Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Ik ken het gevoel iknheb 2 weken alle dagen een dag curve moeten bijhouden nu is het maar 3 dagen in de week. Maar je wil het inderdaad goed doen en dat is niet altijd even makkelijk.

Goed dat je een fijn weekend hebt gehad en nu wat uitrusten!

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  2. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Dat is niet fijn! Hopelijk snel beter

Malbec vindt dit leuk.
  3. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @Malbec & @Aaav beterschap!

@Liva gefeliciteerd alvast! Zodra het zonnetje gaat schijnen heb ik ook altijd zin om in de tuin te werken. Ik heb alvast een heleboel bloembollen gekocht om in maart te planten :roflmao:

@KJB tijdens mijn vorige bevallingen had ik altijd gewoon een groot nachthemd aan. Deze mag nog 1 keer dienst doen. De tijd erna deed ik graag gewoon mijn zwangerschapsjurkjes opnieuw aan. Of zwangerschapsleggings met een topje. Mijn ‘echte’ kleding vermijd ik de eerste weken na de bevalling nog een tijd :confused:

@Mamavandrie34 mooie buik. Die van mij is ongeveer even groot maar daar zit toch echt maar 1tje in :|:|:|

@KleineLai fijn dat het al wat beter gaat!

KJB, Malbec en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  4. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    @Sillemie fijn dat je verlof begonnen is. Of goed verlof.. maar heel goed! Echt aan jezelf denken hoor. Fijn dat je vandaag een betere dag had!
    @teenslipper ach lieverd. Iedere zwangere buik is mooi, dus kom maar op met die foto!
    @Mamavandrie34 wauw, mooie buik!! Echt alleen aan de voorkant draag jij hè.
    @KleineLai die bingokaart ja, had ik maar eens zoveel geluk met bingo als dat ik nu pech heb :roflmao: fijn dat je kleine man wel iets binnen houdt nu.
    @Liva tijdens het bevallen heb ik gewoon een nachthemd aan. Na de bevalling gewoon een lekkere broek met hoodie/shirt. Die draag ik nu ook. De broeken van Penn & Ink vind ik erg fijn. Is geen positie overigs. Verder hoop ik gewoon weer in mijn normale kleding te passen net als vorige keer, wat betreft groei ect komt dat precies overeen en ik verwacht niet dat het anders gaat lopen. Ik pas nu ook mijn normale kleding nog enkel broeken zit de knoop niet meer zo fijn maar hij past nog wel, dus ik verwacht geen problemen. Met Luuk liep ik
    Met 2 dagen alweer in mijn skinny jeans. Laten we hopen nu ook, toch nog iets wat dan mee zit. Haha. Heb je dus niet zoveel aan. Anders gewoon even aankijken? Hoe ging hè tent de vorige?

Volgens mij heb ik iedereen weer gehad nu :)

5. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Het zit allemaal in die buik lijkt het wel inderdaad. Van achteren zou je helemaal niet zeggen dat ik zwanger ben, tenminste als ik stil sta, want ik beweeg echt als een hoogzwangere vrouw :rolleyes: Ik had er laatst met de fysio over, die ging eens mijn boven benen masseren en die verbaasde zich dat ze helemaal niet dik zijn geworden ofzo. Ik snap niet waar die 13 kilo zijn gaan zitten. Ga je zien opeens na de bevalling ga ik al die extra kilo’s wel zien :roflmao: ach ja, je krijgt er iets moois voor terug toch ;)

Malbec vindt dit leuk.
  6. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Lief @Malbec , maar nee :oops: er komt geen foto. Ik draag ook zeker niet zo mooi vooruit maar eerder breeduit.

Vandaag controle gehad, alles helemaal top. Over 2 weken groeiecho. Er had bloed geprikt moeten worden maar ik ben moeilijk te prikken, en vk gaf aan geen goeie prikker te zijn. Ik mag nu dus naar t ziekenhuis om te laten prikken:roflmao:. Wel zin in de echo, weer even gluren!

KJB vindt dit leuk.
  7. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    #3287 Ang1987, 16 feb 2022
    Laatst bewerkt: 16 feb 2022
    :)@Aaav en @Malbec hopelijk gaat het vandaag al wat beter qua nierstuwing?

@KleineLai wat fijn dat je (nu nog;)) jongste aan de wat beterende hand is. Het is zo naar om te zien en je voelt je machteloos als het echt niet binnenblijft.

@Liva wat goed dat het zijn gangetje gaat. alvast gefeliciteerd ook:) en tja ik vind de overgang van 1 naar 2 kinderen al spannend, dus 4 is voor mij echt next level (maar zal ongetwijfeld heel leuk zijn:).

@KJB qua voedingsbh's en kleding: ik heb nog wat voedingsbh's van noppies, die vond ik wel fijn. ik weet niet of die nu gaan passen, en anders koop ik pas wat als ik ben bevallen. heb ook nog een paar voedingshemdjes, (gewoon hemdjes die je los kan klikken), dat vond ik ook wel chill. Verder denk ik dat ik niet speciaal kleren hoef voor de kraamtijd, heb nog wel wat relaxte broeken en rokken enzo.
    Misschien nog wel wat nieuwe (oma) onderbroeken, die zijn wel handig om te dragen met al dat kraamverband erin de eerste week/weken.

@Mamavandrie34 wat een schitterende buik. en ook een mooi/aandoenlijke foto de dag dat je meisjes kwamen. leuk jurkje ook:).

@teenslipper ging jij ook bloed prikken voor je rhesusfactor? en waarom heb jij groeiecho's (sorry als je dat misschien al hebt gezegd, er wordt zoveel geschreven haha en mijn geheugen is een soort zeef). hopelijk maak je wel foto's van je buik voor je zelf want het is toch echt een bijzondere periode om vast te leggen en herinneringen aan te hebben. Je lijf is echt bezig met zo'n wonder en bijzonder proces.
    Heb zelf ook echt maar 2 foto's van mijn buik van de vorige zwangerschap en dat vind ik wel echt jammer.

KJB vindt dit leuk.
  8. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Bedankt voor de beterschapswensen allemaal, lief! Helaas nog niet beter, maar hoop gewoon dat het snel de goede kant op gaat.

Vandaag 28 weken! Foto lijkt mijn buik wel iets kleiner dan ie eigenlijk is hoor.

Bijgevoegde bestanden:

KJB, Malbec, Mamavandrie34 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hier ook alles zijn gangetje. Wel druk met verjaardagen en werk. Heb af en toe volop energie maar heb momenten dat ik volledig instort. ach ja we zullen er niet per se fitter van worden dit laatste trimester.
    Had wel bloed laten afnemen omdat ik zo gaar ben en dat was allemaal goed.

Ik merk wel dat ik meer aan het toeleven ben naar de laatste fase van de zwangerschap bevalling. Agenda leger, planning om de komende weken alles af te krijgen en wat meer focussen op een fit lijf (gezonder eten, meer sport, maandag start yogacursus) en rustige mind (minder telefoon helpt daar zo bij maar is tot op heden nog niet gelukt helaas haha).

Fijne dag iedereen!

10. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    @KleineLai hoe is het met de ziekenboeg nu?

@Liva alvast gefeliciteerd!

@KJB vorige bevalling had ik een soort lang gemakkelijk shirt gehaald, uit eindelijk kreeg ik geen tijd meer om me om te kleden nadat ik van de gyn afdeling naar de kraamafdeling ging dus ben bevallen in een tshirt van mn vriend, en ook vergeten in de douche daar :D. Dus, denk dat ik dat gemakkelijke shirt gebruik. Verder draag ik veel lange jurken, van die stretch dingen, zw broeken en lange truien.

@Mamavandrie34 hopelijk blijft de suiker onder controle!

@buikfotos: allemaal hele mooie buiken zie ik! ♡

KJB en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.343
    28.562
    113
    Lucky! Bij mij zit er al 10 kilo bij en dat zit overal behalve op mijn buik, haha. Mijn buik is enkel baby. Het zit bij mij juist op mijn bovenbenen, heupen, onderrug en borsten. Ik word eerst dikker en dan gaat mijn buik pas groeien. Eerst denken mensen dus dat ik gewoon (heel erg) aan het aankomen ben, haha

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.343
    28.562
    113
    Heel goed! Gister ochtend was hij nog ziek, bij de dokter had hij een wonderbaarlijke opleving en sinds dien niets meer. Geen diarree, niet overgeven, niet beroerd. Ik heb de medicatie niet eens hoeven geven. Vanmorgen heeft hij ook gewoon gegeten en gedaan. Alsof hij nooit ziek is geweest. Die gaat dus gewoon naar de opvang vandaag want ik heb rust nodig :p

Malbec, Mamavandrie34 en Dompiewompie vinden dit leuk.
  13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.343
    28.562
    113
    Dat heb ik ook ja. Ik voel me sochtends vaak prima, dan rond een uurtje of 14u stort ik echt in. Ik denk gewoon 3e trimester vermoeidheid of zo. Ik merk aan mijn lichaam (bekken vooral) dat het allemaal ook gewoon zwaarder wordt. Bukken, tillen, opstaan, het kost allemaal steeds meer moeite.

Ik ben ook stiekem een beetje begonnen met aftellen hoor… ben er wel een beetje klaar mee … nu al :p

Ang1987 vindt dit leuk.
  14. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Thnx lieve meiden voor de beterschapswensen. Ik heb gisteravond nog 3 aanvallen gehad maar dat waren gelukkig maar kleintjes! Helaas helpt de medicatie die ik thuis heb niet.

Vannacht niets meer en nu gaat het ook oké, dus ik geniet er even van.
    Mijn zoontje heeft net buisjes gekregen en zijn neusamandel is geschraapt. Mijn vriend is met hem mee. Voelt echt heel rot dat ik er niet bij kan zijn maar als ik zo’n aanval krijg in het ziekenhuis lig ik er zelf en kan ik er niet voor hem zijn dus dit leek ons de beste optie. Als het goed is komt hij zo weer thuis, alles is goed gegaan met mijn stoere knul ❤️

@KleineLai wat super fijn dat je zoontje is opgeknapt zeg!
    @Ang1987 ik herken het, echt het laatste deel waarin je de dingen gaat afronden.
    @Aaav mooi buikje! Ligt jouw baarmoeder ook wat naar achter gekanteld. Bij mij wel en ik vermoed dat dat niet mee helpt bij de nierstuwing namelijk, ben even benieuwd!

Hierbij ook een buikfoto’tje van mij!

Bijgevoegde bestanden:

KJB, Sillemie, KleineLai en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Moest heel even een paar keer goed kijken aangezien je foto op de kop is haha. Maar mooi buikje ook! Bescheiden nog net als @Aaav maar heel mooi. Jammer dat die naar achter gekantelde baarmoeder niet helpt bij de nierstuwing:(

Rot om niet bij je zoon te kunnen zijn he maar dit was de beste keuze idd. Fijn dat ie zo weer thuis komt. En dat de buisjes en de geschraapte amandelen maar mogen zorgen voor minder vaak verkouden.

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.343
    28.562
    113
    @Malbec , kan me voorstellen dat je ervan baalt dat je niet bij hem kon/kan zijn. Dat is iets wat je met een volgende kind wel vaker gaat krijgen. Je moet splitsen, die blijft thuis met kind 1 terwijl partner met kind 2 iets anders gaat doen. Het wordt wel makkelijker, maar niet leuker.
    Gelukkig dat alles goed is gegaan :) hopelijk gaat hij nu beter slapen. Hij was een beetje een drama slaper toch? Of was dat iemand anders?

17. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Klopt, alleen zullen ze waarschijnlijk niet tegelijk zoiets moeten. Het gaat mij er niet om dat ik percee overal bij moet zijn maar wel bij dit soort dingen.

Hier wel een drama slaper maar nu niet meer behalve als hij dus oorpijn heeft haha. Dus denk iemand anders.

18. doublerainbow

doublerainbow Actief lid

12 jun 2021
    233
    486
    63
    Vrouw
    Aaah wat een ellende met alle zieken. Hopelijk gaat je medicatie toch nog aanslaan @Malbec. Anders toch terug naar zh of?

Hier is het gelukkig redelijk rustig in huis. Ben nu natuurlijk pas zwanger van de 1e :D.

Wel enorm veel last van harde buiken nog steeds. Check bij vk was wel helemaal goed maar moet proberen het rustiger aan te doen.

Buikje groeit gestaag door, zal ook even een fotootje toevoegen.

Voel sinds een week ook die kleine bij mijn ribben. Een erg apart en niet altijd fijn gevoel. :p

Wat een verschil ook qua buikjes in de griep. Maar allemaal even mooi natuurlijk :):)

Bijgevoegde bestanden:

KJB, Sillemie, Ang1987 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wauw. Wat een mooie buik!! Prachtig ❤️

Het komt in aanvallen. Nu is het rustig, beetje vervelende druk maar meer niet. Als bij zo’n aanval de medicijnen thuis niet helpen indd naar het ziekenhuis. Bleh!

20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.343
    28.562
    113
    Nee niet tegelijk zo’n soort afspraak, maar bijvoorbeeld kind 1 moet om 22u naar de spoed want kind is raar uit bed gevallen, maar kind 2 ligt gewoon nog te slapen. Dan gaat 1 ouder naar de spoed terwijl de ander thuis blijft. Dat zijn van die situaties waar je aan went maar nooit fijn zijn.

Deel Deze Pagina