Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Klink niet heel goed! Toch op tijd bellen hoor!

2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja ik was er maandag ook al voor een extra check ivm buikpijn en wat vochtverlies maar alles was toen in orde, dus wil niet weer voor kan l*l bellen.

3. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Hebben ze een geschat gewicht gegeven voor bij de geboorte? Als ze nu nog wil draaien was het helemaal top, een kleine baby gaat er vast makkelijker uit :roflmao:

Hier groeit de baby op p68. Mijn andere baby’s waren altijd rond p25, dus ik ben nu bang dat ik een baby van 4kilo ga hebben ofzo. Volgende week vrijdag heb ik ook controle, eens vragen welk gewicht ze verwachten rond 41 weken dan :thumup:

Ang1987 vindt dit leuk.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.278
    113
    Nee dat weten we volgende week pas, met de groeiecho. Dit was gewoon routine afspraak bij de vk. Bloeddruk meten, snel een echo om hartje en positie te bekijken, buik meten. Dat soort dingen.

Dat de baarmoeder goed groeit wil niet zeggen dat de baby ook goed groeit, maar het stelt me wel gerust dat er gegroeid wordt zeg maar, haha. Ik ben erg benieuwd hoe groot ze haar schatten met 40 weken.

P68 is super gemiddeld. Dat zal wel rond de 3.7 kilo liggen of zo met 40 weken.

@Malbec , vervelend dat je elke keer van die klachten heb. Snap wel dat je ertegenop ziet om te bellen maar ik denk wel dat het goed is dat je elke keer belt.
    Hebben ze ontsluiting gemeten? Slijmprop kan gewoon zomaar loslaten (het groeit ook gewoon weer aan) maar het kan ook komen door ontsluiting. Lastig weer hè…

Dompiewompie en Ang1987 vinden dit leuk.
  5. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Die griepvirus doet echt heel goed zijn ronde hoor.

Ang1987 vindt dit leuk.
  6. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Ik neem gaviscon in dat helpt wel.

Ang1987 vindt dit leuk.
  7. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Veel beterschap aan alle zieke kindjes hier. Ze zien er toch wel even vanaf. Ik heb het griepvirus deze week aan de deur gezet :roflmao:

Ang1987 vindt dit leuk.
  8. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ok ik ga weer even proberen op iedereen te reageren.

@Aaav ook beterschap voor jouw kleine.

@Liva wat goed dat de rust is wedergekeerd en dat je een fijn plekje hebt voor de hond. Dat scheelt alles.
    Het Barcelona tripje is wel van de baan. Als ik mijn vlucht mis dan zit ik met 36+weken daar. Weet niet hoe ik dan thuis kom haha.
    Het had me wel lekker geleken maar het is te laat.

@KleineLai wat goed op zich dat je baarmoeder op schema ligt voor haar eigen lijntje. Goed dat je vrijdag een groei echo krijgt. De stuitligging lijkt me dan wat minder maar goed dat wist je wel. Wellicht draait ze toch nog. En anders is een versie volgens mij redelijk succesvol?

@Dompiewompie hier ook een baby van ik dacht nu p64. Vond ze ook heel mooi gemiddeld (de VK) en de buik en de beentjes zitten op het middelste lijntje maar het hoofdje is p91 dus ik ben bang dat er misschien nu wel eea gehecht moet worden haha. Naja ik kijk het wel aan tot de volgende groeiecho.

Ik heb nog steeds wel veel zin in de bevalling maar ik vind het toch ook een beetje spannend. Ik ga toch wel alles in huis halen voor een thuisbevalling, mijn vriend staat er geloof wel voor open dat het een mogelijkheid is.

@teenslipper is het mogelijk om even nog een weekje/weekendje eruit te gaan? Zodat je in elk geval wat slaap kan pakken .

9. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113

Hee gat hoe kan dat nou weer? Naja het kan blijkbaar maar ik snap niet waarom er zo veel pech in een zwangerschap kan zijn en dan bij zon leuke positieve meid (al gun ik dit niemand want het lijkt me allemaal zwaaaar).
    Ik zou wel bellen hoor, je hebt toch al zo vaak gebeld en je hebt gewoon serieus klachten toch.

Ben ook wel benieuwd of ze hebben gecheckt hoe het met je bbm is/eventuele ontsluiting.

Liefs

10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.278
    113
    Ik had nog niet gereageerd op je plannen om naar Barcelona te gaan. Maar ik ben het met de rest eens, ik zou het risico niet nemen. Jammer wel hoor want het lijkt me super leuk! Ik ben ook wel eens meegeweest op zakenreis met mijn vriend. Denemarken en Engeland. Ik heb tegen hem gezegd dat ik hoop dat hij een keer naar Japan moet of zo :D

Wat betreft de stuit: ja, ze gaan haar dan gewoon draaien. Als ze er goed voor ligt dan is het volgens mij echt 80% of 90% effectief. Ik ga er zelf wel een beetje vanuit dat het gaat lukken. En dan natuurlijk hopen dat ze netjes zo blijft liggen, haha

Wat betreft maagzuur : ik gebruik Maalox. Dat zijn zakjes met een magnesiumdrankje. Super effectief!

——
    Hier ook een zieke: de oudste heeft waterpokken! Ik hoop echt dat het niet zo’n drama wordt als bij de jongste een aantal weken geleden. Duimduimduimduim!

11. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ahh nooo nog meer zieke kindjes, beterschap. In elk geval moet het dan wel klaar zijn na de bevalling:)

Wat goed dat het draaien zo succesvol is zeer waarschijnlijk! Daar moet je dan maar vanuit gaan inderdaad.

Thansk voor de maagzuur tip:). Ik slik wel al wat extra magnesium tegen restless legs en krampen.

Japan lijkt me trouwens heel erg gaaf!! Volgende tripje in mijn gedachte is Londen want daar heeft mijn vriend werkcontacten en hebben wij allebei veel vrienden maar wil alleen met de trein en die is steeds heel duur... heel irritant.
    Maar sowieso na de bevalling:).

Mijn kind heeft onderhand rond de 40 graden koorts (meet met zo'n hoofdthermoneter en die zijn niet super betrouwbaar) maar blijft ontkennen dat hij ziek is:roflmao:o_O

Hebben jullie tips om de koorts een beetje te verlagen (mogelijk) op een natuurlijke manier? Hij heeft niet echt last als in dat ie jammerig of echt slap is dus dan geef ik liever geen paracetamol.

Kind heeft al 4 jaar geen koorts meer gehad dus het is misschien wel goed voor zijn immuunsysteem dat ie nu een griepje heeft.

12. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Voor de koorts: lauwwarm bad, dat helpt vaak hier (dus ietsje kouder dan normaal)
    Maar goed als hij geen last heeft zou ik hem eerlijk gezegd lekker laten.

13. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Dankjewel. Denk dat ie dat even niet zo ziet zitten want hij heeft het een beetje koud. Wellicht voor later.
    Het beste zal zijn om het te laten inderdaad, zal meer mijn angst zijn dat de koorts te hoog wordt. Maar volgens mij kan zo'n kinderlichaam vrij veel hebben. Ik had vorig jaar keelontsteking en 40 graden koorts en ik kon vrij weinig:roflmao:

Hoe voel jij je??

14. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Er heerst inderdaad iets van een griep epidemie hoorde ik. Een vriendin van mij werd gebeld om haar dochtertje op te halen van school en blijkbaar was ze al de 12e die die ochtend gebeld werd zei de juf :eek:.

@Liva: lekker shoppen, altijd leuk. Al moet ik er nu met mijn bekkenpijn niet echt meer aan denken.

@KleineLai: klinkt positief! Hopelijk kan de kleine meid nog gedraaid worden of zijn er goeie andere opties. Beterschap voor jouw zoontje. Hopelijk wordt het idd minder een drama dan met de jongste.

@Malbec: ik snap dat je moe wordt van al het gebel maar toch even goed op jezelf letten hoor. Je wilt liever niet nu al bevallen natuurlijk.

Ik weet vandaag echt even niet meer hoe te zitten, staan of liggen vd bekkenpijn. En ik heb niet eens iets geks gedaan

15. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Nee volwassenen voelen zich vaak 10 keer erger met koorts, daar heb je gelijk in! Als je het niet vertrouwt kan je hem een pcm geven he, maar je zei dat je dat liever niet deed, soms is het lastig kiezen. Meestal ‘bewaren’ we de pcm voor bedtijd, om lekker te slapen met minder koorts, en geven we het overdag niet. Koud washandje in zijn nek kan ook iets helpen. Of lekker laten kliederen met water, zou ik dan wel binnen doen, maar we hebben een makkelijke vloer hiervoor, dus ik heb makkelijk praten ;)

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.278
    113
    @Ang1987 , beterschap :( je kan hem een lauw bad geven (niet koud). Verder luchtig kleden, ijsjes laten eten. De temperatuur van buitenaf proberen te beïnvloeden zeg maar.

Koorts is niet perse slecht. In kinderen maakt de hoogte van de koorts ook niet uit. 40 graden betekent niet zieker dan 38.5 bijv. (In volwassenen is dit wel zo). Uiteraard moet je bij de 41 graden en hoger wel gaan oppassen, en paracetamol toedienen.
    Maar koorts heeft geen nut in de zin van dat het iets bijdraagt aan het genezingsproces of het immuunsysteem. Vroeger dacht men dat koorts nuttig was doordat bepaalde bacteriën/virussen niet kunnen overleven bij een temperatuur hoger dan 38 graden. Maar dat is achterhaald. Het is een goed waarschuwingssysteem naar ons toe ‘er is een infectie’ , maar verder compleet doelloos dus haha.
    Koorts laat je wel beroerd voelen, dus daarom dat ze zeggen om bij koorts een paracetamol te geven. Maar heeft je kind koorts maar voelt het zich prima dan lijkt me dat een paracetamol niet nodig is.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  17. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Het gaat hier bergafwaarts helaas :-/ was wel te verwachten natuurlijk. Steeds meer pijn, amper slapen door pijn aan de heupen, en gewoon in het algemeen last van mezelf o_O
    Nog een paar weken volhouden

18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.278
    113
    Het einde komt echt in zicht hè?
    Trek aan de bel als het niet meer gaat hè? Je hebt 2 sterke baby’s met prachtige gewichten. Stel je trekt het niet meer dan doen ze het met 36 weken ook echt meer dan prima. Maar voor jou kan een weekje wel veel uitmaken. Het is ook niet ideaal om de kraamweek kapot en doodmoe te beginnen :)

19. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ahh balen meid van de pijn. Misschien helpt een bad??

20. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Heftig hoor, gewoon 2 grote jongens die je draagt. En 3 jaar geleden nog 2 meisjes en daarvoor weer 3 jongens. Op den duur is het wel een beetje genoeg voor het lichaam denk ik.

Nog eventjes en dan zijn ze er.

Deel Deze Pagina