Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Niena01, Aug 27, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

Jul 28, 2020
    2,418
    2,169
    113
    Ohhh wat een nesteldrang! Ik heb hier ook de hele dag speelgoed van mijn zoon uitgezocht. Hopelijk kan je met je voetjes van de vloer en lekker rusten:)

2. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

Jul 2, 2018
    1,168
    1,489
    113
    Female
    Ik deed net een dutje en droomde dat ik moest bevallen. Alleen beviel ik niet van een meisje maar van twee jongens. Ik werd huilend wakker zo erg vond ik het :roflmao:

ButterflyPassion and Ang1987 like this.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,280
    28,399
    113
    Ja vind ik ook, en anders doen we gewoon ff een stuitbevalling. weer eens wat anders, haha.

Volgens mij is het zo dat de baarmoeder groeit naar de behoefte van de baby. Dus een kleine baby is een kleine baarmoeder.
    De echo is om te kijken hoe met name haar buikje groeit. Als ze gewoon haar lijntje volgt dan is er niets aan de hand, maar buigt ze verder af dan is dat wel goed om te weten.
    De vk schat een klein meisje. P14 zit ze nu.

Ja zou kunnen hoor dat ze gewoon klein is. Daar ga ik ook wel vanuit. De jongens waren gemiddeld. De oudste was 51cm, 3.4 kilo met bijna 42 weken. De tweede was 49cm, 3 kilo met 40 weken. De vk schat dat de baby iets kleiner/lichter zal zijn dan de nummer 2. Ligt ook wel aan het termijn waarop ze zal worden geboren natuurlijk. Hoe langer ze blijven zitten hoe dikker ze worden :D

ButterflyPassion likes this.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,280
    28,399
    113
    hahaha :D

5. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

Jul 28, 2020
    2,418
    2,169
    113
    Jaa buikje is wel goed om te monitoren idd.
    Ook omdat dat direct iets kan zeggen over de werking van de placenta geloof ik.
    Mijn buik meette volgens mij bij de vorige controle wel een week of 2 vooruit haha. Ik hoef niet per se een hele grote baby hoor maar goed er uit komt ie toch wel.

Bij een vriendin van mij schatte ze de baby ook vrij klein (iets van p25) en die was dus p96 oid met geboorte.

Igg fijn om een extra echo te krijgen denk ik:).

Een stuitbevalling zou ik denk ik sowieso niet vaginaal proberen btw:confused:

6. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Zolang ze haar eigen lijntje volgen is het goed toch! Een petit ding, net als haar moeder :D

Ik hoop wel voor je dat ze nog gaat draaien, maar de kans is veel groter van wel dan van niet! Ga je anders nog een versie proberen?

7. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Hahaha:roflmao:

8. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

Jul 28, 2020
    2,418
    2,169
    113
    Hoe voel jij je vandaag @Malbec?

9. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Gaat wel oké! Beetje harde buiken nog maar verder oké. Ga zo naar een vriendin even :)

Ang1987 likes this.
  10. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

Jul 28, 2020
    2,418
    2,169
    113
    Ahh fijn klinkt als best goed inderdaad:).
    Veel plezier dan vanavond!

11. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,280
    28,399
    113
    O wauw die heeft de laatste maand een inslag gemaakt of zo haha :D

hier kwamen de groeiecho’s wel overeen. De jongste was wel iets kleiner dan geschat maar wel gewoon netjes 3 kilo.

Ja ik vind het wel fijn dat ze in de gaten gehouden wordt. Ik maak me geen zorgen maar echt helemaal lekker zit het me ook niet.

Grote kans dat ze nog gaat draaien. Dat doen de meeste baby’s uiteindelijk. Ik las iets van slechts 4% dat in stuit blijft liggen. Ik denk wel dat ik een versie zou willen proberen mocht dat nodig zijn. Maar daar wil ik dan eerst meer over weten. De risico’s van draaien vs de risico’s van stuit bevallen en zo.

Super trouwens dat jij je zo goed voelt! Van weeen en super slecht slapen naar - volgens mij - best oké en zelfs even bij een vriendin langs :D

Malbec likes this.
  12. teenslipper

teenslipper Bekend lid

Apr 3, 2020
    824
    1,122
    93
    Female
    Ik kan niet op iedereen reageren.
    Ik moest €80 betalen voor t vaccin. Andere goedkopere waren niet voorradig dus dan maar wat meer betalen. Je kunt in NL bij de huisarts of GGD terecht en normaliter keus uit 3 verschillende. Ik heb mn zoon laten vaccineren omdat ik t zelf 3x heb gehad en nu niet eens weet of ik wel genoeg weerstand heb. En waarom ziek worden als t niet nodig is?

@Sillemie dommerd! Je moet uitbesteden en spreiden ;) let je wel een beetje op jezelf?

@KleineLai eigen lijntje is belangrijk idd. En je vorige waren idd niet echt groot, meisjes vallen vaak nog wat kleiner uit dan jongens .... en erfelijkheid idd ;) Goed dat ze je in de gaten houden!

@Malbec zou jij je bingo kaart al vol hebben? T gaat zo goed :eek::D

Malbec likes this.
  13. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Ja, zou toch wel geweldig zijn als ik de laatste paar weken zonder al teveel drempels door ga komen hè meiden!

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,280
    28,399
    113
    Ik vind dat het universum je dat verplicht is!

Malbec and Ang1987 like this.
  15. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Had nog even foto’s belooft als het af was! Kijk nu al uit naar het voorjaar als ik hier lekker met een wijntje weer kan zitten :roflmao:
    Van de week is het gras ingezaaid, hopelijk met een week of 2 komt het wat op. En de haag moet nog even lekker vol worden natuurlijk haha.

Nu alleen nog de tegels groen vrij maken en snoeien. Laat ik even aan mijn vriend over :D

16. Aaav

Aaav Bekend lid

Jan 12, 2019
    651
    1,112
    93
    Female
    Hoi allemaal,

Ik heb al even niks meegeschreven, en heb net alles bijgelezen.
    Ik ga zelf niet zo lekker, voel me echt niet fijn en heb nog wat hulp gezocht, omdat ik zo niet echt voor een kleine baby kan zorgen. Gelukkig ga ik mij wel wat beter voelen, nu hopelijk in een stijgende lijn!
    Ik kan alleen niet meer op iedereen reageren meer, ik ga vanaf nu weer (proberen) wat actiever mee te schrijven!

Alles gaat met de baby prima geloof ik! Hij is aanwezig. Ik ben gaan zwemmen, wat wel helpt voor de pijn in mijn rug. Laatste controle bij de vk was mijn baarmoeder iets "te smal" maar wel wat hoger.. ik weet niet of er nog een groeiecho komt. Dit is niet standaard toch? Heb hem bij mijn dochter wel gehad, maar daar was ook niet echt een reden voor dacht ik.

17. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Hee meid! Wat rot dat je niet zo lekker gaat! Is dat mentaal en bedoel je met de kleine baby straks diegene die geboren gaat worden?
    Hulp inschakelen is altijd goed en erg moedig als je voelt dat je het niet trekt.

dikke knuffel en sterkte!

18. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,280
    28,399
    113
    Dat ziet er heerlijk uit! Heel leuk gedaan!

Malbec likes this.
  19. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,280
    28,399
    113
    Hè wat kut dat je je zo rot voelt. Is dat fysiek of mentaal. Fysiek heb je volgens mij best een klap gehad dus ik snap wel dat je er helemaal doorheen zit! Goed dat je hulp hebt gezocht meis. Je hoeft het niet alleen te doen, we hebben elkaar nodig! <3

sterkte! En schrijf hier maar van je af als je daar behoefte aan hebt hoor! Ego posts zijn geen probleem, voel je niet bezwaard!

ButterflyPassion likes this.
  20. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

Jul 13, 2015
    2,278
    2,523
    113
    Female
    Wat vervelend dat je je zo rot voelt, maar goed dat je hulp hebt gezocht!! Hopelijk zet de stijgende lijn door in hoe je je voelt :)

Groei echo's zijn hier in NL niet standaard, maar als de VK echt twijfelt dan krijg je ze wel (zo is dat bij mijn VK).

Zoals @KleineLai ook al zei: Ego posts geven niets. Gewoon lekker doen als je daar behoefte aan hebt ♡

Share This Page