Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik zou zeggen dat de reünie meiden 'uitgerekende datum 1 tm 15 mei' plaats gaat vinden in jouw Franse huis met tuin en zwembad:roflmao::roflmao::roflmao:

Mamavandrie34, Sillemie en teenslipper vinden dit leuk.
  2. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Oehh ohja ook al familie niet om de hoek natuurlijk. En fijn wel van de lieve buren.
    Waarom word jij ook al weer ingeleid? Sorry misschien gemist #mombrain

3. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Ben ik helemaal mee eens :roflmao:
    En ik word hoogstwaarschijnlijk ingeleid wegens de diabetes icm hoge bloeddruk. Dat is overigens nog niet 100% zeker maar de kans is wel relatief groot zei de gynaecoloog.
    En qua familie om de hoek: 1 van mijn zussen woont op 15min rijden. Maar verder is het allemaal 2u rijden. En mijn vriend zijn zus en ouders wonen op een uurtje rijden.

4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.317
    28.499
    113
    Als @Malbec dan haar zithoek meeneemt dan zeg ik Yes!! :D:roflmao:

Mamavandrie34 en Ang1987 vinden dit leuk.
  5. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Dames, alle meldingen weer gemist, zo vervelend!

Maar eerlijk gezegd ook een beetje een lastige week gehad voor mijzelf. Zoontje is 2.5 , en gaat net van zn middagslaapje af. Terwijl hij ze eigenlijk wel nodig heeft.. hij is echt weer terug in de driftbui fase, had hij een half jaar geleden ook. Soms zoals vandaag, kan ik hem totaal niet aan, al helemaal niet met die zwangere buik. Om 15.00 huilend in de babykamer gaan zitten. Mn oudste beneden alleen knutselen, jongste op zn kamer (die dan vervolgens alles sloopt daar maar goed..) . Zo zielig ook voor mn oudste, ze is super gevoelig en kan er totaal niet tegen om mij verdrietig te zien. Dus ze vond het een stomme dag, en daar voel ik me weer enorm schuldig over natuurlijk :( .
    Daarnaast veel last van angst vanwege de oorlog in Oekraïne. Ben eerlijk gezegd gewoon bang dat het hier ook heen komt, en kan het maar moeilijk naast me neer zetten. Dan kijk ik naar mn kindjes en wordt ik zo verdrietig, bang voor de wereld waar ze in op groeien. Zit dus emotioneel helemaal niet goed in mijn vel.
    Morgen staat weer een sauna avondje gepland, hopelijk doet dat me goed.

Afgelopen week is wel de naam van de baby definitief geworden, ben er zo blij mee! En de proefdruk van het geboortekaartje is binnen, helemaal leuk.

Anticonceptie: mijn man krijgt a.s. donderdag zn knip. Hij is bijna 52 en heeft straks 5 kinderen, dan is het wel genoeg hihi. Hij moet wel onder volledige narcose omdat zn zaadleider erg kort is, en hij is daar als kind geopereerd dus veel litteken weefsel. Ik kan niet tegen hormonen, en heb na mn jongste een koperspiraal laten plaatsen maar heb toen 5 maanden non stop gebloed. Dus toen maar weer laten verwijderen. Wij gebruikten condooms , maar dat willen we nu niet meer. Mijn man vindt het wel erg spannend, maar vindt dat ik al genoeg heb doorstaan met mijn lichaam vanwege jarenlange (hormonale) anticonceptie, vruchtbaarheidsbehandelingen (OI met spuiten) voor de oudste, en de 3 zwangerschappen . Dus hij doet dit daarom graag, heel fijn :):thumup:

Sorry voor de ego post, heb even de energie niet terug op iedereen te reageren :oops::(

6. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ach, allemaal herkrnbare dingen, dit gaat waait allemaal over, maar als je er in zit is het gewoon prut. Knuffel, komt goed!

ButterflyPassion vindt dit leuk.
  7. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @ButterflyPassion: pfff, wat rot! En dan helpen die rot hormonen ook echt niet mee hè. En dat soort dagen mogen er ook gewoon zijn. Hoe k* ze ook zijn, ze gaan uiteindelijk weer een keer over.

Team slechte slaap: wat beter geslapen afgelopen nacht?

Zelf heb ik na een aantal degelijke nachten afgelopen nacht nog eens liggen nachtbraken. Ik werd rond 3u wakker, kon niet meer slapen en begon toen gigantisch te piekeren over vanalles en nog wat. En echt… hormonen zijn prut. Ik had weer PTSS-achtige flashbacks ineens, dat was echt al minimaal 2 jaar geleden. Dus het kan praktisch niet anders dan dat het door de hormonen getriggerd werd. Vannacht had ik zelfs een punt dat ik dacht dat ik vandaag mijn vroegere psycholoog zou gaan bellen. Nu het weer licht is en ik wat helderder na kan denken is het volgens mij niet echt nodig. Maar het is wel iets waar ik rekening mee houd dat als het vaker gebeurd dat ik dan wel weer even aan de bel ga trekken.

8. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @Sillemie wat heftig zeg die ptss achtige verschijnselen:(. Zal inderdaad heel erg getriggerd worden denk ik door de zwangerschap en alles wat daarbij hoort (hormomen). Goed dat je er alert op bent.

Qua inleiding: moest toevallig denken aan een podcast (met Nina Pierson en verloskundige Maria Meijsen) die ik heb geluisterd waarin werd besproken dat er vaak te snel wordt ingeleid en dat dan een financiële reden heeft en niet per se een gezondheidsredenen. Het ging hier over vrouwen met hoge bloeddruk alleen, en die zouden dan wel vaker op controle moeten komen voor monitoring wat dan weer extra geld kost. Geeeen idee of dit ook in jouw geval zo zou kunnen zijn hoor. Ik vond het zelf igg wel een interessant licht schijnen op inleidingen.

Qua team slecht slapen: ik heb gelukkig weer ruim 8 uur non stop geslapen:).

9. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Gadver. Wat naar. Ze zitten er tussen die dagen.
    Wat betreft oorlog Oekraïne (wat natuurlijk verschrikkelijk is): bij mij helpt het heel erg om niet te veel nieuws te volgen, daardoor ben ik er stukken minder mee bezig. Tijdens mijn zwangerschap en kraamtijd van mijn oudste waren er steeds die aanslagen in Frankrijk en België enzo en vond dat heel erg naar en kon dat moelijk van me afzetten.
    Maar als jij beter in je vel zit kan je dit wellicht ook beter relativeren. Lekker naar die sauna dus:).

Wat fijn van de naam zeg!!

En klinkt toch als de beste keuze die knip (helaas dan wel onder narcose) van je man:).

Veel liefs♡♡

10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Zo meiden. Heb even vannacht een klapper gemaakt van 7,5 uur! @Ang1987 wat fijn, jij ook!! ❤️

@Sillemie zo vreemd hè hoe snachts alle gedachten anders lijken te gaan. Ik zou het wel goed in de gaten houden en tijdig aan de bel trekken als het niet gaat. Hormonen kunnen echt killing zijn en van alles triggeren, bizar hè!

@ButterflyPassion zo rot hè dat soort dagen en dan vervolgens het schuldgevoel.. terwijl zij het waarschijnlijk allang weer vergeten zijn.
    Wat betreft Oekraïne, ik sluit me er een beetje voor af. Volg het nieuws uiteraard maar enkel de basis zodat ik er niet teveel mee bezig ben.

@KleineLai ik en mijn zithoek zijn present hoor! :roflmao:

ButterflyPassion en teenslipper vinden dit leuk.
  11. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Yesssss was al helemaal benieuwd hoe jij had geslapen maar echt MEGA!

(En dan te bedenken dat 7.5 uur voor sommige mensen niet eens veel is, zeker mensen zonder kinderen kunnen dan het presteren zichzelf 'moe' te noemen want ze hebben 'slecht geslapen'. Naja kunnen ze ook niets aan doen;))

12. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Eerlijk? Ik was ook zo toen ik geen kinderen had. We konden tot 11 uur slapen in het weekend, en eer we up en running waren was het 14 uur, en dan gingen we door de stad slenteren ofzo. En spontaan uiteten. Maar we hadden nergens tijd voor.

ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.
  13. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hahahaha. Ik kan me die tijd ook nog wel herinneren (goeie oude tijd;)).

14. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Malbec: wat heerlijk zo’n nacht!
    En idd, ‘s nachts voelen gedachten altijd zo anders. Maar ik blijf wel alert hoor want ik wil echt niet terug naar hoe het een paar jaar geleden was. En dit was even een kleine reminder daaraan.

@Ang1987: wat fijn van jouw goede nacht.
    Wat betreft de inleiding laat ik het nog wel even over mij heen komen. Ik ga in ieder geval pleiten om niet voor 39 weken in te leiden, in de hoop dat de kleine en mijn lijf er dan gewoon wat meer klaar voor zijn.

@Mamavandrie34: soms wou ik dat dat nog steeds kon :roflmao:. Uitslapen en gewoon niksen enz.

Die buik blijft maar groeien hè! 31,1

Bijgevoegde bestanden:

Liessb88, Liva, Ang1987 en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Heel erg bedankt voor de lieve woorden dames! ♡ En ook de herkenning te lezen, had al helemaal het gevoel dat het aan mij lag. Ik heb veel aan jullie woorden. Vandaag gaat het gelukkig ook wel weer wat beter :)
    De tips om het nieuws een beetje links te laten liggen ga ik inderdaad proberen, wellicht dat ik me er dan niet meer zo verdrietig en angstig door voel.

Ik reageer later weer er op jullie. Eerst vanavond even opladen ♡

Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  16. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Maar echt mega hè haha! Ben de hele dag nu zo duf als wat want ben het niet meer gewend :roflmao:
    Super fijn dat jij ook goed geslapen hebt!

Ja ik ga zelf ook beter op 8 a 9 uur hoor, maarja :roflmao::roflmao::roflmao:

Ang1987 vindt dit leuk.
  17. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Nou, dat teruglezen en onthouden werkt niet meer. Wel leuk om alles even te lezen. Veel is herkenbaar!

De crematie was mooi, met een lach en een traan. Was in kleine kring dus lekker vertrouwd en ook met de nodige grappen tussendoor. Is een hechte familie.

Opvang tijdens bevallen: is hier ook een dingetje. Heb toch 3 kinderen en een hond dus dat maakt het dit keer ineens lastiger. Mijn moeder is eigenlijk de enige die ik echt kan vragen, maar zij woont in Den Haag, is een uur rijden. Dus in het geval van spoed moet ik een uur overbrugging hebben. Daar moet ik even naar kijken.
    Ik ga uit van een thuisbevalling, en dan mogen ze hier gewoon blijven. Mocht ik het trekken dan mogen ze ook bij de bevalling zijn. Ik zie het wel, anders blijf ik boven.

Slapen gaat redelijk. Heb altijd last van rusteloze benen, maar die heb ik al 11 jaar. Dus dat is niet nieuw. Mijn jongste zoekt wel nog meer nabijheid, dus meestal ligt hij ook op mijn kussen en probeert ie onder mijn deken te slapen hahaha. Zal straks wennen zijn, dan is de baby daar. Hij weet dat wel.

Verder nesteldrang, brr. Leuk dat de natuur dit regelt maar dan moet het die bekkenpijn ook weglaten. Wat een onmogelijke combi. Heb zo veel te doen maar moet hulp vragen. Dat is irritant.

Succes aan de dames met zorgen. Dat gaat nog sneller in een zwangerschap he. Ik heb, zoals ik ook las, mezelf ook afgeschermd van de huidige situaties. Vind het nu veel fijner om echt in een kleine kring/bubbel te zitten. Alles gaat even aan me voorbij.

Spannende tijden he, begint nu echt op te schieten. Heb zoveel beweging in m'n buik maar het blijft gek om te bedenken dat er ook echt een baby komt straks. Hoorde net een pasgeboren baby huilen in de intratuin. Kreeg wel even de kriebels hahahaha, straks weer permanente zorg en geen tijd voor mezelf meer :roflmao:.

Succes allemaal weer en lekker genieten van de zon deze dagen. De zon maakt alles beter hahaha. Ben gewoon al bruiner geworden. Heerlijk, neerploffen en niksen.

Liessb88, Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  18. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Team no sleep, ik heb redelijk geslapen maar wel vroeg wakker en eruit. Denk dat ik vanacht rond half 1 al sliep, en ook niet eruit om te plassen :eek:

Hebben jullie tips voor cadeautjes? Ik krijg steeds vaker de vraag van o.a. de oma's maar ik weet echt bijna niks te verzinnen. We hebben alles bewaard en dat is ook allemaal neutraal dus goed herbruikbaar. Sws zijn wij heel zuinig en fan van tweedehands. Schoonmoeder daarentegen wil duur en nieuw. Vorige x was de kinderstoel die ik wou niet duur genoeg dus kreeg ik er nog een wipper bij. Ter illustratie :rolleyes:

19. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Oh haha :roflmao:

Uuh.. een Tripp Trapp met babyset of babyfoon met camera of een artipoppe :D

Verder:

- Kipkep woller
    - boxpakjes
    - Badcape
    - Manicuresetje/haarborstelsetje
    - Dookie
    - XL hydrofiel

ButterflyPassion en teenslipper vinden dit leuk.
  20. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Die laatste hebben we al of hoeven we niet en zijn absoluut niet duur genoeg voor schoonmoedero_O

Draagdoek hebben we, triptrap komt er niet in (wel duur genoeg) en kinderstoel hebben we dus ook al. Babyfoon ook (eerste half jaar slaapt uk ook nog bij ons op de kamer).

You feel my pain?:(

Deel Deze Pagina