Hier ook vanaf het begin in een slaapzak. Die van prenatal hebben een mooi smal nekje. Maar ook hier neem ik ze indien nodig in bij het nekje en onder de armen met een paar steekjes. Was bij mijn zoontje met maat 44 zeker nodig. Voor de geborgenheid doe ik nog wel een grote hydrofiel als zijnde lakentje over de slaapzak heen. Qua kleding heb ik hier 1 setje 50 en 7 setjes 56. Heel eigenwijs na mijn dysmatuur zoontje, maar maat 50 had ik bij mn dochter direct weg kunnen leggen. Dus vind het zonde om er teveel van te kopen. En bij mn zoontje had mn man ook op dag 1 meteen 5 leuke setjes in maat 44 gekocht, hij heeft gelukkig wel écht een goede smaak.
Ja dat is gemiddeld indd! Luuk heeft 122 en wordt in juni 6. Maar die heeft het niet nodig voor de breedte zeg maar.
Hier net 2 broeken in maat 122 gekocht voor mijn net 6 jarige. Aan de grote kant maar hij zit in een groeispurt. Qua breedte mist ie ook wel wat. Toevallig woog hij zichzelf van de week op Schiphol (was mijn broers uitzwaaien) en hij weegt 19 kilo met kleren en winterjas en alles. Denk dat als ie bij het consultatiebureau zou lopen nog ik weer een rood getalletje zou zien. Ik en mijn vriend waren als kind ook echt heel iel en aan de kleine kant. Nu 179 en 198. En van dat iele is weinig over haha.
Wat een onwijs lekker weer zeg!! Ik merk nu pas weer hoe goed die zon/vitamine d is voor de mens. Nog 5 weken werken en dan ga ik zo lekker op mijn terras zitten in de zon met mijn cafeïne vrije koffie verkeerd of chai tea met een boek of een podcast In de winter zwanger zijn is denk ik nog pittiger. Igg voor mij wel. Ik las gister dit stukje en moest gelijk aan @Malbec denken: https://amayzine.com/nl/2022/bewezen-mensen-schoonmaken-zijn-gezellig/ Fijne zondag allemaal!!
Ja hier een halve kilo meer ja, maar wel een lange slungel. Haha. Ik ben 1,69. Mijn vriend is wel lang en slank dus hij gaat hem achterna, helemaal prima, volgt lekker zijn eigen lijntje. Als baby zat hij weer ver boven het gemiddelde geen pijl op te trekken haha.
Hahaha. Nou blijven zitten en nalurken met een glaasje rood kan ik ook goed hoor Heerlijk dat zonnetje hè! Lekker genieten ervan!
Ah, dat is ook wat ik de komende tijd hopelijk veel ga doen: zitten in de zon en verder niks. Heeeeeerlijk. Zon maakt alles beter. Gister ook lekker 3 uur buiten geweest met de kinderen. En moeders lekker overal neerploffen op een bankje of tribune . Voel me net een walvis soms.
Vajèn begint nu ook af te wijken van haar lijntje (gaat steeds sneller groeien) voorheen was het echt een klein droppie. Erg vergelijkbaar met wat mamavandrie schreef. Wij vertrekken zo naar een vakantiehuisje. Wat een gedoe is dat toch altijd zeg! Het voordeel: het hele huis is wel volledig opgeruimd. Want dan heb ik zoiets van ik ben nu toch bezig. We gaan tem vrijdag en onze ruime station wagen zit praktisch vol. Hoe gaat dat straks ooit passen ?! En inderdaad ik hoop echt dat het dit weer en nog wat warmer blijft de komende tijd! Heerlijk hoor
Fijne zondag allemaal! Fijn dat in NL het zonnetje ook begint te schijnen! Lente! Hier 2 hele gemiddelde kinderen trouwens. Altijd op de middellijn gezeten met zowel gewicht als lengte. In de buik zaten ze al op de p49 en p51 , en daar zitten ze nog. Lekker makkelijk, kleding past altijd
Hier heel hard gewerkt in t weekend met mijn moeder en haar vriend. Daarom vanmiddag de stad in even lekker lunchen. Genieten! Ik wel op krukken ivm bekken. Ma en vriend gingen na lunch naar huis. Ik met man en kind op sleeptouw nog ff de stad in wat kleinigheidjes halen. Maar toch fijn dat dat nu weer kan allemaal, en dan ook nog zulk mooi weer Nu uitgeput en tevreden op de bank.
Wat fijn dat je zo'n lekkere dag heb gehad en dat dat je is gelukt ondanks de pijn. Met mooi weer voelt alles sowieso beter
Ooh wat heerlijk hè! Dat weer maakt alles zoveel beter en goed haha. Hier gisteren een mindere dag. Had ook vochtverlies zaterdagavond en gisteren dus even laten checken maar ze kon niet met zekerheid zeggen dat het geen gaatje was. Dus goed in de gaten houden, als het door bleef gaan dan verder onderzoeken en anders is het gewoon hele waterige afscheiding ( sorry voor de details ) heb geen last meer gehad gelukkig, dus dan is het gelukkig het tweede! Hoe staat het met de buikkies? Doen we even buikfoto’s? Ik ben niet naar de carnavalsavond geweest, vond het niet verantwoord. Als ze geboren is dan ga ik de feestjes wel weer af haha. Vandaag voel ik me oké. Dus ga straks even picknicken met mijn zoontje, dat wilde hij zo graag en aangezien het mooi weer is. Heb ook de tijde enzo van het matras in de machine zitten, kan ik mooi buiten ophangen
Gelukkig geen vruchtwater @Malbec Ik zit nu in de wachtkamer om bloed te prikken. Ijzer, bloedplaatjes; die hele mikmak. Baarmoeder is nog steeds klein: 25 cm, maar ze maakt zich geen zorgen. Er is genoeg vruchtwater en de baby is erg actief, hartje sterk. Volgende week de 3e trimester echo dan zal er denk ik wel wat meer naar gekeken worden. Placenta flow ook en zo. ik heb honger!!! hebben jullie ook zo’n kramp in je kuiten snachts? Deed zo’n zeer afgelopen nacht dat ik gewoon spierpijn heb nu. ik denk dat ik wat meer moet drinken.
Als alles in orde is, helemaal prima! Grappig dat jij die controles zo krijgt, hier is dat helemaal niet echt standaard, groeiechos en dat soort dingen. Ik heb (vooralsnog, even afkloppen) geen kramp nee. 1 van de weinige dingen die me bespaart blijven
haha, ik hoop dat het je bespaard blijft want het is zo’n stomme nutteloze kwaal die wel mooi je nacht in de war gooit. Ik vind het wel fijn hoor, standaard zoveel controle en 3 echo’s. Zo’n gat anders tussen de 20 weken echo, die in NL ook nog eens vroeg gedaan wordt (tussen de 18 en 20 weken?), en de geboorte. En gewoon het laagdrempelig alles controleren vind ik fijn. Zit je nooit met twijfel of je iets moet laten gaan of dat je toch maar wel om een check vraagt. Met de kans op een ‘Nee hoort erbij, elke zwangere is moe’ of zo. Ja dat zou het ook kunnen zijn. Ik heb daarom het advies veel water met magnesium te drinken, of los water en een magnesium kuur.
Ja is zeker fijn! Ik vind het bizar dat er eigenlijk geen echo’s meer standaard worden gedaan tussen de 20 en de 40 weken. Haha ja ik hoop dat dat me bespaard blijft ja