@teenslipper: fijn dat je je weer wat beter voelt! @Liessb88: beterschap, hopelijk knappen jullie beide snel op. @Dompiewompie: balen van de slechte nacht! Zul je altijd zien hè dat de kids een keer doorslapen en dat je dan zelf wakker ligt. Hopelijk doen de kids dat aankomende nacht nog eens en kan jij dan wel goed slapen. Ik had na 3 super slechte nachten eindelijk nog eens goed geslapen. Haha, het zal jullie vast niet verbazen dat ik wel al begonnen ben met mijn ziekenhuistas te maken. Ik heb al wat kleertjes voor de kleine meid erin gedaan en het bigshirt waarin in wil bevallen. Nog niet het eerste pakje want dat zat gisteren nog in de was. Dat ga ik er vandaag in doen. Ik heb die tas nu onder de co-sleeper staan. Zo staat het wel klaar maar niet in de weg. Ik heb nog niks gekocht voor Vajèn. Maar door jouw vraag bedenk ik mij wel dat ik dat wel een goed idee vind. Ik heb nog geen idee wat het dan zou moeten zijn maar ik heb nog wel tijd om het te bedenken. Ik begin nu ook heel goed te beseffen dat hier over een week of 6 ineens een kleintje erbij is. Vajèn overigens ook, dat laat ze ook vooral zien in haar gedrag. Vanmorgen op het schoolplein ook nog ff compleet in tranen omdat ze het zo spannend vindt allemaal. Zij mag ook lekker uitdelen op school. Waarschijnlijk worden het gewoon de zakjes die ik nu al voor de suikerbonen aan het maken ben maar dan gevuld met chocolade babyvoetjes. Die vindt zij het leukste, prima dan. @KleineLai: prachtige buik.
@Mamavandrie34 nog gefeliciteerd met Lea! @Malbec ziet er goed uit, fijn nog even de kamer op kunnen knappen. @Ang1987 fijn de goede echo! @KleineLai mooie buik!! Hier vandaag 32 weken. Had controle bij de vk vandaag. Baby ligt al helemaal ingedaald en vast. Over 2 weken nog een keertje bloedprikken om te kijken of mijn vit. D en B12 zijn gestegen. Verder alles prima!
Vanochtend kwam Lev de badkamer binnen terwijl ik aan het aankleden was. Ik stond net in mijn onderbroek en beha. Ogen als schoteltjes Hij ging me echt, zonder een woord te zeggen, van alle kanten bekijken. ‘Dat is wel erg gek hoor, zo’n buik. Overal dun en dan zo’n buik. En je huid is ook rood op je buik. En je hebt geen navel meer. Het is net of er een grote tomaat op je buik geplakt is. Met kleren aan valt het mee maar zo is het echt erg.’ En toen ging hij tanden poetsen
Hahaha zo grappig! Had hij het nog niet gezien? Hier wordt iedere dag de buik op gemeten en we douchen ook nog samen en van de week samen in bad. Maar Luuk is 5, die van jou wat ouder toch?
Mooie foto weer @KleineLai Echo in het ziekenhuis was helemaal goed. Blijkbaar was de echoscopiste de inval vk bij de praktijk waar ik normaal zit... en ik had t niet eens door! Zal ik t op de mondkaojes of zwangerschap steken? Ben wel echf helemaal kapot. 2u werken, dan op de fiets naar ZH en terug en dan nog 1 uurtje gewerkt en nog boodschappen doen. Dat laafste was echt teveel en uurtje werken misschien ook. Maar dan voel ik me zo'n opgever en mietje dus tanden op elkaar en nu de prijs betalen
Oh wat kunnen ze lief zijn he! Hahahah en dan ook zonder blikken of blozen weer verder gaan. Prachtig!
Ik denk dat het al een tijd geleden was dat hij me zó bloot zag. Mijn buik wordt wel regelmatig uitgepakt maar wel met mijn kleren aan. Douchen doen we niet samen inderdaad, ik merk wel dat er wat ongemak begint te komen op dat vlak bij hem (hij is bijna 8). De andere twee mag ik nog wel bloot zien maar die draaien zich om als ze zien dat ik in de badkamer bezig ben, dat vinden ze nu niet prettig meer. En ze gaan ook echt niet zomaar meer in hun blootje door het huis rondlopen omdat ‘iemand kan me zien vanaf buiten!’ Prima denk ik dan, lijkt me een logische ontwikkeling op hun leeftijden (10 en 12). Lea is veel vaker bij me als ik douche of omkleed.
Fijn dat de echo goed was! Mondkapjes maken mensen echt anders hoor, ik weet zeker dat ik de gynaecoloog niet zou herkennen zonder (ik heb haar foto gezien op de website en dacht echt, huh, is zij dat?!) Het klinkt inderdaad als heel veel, maar iknkan ook echt niks meer… ik zou niet zo stoer doen nu en even gaan liggen op de bank ofzo, even half uurtje rusten. Kan wonderen doen!
Kind op bed en mamma nu ook Hhaha ja idd. Haar stem kwam me wel bekend voor hoor. Maar verder ging er ook echt geen belletje rinkelen
@Liessb88 beterschap (of had in dat al gezegd? Mombrain. En keertje extra beterschap kan geen kwaad. @Sillemie herkenbaar qua dat die grote verandering die in de lucht hangt best wel echt wordt haha, we krijgen allemaal een baby. En vooral dat dat impact heeft op mijn zoontje. Ik denk dat hij daarom zich zo vastklampt aan ons nu. Ben heel benieuwd hoe ie het gaat vinden. Tot nu toe igg elke dag kusjes op de buik dus hij heeft er zin in. @Mamavandrie34 heeerlijk omschreven de reactie van Lev. Hele andere beleving weer van het lichaam. Ook idd van de oudere kinderen die zich dan veel bewuster worden. Mijn zoontje stond vorig jaar nog in een onbewaakt moment aan zijn piemeltje te trekken in de kruidvat haha. Dat zal jouw jongens niet meer gebeuren. Jij bent zeer waarschijnlijk als eerste aan de beurt zo van ons groepje om je jongens op de wereld te zetten. Hoe kijk jij aan tegen de bevalling? Ben je nog een beetje rustig? Ziekenhuistas gepakt? @teenslipper fijn dat alles goed was qua echo. En klinkt als een pittig dagje verder... het is te makkelijk om te veel te doen. We worden wel teruggefloten. Hier vandaag van 8 tot 15.30 gewerkt, 20 min naar tandarts gefietst, teruggefietst naar stembureau waar ik een half uur in de rij heb gestaan, gekookt en nu gedoucht en kan vrij weinig tot niets meer. @Aaav fijn van de goede controle. Toch fijn dat ie is ingedaald en vast ligt. @Malbec hoe gaat het met jou? Hopelijk wat beter qua buik? Hoop met de rest van de meiden ook alles oke (sorry mis vast af en toe iemand)!!
Vandaag wat rustiger! Ik voel haar dus wel echt heel diep bewegen, dus denk echt dat het indalen was.
Ja dat is dan een hele andere fase hè! Hier zitten we nog samen in bad maar zodra hij niet meer wil, doen we dat uiteraard niet meer maar hij vraagt er vooralsnog zelf om.
Pfff das ook wel echt heeel veel op 1 dag! Wb indalen, hier nog totaal geen sprake van. Kindje ligt wel bijna altijd hoofdje naar beneden. Had t nog gevraagd bij de echo maar ze gaf aan dat ze met de echokop nog heel makkelijk onder t hoofdje kon komen.
Ja fijn dat ie er alvast klaar voor ligt. Had mezelf alleen wel een beetje voorgehouden dat ik misschien minder last zou krijgen van maagzuur als hij ging indalen, maar die vlieger gaat niet op. Ik voel mij afgelopen 2 dagen een stuk beter. Ga nog nergens van uit, pieken en dalen, maar ik merk toch een soort van opluchting nu ik hulp heb gezocht. En echt, chapeau voor mijn huisarts, volgende week heb ik mijn intake gesprek bij de psycholoog.. binnen 3 weken na mijn afspraak bij hem. Ik voel me echt serieus genomen, heel fijn! Sorry, egopost! Maar wel soort van positief
Heel fijn dat wanneer je hulp zoekt, ze ook met je meedenken en er snel iets kan worden opgestart Hier ook meer maagzuur inderdaad. Maar het wordt ook krap in onze buikjes dus wel logisch ergens denk ik.