Oehhh dat klinkt ook heerlijk zo samen in bed! Ik werk in het voortgezet onderwijs. Nog 3 klassen (2bovenbouw en 1 brugklas en dat is ook mijn mentorklas). Minder gaat eigenlijk niet meer. Ofja, het zou niet meer winst opleveren. Er is gewoon 0,0 vervanging dus dat maakt dat ik toch die laatste 3 weken wil werken. Anders had ik me nu misschien wel al volledig ziekgemeld. Edit: verbouwing Keuken eruit, muur stukje om en dan nieuwe keuken erin. Nieuwe kozijnen voor en achter, nieuwe voor en achterdeur. Nieuw toilet beneden en nieuw raampje. Radiator-ombouw en vensterbanken. Komt nog een extra deur in huis, tussen keuken en woonkamer. Behalve de hal wordt dus de hele benedenverdieping overhoop gehaald.... 1 of 2 weken voor de uitgerekende datum zou t klaar moeten zijn...
Mway niet echt eerlijk gezegd. Vooral omdat ik vandaag 's middags werk en dan kan ik niet e ht bijkomen. Woe en vrij werk ik 's ochtends en als zoon op bed gaat 's middags, kan ik ook even plat. Ik werk nu een dag wel en een dag niet, en dat scheelt ook al heel veel!
Ahw men, hoe doe je dat? allebei gewoon.. je werk en die verbouwing. Ik snap wel dat je de laatste weken wilt afmaken nu als je weet dat er 0 vervanging is. Is toch een baan waar denk ik een hoop verantwoordelijkheidsgevoel bij komt kijken, en de leerlingen hebben ook al véél gemist door corona. Ga er maar aan staan.
Oh bah, luizen zijn zulke irritante beestjes! Ik dacht laatst dat wij ze ook hadden omdat zowel Vajèn als ik echt mega jeuk hadden de hele tijd. Maar beide gekamd en niks te vinden gelukkig. @Malbec: wat fijn dat je weer wat beter slaapt! Hopelijk blijft het zo tot aan de bevalling. @Mamavandrie34: oh, hopelijk slaapt Lea redelijk door! Ik duim iig voor je. Lijkt mij best pittig met die grote tweeling buik. @ButterflyPassion: wat fijn dat het helpt om je wat meer af te sluiten voor het nieuws. @teenslipper: Zo dat is nog een heftige verbouwing zo vlak voordat die kleine komt. En ik snap jouw verantwoordelijkheidsgevoel echt wel, zeker naar jouw mentorklas toe. Je wilt ze toch nog iemand geven om op terug te vallen. Zo heb ik dat met 1 van de studenten die ik begeleid, die is nog steeds niet overgenomen door iemand anders. Tja, ondanks dat ik dus volledig ziek gemeld sta heb ik daar vandaag weer maar eens over gemaild. En met haar een gesprek ingepland voor deze week. Tis echt een heel kwetsbaar meisje dus ik wil haar ook niet laten zwemmen. Ik had vandaag even een dag die heel anders liep dan gepland. Een vriendin van mij zou even gezellig een theetje komen drinken bij mij thuis. En toen we aan het kletsen waren belde het ziekenhuis plots (had ze pas ‘s middags op de planning staan) met uitslagen van onderzoeken van vorige week. En die verkondigde doodleuk dat ze 50/50 kans heeft op lymfeklierkanker met deze uitslagen. Maar dat er eerst nog een biopt gedaan moest worden om zekerheid te hebben. Ik vond het een heel vreemde gang van zaken om zoiets telefonisch te vertellen. Ze bleef dus uiteindelijk ook maar lunchen zodat ze even “opvang” had.
Herkenbaar ja. Ook slecht dat dat nog niet opgepakt is! Bij mij is er gewoon echt niet op de vacature gereageerd. Er is voor een ander vak zelfs een gepensioneerde collega teruggekomen vanaf vandaag... Wat een nare manier idd, en dan ook nog onverwachts 's ochtends. Snap dat ze gebleven is! Pffff heftig. Duimen dat t de goede 50% wordt!
Nou dat vind ik zeker wel vreemd ja! Misschien dat het zo druk is dat ze anders een week (of zo) moet wachten op een fysieke afspraak? Fijn dat je er voor haar kon zijn. Duimen draaien dat er niets engs aan de hand is!!
Hooi, Ik ben ook stil voor mijn doen. Ben zo druk met werk en alles er nog om heen. Moe nog ook van corona. Moet hierna ook nog 3 weken en kijk enormmm uit naar mijn verlof. De weken vliegen vast voorbij want er moet ontzettend veel gebeuren nog. @Mamavandrie34 hoe is de nacht gegaan met Lea? hopelijk heeft iedereen goed geslapen bij jullie. Om nog even in het thema slaap te blijven: bij jou ook weer alles goed gegaan @Malbec? Hier op zich wel, was wel om 5.30 al wakker, maar het kan veel slechter. @teenslipper, wat heftig joh je werk en dan icm met je pijn. Ik lees veel toewijding (ook bij jou @Sillemie btw) maar dat zal wel te maken hebben met het type mens en het type werk wat je dan doet. Met jongeren werken (onderwijs of anders) is toch wat anders dan een 'standaard' kantoorbaan, kan je denk ik toch makkelijker loslaten. Sterkte met de verbouwing ook zo. Lijkt mij heel pittig. Vooral psychisch, zo kort voor het eind met al die nesteldrang. @Sillemie, wat heftig van je vriendin zeg, zoiets wil je niet door de telefoon horen. Geluk bij een ongeluk nog dat ze bij jou was. Ga duimen dat het goed zit met haar en ze geen lymfeklierkanker heeft... @ButterflyPassion wat fijn dat je je wat minder rot voelt over het nieuws. En de fase waar je zoontje in zit is gewoon 'een fase' vind ik ook maar.
Ik heb trouwens een verwijzing voor een psycholoog (psyche en zwanger heet de praktijk, helemaal top) voor mijn angsten voor ziektes die mogelijk de kop op gaan steken na de geboorte vanwege de redelijk traumatiserende tijd met mijn zoontje. Ik heb gelukkig niet echt meer last van angsten gehad de afgelopen weken maar het leek de verloskundige wel een goed plan om in elk geval een keertje te praten met een psycholoog en dan een plan te maken om vinger aan de pols te houden. Dit stelt mij in elk geval heel erg gerust. @KleineLai hoe voel jij je mentaal? Hopelijk een stukje beter ook dan laatst toen je zorgen had om je 'kleine' buik? Heb je niet binnenkort je 3e trimester echo (zo heet dat toch in La France?
Super goed dat je dit doet. Het idee dat er mensen klaarstaan voor het geval dat maakt al zo.n verschil, dat merk ik ook.. alsof ik het allemaal niet meer krampachtig bij elkaar moet houden en tegelijkertijd moet oplossen. Een beetje het idee van acceptatie; als het gebeurd dan gebeurd het. En ik merk dat dat mij erg helpt in perspectief kijken en weer kunnen relativeren. Ik voel me mentaal daardoor dus echt een heel stuk beter. Veel meer in balans. Hoewel de hormonen me soms nog wel eens te pakken krijgen hoor maar weetje, dat hoort er ook gewoon bij. Het is ook gewoon spannend en nieuw en onbekend. Geen schande om dat ook gewoon te erkennen voor jezelf en uit te spreken naar anderen. Uiteindelijk doen we allemaal maar wat toch? We scherpen hier wat aan, passen daar wat aan, we roeien verder, zo gaat het lekker, o nee toch weer even bijsturen. C’est la vie As vrijdag de echo! Ook benieuwd of mijn baarmoeder netjes is gegroeid ja! Ik heb er super veel over gelezen (dat doe ik dan, ik slurp alle informatie in me op die ik kan vinden ) en ik voel me wel rustiger. Het zit op de grens, maar als ik kijk naar mijn bouw (klein) en gezien het feit dat ik een gekantelde baarmoeder heb naar achter denk ik dat het wel goed zit. Op de 20 weken echo was ze super gemiddeld met alles. Met 26 weken(?) meten ze haar hoofdje even op omdat de baarmoeder dus wat klein leek, maar toen liep haar hoofdje zelfs ruim anderhalve week voor op groei. We gaan het zien maar ik ben er wel geruster onder Oké… mega lang bericht, haha Heb jij nog een groei echo?
Hee meiden!! Heb alles gelezen hoor!! Sluit mij verder helemaal aan bij het bericht van @Ang1987. Wat goed @Ang1987 dat je hulp hebt ingeschakeld. Super knap! @KleineLai komt helemaal goed met de groei! Weet ik zeker! Fijn dat je meer rust hebt. Hier gaat het wel oké. Ik slaap veel beter en de controle gisteren was goed bij de vk, bloeddruk is weer normaal en dat voel ik zeker ook! Zo ontzettend fijn! En ik weeg nooit aangezien ik dan nogal obsessief ermee bezig ga maar kon de verleiding niet weerstaan. Zit nu 3 kilo onder mijn startgewicht haha. Vind het niet zo heel erg, mocht nog wel wat af. De baby eet mij op ( oh en geen wijntjes enzo zullen ongetwijfeld ook helpen haha ) Vanochtend ben ik even in 2 winkels geweest, zo fijn! Nu wel harde buiken maar het was zo fijn er even uit te zijn ❤️ Dus nu lekker aan het relaxen. Morgenvroeg nog een kleine Ikea bestelling ophalen. Had voor buiten kussenhoesjes gekocht vandaag ( 2 van mijn moeder gekregen, zo lief. Als verjaardagscadeau alvast ) en wilde nog even wat witte erbij, die bij de Ikea gescoord. Zijn een stuk leuker geprijsd dan die ik vanochtend heb aangeschaft, waarom heb ik zo’n dure smaak
Team slechte slaap meld zich weer. Kind had gister bij opvang niet geslapen, dus eem slechte nacht voor hem Ik viel pas tegen 2u in slaap. Om 6u werd kind bij mij gelegd en heeft mij vanaf dan wakker gehouden. Nog 2x eruit geweest om te plassen dus cirkel was rond Goed van je @Ang1987 en ik sluit me aan bij wat @KleineLai zegt. Het neemt al weer wat spanning weg door het nu al te regelen. Jeej! Goede bloeddruk! Klinkt fijn zo'n dagje stad @Malbec . Genieten zodra t kan leuk meegenomen die kilo's, al zal er in de laatste weken misschien nog wat bijkomen? Ik heb 1.5j bv gegeven, ze zeggen dat je daar van af valt maar euh..... ik had zo'n vreselijke onstilbare honger! Werd er zelfs wakker van en kon niet kolven op t werk zonder per x 3 boterhammen te eten. Ik kwam dus bij na de zwangerschap ipv af Ik heb straks ook controle. Ik geloof t allemaal wel. Bloeddruk is hier laag, zie al sterretjes als ik opsta uit de bank. Kilo's mogen ze bijhouden, ik kijk er niet naar
Haha nou het was een uurtje stad, maar desondanks heel erg fijn! maar balen zeg dat je je zo voelt nu! Bleh! En dan ook nog slecht slapen. Hopelijk as nacht een beter nachtje. Mijn zoon sliep indd ook altijd slechter als hij overdag niet goed sliep. Geen idee of er nog wat bij komt. Het meeste kom je aan tijdens het 2e trimester. We zullen het wel zien haha.
Zo, hoe dat je dat, niet aankomen . Ik weeg me nooit maar merk het wel hahahahaha. Ik heb geen issues met m'n gewicht maar vind het fijner om een beetje fit en beweeglijk te zijn. Voel me zo zwaar nu. Fijn @Ang1987 dat je een plannetje hebt gemaakt. Dapper altijd om hulp te vragen. Succes nog even met de nasleep van corona. Ik was eerst nog wel even goed vermoeid ook, gelukkig knapte dat redelijk snel op. Op naar je verlof! Succes aan alle werkenden nu. Lijkt me zo pittig, verlof zou echt eerder in moeten gaan. Straks lekker verlof in de lente! Ik geniet intens van de zonnige dagen. Elke dag even in m'n eentje lekker in de zon zitten. Voelt alsof m'n batterij echt oplaadt. En er komen deze week nog warmere dagen aan, super. Verder veel klusjes, maar in slakkentempo. Had ook een lage bloeddruk dus kan niet sneller. Kunnen jullie zelf voelen hoe de baby ligt? De verloskundige liet het me gister eens goed voelen en dat was leuk. Had echt zijn koppie tussen m'n vingers.
Nee kan ik niet zelf voelen. Of zal het misschien wel kunnen voelen maar durf het niet zo goed Haha ja geen idee. Ik denk dat alle stress, pijn en zorgen niet echt meewerken. Maar ook de wijntjes enzo die ik laat staan, zullen ongetwijfeld bijdragen eraan. Vind het niet zo heel erg. Ben benieuwd wat er over blijft als ik ben bevallen. Daarna na 6 weken weer sporten, moet wel echt weer op 0 beginnen en vind het al zo vreselijk Ja heerlijk hè, dat zonnetje. Hier vanmiddag wat gerommeld in de veranda. Morgen komen er nog 3 witte kussentjes bij en er moet nog een plant in de hoek maar dat kan echt pas al het mooi weer blijft.
Zo eventjes alles bijgelezen, maar ik heb niet de concentratie om op iedereen apart te reageren sorry! Hier gaat het niet zo fijn. Mijn jongste heeft RSV en is er goed ziek van. Hoge koorts en onrustig. Ik heb ondertussen heel veel harde buiken, maar ik heb dus ook al een aantal nachten met een baby op mij geslapen want dat is de enige manier om hem toch een beetje rustig te krijgen.
Oh bah! Veel sterkte, hopelijk knapt hij snel op. Je harde buiken zijn denk ik wel een signaal. Kun je meeslapen s middags? Oudsten ff uit spelen ofzo zodat jij ook kunt bijtanken?
@Dompiewompie , beterschap! Hier heeft de jongste waterpokken. Blij mee dat hij ze nu heeft ipv over 3 maanden! Hij heeft koorts en is verkouden maar lijkt niet ziek. Hij heeft (nog) geen jeuk. Hopelijk blijft dat zo. Hebben jullie tips tegen evt jeuk?
Aah! Hopelijk blijft het zo. Havermoutbadje. Ik deed wat schepjes in een hydrofiel washandje en dan in bad of wreef hem ermee in onder de douche. En inpoederen met maizena. Beterschap!