Echt een leuk kamertje heb je! Zo goed als af. Ik heb volgens mij nog nooit een kruik gebruikt. Probeer het terug te halen maar dacht het niet. En een box wil ik wel maar heb geen echt handige plek ervoor dus wordt het zo'n sta in de weg. Maar ja, toch wel nodig denk ik, we hebben ook een hond. Even puzzelen en schuiven nog. Let je op jezelf? Zakt het nare gevoel wat af?
Ja leuk! Ik hou wel van dat riet.. of wat is het? Erg sfeervol. Ik vond deze net op H&M! In de sales en ik heb nog een 20% korting bon. Kost me een tientje uiteindelijk Ik denk dat ik deze ga gebruiken voor haarspulletjes. View attachment 715812 Ja joh, dit kamertje kan gewoon een woonmagazine in! Heel mooi! Ik heb ook last van mijn bekken en banden, vooral beneden bij mijn schaambeen wanneer ik opsta. Een drukkende pijn, het gevoel alsof het uit elkaar gedrukt wordt allemaal. Beetje zoals je hebt met ontsluitingweeen. Ik blijf de rest van de avond dus ook op mijn kont zitten. Drukke dag gehad vandaag.
@Malbec geweldig leuk en schattig dit kamertje♡♡♡. Mega vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk zakt het snel af en anders maar weer vk/dokter bellen? @Sillemie wat vervelend van je bekken! Ook voor alle anderen met deze klachten. Ik kan me er (gelukkig) niet in verplaatsen qua hoe het voelt want ik heb het niet gehad maar man wat klinkt het pijnlijk. @KleineLai wat een onwijs leuk opbergsysteempje dat je bij de h&m hebt gekocht. Toch weer anders een dochter erbij daar koop je haardingetjesopbergers voor Ik denk dat de casa mandjes idd van riet zijn. @Liva soms wordt je even gedwongen tot rust he zowel lichamelijk als mentaal. Goed aan toegeven en dan lekker richting lente. Kan niet wachten. Mmm kruiken..was ik ook over aan het nadenken. Zijn die nodig bij een meibaby? Ligt natuurlijk ook aan het gewicht van het kindje denk ik? Heb ze weggegeven maar heb ze volop gebruikt voor mijn februaribaby die netaan 2 kilo woog. #kleinerclubje Ja het valt mij ook wel op dat er wat minder mensen meeschrijven. Heb er een tijdje geleden 2 getagd maar die zijn denk ik (voor nu igg) gestopt met schrijven. Maar de mensen die meeschrijven zijn igg erg gezellig Vind het superleuk om deze bijzondere gebeurtenis zo te delen met meiden met ieder een eigen verhaal.
Wat een leuke kast! Had ze laatst bij ikea zoen staan en baal dat we de babykamer houden zoals hij is Onze kindjes schelen straks bijna exact 2 jaar. Nr 1 heeft een jaar bij ons geslapen en verwacht ook zoiets voor nr2. Nr1 blijft dus in de babykamer en nr2 slaapt bij ons. Overdag kijken we wel hoe/wat en 's nachts verdchonen op onze kamer. Kleertjes enzo wordt gewoon proppen in huidige kast en commode
Leuke kast en heerlijk die orde. Inderdaad al lekker veel kleertjes! Ah ook al helemaal klaar met het kamertje! Wel fijn zo gezien je toestand.. Balen van je slechte dag vandaag. Hopelijk voel je je morgen weer beter! Jeetje wat ontzettend heftig van je bekkenpijn! Bij mij ging het wel de goede kant op, maar vandaag weer veel last.. Maar als ik het zo hoor kan het altijd veel erger. Hoop echt dat je bekkenband gaat helpen!
Zoveel berichten op 1 dag er bij Mooie kinderkamertjes voorbij zien komen. Hier geen eigen kamertje. Wel heb ik met grote zus het babybedje op haar kamer bijgezet dit weekend. Baby komt de eerste tijd bij ons in de cosleeper, maar zo kan ze alvast wennen aan dat ze haar kamer moet gaan delen. Sterkte nog aan alle dames met lichamelijke klachten!
Haha dank je wel, wat lief! ❤️ Ik voel me momenteel weer wat minder, rustig aan doen maar hè Ik voel haar goed bewegen, geen vocht of bloedverlies dus maak me om de baby niet zo’n zorgen.
@Malbec voel je je beter vandaag? Hopelijk is de buik/rugpijn weg of minder? Edit: lees nu dat je het er net boven hebt gezet hoe het gaat. Mijn (mom)brain functineert matig. Fijn dat de je haar igg goed voelt, en verder rustig aan maar. Ook voor alle andere dames. Maar het is idd lastig balanceren.
Balen dat je je niet goed voelt! Gelukkig dat je het idee hebt dat het met de kleine meid wel allemaal goed gaat. Hopelijk voel jij je snel ook weer beter. En waaw, het kamertje is al helemaal af en klaar voor gebruik!! En super mooi trouwens! @Liva: Ja, ondanks dat je alles al denkt in huis te hebben moet/wil je toch iedere keer weer veel aanschaffen he! Dat valt mij inderdaad ook tegen. Het helpt ook wel mee dat we het nu financieel een stuk breder hebben dan toen ik Vajèn verwachtte. Toen studeerde ik nog en bracht ik dus geen volledig salaris binnen. Wij doen trouwens om een soortgelijke reden geen box. We hebben op zich best een grote woonkamer maar geen handige plek voor een box. Dus wij zetten de eerste weken/ maanden een wiegje beneden ipv een box. En zodra ze gaat zitten/ rollen gaan we voor een kleed op de grond omdat je dat toch makkelijker kan verplaatsen of opbergen. En ja, dat zal soms betekenen dat de katten er gezellig bij gaan liggen. Echt balen dat je je zo slecht voelt. Enige voordeel is dat je nu dan wel lekker gedwongen rust neemt. In onze tuin is de lente al in zicht. Alle bomen in bloei, krokusjes en andere bloemen die al de kop opsteken. Dus nog even volhouden, het betere weer komt eraan. @KleineLai: Dat gevoel inderdaad alsof je schaambot uit elk elkaar getrokken wordt! Vreselijk!! Toen ik bij de fysio de tafel op kroop had ik daardoor echt de tranen in mijn ogen. @Dompiewompie: Leuk samen op een kamer. Heb ik vroeger met mijn zus ook gehad tot ik tiener was en mijn moeder een scheidingswand had neergezet. Maar inderdaad bij dat soort dingen altijd handig om de oudere kids erbij te betrekken en alvast te laten wennen. Hier vandaag een collega die vroeg hoe het ging, gewoon zo even in het passeren in de gang. En toen ik zei dat het best zwaar wordt zo met alle complicaties kwam ze mij ineens spontaan knuffelen. Ik had ff tranen in mijn ogen... leuk al die hormonen . Oh, en even showen hoor. Gisteren het eerste kledingstuk voor de kleine meid onder de naaimachine laten uitrollen:
Heel schattig @Sillemie ! Rustig aandoen is key. Maar ik vind dat ook lastig hoor! Veel dingen moeten toch gewoon gebeuren; huishouden, zorg voor kinderen en zo. Ik vind het lastig om een balans te vinden daarin.
Voor mij is er geen balans te vinden wat ik ook doe. Ik lig plat en mijn moeder en partner zorgen dat de rest door draait. Ik probeer hier en daar wel iets, maar het is 5% van wat ik normaal doe. Waardeloos.
Dat is echt wel waardeloos inderdaad @Malbec! Hoe gaat je oudste daarmee om? Ik merk hier dat Vajèn het er echt wel best moeilijk mee heeft dat ik minder kan. Laatst had ik een compromis dat we dan gingen kwartetten terwijl ik toch rustig op de bank zat met mijn benen omhoog. Zo probeer ik haar toch de nodige aandacht te geven en ook te rusten waar het kan. En inderdaad @KleineLai, die balans zoeken is echt moeilijk.
@Sillemie wij hebben op zolder nog 2 kamers die ook klaar zijn, maar de oudsten durven hier nog niet te slapen dus delen ze maar gezellig de kamers zolang ze het leuk vinden
Hoe zit het met jullie vermoeidheids/fitheidsniveau? Ik ben eigenlijk zo moe dat ik amper meer kan functioneren voor mijn gevoel. Heb het wel gemeld op mijn werk maar (reageren heel lief) en ik werk wel zoveel ik kan. Maar in het weekend en in de avonden doe ik gewoon behalve rusten echt niets. Ik dacht gister zelfs: waar ben ik aan begonnen met deze zwangerschap? Als ik het nu al niet trek hoe wordt dat dan zo als de kleine is geboren? Het was toch ook superfijn met z'n 3en? Voel me ook een beetje schuldig naar iedereen, mijn zoon, mijn vriend (die echt zo'n beetje alles doet hier) en ook aan de kleine buikbaby die er niets aan kan doen dat ik zo denk. En dan voel ik me ook nog een soort aansteller dat ik me niet #blessed voel omdat ik verder geen klachten heb en het met de baby supergoed gaat. Naja hoort er wellicht bij ook dit soort gevoelens en gedachtes kan het wel relativeren (nog), maar 1 ding is zeker, zwanger zijn is toch echt geen peanuts haha.
Herkenbaar hoor. Gelukkig niet zo moe maar door bekkenpijn kan ik ook gewoon bijna niets en af en toe heel prikkelbaar door de pijn. En dan denk ik ook zo. Maar! Zodra de baby er is, ben ik er ook weer. Dan heb ik geen/mjnder pijn en kan ik man weer helpen in huis, weer spelen met zoon en ben ik gewoon weer leuk in de omgang. En ik weet zeker dat zoon straks heel blij gaat zijn met de baby en man ook, en dan was het dit allemaal waard. Probeer lief te zijn voor jezelf, doe wat kan en kijk naar wat je wel doet. Morgen is er weer een dag, en iedere morgen brengt je dichterbij de baby
Ik herken je schuldgevoel, heel erg. Maar ze veren er wel in mee. Onthoud dat je je nu zo voelt doordat je lichaam heel hard aan het werk is, straks moet je natuurlijk herstellen maar kun je echt niet vergelijken met hoe je je nu voelt. Ik voel me niet oké. Naar de HA geweest om ook even naar mijn longen te laten luisteren gezien die ook pijnlijk zijn. Die klonken goed maar heb een bloeddruk van 90/45 dus logisch dat ik me niet goed voel. Ook voelde ik haar vandaag weer veel minder en moest van de dokter de vk bellen voor extra check ( zo stom dat ze op zo’n praktijk niet ff zelf kunnen luisteren hè ) dus daar lig ik nu op te wachten.
Heel herkenbaar dit! Ik ben constant moe, ook al slaap ik 10-12 (onrustige) uren per nacht ongeveer. Ik ben sinds dit weekend super prikkelbaar en huil om alles. Dat is waarschijnlijk mede doordat mijn bekken zoveel pijn doet. Het viel mijn collega’s vandaag ook op. En de plaatsvervangend leidinggevende kent mij echt super goed die zag mij gewoon in een teams meeting en belde mij daarna gelijk bezorgd op. Ze zei weer dingen (vingers op zere plekken enz) die mede dankzij die kuthormonen direct waterlanders creëerde. Het lijkt soms echt alsof ze door mij heen kijkt, recht in mijn ziel of zo. Ze heeft mij in ieder geval voor de rest van deze week ziekgemeld. Omdat ik over mijn grenzen heen aan het denderen ben. Dus voor nu doe ik even rustig aan. Tenminste… dat probeer ik dan maar. Mijn hoofd moet nog even wennen aan dat idee.