Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nou!! Wat een geweldige ontwikkeling in zo’n korte tijd zeg! Super goed van hem!!

Fijn dat de nacht goed is gegaan. Probeer je deze ochtend een beetje kalm aan te doen?

Ik sta natuurlijk weer te soppen. Heb me echt 2 dagen kalm gehouden maar irriteer me mateloos aan de vieze deuren ( het valt echt mee, maar in mijn hoofd :roflmao: )
    Zoon is een ochtend thuis want zijn juffen hebben Corona en die zit te knutselen voor mijn schoonmoeder want die is jarig.
    Zo even naar de supermarkt, kleine boodschapjes doen, wasje ophangen, appeltaart bakken. En dan is de dag weer voorbij :roflmao:
    Het is toch ongelofelijk hoe ik druk de hele fucking dag kan zijn met dat huishouden hè aangexien ik tussendoor tekens moet gaan liggen :roflmao:

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.333
    113
    Ja hij komt er wel :) Mijn gok ik dat hij gewoon wat langer nodig heeft omdat hij uit een niet-typisch gezin komt. Als je dan plots in een super sociale omgeving wordt gegooid dan kan dat best overweldigend zijn. Ik vind het niet gek dat zijn eerste reactie was: nope!! En zich ging afsluiten.

Ik doe mijn best om zo rustig mogelijk te doen :p Hier is de oudste ook thuis (altijd vrij op woensdag), gelukkig is hij redelijk kalm en we lassen ook maar (heel veel) meer schermtijd in.
    Jij ook een super drukke planning zie ik :roflmao:

Malbec vindt dit leuk.
  3. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @KleineLai ik vind het eigenlijk maar gek dat ze vinden dat zo een kleintje al echt ‘sociaal’ moet zijn. Hier bij ons op de kleuterschool benoemen de juffen steeds dat het perfect normaal is als kleuters tot een jaar of 5 liever alleen (of naast elkaar) spelen.

@Malbec ik vind dat je nog veel op je planning hebt :roflmao: hier is de planning: voormiddag zetel hangen terwijl de oudste op school zijn. Jongste speelt lekker op de grond en doet ook nog fijn een dutje in de voormiddag. Namiddag mogen de oudsten de tuinmeubelen wassen met een sopje terwijl ik er naar kijk :thumup: zodra ik langer dan een half uur rechtop sta zwellen mijn voeten op tot formaat olifant dus hup voetjes omhoog wanneer het kan.

Sillemie, Malbec, Ang1987 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @Dompiewompie wat goed dat ze dat zo benadrukken bij jullie.
    Ik vind dat de gehele tendens wel is dat er steeds meer wordt verwacht van kleine kinderen (eigenlijk van iedereen).

Bij ons op school zijn ze wat harder hoor (maar ook als je ziet wat voor leerdoelen kleuters allemaal hebben in groep 1 en 2, ik vind het heftig).
    Juf geeft kritiek aan ouders van 4 jarigen als: hij speelt nog niet samen met kinderen, ze speelt alleen maar met lego etc etc.
    Mijn zoon is vrij de kat uit de boom kijkend en emotioneel nog best jong (of was ie) dus ik kreeg ook al in groep 1 dingen te horen die zogenaamd wel beter zouden moeten:confused:.

Ieder op zijn eigen tempo toch. En @KleineLai klinkt of jouw Leemie/Rémy hartstikke lekker bezig is:).
    Hoop dat het dagje extra opvang geregeld kan worden.
    Fijn dat de harde buiken minder zijn ook vooral!

Mijn zoon vind dat hij zelf wel zijn beslissingen over wanneer hij naar de BSO kan gaan kan nemen haha. Hij ging er gister een voorstel over doen.

@Malbec ik vind je schema ook pittig haha. Zolang je je lichamelijk maar goed voelt maar goed oppassen he.

Malbec en KleineLai vinden dit leuk.
  5. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Hier dus juist een hele fijne kleuterschool wat betreft meegaan met het eigen ritme van het kind. Maar inderdaad, ik merk ook dat kleine kinderen steeds meer moeten kunnen.

Fijn dat jouw zoon het lekker zelf regelt zo de bso :roflmao:

6. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Ik als juf zeg ook tegen de ouders dat het perfect normaal is dat ze alleen spelen tot 3 a 4 jaar. ( eerste/tweede kleuterklas) op het einde van de 2de kleuterklas begint dat ergens wel spontaan te komen.:rolleyes:

Malbec en Ang1987 vinden dit leuk.
  7. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Yes, over twee weken weer.

Ang1987 vindt dit leuk.
  8. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    Voor de bevalling gelukkig geen gevolgen. Na de bevalling een week in en om en het bed (krijg daar ook extra kraamzorg voor). En daarna tot de eerste maand in en om het huis.
    En na de bevalling door gaan met bekkenfysio om de boel weer op krachten te krijgen als het ware.

Malbec, Dompiewompie en Ang1987 vinden dit leuk.
  9. Roosxxx

Roosxxx Actief lid

25 jul 2019
    463
    713
    93
    Vrouw
    @Malbec ik doe het je niet na hoor die poetsdrang

Malbec vindt dit leuk.
  10. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    nee ik ook niet hoor :oops: ik word al moe bij het idee alleen :roflmao:

Malbec vindt dit leuk.
  11. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hahaha nou dat poetsen heb ik altijd :roflmao: nu alleen nog erger.

Uiteindelijk ben ik bij mijn schoonmoeder geweest, heb ik even een boodschap gedaan en met een was opgehangen en nu heb ik nergens meer zin in en dat is ook prima :D

Straks moet die was er ook weer af, de vaatwasser uitgeruimd en moet er ook gekookt worden. Dus helemaal prima!

12. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.333
    113
    Samenspelen is ook geen must hoor. Dat doen ze op deze leeftijd inderdaad nog niet zo. Het gaat meer om de typisch sociale ontwikkeling. Opkijken als er iemand hun naam noemt of als er iemand de ruimte binnenkomt, gedag kunnen zwaaien, iets aanwijzen wat ze willen, interesse tonen in wat een ander doet (niet samenspelen maar wel bijvoorbeeld kijken) , duwen of trekken of afpakken, iets komen laten zien, om hulp vragen (hoeft niet met taal, kan ook door bijvoorbeeld te huilen).
    Dat zijn ‘normale’ sociale ontwikkelingen die peuters op rond de leeftijd van 2 jaar doen. Doen ze deze niet, dan kan er iets aan de hand zijn. Mijn oudste zoon deed al deze dingen bijvoorbeeld niet, hij heeft dan ook autisme. Dat was op die leeftijd (anderhalf/ twee jaar) al duidelijk.
    Mijn jongste doet de helft van deze dingen, de eerste periode op de creche deed hij geen van deze dingen. Dat is opvallend en dus werd dat aan ons gemeld. Ze hebben naar mijn idee geen onrealistische verwachtingen van peutertjes hoor :)

ButterflyPassion en Malbec vinden dit leuk.
  13. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    ah ik dacht dat het echt om samen spelen ging. De dingen die je opnoemt klinken wel inderdaad als normale dingen voor een 2jarige om te kunnen.

Maar doet hij deze dingen thuis dan ook niet? Of telt het dan niet? Mijn kinderen hebben zo ongeveer 2,5 jaar enkel gehuild in de crèche dus die lieten daar ook helemaal niet zien wat ze konden.

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.333
    113
    Nee het gaat gewoon om algemeen sociaal gedrag.
    Wat hij thuis doet telt absoluut, daarom dat ze ook vroeger of hij thuis wel reageerde op zijn naam en zo. En da’s een 50/50. Soms wel, vaak niet, maar steeds vaker wel. Opkijken als er iemand in huis komt doet hij nog niet, gedag zeggen wel, wijzen begint hij nu mee, dingen laten zien doet hij nu ook. Taal gebruikt hij steeds meer: zowel spontaan als herhalen van woordjes en geluiden. Hij kijkt je veel meer aan, enz.
    Op de creche deed hij helemaal niets, negeerde iedereen, had totaal geen interesse, grote frustratie als hij iets moest doen (de groep volgen bijv, of op een stoeltje zitten), veel huilen, niet eten.
    Ik snapte hun zorgen wel, en na uitleg van onze kant (niet-typisch gezinssituatie en meertaligheid) snapte ze het wel en besloten we om het gewoon in de gaten te houden.

Dompiewompie vindt dit leuk.
  15. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik heb dus helemaal geen ervaring met zwangerschapsverlof maar ik heb denk ik te veel plannen.

Ik overweeg nu ook nog oprecht om net voor 36 weken met het vliegtuig naar Barcelona te gaan (voor vriends werk, maken we er onze minivakantie van).
    Daarnaast heb ik nog het idee om een stuk of 6 keer m'n met de trein op pad te gaan naar verschillende steden(ook voor mij ver als in Brabant) en heb ik met 38+3 een huwelijk (op een uurtje rijden).

Niets concreets afgesproken of anders onder voorbehoud (behalve een lunchdate in Den haag als ik net met verlof ben maar dat moet kunnen) maar volgens mij is dit totaaaal niet realistisch:roflmao:.

Vraag is een beetje: hoe plannen jullie dingen in jullie verlof of nu al?

Ik wil niet te veel doen maar ook niet dat ik me zo heel erg ga vervelen en ga zitten wachten op de bevalling..

16. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Hahahaha, ik moest toch wel erg lachen om je bericht! Zelfs niet hoogzwanger lijkt me dat een pittig programma in 4 weken tijd (ik neem aan dat je rekent tot 40 weken?)
    Let sowieso op dat de maatschappij waarmee je gaat vliegen je überhaupt wil (heen én terug!) want zo vanzelfsprekend is het niet, zo laat in de zwangerschap!
    En daarna is het leuk om plannen te hebben denk ik, maar misschien niet fijn als je het gevoel krijgt niet te kunnen afzeggen als je het toch noet meer wil.
    Ik heb tijdens mijn verlof altijd gewoon zoveel mogelijk uitgeslapen en op de bank gehangen ;)

Ang1987 vindt dit leuk.
  17. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Mag je nog vliegen met 36 weken?

een huwelijk op een uurtje rijden zou ik ook wel doen. Met de trein reizen zou afhangen van hoe ik me voel, omdat je dan niet snel terug naar huis kan als je je een keertje toch niet lekker voelt.

Hier is mijn ervaring wel dat ik die laatste weken zwangerschap niet graag meer ‘ver’ van huis ben.

teenslipper, Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  18. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    En wat @Dompiewompie ook zegt, ik ging niet graag ‘ver’ van huis. Ik weet dat je prima in Groningen, Maastricht of Enschede kan bevallen, maar ik doe het liever in ‘mijn eigen ziekenhuis’

Ang1987 vindt dit leuk.
  19. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Haha ja als in het zo opschrijf zie ik ook hoe absurd veel het is.

Ik reken idd tot 40 weken.

Vliegen mag met transavia tot 36 weken (en ik zou dan met 35+6 terugkomen), maar ik had met mijn vorige zwangerschap al gebroken vliezen dus ik weet niet of het heel relaxed wordt. We willen nog wel weg maar een weekendje Veluwe is misschien toch verstandiger....

En idd al die plannen, ik kijk het inderdaad maar even per paar dagen aan.

Ik kijk mega uit naar mijn verlof maar ik merk dat het toch wat onwennig aanvoelt hoor. Ben een beetje bang dat ik heel erg ga zitten wachten ofzo.

Ik beval liever ook gewoon in Amsterdam al is de kans ook aanwezig dat we moeten uitwijken naar een andere stad volgens de verloskundige. Maar alsnog beval ik liever in Zaandam of Amstelveen dan in Barcelona (hoewel dat wel cool is voor de kleine haha;)).

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  20. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Jeetje meid. Zo weinig maar… ? :roflmao:

Dat vliegen zou ik echt niet doen. Buiten het bevallen om, kunnen er ook natuurlijk op het laatste moment andere dingen zijn. Zit je daar in het buitenland. Zou ik echt niet doen. Weekendje Veluwe lijkt me verstandig maar ook dat, zou ik niet doen en lekker rondom huis blijven.
    Ik ging bij Luuk met 36 weken met verlof. Had geen plannen en de tijd vloog voorbij. Beetje opruimen hier, beetje lunchen daar, boekje lezen zo en voor ik het wist lag ik te bevallen.

Is anders een puzzel maken een goed idee? :roflmao:

ButterflyPassion, Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina