In een wasmachine passen zo’n 1500 kleine baby kleertjes ja oneindig! Ik heb sinds een maandje of zo een nieuwe beste vriend (een droger) dus daar mik ik alles gewoon in. Ik ga het niet meer ophangen, daar ben ik na 5 jaar wel klaar mee strijken doe ik ook niet aan ik ben expres begonnen met de dekens en de wikkeldoeken en zo. Dat is behapbaar, haha. Hierna wil ik de kinderwagenbekleding en maxi cosi wassen. De kleertjes komen pas als laatst. Hebben jullie alle kleertjes al in huis? In denk dat ik er zo goed als ben. Ik wil de groeiecho nog afwachten om te kijken of ik een pakje in maatje 44 moet kopen of dat ik het gewoon bij 50 hou.
Altijd leuk! Ik moet nog 1 of 2 babywasjes draaien en nog een shitload vouwen. Maar momenteel richt mijn nesteldrang zich vooral op het huis ordelijk krijgen. Ik word helemaal gestoord van de rommel overal. @Liessb88: balen dat je zo ziek was. Beterschap voor Lars. Ik weet niet hoe het komt. Maar ik ben vreselijk onrustig vandaag, alles moet af en wel nu. En dan heeft mijn vriend ook nog een verrassing gepland. Ergens vorige week kwam er een melding in onze gezamenlijk (digitale) op vanmiddag met “vrijhouden”. Ik ga echt niet zo lekker op verrassingen dus ik zit al de hele week te vissen wat er gaat gebeuren. Maar hij vindt het vooral grappig dat ik zo reageer
Hier nog geen wasjes gedaan, ga ik deze week wel mee beginnen. Lang leve het thuiswerken. Heb alle kleertjes in huis ja, behalve de sokjes, die zijn verdwenen. Dus ik denk dat ik er wat ga bestellen op kruidvat.nl. Snap het qua even afwachten met de groeiecho, zo zonde als je maatje 44 voor niets hebt. Voor degenen die een box hebben, hebben jullie zo'n opruimzak aan de box? Zag hele leuke van jollein... Het lijkt me ineens heel nuttig maar ik heb door dat ik ook onder invloed van hormonen verkeer en ineens heel veel wil kopen daardoor
Ohhh spannenddd. Een babyshower lijkt me aannemelijk? Hier kan ik ook niet meer tegen rommel hoewel ik daar normaal wel goed op ga. Heb helaas mijn vriend ook al echt soort van uitgescholden omdat hij niet netjes genoeg was in mijn ogen (terwijl hij normaal alle troep achter mijn kont opruimt). Hij reageerde er goed op gelukkig.
Oh en afgelopen week een grote bestelling met verzorgingsproducten binnen gekregen. Speentjes, flesjes, poeder torentje (ik heb besloten geen bv te geven) , badthermometer, nagelklippertje.. dat soort zooi. Komende weken ergens wil ik naar de apotheek/drogisterij voor de crèmes, probiotica, venkel’thee’ (of hoe heet dat spul voor tegen krampjes), luiers, doekjes.. dat soort dingen allemaal. @Sillemie , spannend de verrassing Vervelend dat je zo rusteloos bent. Ook qua schoonmaken zit er hier niet zoveel fire in. Ik doe wat ik altijd doe maar de drang om alles van zijn plek te halen en te reorganiseren heb ik nog niet. Had ik bij de jongens wel dus misschien dat het nog komt. Of niet.. da’s eigenlijk wel chiller
Ja, dat denk ik dus ook dus dat zit ik al de hele tijd te vragen. Maar hij blijft volhouden dat dat het niet is. Logisch natuurlijk want hij wilt de verrassing niet verpesten. Maar daardoor ga ik wel twijfelen. En ik hoorde net dat ik wel moet zorgen dat ik mijn bekkenband aan heb en ik mag niet nu stofzuigen voordat we gaan. Ik moet mij een beetje rustig houden van hem. Dat werkt toch niet als ik niet weet wat er komt ?! Mijn zus vond zo’n ding ideaal om alle zooi in te tiefen. Ik vond het een verschrikkelijk ding, te klein en te groot tegelijk. Niet alles kon er in en als het er wel in zat en je zocht iets specifieks kon je het nooit vinden. Qua kleertjes en spullen heb ik alles al in huis. Alleen nog een dookie of een parasol voor de kinderwagen niet.
Sommige dingen strijk ik wel, die zitten zo in de kreuk, dat vind ik echt niks. Ook van ons allemaal. Ik gooi sommige dingen in de droger ( spijkerbroeken, hempjes, rompers, ondergoed, handdoeken, werkkleding ) en sommige dingen hang ik op. Dus hier 50/50 Daar was ik inderdaad ook mee begonnen. De maxi cosi enzo stel ik maar uit omdat het er ook weer op moet toch maar morgen eraf halen denk ik haha. Ik heb alle kleertjes al. Ze verwachten een beetje hetzelfde als wat mijn zoontje was ( 51cm en bijna 3800gram en die kwam als een malle aan ) dus heb ik geen maat 44 nodig en anders is het zo gekocht denk ik maar zo
Ja die heb ik nog van mijn zoontje. Dat ding dat is echt top! Zooi uit het zicht en uit de box. Ik gebruik hem wel wat later zeg maar, als ze ook echt met wat rammelaars enzo gaan spelen.
Die jongen denkt: “ gewoon meeveren, het einde is in zicht “ Ik ben altijd dus zo, dus ze zijn het gewend hier
Wastrommels vol met babykleertjes zijn vreseljkk, haha. Gelukkig heb ik dat deze week gedaan, gisterem alles gevouwen en weer in de kast gestopt. Ziekenhuistas is nu echt klaar. Morgen naar de gynaecoloog en hopelijk wat verder komen wb de bevalling. @Liessb88 beterschap, jullie zijn er bijna doorheen nu! @KleineLai wat naar dat je nu weer in een dipje zit, hopelijk is het maar tijdelijk @Liva lekker de tijd nemen voor de belangrijke dingen, hopelijk niks ernstigs! @Sillemie ik ben nu heel nieuwsgierig naar je middag! Veel plezier alvast! @ButterflyPassion wat een mooie foto! @Ang1987 iknkan normaal gesproken beter tegen rommel dan mijn man, maar nu vind ik het wel irritant. Maar ons huis is moet rommelig moet ik wel eerlijk zeggen, mijn man was vroeger 10 keer erger, echt zo netjes en ik was een rommelkont, nu hebben we elkaar milder gemaakt. Maar nu heeft hij net zo hard als ik nesteldrang geloof ik, alleen op andere vlaktes, haha. Zo hebben we twee weken geleden de keuken helemaal leeg getrokken en opnieuw opgeruimd, dat wou hij graag ik wil nu graag de vriezer uitmesten maar hij niet zo dus dat blijft niet gedaan. Ik heb zelf alle kleertjes gewassen opgehangen en opgeruimd, hij heeft gisteren heel fanatiek het gras in de tuin aangepakt (weer gemaaid en kale plekken bijgezaaid enzo) het zijn wel dingen die over een paar weken gewoon niet meer gedaan zullen worden, dus op zich wel fijn. Ik vergeet vast nog iemand, is niet mijn bedoeling, mijn hersens functionneren gewoon niet optimaal meer (understatement…)
Ja snap ik! Sommige dingen zijn te gekreukt inderdaad. Bloesjes strijk ik vaak wel want ik vind het niet mooi als die te gekreukt zijn. Snel uit de wasmachine halen en snel uit de droger helpt ook erg tegen de kreukels. @Mamavandrie34 oja ziekenhuistas! Dat doet me herinneren dat ik de luiertas moet zoeken en wassen. Maar echt geen idee waar dat ding is joh…
Ik heb de afgelopen tijd wel meegelezen. Niet gereageerd. Was eerst druk met werk en gezin. Alleen 2 weken geleden opgenomen in het ziekenhuis met geperforeerde blinde darmontsteking. Was spannende periode, want kans op vroeggeboorte. Naar ander ziekenhuis, longrijping, hele rataplan. Maar spoedoperatie is goed gegaan. Nu nog wel bij gyneacoloog ivm dat ze nog steeds bang zijn voor abcesvorming doordat er pus in mijn buikholte stond. Waarschijnlijk over 2 weken weer terug naar verloskundige. Ik knap zelf voorspoedig op. Wel nog wat vermoeider, ben ook afgevallen. Moet me nu ook anders gaan instellen. Ik zou tot 36 weken werken. Nu in de ziektewet en met 34 weken met verplicht verlof. Ik herken de nesteldrang. Hier ook vandaag kleertjes tevoorschijn gehaald. Zoon is geboren met p92. Dus heb 1 nieuw setje mt 50 van hem. Rest allemaal 56. Ook heel leuk eerste pakje van moeder en zus gekregen mt 56. Ga denk ik zelf nog even wat extra 50 kopen. Plus inderdaad sokjes! Die zijn verdwenen.... Ik hoop de komende tijd weer mee te gaan praten en op iedereen fatsoenlijk te reageren.
Jeminee joh! Wat een verhaal en wat schrikken!! Heb je nu wel een beetje rust erin dat het met de baby allemaal goed gaat?
Ja en daar ga je dus. Snel uit de droger heb echt niet altijd zin in en tijd voor Dit in ieder geval allemaal gevouwen. En nog een klein stapeltje met strijkwerk. Zo lief dat kleine spul!
Ach jeetje meis! Heel veel beterschap en super dat de kleine nog veilig binnen zit! Hopelijk kun je binnen je kunnen nog lekker toegeven aan de nesteldrang
Nog een kwartier voordat ik opgehaald wordt. Ik wilde nog ff stof knippen voor een pakje voor de baby te maken maar zelfs daar heb ik gewoon echt niet meer genoeg focus voor . update: terwijl ik dit aan het typen ben word ik gebeld door een vriendin of ze bij mij mag plassen want ze gaat het echt niet meer redden tot thuis. Yeah, right! @Mamavandrie34: zo te horen vullen jullie elkaar dan wel mooi aan in alle klussen die nog gedaan moeten worden. Ik merk het hier ook hoor dat mijn vriend ook een soort nesteldrang krijgt. Maar hij krijgt het op vlak van zijn werk. Hij is nu kei hard aan het werk en aan het zorgen dat alle servers die hij thuis in orde aan het maken was naar het datacenter gaan zodat hij straks gewoon rustig op zijn gemakje alles van thuis uit kan oplossen. Gelukkig helpt hij mij ook echt wel in het wat netter houden van ons huis. En hij heeft beloofd (maar eerst zien en dan geloven) dat hij volgend weekend de tuin gaat helpen op orde maken. Hij heeft echt totaaaaal geen groene vingers. @Zeester85: oh jeetje, wat schrikken! Hopelijk gaat het vanaf nu beter!
Jeeeetje meid wat heftig!! Goed dat je goed herstelt en dat de kleine nog veilig binnen zit. Hopelijk mag je weer terug naar de verloskundige over 2 weken. Rustig aan♡♡