Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    #4481 Mamavandrie34, 27 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2022
    Ik had deze week geen buikfotot gemaakt, dus bij deze!
    Blote benen vandaag, hele dag op de bank gelegen met bekkenpijn. Hopelijk morgen iets beter!

edit: is wel zo handig als ik de foto erbij doe natuurlijk

Bijgevoegde bestanden:

2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Zou prima zijn hoor! Maar wel als ze zichzelf aan dient want ik wil eigenlijk geen inleiding. ( ivm risico fluxus ) maar goed als het moet dan moet het natuurlijk bij medische noodzaak.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  3. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Wat fijn dat het wat beter gaat @Malbec. Wist niet dat inleiden het risico op fluxus verhoogde. Zou idd fijn zijn als ze gewoon lekker zelf rond 38 weken komt. Gewicht klinkt ook heel netjes, das wel fijn.
    Sterkte maar in de isolatie (volgens mij is influenza a de nieuwe covid 19 qua aantallen mensen die dit hebben, igg dat zal dan neem ik aan de griep zijn die heerst).

4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    @Malbec , fijn dat het beter gaat. Hopelijk stijgende lijn en morgen lekker naar huis.
    Sterkte hoor :( met je meisje gaat alles goed? Zij heeft geen last van jouw nierstuwing en zo?

@Mamavandrie34 , looking gooooodd!! :D weet je al wat je liever hebt: natuurlijke bevalling of keizersnede?

Malbec en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  5. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @doublerainbow wat goed dat het zo goed gaat met je.
    Hopelijk valt je jongen niet al te groot uit bij de volgende groeiecho. Hier over 1.5 week ook laatste echo ben erg benieuwd. Die p64 van nu klinkt wel goed.

@KleineLai wat lekker bezig met het wassen!! En idd er komt altijd nog wel wat bij he op het lijstje:).

@Sillemie ahh balen van het niet slapen, weinig energie en een kort lontje zijn dan vaak een heel logisch gevolg. Fijn dat je je meisje wel lekker voelt.

@Mamavandrie34 wow echt supermooi je buik♡♡♡

doublerainbow en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Temperatuur is weer normaal, die ging gisteravond weer stijgen. Geen pijn meer!

Gisteravond even spannend, want verloor ineens veel vocht, de verpleegkundige vroeg zelfs hoe snel mijn vriend hier kon zijn omdat het eruit zag als vruchtwater.
    Onder microscoop en gelukkig was dat het niet! Maar ctg liet wel harde buiken zien en moest er langer aan omdat het hartje telkens wat lager bleef en ze wilde zien dat hij af en toe ging versnellen en gelukkig gebeurde dat ineens. Moest het goed in de gaten houden verder. Heb vannacht paar keer harde buik gehad met niks noemenswaardig, lig nu weer aan de ctg.

Hoop dat ik straks naar huis mag, antibiotica slaat heel goed aan ( gaat natuurlijk mega snel via infuus )

Hoe is het verder hier en met jullie?
    @Mamavandrie34 wat een prachtige buik maar jemig, wat moet je het zwaar hebben!@KleineLai hoe gaat het daar? Heb je al nieuws over de extra opvang?

Andere meiden; hoe is het met de zieken?

Deze week voor sommige de verlofweek! Wat bizar hoe snel de tijd eigenlijk is gegaan nog hè!!

Ang1987 vindt dit leuk.
  7. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Fijn dat je aan de beterende hand bent. En ze houden je gelukkig goed in de gaten. Wel beetke vreemd dat vochtverlies steeds. Weten ze dan wat t wel is? Duimen dat de CTG goed is en dan lekker naar huis ja!

Hier inderdaad berlof echt begonnen. En gelijk 3 stucadoors in huis :roflmao:

Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  8. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    #4488 Malbec, 28 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2022
    Heel eerlijk, ik vind het nog steeds vreemd. Ik
    Moest op mijn hand blazen en het stroomde er echt uit. Niet een klein beetje maar gewoon het hele matje was nat waar ik op lag en het droop naar beneden langs mijn knieeen. De verpleegkundige schrokken ook en die zeiden. Dit lijkt wel vruchtwater het is veel te veel voor afscheiding, het is geen urine, we weten haast zeker dat het vruchtwater is.

zoveel waterige afscheiding, nog nooit gehad. Wel wat meer dan normaal, maar dit was echt zoveel.
    Maargoed, ik doe altijd alles anders dan normaal, dus zo verbaasd ben ik nou dan ook weer niet :roflmao:

Edit: je kunt alle drukte maar beter in het begin gehad hebben hè haha :roflmao: wel alles lekker mooi als de baby geboren is!

Ang1987 vindt dit leuk.
  9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    @Malbec , fijn dat de koorts is gezakt. Was dus wel even spannend gisteren of de bevalling zou gaan beginnen. Gelukkig niet! Maar hopelijk snel wel hoor! (Over 3 weken)

Nog niets gehoord van de creche. Morgenochtend hebben we een gesprek met de creche en de kinderarts over R. Ze maken zich toch wel zorgen ondanks dat het beter gaat. Hij doet beter mee met de groep maar toont geen interesse in de andere kindjes … :rolleyes: zucht.

De oudste zit helemaal onder de pokken. Hij heeft nog steeds koorts dus vandaag blijft hij nog thuis. Vanacht heeft hij bij mij in bed geslapen, veel last van jeuk. Maar als ik over de plekken wrijf dan gaat het beter. We hebben wel kunnen slapen tussendoor.
    We (nou ik dan) hebben besloten dat we de jongste gaan vaccineren tegen waterpokken. Want wat een rotziekte joh!
    Ben ook best bang voor littekens :eek:

Ang1987 vindt dit leuk.
  10. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nee gelukkig niet! Echt te vroeg! Wel leuk om te weten dat ze nu zo’n 2250 gram weegt. Zit op de p67 dus echt helemaal goed :)

Ooh die pokken. Ja vaccineren snap ik, denken wij ook over na. Luuk had er zo’n last van en indd 2 littekens eraan over gehouden op zijn romp. Nu had hij ook een infectie van de pokken en daar antibiotica voor dus wellicht dat dat verschil maakt.
    Ik duim in ieder geval dat het mee valt!

Alsnog nu een gesprek? Terwijl hij al vooruitgang laat zien en het supergoed gaat. Zitten ze er niet heel erg bovenop? Want vinden jullie er zelf van?

Ang1987 vindt dit leuk.
  11. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Wat fijn dat ze het zó goed doet ondanks! <3

Een infectie lijkt me echt vervelend! Grote R (naam van beide zonen beginnen met letter R :o: ) heeft 2 grote pokken op zijn zij en 1 grote op zijn gezicht. Ik hou die 3 in de gaten want ze zien eruit alsof ze wel eens lelijk zouden kunnen gaan doen.

Nou ik weet het niet zo goed. De laatste 3 keren ging het beter zeiden ze. Maar blijkbaar was dat alleen op het gebied van luisteren. Hij schijnt nog steeds geen interesse te hebben in zijn groepsgenootjes. De creche leidster had als voorbeeld dat ze buiten waren en alle kindjes waren bij elkaar bij de leidster die iets aan het doen was. Kleine R was in zijn eentje aan het spelen helemaal aan de andere kant. Hij schijnt geen interesse te hebben in wat ze doen. Zo schijnt het de rest van de dag ook te gaan en dat valt ze op.
    Ikzelf heb geen behoefte aan een gesprek, maar mijn vriend wil het wel graag. Dus we gaan en kijken wel wat ze te zeggen heeft.

Ang1987 vindt dit leuk.
  12. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ja even in de gaten houden en anders heel snel aan de bel trekken!

Ah, ja.. hij vindt het misschien gewoon fijn om lekker alleen te spelen. Deed Luuk ook, die ging gewoon in zijn up alleen spelen, even weg van de prikkels. Nu nog steeds hoor af en toe. Ook wanneer we thuis zijn en ik aan hem vraag of hij met me met de Lego of iets wil spelen en dan zegt hij; nee mama, dankjewel. Ik wil liever even boven alleen spelen. En een ander keertje heeft hij er dan wel weer zin in. Ik geloof heel erg dat het gewoon ook een lekker karaktereigenschapje kan zijn en dat is prima. :) ik zou ook echt wel benadrukken dat kleine R, niet grote R is en dat ze die dingen wel echt los van elkaar moeten zien. Ik vind de verwachtingen van de psz echt torenhoog, maar dat wist je al :D

Ang1987 vindt dit leuk.
  13. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind ook dat ze te snel, te veel verwachten. Ik zie het ook als een stukje karakter, en als een stukje opvoeding/omgeving waarin hij opgroeit. Geef hem gewoon de tijd..
    Maar goed, we gaan het horen morgen, wat de zorgen zijn.

Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  14. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Malbec: Echt… nu nog griep er overheen! Gelukkig dat de antibiotica goed aanslaat. En inderdaad hopelijk meldt de kleine meid zich netjes met 38 weken zodat je niet nog super lang door moet, noch ingeleid hoeft te worden.
    Ook echt heel raar van dat vocht. Waar komt het dan wel vandaan als het echt zo veel stroomt?!

@Mamavandrie34: prachtige buik, wel echt begrijpelijk dat je lijf het zwaar krijgt.

@KleineLai: Toch nog een gesprek met de crèche. Misschien zijn ze extra voorzichtig ivm jouw oudste zijn diagnose? Het is bewezen dat autisme (deels) genetisch is. Maar dan zou ik als ouder wel extra alert zijn dat de experts niet te snel conclusies trekken. Want hij is nog zo jong! Extra stimuleren kan nooit kwaad maar op deze leeftijd al in een hokje plaatsen is wel erg vlot.
    Wbt waterpokken: Vajèn had het ook echt heel erg en heeft er wel wat littekens aan over gehouden ondanks dat ze niet echt gekrabd heeft. Hopelijk valt het bij jouw oudste mee!

Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  15. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Wat verwachten ze veel van kleine R @KleineLai ! Ik ben kleuterjuf (kindjes vanaf 4 jaar) en ik zie nog heel wat 4 jarigen doen wat kleine R doet, zich afzonderen ipv de drukte op te zoeken, kijken maar niet meedoen, die nog doorspelen als ik iedereen bij elkaar roep dat we naar binnen gaan na het buitenspelen (altijd tellen dat ik ze allemaal heb, want zelfs de ‘grote’ 6 jarigen willen wel eens zo verdiept zijn in iets dat ze totaal niet door hebben dat ze opeens alleen in de zandbak zitten graven :) )
    Kennen de leidsters grote R? Ik kan me wel voorstellen dat ze er vroeg bij willen zijn mochten ze twijfelen aan iets. Maar zonder zijn voorgeschiedenis te kennen (zijn broer bedoel ik) lees ik helemaal niks geka an je schrijft eigenlijk

Liessb88, Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  16. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Het hoeft helemaal niet eens iets met karakter te zijn, 2 jarigen spelen gewoon niet samen, dat kun je gewoon niet van ze verwachten. Ja sommigen wel, prima, maar het gros echt niet. De meeste doen gewoon hun ding, kijken af wat de anderen doen, doen dat na, of niet, allemaal goed! Ik heb ook bij de peuters gewerkt, nou dat is andere koek dan de kleuters, je staat in de kring te zingen voor 1 peuter die lijkt het boeiend te vinden terwijl de andere 10 je of glazig aankijken, of aan het haar van buurmeisje voelen, of het etiketje uit hun shirt bestuderen, of gewoon opstaan en gaan in het keukentje spelen :roflmao: Sta je daar met je grote gebaren en overdreven mimiek, het voelt soms heel eenzaam :roflmao::roflmao::roflmao:

Liessb88 en Ang1987 vinden dit leuk.
  17. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Exact dit inderdaad. Ik ben pedagoog en lees ook (op het stukje erfelijkheid na) geen bijzondere dingen. Kinderen spelen tot een jaar of 4 a 5 heel vaak helemaal solitair of wel gezamenlijk maar naast elkaar ipv met elkaar.

Ang1987, Malbec en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  18. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hahaha ja dit, echt hè. Sta je je best voor te doen :roflmao:

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  19. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    hahaha :roflmao:

@Sillemie @Mamavandrie34 , ik vind ook dat ze teveel verwachten. Het verbaasd me wel hoor, het is een redelijk grote creche, bestaan ook al lang. Je zou zeggen dat ze alles toch wel een beetje tegenkomen? Van super sociale kindjes tot minder sociaal en zelf autistisch.

Nee ze kennen grote R niet. Hij is nooit naar een creche of opvang geweest. Ze weten wel dat hij een broer heeft met autisme.

Elke autist is anders natuurlijk, sommige komen redelijk mee en lopen pas op latere leeftijd vast. Bij mijn oudste was het vanaf anderhalf duidelijk dat er iets aan de hand was. Daar zaten we wel met 2 jaar al bij de kinderpsychiater.
    Het zou gewoon kunnen natuurlijk dat de jongste ook autisme heeft. Maar ik zie geen problemen voor nu en de nabije toekomst, dus early intervention vind ik voor hem niet nodig. Hij ontwikkelt nog prima zelf. Misschien dat taalondersteuning in de vorm van logopedie een goede is. We hebben half april ook de geboortest.
    Maar ik heb niet het idee dat daar hun zorgen liggen. De creche lijkt vooral te geven om het sociale gedeelte.

20. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.249
    28.273
    113
    De baby ligt trouwens zo laag! Het gevoel alsof ze mijn baarmoedermond eruit aan het drukken is. Zo’n constante druk op je vagina. Zeer oncomfortabel!

Deel Deze Pagina