Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos01

Roos01 Lid

10 sep 2020
    92
    108
    33
    Vrouw
    Ohh wat een hoop corona gevallen ook hier! Beterschap iedereen en hopelijk verloopt het mild!

Maar goed dat ik hier nu weer lees, helemaal niet nagedacht over geboortekaartje hahaha! De naam hebben wij ook nog niet... steeds bedenk ik wat maar als het dan definitief begint te voelen vind ik het al gauw veel te spannend haahah, dus dat schiet op PFF!

Sillemie, Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hier geen plannen voor de bevalling en wel voor de vakantie :roflmao:

De bevalling moet in het zh ivm fluxus vorige keer. Het enige wat ik belangrijk vind is dat als ze geboren is, mijn vriend bij haar in de buurt blijft. Verder, zie ik alles wel :)

Vakantie: wij gaan 3 weken op pad met de camper. Eerst een paar dagen in Nederland en dan richting Oostenrijk. Ze zal dan zo ongeveer een week of 10 zijn. Mijn zoon was 6 weken toen we dit deden en was een super relaxte vakantie. De baby heeft slaap, ons en eten nodig en meer niet en dat wordt allemaal geregeld :) ze slaapt lekker in de reiswieg en aangezien we alles met de fiets doen, zit ze in een fietskar in een speciale babyschaal en wordt ze rondgereden als een prinses :roflmao:

KJB, ButterflyPassion, teenslipper en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    We hebben een groepsapp met mijn ouders, broer, zus en aanhang. De laaste tijd elke keer dat we elkaar vertellen dat er iemand positief is, met foto van de test, moet mijn broer de slechte grap maken: ‘ben je zwanger?’ Iedereen krijgt hem, mijn moeder (73 jaar), mijn zus (50 jaar), mijn nichtje (17 jaar). Gister nog was mijn vader positief dus ik vroeg of hij ook nog de grap ging maken maar hij zweeg :roflmao:
    Vanochtend vond mijn man dat het tijd werd dat hij zelf de grap maakte en stuurde de foto van mijn test met: ‘Sev is zwanger!’
    Hahaha
    Ik heb dus corona. Ik wist dat het kon, en toch hoopte ik de dans te ontspringen, maar helaas pindakaas.
    Keelpijn en wat verkouden, geen koorts. Wel erg slecht geslapen en mijn hele fles water gedronken vannacht, zo’n vreselijke dorst had ik (ik dacht daardoor dat ik koorts had misschien, maar niet dus).
    Pluspunt: geen suikertest vanochtend.
    En nu hopen dat het bij de keelpijn en verkoudheid blijft. Mijn buik is al enorm en drukt tegen mijn ribben/middenrif aan…
    Vanmiddag ggdtest, dan heb ik een nieuw herstelbewijs, dat is ook wat…

Bijgevoegde bestanden:

4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Bleh, Corona! Hopelijk blijft het hierbij. Iedereen komt aan de beurt hè. Beterschap!

Wel een voordeel van de suikertest maar je had er maar beter vanaf kunnen zijn haha :roflmao:

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  5. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ohhh wat balen maar geen suikertest idd:roflmao::roflmao::roflmao:.
    Hopelijk blijft het bij een verkoudheid. Beterschap!!

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  6. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Qua bevalling heb ik wel een beetje al nagedacht wat ik wil. Ik heb zelfs ook al pictogrammen gedownload om een visueel bevalplan te maken.
    Alleen zijn er in mijn geval wel wat extra onzekerheden. Als de kleine meid blijft liggen zoals ze nu ligt (dwars) dan wordt het een gentle sectio. Daar was de gynaecoloog heel duidelijk over dat ze er dan niet eens aan denken om natuurlijk te bevallen. Ik zou dan wel eerst een versie proberen. Maar ze gaf ook al aan dat de kans minimaal is dat ze zo blijft liggen. Als ze naar stuit draait zijn er een aantal opties die wegvallen. Dat geldt ook voor als mijn bloeddruk hoog blijft of mijn suikerwaarden slecht worden. Dus ik kan er nu wel al over nadenken wat ik ongeveer wil maar ben ook zo realistisch dat de gezondheid van mij en de kleine meid voorop staan.
    Ik wil heel graag een badbevalling en heb gevraagd aan de gynaecoloog of dat kan. In het ziekenhuis hebben ze 1 bevalbad voor 8 verloskamers. Dus je kan geluk hebben dat die vrij is maar er is ook een optie om een eigen bevalbad mee te brengen. Dan krijg je 1 specifieke bevalkamer toegewezen. Dus daar ben ik wel nog wat over aan het twijfelen hoe ik dat wil aanpakken.

Qua vakantie wil ik heel graag in de zomervakantie weg, alleen is mijn vriend niet overtuigd. Ik wil de zon opzoeken, ergens lekker in een huisje in het zuiden. Maakt mij nog niet eens uit wel land. We hebben in ieder geval nog niks concreets geboekt. Misschien wacht ik daarmee wel tot de kleine meid er is en dat we weten wat voor baby we hebben.

Ang1987 vindt dit leuk.
  7. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Bagger!! Enige voordeeltje is dan de gemiste suikertest

8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wat is hier de toegevoegde waarde van als ik vragen mag?

Hier lag ze vorige keer ook over dwars maar de draaien nog alle kanten op, dus alles kan nog :) pas als ze met 35 weken nog zo zou liggen zou ik mij daar indd druk om gaan maken.

9. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    De toegevoegde waarde is dat artsen en ander medisch personeel in 1 oogopslag jouw wensen kunnen zien. Blijkbaar als je dat zo maakt zijn ze sneller geneigd om er even snel naar te kijken. Geen idee of het in werkelijkheid ook zo gaat zijn maar niet geschoten is altijd mis

Ang1987 vindt dit leuk.
  10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.343
    28.562
    113
    Beterschap @Mamavandrie34 !
    Lache van die groepsapp! Haha

- bevalling , het wordt gewoon zoals bij de oudste twee. Als de weeen er zijn dan gaan we naar het ziekenhuis, dan kies ik daar wel/niet voor pijnstilling, dan poepen we de baby uit. Ik ben van plan het binnen 6 uurtjes te doen. De oudste duurde 28 uur, de tweede 7 of 8 uurtjes, dus deze moet lukken binnen 6 vind ik :p

De dagen na de bevalling wordt erop of eronder natuurlijk.. maar daar denken we nog maar niet over na. Probleem voor later.

- geboortekaartje, dat ga Ik pas over een maand bekijken

- naam , ik denk dat we uit de naam zijn. We noemen haar al een tijdje zo om te wennen. Maar aangezien we beide niet de noodzaak voelen om nog verder te kijken denk ik dat dit hem wordt :)
    Tweede naam moeten we nog naar kijken. Dat wordt een Aziatische naam vanwege de afkomst van vriend. Daarvan is de betekenis erg belangrijk dus ‘klinkt leuk’ is niet voldoende.

- vakantie , het kwam even ter sprake afgelopen week bij de schoonfamilie maar ik kan/wil pas knopen doorhakken als de baby er is. Ze zal dan 3 maandjes zijn en ik weet niet hoe ik er psychisch bij zit. Ook hebben we onze oudste natuurlijk waar we rekening mee moeten houden. Dus daarvoor geld ook: probleem voor later :)

Ang1987 en Liessb88 vinden dit leuk.
  11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.343
    28.562
    113
    Hoe gaat het met de harde buiken @Malbec ? Geen enge dingen meer gebeurd?

12. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    @Mamavandrie34 ahw balen! Jij ook al corona. Echt, het gaat als een tierelier nu, hoor niet anders om me heen. Hopelijk blijft het bij jou ook mild. Beterschap!
    Hier is het alleen bij een snotneus gebleven, vandaag alweer zó goed als over. Moet alleen nog wel tot woensdag binnen blijven, dat is wel een beetje jammer. Ach, ik hoop vooral dat mn gezinsleden negatief blijven. Dan zijn we er maar weer zo snel mogelijk van af.

Qua bevalling, ik zou héél graag een badbevalling willen. Dan moet het alleen niet te snel gaan, want er moet wel tijd zijn dat ding op te zetten in het ziekenhuis. Vorige keer beviel ik in 3.5 uur. Ach, ik ben al blij dat ik in het ziekenhuis mag bevallen met mn eigen VK (als de groei echo's goed blijken dan).

Wij gaan eind juli met de auto naar Oostenrijk. Daar verblijven we in Fiss. Toen mn dochter 8 weken was zijn we ook in Zwitserland geweest. Ze sliep toen alleen maar, gewoon af en toe een flesje in het bos, dikke prima!

Ang1987 vindt dit leuk.
  13. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Oh echt ja! Wist ik niet. Stom eigenlijk want in je dossier staan je wensen ook en dat lezen ze in. Maar misschien als het het in 1x heel erg snel gaat ofzo dat ze het meteen kunnen zien.

14. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Even complimenten voor jou hoor, hoe relaxed je nu over komt. Zo goed van je! :)

Ik vind dat je voor 5,5 uur moet gaan hoor :roflmao:

Wij waren hier 5 jaar geleden al uit de meidennaam en die vinden we nog steeds heel erg leuk, dus die wordt het haha.

Met mij gaat het op en af. Vandaag een goede dag!

KleineLai en Ang1987 vinden dit leuk.
  15. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @KleineLai: hoezo wordt het de dagen na de bevalling erop of eronder?
    En 6u moet haalbaar zijn toch, die 28u sla die maar even over.

@ButterflyPassion: de meeste bevalbaden zet je toch redelijk snel op? Zou moeten lukken hoop ik voor je.

Ja, dat denk ik inderdaad. Kort en krachtig, dan hoeven ze amper tijd te investeren in lezen of zo.
    Fijn dat je vandaag een goeie dag hebt! Misschien is dat het begin van een stijgende lijn?

Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  16. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Veel beterschap aan iedereen met corona! Hopelijk allemaal niet te ziek !

Hier zal de bevalling ingeleid worden of keizersnede ga me er nog niet te druk in maken.

Het kaartje gaat mijn zus maken heeft een opleiding grafische ontwerpen gedaan.

De naam we hebben al 1 maar kan hem.nog niet definitief maken. Ik denk altijd mss veranderen we nog.:roflmao:

Vakantie wij gaan midden juli gewoon 2 weken naar zee.

Ang1987 vindt dit leuk.
  17. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ja wanneer gaan baby's een beetje met hun hoofd richting de uitgang liggen? Volgens mij is dat idd pas laat toch?
    Geen idee hoe die van mij ligt, volgens mij maakt hij nog meerdere koprollen per dag:roflmao::roflmao:

Liessb88 vindt dit leuk.
  18. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hier nog een buikfoto van vandaag met 25+3. Gaat snel ineens.

Sillemie, KJB, Malbec en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Mooi buikje!! ❤️

Ang1987 vindt dit leuk.
  20. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021