Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Niena01, Aug 27, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Ik heb een tijd geleden de HA gebeld ivm buikgriep bij mn dochter en vocht wat ze niet binnen hield. Ze gaven mij de tip om drinken op een lepel aan te bieden, hielp hier wel! Dus wellicht de ORS of vruchtensap op deze manier proberen? Daarnaast ben ik echt voor laagdrempelig de dokterspost bellen voor advies en alarmsignalen, vooral bij zo een kleintje. Bij onze dokterspost ook geen probleem, weet niet of dat bij jullie ook zo werkt?

2. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Ja ik vind dit een heerlijke termijn / buik. Winterjas gaat nu ook nog dicht, hopelijk blijft dat nog in ieder geval een maandje zo! Baby heeft ook nog wel aardig de ruimte dus voel ik nog lekker alle kanten op gaan, heerlijk.

3. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Hmm.. ik geef het in water maar het is al zo lang geleden. Ik denk niet dat een scheutje randje percee kwaad kan

KleineLai likes this.
  4. Liva

Liva Fanatiek lid

Dec 5, 2016
    2,018
    3,042
    113
    Gewoon ors in sap of siroop gooien. Gaat om de zouten en mineralen binnen krijgen. Als hij dat wel drinkt zou ik daarvoor gaan. Of waterijs, fruit, komkommer.

KleineLai likes this.
  5. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,343
    28,562
    113
    @Ang1987 @ButterflyPassion , je belt hier gewoon het ziekenhuis. En die zeggen dan dat als je je zorgen maakt je langs moet komen want vanaf een afstand kunnen ze niet beoordelen .. dus dan ga je langs maar moet je eerst 3u wachten of zo want altijd druk (want iedereen komt langs :o: )

Een vriend van mij is kinderarts, daar ben ik mee in gesprek. Die adviseerde de ors en zei ook kleine beetjes geven.
    Dat doen we nu ook maar het gaat vaak toch niet goed en komt het er toch weer uit. Hij heeft net wat kale rijst op en een half bekertje water (geen ors). Zijn eerste bakje rijst ging denk ik te snel dus dat kwam er weer uit. Zijn tweede bakje gaat tot nu toe wel goed.
    Wel sneu hoor want hij heeft ontzettende dorst maar hij moet rustig slokje voor slokje drinken. Dat valt een dreumes ook helemaal niet uit te leggen natuurlijk :(

Nou goed, hij heeft iets binnen, dat doet me wel goed :)

Sillemie and ButterflyPassion like this.
  6. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Hopelijk blijft het binnen! Duim voor jullie!

7. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Ik heb mezelf net een besteklade cadeau gegeven. En nog 2 dingen van de Ikea. Eentje voor de vaatdoekjes en schuursponsjes en de ander komt tegen de binnenkant van het schoorsteenkastje aan en daar komt de aluminiumfolie enzo in.

Ik heb dus echt nesteldrang, niet te doen.

Attached Files:

ButterflyPassion likes this.
  8. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    @ButterflyPassion supermooi geworden!

@KleineLai hopelijk knapt hij snel op! Die kleintjes snappen er natuurlijk ook niks van waarom ze zo kleine beetjes moeten eten en drinken.

@Ang1987 ik heb anders al een paar keer de vraag gekregen of de bevalling voor binnenkort is :rolleyes: keken ze toch een beetje beschaamd toen ik zei dat het nog 3 maanden duurt :roflmao:

9. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Dat is toch binnenkort? :D Ik ben aan het aftellen hoor haha. Met 37 weken alles klaar. Nou dat duurt nog 9 weken. Valt echt wel mee!

Merk je dat ik eraan toe ben dat die baby geboren gaat worden? :roflmao:

10. Dompiewompie

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    Die van mij blijven standaard een weekje langer zitten. Dus nog een 12 weken, vind ik best nog lang klinken.

Ik zou met 37 weken ook helemaal niet klaar zijn om te bevallen hoor :roflmao:

11. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Oh haha, ja snap ik! Maar hè. Wie weet, dat deze het anders doet. Vorige keer ging ik ook 5 dagen over tijd maar vind het fijn om met 37 weken klaar te zijn, je weet maar nooit haha.

12. Dompiewompie

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    vorige keer heb ik met 39 weken de ziekenhuistas pas gemaakt. Die heeft toen toch nog 2 weken nutteloos in de gang gestaan voordat het eindelijk zover was :rolleyes: En op de uitgerekende datum gingen we een dagje naar de dierentuin :roflmao: ik heb er een hekel aan om die laatste dagen gewoon af te wachten of er iets aan het gebeuren is :oops:

13. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Ik wacht zeker niet af, ik leef gewoon mijn leven. Maar ik zorg wel dat alles klaar is. Ik zou ook gerust naar de dierentuin kunnen gaan, nouja.. nu niet. :roflmao: De meeste bevallingen beginnen toch savonds haha.

14. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

Jul 28, 2020
    2,418
    2,169
    113
    @KleineLai ja dat is natuurlijk zo dat in Frankrijk dingen weer nét wat anders gaan. Fijn dat je een vriend hebt die kinderarts is. En vooral fijn dat de kleine man wat binnen lijkt te houden:)

@Malbec ik krijg wel een beetje nesteldrang van jou. Dat ophangsysteem voor schuursponsjes enzo wil ik ook.
    Verder is hier echt nog veel werk aan de winkel maar heb binnenkort een paar dagen vrij en dan kan ik wel een hoop in orde maken. Zat ook aan het geboortekaartje te denken (te denken he zo ver ben ik pas) maar toen realiseerde ik me dat ik nog helemaal geen naam heb haha.

Hoewel zeker in het begin de zwangerschap me niet snel genoeg kon gaan, heb ik nu heel soms een beetje paniek omdat het al allemaal toch wel snel gaat.

@Dompiewompie oh jeetje de vraag of je al bijna gaat bevallen. Sowieso moeten mensen die niet stellen eigenlijk haha. Hier bij mijn vorige zwangerschap vaak commentaar dat mijn buik zo klein was. Kon ik zo weinig mee!.

15. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Haha lang leve Ikea! Ik ben sowieso heel erg georganiseerd maar het kan altijd beter hè!

Pff ja die opmerkingen. Oh wat een kleine buik. En op en einde na de groeispurt. Oh wat een grote buik. Jeminee zeg. :roflmao:

Ang1987 likes this.
  16. Dompiewompie

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    Nee ik bedoelde niet jou nu met afwachten, maar bij mezelf die laatste weken. Dan denk ik bij elk krampje zou het :roflmao::rolleyes: dus dan probeer ik wel wat te doen te hebben om de dagen door te komen.

17. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

Jul 28, 2020
    2,418
    2,169
    113
    Ik hoop iets van het wachten mee te maken dit keer aangezien de vorige keer mijn vliezen met 35.4 braken.

Maar als ik mijn vrienden mag geloven is het niet per se heel relaxed haha.

Klopt het dat die laatste maand lichamelijk ook zwaar is?

We gaan het zien!!

18. Dompiewompie

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    35.4 is wel heel erg vroeg ja. Hopelijk blijft deze een beetje langer zitten.

Volgens mij is dat relaxte heel erg afhankelijk van persoon en van zwangerschap. Ik vind de eerste helft van een zwangerschap altijd veel zwaarder omdat ik dan heel erg misselijk ben. Zodra dat voorbij is, heb ik altijd ‘goede’ zwangerschappen gehad, die laatste maand is dus nooit echt zwaarder geweest hier.

Maar mijn humeur is na die 40 weken wel heel erg slecht uiteraard :roflmao:

19. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Haha ik bedoelde ook bij mezelf de laatste weken. Dan wacht ik ook niet af en die gewoon mijn dingen en ga overal heen. Alleen zorg ik wel dat de babykamer enzo klaar is en de vluchttas klaar staat.
    Met zitten op de bank duren de laatste weken heel lang :roflmao: hoop dat ik wat kan rommelen dan en niet continu plat lig :rolleyes:

20. Sillemie

Sillemie Bekend lid

Dec 11, 2014
    877
    1,051
    93
    Female
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ButterflyPassion: mooie buik, en super schattige commode en stoeltje!
    En inderdaad die nesteldrang is gekmakend.

@KleineLai: hopelijk is de kleinste al weer een beetje opgeknapt. Ik gaf ORS ook wel eens met appelmoes toen Vajèn klein was. Dat was toen het enige wat ze wilde eten namelijk. Gelukkig heeft hij ondertussen wat binnen gehouden.

Dat is volgens mij per persoon en per zwangerschap afhankelijk. Ik trok het bij mijn vorige zwangerschap echt niet meer. Maar mijn schoonzusje die is met 40.3 ‘s ochtends nog boodschappen gaan doen, hele badkamer en keuken aan het soppen geweest. En 2u later had ze haar jongste op haar buik liggen.

@Dompiewompie: altijd een slechte opmerking over dat je bijna moet bevallen.
    Ik vind 3 maanden ook echt nog wel lang klinken. Maar als ik dan denk dat er nog zoveel moet gebeuren is het maar goed ook dat ik nog zoveel tijd heb.

Ang1987 likes this.

Share This Page