Wat moet jij veel dragen @Malbec wees maar trots op jezelf he, je doet het onwijs goed. Zet em op weer!
Fijn @Mamavandrie34!! Heel fijn nieuws. Aaaahhh, wat een super duidelijke foto al @Ang1987!! Wow, super gaaf.
Lief dank je wel ❤️ De pijn is gewoon weg! Echo net gemaakt en die zag er nu wel goed uit dus die medicatie doet zijn werk! Nu wachten op een arts. De verpleging dacht dat ik nog wel moest blijven en dan het afbouwen en als het dan morgen zonder nog goed gaat ik naar huis kan. Helaas is de ervaring wel dat mensen met dit soort problemen vaker terug gaan komen gaf ze aan om weer hetzelfde riedeltje te doen omdat die baarmoeder daar nou eenmaal zit en pas over is als je bent bevallen. Maar goed. Wie weet heb k eens geluk. We zullen zien, even arts afwachten
Gelukkig is de pijn weg! Ik weet niet hoe het weer nu bij je is, maar als je vandaag als naar huis mag zou ik wel twee keer nadenken, je wil nu niet een boom op je auto of een dakpan door je voorruit!!!
@Malbec , he wat kut nou weer veel sterkte en beterschap! @Ang1987 , wauw wat een mooie 3D !! @Mamavandrie34 , ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om je gedachten om te draaien. Ik denk dat jij je jongens gewoon veilig in je armen moet hebben, over die eerste weken heen en dan pas kan je weer echt ademen. Tot die tijd zit daar gewoon die spanning, dat trauma.. dat is zo logisch. Desalniettemin hoop ik toch dat je stapje voor stapje kan gaan geloven dat je jongens helemaal gezond zijn. Knuffel!
Ik heb vanmorgen het eerste gesprek gehad op de (zo heet het hier niet maar zo vertaal ik het maar even wel-)pop-poli. Bij een verloskundige. We gaan een afspraak maken bij de psycholoog hier op de afdeling om wat dieper in te gaan op sommige dingen. Het idee is tenminste 1 gesprek vooraf, en dan wil ze binnen 2 weken na de geboorte weer een gesprek om te kijken hoe ik me dan voel. Verder alvast een goedkeuring gekregen om wat uren huishoudelijk hulp te krijgen via de gemeente voor na de bevalling. Ze was erg aardig en maakte al wel wat rake opmerkingen over zelf-acceptatie en zo. Stof om over na te denken thuis gekomen was ik zó moe, ik heb ruim 2 uur geslapen! Haha
Wat klinkt dat als een fijn gesprek zeg. Al zal het pittig zijn geweest. Ook wel wat te verwerken idd dat je zo moe was. Fijn dat je in elk geval een gesprek voor en na de bevalling hebt staan. Dat geeft hopelijk wat rust. En super dat je ook wat huishoudelijk hulp krijgt. Echt goed dat je de stap hebt gezet!!
Klinkt als een fijn gesprek! Het is emotioneel echt uitputtend dit soort dingen, dus heel logisch dat je moe was! Voel je jezelf goed bij de afspraken die gemaakt zijn nu?
Super goed dat je deze ongetwijfeld lastige stap hebt gezet en zo te horen met nu al wat progressie. Mag je trots op zijn hoor!
Ik ben thuis! Voel me ook echt top, ben helemaal opgelapt en zelfs mijn bloeddruk was net 116/70. Ik ga de stad in, joejoe haha.
Bah! Beterschap! Oh, lees dat je je nu alweer een stuk beter voelt gelukkig! Hopelijk blijft het je bespaard dat je nog vaak terug moet. @Mamavandrie34: wat fijn dat er nu niks meer te zien was. Ook al moet het besef nog even komen. En wat een bijzondere echo zo die 2 hoofdjes naast elkaar. @Ang1987: wat een schattig gezichtje @KleineLai: hopelijk gaan de gesprekken jou goed helpen.
Balen dat je er heen moest, fijn dat de pijn weg is! En dat de pijn terug kan komen heb ik nu dus last van, maar het gaat de goede kant op. Hopelijk blijft het bij jou nu weg!
Is emotioneel ook erg uitputtend! Moeilijk om zon stap te zetten maar hopelijk gaat het je goed helpen!
Op zich wel. Zeker dat er een afspraak wordt gepland voor na de bevalling vind ik erg fijn. Dat maakt hulp inschakelen - mocht dat nodig zijn - makkelijker. Ik ben echt heel erg slecht in hulp vragen en accepteren. Ik probeer mijzelf dus alvast vast te plannen zodat ik niet kan afstaan als het moment daar is. Bijv om huishoudelijke hulp nu al in te schakelen kan ik niet straks zeggen: ‘hoeft niet hoor’ terwijl ik het wel nodig heb maar 1000 redenen heb waarom ik vind dat ik het gewoon zelf zou moeten kunnen. Ik heb de nare gewoonte om teveel druk op mijzelf te leggen en dat gaat op lange termijn niet goed natuurlijk. Daar probeer ik wel aan te werken, maar ik vind het wel echt lastig.