweest en nooit meer de 8 kg bijgekomen. Mijn ondervinding zijn ook wel dat dokters soms snel een oordeel hebben als je wat meer gewicht hebt.
Jeetje wat een hoop verschillende meningen over hoe veel je mag/moet aankomen. Heftig voor de dames denk ik die al een wat lastige relatie of verleden hebben met gewicht/kilo's, dat blijft dan toch een ding. Helemaal stom als dokters oordelen over je gewicht. Het gaat er om dat je gezond bent toch, en dat je baby gezond is! Daarbij is het heel verschillend hoeveel iedereen aankomt zo te zien. Ik dus 3 kilo en ik kom serieus liever nog wat meer aan want de vorige keer werd ik na mijn bevalling te dun wat niet echt prettig was.
Gaat vast goed komen! Je krijgt nu vast ook vaker controles dus aan de hand daarvan zullen je ook wel bijkomende/ aangepaste tips gaan krijgen.
Oeeeeeh, ik zie in de PostNL app dat de proefdruk van het geboortekaartje vandaag bezorgd gaat worden! Ben verder totaal niet nieuwsgierig ofzo . Ik ben er wel erg vroeg bij maar ik wilde een houten kaartje van brievenbusdroom dus ik dacht laat ik maar lekker op tijd zijn.
Wat leuk!!! Ik heb nog geen eens een naam. Wel toevallig een idee voor een geboortekaartje maar dat moet mijn vriend ook leuk vinden hahaha. Zal eens kijken op brievenbusdroom, altijd goed om mee te nemen ter inspiratie
Haha, die naam komt vast vanzelf wel. Wij hadden een paar weken terug ineens allebei een naam waar we het over eens waren. Mede omdat de kleine dame zo mega druk is in mijn buik en de naam levendig betekent
Ik zag het dus wel staan, maar hoefde het niet hardop te zeggen midden in de groep.. maar hier ook al een jarenlange strijd tegen de kilo's. Spannenddd! Ga je hem hier delen? Ben wel heel nieuwsgierig! Hier gaat een vriendin die grafisch vormgeefster is hem ontwerpen. Ze vroeg me ook al naar wat voorbeelden, maar ik heb nog geen idee!
Ik denk het wel, dan maak ik de naam wel nog even onzichtbaar. Al is het een soort algemeen gekend geheim aan het worden. We hebben de naam aan onze dochter van 6 gezegd. En zij heeft het aan haar biologische vader en bonusmoeder verteld. Dat hadden we gezegd dat dat mocht omdat we van mening zijn dat ze geen geheimen moet hebben voor haar (mede)ouders. Maar ze heeft het ook aan 2 vriendjes en aan haar juf verteld . Tja, als we het echt geheim hadden willen houden dan hadden we het haar pas na de geboorte moeten vertellen.
Hahaha oeps! Maar wel goed dat jullie zo duidelijk zijn dat ze geen geheimen moet hebben idd! Wij zijn nog niet uit de naam/namen, dat waren we vorige keer bij 41weken ook nog niet....... Kaartje zijn we wel zo goed als uit, man wil misschien nog een ander lettertype maar ik vind t wel prima zo... Bedacht me net nog even iets. Het ging een paar pagina's geleden over wasbare luiers. Mocht je interesse hebben of meer info willen kan ik twee facebookgroepen aanraden. Wasbare luiers is een groep met heeeeeel veel info en zeer actief. De tweede is Wasbare luiers op reis, daar kun je tegen verzendkosten een pakket luiers uitproberen. Ze hebben verschillende pakketten (newoborn/one size/nacht/peuter/en misschien nog wel iets) en draaien volledig op giften en vrijwilligers. Heel laagdrempelig dus, en je kunt er niks kopen dus je zit ook nooit aan iets vast.
Best veel geschreven, kan niet zo goed onthouden wie wat schreef. Beterschap aan de zieken! Naam: hebben we wel een tijd en we noemen hem al zo. Hij hoort er dus al helemaal bij. Kaartje: nog helemaal niet aan gedacht, zal ook eens gaan kijken. Vind dat nooit echt een leuke bezigheid, weet niet waarom, kaartjes doen me nooit zoveel haha. Luiers: lijkt me echt relaxt als je investeert in wasbaar, ik heb het vaak overwogen maar uiteindelijk nooit gedaan. Nu krijg ik soweiso veel was en heb geen zin in de extra last. Gebruik wel altijd luiers zonder chemische stoffen enzo, voelt toch fijner bij zo'n klein lijfje. Je hebt tegenwoordig veel merken met dat soort luiers, keuze zat, dat is wel handig. Wegen: ik heb me eerlijk gezegd in 4 zwangerschappen nog nooit gewogen bij een verloskundige. Het is me ook nooit gevraagd maar zou dat ook niet doen. Voelt niet relaxt en zie de meerwaarde er voor mezelf niet in. Ik leef gezond en zie in de spiegel wel wat m'n lijf doet. Tegenwoordig wordt er zoveel naar cijfertjes en protocollen gekeken, heb vaak het gevoel dat het een beetje ten koste gaat van je eigen gevoel, intuïtie en vertrouwen. Hebben jullie al een beetje een idee qua bevalling en wensen? Ik heb over 2 weken een uitgebreid gesprek bij de verloskundige over de bevalling. Ik heb alvast een bevalbad gereserveerd dus dat kan ik afvinken. Zat vandaag te denken over de zomervakantie. Twijfel erg om alvast iets te plannen en boeken. Dan zijn de baby's nog zo klein, 2/3 maandjes oud pas. Lastig voor te stellen wat dan handig is qua vakantie. Hebben jullie al plannen? Langzaamaan wel steeds meer spulletjes in huis, ben echt een lastige in hoe en wat ik precies wil hebben dus ik maak het mezelf moeilijk. Haha, luxe probleem eigenlijk. Nu eerst die verbouwing afmaken, duurt allemaal langer dan gedacht dus dat zit me in de weg. Kan weinig doen want merk dat ik echt m'n bekken in de gaten moet houden. Geef mezelf nu al verplicht rust. Hoe lastig ook. Beetje onsamenhangend allemaal dit, ben echt moe
Ik vind het een duidelijk verhaal hoor. Balen van je bekken klachten en dat de verbouwing langer duurt. Vermoeidheid is herkenbaar.. Ik reageer even op 2 puntjes uit je bericht die bij mij leven. Allereerst bevalling: Ik heb er zeker wel wat ideeën over in de grote lijnen. Denk dat het lezen van boeken en het volgen van mijn cursus me nog meer vertrouwen gaan geven. Sta er vol vertrouwen in en ben nieuwsgierig, heb er oprecht ontzettend veel zin in. Dit zijn de basispunten die ik een beetje heb bedacht: bevallen in bevalcentrum (in kamer met bad), weinig medische interventies (liefst niet te veel toucheren etc ook) en duidelijke communicatie over wat er eventueel waarom kan gaan gebeuren mocht er iets nodig zijn. Wil alleen mijn vriend en de verloskundige erbij, zo rustig mogelijke sfeer. Heb jij behalve het bad al wensen wat betreft je bevalling? Qua vakantie: Ik zou heel graag naar Portugal of Spanje willen eind van de zomervakantie met de baby maar ik denk dat het een beetje een last minute plan gaat worden of we dat daadwerkelijk doen. Kan het nu niet zo goed inschatten of ie te klein is dan dus durf niet te boeken. Ligt ook een beetje aan wanneer ie wordt geboren en hoe groot ie is en hoe relaxed enzo. Anders blijven we wat dichterbij huis.
Qua vakantie boeken wij waarschijnlijk weer een weekendje eind september/begin oktober. In ieder geval pas nadat de baby haar eerste basisvaccinaties gehad heeft. Vorig jaar zijn we het eerste weekend van oktober weggeweest (naar Zeeland, niks spannend door corona helaas ) en dat viel reuze mee. Baby was toen net 5 maand en sliep al redelijk door, had geen last van krampjes meer, kon nog lekker in de wagen slapen,... Eind augustus/ begin september lijkt me qua weer leuker, maar vonden wij toen voor de oudste kinderen te veel spanning met de start van school.