Jeetje! Wat ziet dat er gaaf uit! Jaloers! Fijn dat jullie zo’n groot vangnet hebben! Wij hebben altijd wel oppas voor nood, maar no way dat mijn schoonmoeder gaat oppassen zodat wij op vakantie kunnen of zo hoor, haha. ik twijfel: koffie of een dutje… ik wil nog even dweilen, en over een uurtje komt de oudste alweer thuis. Dutje ga ik niet redden denk ik. Koffie it is. (even hardop nadenken hoor )
@Malbec ziet er erg gezellig uit! En fijn dat je een groot vangnet hebt. Dat hebben wij juist niet. Schoonouders wonen redelijk dichtbij maar zullen niet voor de leuk op de drie (en binnenkort 4) kinderen oppassen. Deden ze trouwens ook niet toen het er maar 1 of 2 waren. Mijn ouders wonen helaas ver, maar zij passen wel graag een keertje op. Helaas door de afstand is dat altijd moeilijk regelen. Wel is het plan dat wanneer ik moet bevallen ze naar hier gereden komen om de 3 kinderen op te halen. Bij de eerste wee al maar bellen dus
Wat een lekker plekje @Malbec zeg!! Maar rustig aan hoor, volgens mij had je voor 9enen al een hoop gedaan. Wat klinkt dat fijn dat jullie zoveel tijd met elkaar (kunnen) nemen. Blije ouders, blije kinderen. Een groot vangnet helpt wel idd. Hier op zich ook wel prima vangnet maar niet heel erg in de buurt, alle ouders en schoonouders. Wel weer even een goede reminder om echt ook tijd voor mezelf/elkaar in te lassen zo als de kleine er is Alhoewel het die eerste 2 jaar gewoon wel echt intensief is. Maar kom maar op met die poepluiers, nachtvoedingen, eerste lachjes, hapjes, kusjes etc♡♡♡♡.
Oehh ja @Dompiewompie jij hebt dat idd al 2 keer eerder meegemaakt maar mijn moeder komt hier voor mijn zoon en die is ook wel minstens 1 uur a 1.5 uur onderweg. Maak me daar van de bevalling nog het meest zorgen over haha. Of ze wel opneemt en op tijd is. Maar goed we hebben wel back up. Komt vast goed. Hoe doen jullie dat qua opvang kinderen? Mijn moeder komt dus hier om op mijn zoon te passen.
Dat is bij ons altijd een ding geweest. Schoonouders wonen aan het andere kant van het land (zeker 2 uur rijden, minst je doorrijd, wat ze niet doen en vaak ook niet kan ivm file), en mijn ouders in zuid frankijk. Elke keer waren mijn ouders in de buurt, ze hadden telkens een week voor de uitgerekende datum een vakantiehuisje gehuurd in de buurt. Gebeld dat ze moesten komen toen we weg moesten. Ik ben ook telkens heel netjes rond de 40 weken bevallen. Bij de tweeling hadden met 36 weken dat huisje gehuurd, hoefden s nachts niet te komen omdat ik lekker overdag ingeleid ben (we zijn zelfs met de trein naar het ziekenhuis gegaan, haha) Deze keer komen ze begin april (dan ben ik ook 36 weken) hier bij ons in huis. Hopelijk beval ik dan snel Mocht ik eerder bevallen hebben we vrienden als back up in het dorp die hun telefoon dan naast hun bed leggen, mochten we s nachts bellen in nood, en dan komen Jord’s ouders wel, en mijn ouders. Maar we moeten wel een aantal uren overbruggen voordat ze er zijn.
Goeie vraag! Heb er al over gedacht maar weet t nog niet. Ik lees dus ff mee. Vorige x werd ik ingeleid. Dus 's avonds binnen voor ballon, 's ochtends infuus en vliezen breken. Om 16u geboren en (tegen advies in) om 23u pas naar huis. Als kind dan bij oma is vind ik t zonde om m wakker te maken en op te halen. Maar tegelijkertijd is hij nog nooit uiy logeren geweest en vind ik bijv 2 nachten wel erg veel gelijk. Bovendien ben ik het niet altijd eens met schoonmoeder wat betreft opvoedkundige kwesties
Thnx meiden! Het is nog helemaal niet zo gezellig nu haha. leuke kussens er weer bij, wat leuks op tafel, lampjes weer, buitenposters. Ect. Het staat nu nog in de wintermodus Zit nog een stuk aan waar de bbq staat en mijn olijfboompjes, als het ready to chill is dan maak ik een foto. Het is nog wat vroeg voor het voorjaarsklassieker maken, maar aangezien ik nu uitgerekend ben in de periode wanneer ik het normaal doe, nu maar vast begonnen. Hoef ik straks alleen nog maar de hangmat op de zetten en moeders kan chillen Heb heel kalm aan gedaan hoor. Wel een uitdaging met zoon die ALLES wilde bewaren en af en toe zijn oren dicht had zitten Maar het is klaar! Ben benieuwd hoelang het netjes blijft Mijn schoonouders wonen 5min verderop, dus zodra ik de eerste kramp voel, gaat hij daar heen. Realiseer mezelf dat ik ontzettend bof hoor met zo’n vangnet ❤️ Ze vragen ook regelmatig hem zelf te logeren, hij vindt het geweldig.
Ik ga even teruglezen maar wat een relaxte tuin etc heb jij joh @Malbec. Je woont groot zeker? Heerlijk hoor, ziet er echt heel lekker uit.
Dank je wel! We wonen vrijstaand, dus wel ruimte om ons heen. Geen klein huis, beneden wel ruim maar wel gezellig. Boven niet heel groot maar helemaal prima wat betreft ruimte ( 4 slaapkamers en toilet, beneden zit de badkamer, geen vaste zolder ) Hoe was de uitvaart?
Thanks. Haha ja idd qua booster, had een belafapraak met de verloskundige en zo noemde het een natuurlijke booster. Anyway ben blij dat het maar achter de rug is. Rond je bevalling wil je liever geen corona.. Doe echt vrij weinig en verveel me eigenlijk toch niet eens zo. Podcasts (over bevalling/zwangerschap veel), series, lezen (ook bevalling), beetje op marktplaats voor wat babydingen en veel op het forum. Ben toch wel erg gaar vandaag dus het is ook wel prima. Hopelijk morgen klachtenvrij. Plan voor morgen is even alles wat ik nog moet uitzoeken op Vinted zetten, dat vind ik wel een goede hobby.
Klinkt echt luxe dat vrijstaand. Ik woon op 75m2 midden in de stad 2e en 3e verdieping). Ben blij dat ik een balkonnetje heb hahaha. Woon wel rustig gelukkig.
Wij hadden hiervoor een super schattig huisje van 80m2 moest wel ff wennen toen we groter gingen Maar in stad heeft ook echt zijn charme hè!! Wij wonen vrijstaand met uitzicht op weiland en we zijn met 5min in de stad, echt heel luxe en dat besef ik me ook hoor!
Ik ben compleet happy in de stad ja. Vind het zo heerlijk en prachtig hier (je moet er van houden en ben niet anders gewend. Maar zo vrijstaand en dan zo snel in de stad klinkt ook echt perfect!! Wij zitten hier voorlopig nog wel even goed wel weinig ruimte maar ik heb niet veel nodig. Zou graag groter wonen in dezelfde buurt en dan met tuin maar dat is prijstechnisch niet echt een optie vrees ik haha.
*high five* , wij wonen op 74m2, op de 4e verdieping midden in de stad Het was al te klein voor met z’n 4tjes, en nu straks al helemaal natuurlijk haha. We zijn al een tijd opzoek naar een huis (met tuin en ruimte voor een zwembad ) maar vanwege de school van onze oudste ‘moeten’ we nog een jaar wachten voordat we kunnen verhuizen. Tot die tijd proppen we lekker
Pfffff, balen Malbec! @Liessb88: ik ben zelf nog redelijk beginner met de stikmachine maar kan wel wat (kinder)kleding maken. Dus dit moet ook wel lukken. En ik vind het toch een extra touch hebben als het handgemaakt is. Bij Vajèn had de moeder van een vriendin knuffeltjes gehaakt voor de doopsuikers, vond ik ook geweldig. Lekker alle nachtbrakers hier, NOT . Hopelijk komende nacht wat betere nachten voor jullie. @KleineLai: nog gefeliciteerd met je zoontje. @Mamavandrie34: haha, nog even uitvogelen wat ze precies bedoelt met bloementaart dus . En idd peuters zijn vaak echt wel schattig. @Malbec: ik vind het knap dat je dat kan, op vakantie zonder de kids. Misschien heeft het bij mij ook wel te maken met het co-ouderschap en dat ik Vajèn sowieso al veel te veel moet missen. Voor Corona zijn mijn vriend en ik ook wel een paar keer samen weg gegaan maar dat was dus tijdens de momenten dat Vajèn sowieso al niet bij ons was. Dan heb ik toch vaak het idee dat de tijd sneller gaat tot ze weer terug is. Misschien ben ik wat dat betreft ook teveel moederkloek hoor . En wat een prachtige plekje heb je daar in de veranda! Heerlijk zo vrijstaand wonen. Wij zitten er een beetje tussen in. Wel echt het dorpse waar ik van geniet, ik kan echt niet aarden in een stad. Maar we wonen niet echt vrijstaand, hebben een geschakelde woning met een relatief grote voor- en achtertuin voor randstad principes. Hier wordt het hoogstwaarschijnlijk niet en inleiding. Dus dat ik makkelijk te plannen. Dan gaat Vajèn mogelijk naar d’r vader of mijn zus. Desnoods komt mijn moeder maar die moet dan uit België komen dus dan moet het wel echt gepland zijn. Als het plots is hebben de buren al aangeboden dat ze daar mag. En Vajèn is helemaal gek op die buren dus het komt in ieder geval wel goed.