Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik wist het! Er zijn dus wel filmpjes!

Ang1987 vindt dit leuk.
  2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.265
    113
    Ja ik heb er nog een paar bekeken maar ik snap er nog steeds niets van hoor :roflmao: ik wacht wel tot vrijdag :p

Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  3. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik had een ziek kindje en die is nu aan de beterende hand. Hadden m nog wel een dagje thuis gelaten. Kind moet echt weer naar school want hij is zo gepamperd te laatste week dat ie echt verwend is geworden.

Met mij gaat het wel redelijk. Koorts kwam na uitwerken van paracetamol gewoon weer terug (en hoog, boven de 38.5) en het leek even niet te zakken dus ik was al bijna in alle staten want wil ZO niet naar het ziekenhuis/kans op vroeggeboorte etc.

Nu rond de 38. Zal nog wel wat stijgen vanavond maar hopelijk houden we het onder controle met mijn nieuwe beste vriend paracetamol.

Ik ben wel benieuwd hoe het met @Malbec en haar Luuk is.

Dompiewompie vindt dit leuk.
  4. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Veel beterschap en verzorg je maar goed !

Ang1987 vindt dit leuk.
  5. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hi lieve meiden,

Zo, weer een dagje ziekenhuis erop zitten. Luuk heeft geen blindedarmontsteking maar wel lymfeonsteking in zijn buik en er zit vocht in zijn buik. De symptomen zijn nagenoeg gelijk aan een blindedarmontsteking. Koorts is nu onder controle maar zodra hij de 40 weer aantikt, direct de dokter bellen.

Ik heb zelf mega veel harde buiken en voel me ook nog niet fit, dus die combi is niet helemaal lekker. Duik er op tijd in vanavond.

Over 1,5 week heb ik weer een afspraak bij de vk. Eigenlijk wil ik niet inleiden ivm extra risico fluxus tenzij het medisch is maar ik moet eerlijk toegeven dat ik een beetje op begin te raken met al die pijn constant. Dus ik wil toch eens met haar wat mogelijkheden doorspreken voor een eventuele inleiding met 38 weken. Baby is geen kleintje, dus wat dat betreft voorzie ik geen probleem.

@Mamavandrie34 oooh wat spannend!! De eerste baby’s van ons groepje!! ❤️
    @Ang1987 probeer je niet te druk te maken, dat is ook niet goed voor de baby. Paracetamol nemen en de koorts zo laag mogelijk proberen te houden is écht even belangrijk.
    @KleineLai zou toch geweldig zijn als ze zelf gedraaid is! Hoe staat het met de tutorials volgen:D
    @Sillemie hoe gaat het nu? Moet je blijven?
    @Dompiewompie slim! Inmiddels heb ik hem zo vaak gepakt dat ik met 1 minuut klaar ben om te gaan :roflmao:

6. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    @Mamavandrie34: oh, dat komt echt dichtbij! Ik duim dat de jongens dit weekend nog lekker blijven zitten.

@KleineLai: dat zou fijn zijn als de kleine goed gedraaid is.

@Ang1987: wat rot van de koorts. Probeer een spiegel op te bouwen van pcm en verder gewoon rustig blijven dan komt het vast goed.

Ik mocht wel weer naar huis met belinstructie bij de minste verandering en anders moet ik maandag weer. Ik moet ook heel alert blijven op beweging want tijdens de ctg was ze te lang te rustig. Maar dat was echt alleen tijdens het ctg :roflmao:. Ik moet er wel rekening mee houden dat ik maandag alsnog opgenomen wordt als mijn bloeddruk dan nog steeds hoog is.

7. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Jeetje dat verzin je toch ook weer niet bij Luuk. Hopen maar dat het beter blijft gaan.

Kan het me helemaal voorstellen dat je er TOTAAAL klaar mee bent. En dat de eventuele risico's op fluxux opwegen tegen de ellende die je nu hebt met al die pijn. Heel goed om dat met de verloskundige te bespreken.

Hier gaat het wel hoor, baal niet meer en ben rustig. Hoe dan ook heb nu verlof en dat is wel heeeeeel fijn.

8. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ahh fijn dat je thuis bent maar geen garanties dus. Ik ga voor je duimen dat je bloeddruk zakt.

9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.265
    113
    Blij om van je te horen! Snap helemaal dat je inleiden wil bespreken! @Malbec Beterschap voor Luuk! :( Arm mannetje!

@Sillemie , hmmm.. enerzijds fijn dat je naar huis mag maar ik vind het ook wel eng hoor. Snap wel dat je een opname zo plotseling niet zag zitten. Staat je ziekenhuistas wel al klaar?
    Hou jezelf goed in de gaten hè?

… ik denk dat ze helemaal niet is gedraaid trouwens. Ik denk dat ze ons gewoon loopt te foppen door haar benen omhoog te gooien. Zo lijkt het alsof ik schopjes bovenin voelde maar ik voel ze nu gewoon weer onderin :rolleyes:

Als jullie baby de hik heeft, waar voel je dan vooral hikken?

Malbec vindt dit leuk.
  10. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik voel de hik vooral rechts (onderin). Dan ligt ie daar met z'n ruggetje en zn schouders beneden. Jij?

Ben benieuwd vrijdag, hoop dat ze toch gedraaid is!!

11. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik dénk dat ik de hik bij het hoofdje voel. Dus baby 1 in mijn bekken en baby 2 richting mijn ribben.

12. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Hier hetzelfde.

13. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @KleineLai bij deze baby nog geen gehik gevoeld besef ik net :eek:
    Ik voel (denk ik) billen rechts bovenaan en een voet links in het midden. Schopjes voel ik in ieder geval links in het midden of links bovenaan

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.245
    28.265
    113
    Ik voel ze helemaal onderin.
    Ik ben ook wel benieuwd nu :)

wanneer had jij ook alweer de groeiecho?

Ang1987 vindt dit leuk.
  15. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Aankomende dinsdag met 35 weken. Ben erg benieuwd en kijk er ook naar uit m om weer te zien:).

KleineLai vindt dit leuk.
  16. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Nee, ik heb mijn ziekenhuistas nog niet echt klaar staan. Ik heb wel al de babyspulletjes en het shirt waarin ik wil bevallen er in gedaan maar verder ben ik nog niet gekomen. Vooral ook omdat ik die kleding enz nog gewoon draag.
    Ik vind het ook wel dubbel inderdaad want ik voel mij ook echt niet topfit. En wanneer moet ik dan wel of niet bellen?! Want zo voel ik mij al sinds zondag en tot nu toe was het 2x loos alarm.
    Vanmiddag was ik met Vajèn ook al in het ziekenhuis omdat zij voor een nieuwe oogmeting moest en daarna dan gelijk door naar de opticien om een nieuwe bril te bestellen. Dus nu lig ik al op bed, ik ben echt klaar met vandaag.
    Wanneer die kleine de hik heeft voel ik dat vooral bij de bovenkant van haar ruggetje.

17. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    @Mamavandrie34 heel veel sterkte deze dagen. Wat een mooie foto's van een prachtig meisje. En wat een mooi gedicht heeft je zoon geschreven!
    Wauw.. volgende week de eerste baby's.. bizar en bijzonder!

@Malbec snap dat je een inleiding wil bespreken na alle ellende. Beterschap met de kleine man!

@Sillemie och, ook een gedoe! Gelukkig mocht je nu naar huis.. hopelijk blijft je bloeddruk onder controle.

@Ang1987 jeetje, beterschap! Hopelijk knap je snel op!

@KleineLai hier ligt hij al 3 weken ingedaald, en als hij de hik heeft voel ik het rechts onderin/midden. Hij ligt hoofdje beneden, rugje rechts en billen onder rechterkant van mn ribben.

Gisteren controle gehad. Was prima, alleen mn bloeddruk begint langzaam omhoog te kruipen. Dit was vorige keer ook zo dus in de gaten houden.
    Bevalling en beladvies besproken. Ik mag ook bellen wanneer ik denk dat het begonnen is, omdat de bevalling vorige keer 4 uurtjes duurde, en ik wil graag in het ZH bevallen.

KleineLai, Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  18. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    Sorry even een ego post. 2 dagen zonder internet tv telefoon gezeten en vandaag weer 'ziek'. Ga morgen de huisarts maar eens bellen want vind t wel vreemd 3x in iets meer dan 3weken. Heb trouwens nog niet alles bijgelezen, alleen de laatstw berichten (@Malbec wat heftig weeral!) (@Mamavandrie34 spannend allemaal) (@Sillemie jij ook spannend maar op een hele andere manier, duim dat alles goed gaat).

Gister groeiecho gehad en alles zag er goed uit. Kindje wordt iets onder gemiddeld geschat, was zoon ook maar dit kindje nog een fractie kleiner. Ben benieuwd, hoop ergens dat dit kind ook te laat komt (uitzondering in deze groep!:roflmao:), zoon was 3850g bij 41+6 dus was heel netjes nog.

KleineLai, Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  19. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Gadver wat vervelend, wat heb je?

Hier dus ook ziek maar dit is wel redelijk duidelijk de griep die ik van mijn zoontje heb overgenomen.
    Er heerst heel veel, en je weerstand is lager dus misschien heb je net pech.
    Goed wel dat je even langs de HA gaat.

Ahh super van de goede groeiecho, klein maar fijn dus.

Wow 41+6. Mijn vorige bevalling begon op 35+5 dus dat zou voor mij igg een totaal nieuwe ervaring zijn:roflmao:. (En ik hoor eigenlijk vaak mensen het heel zwaar hebben als ze overtijd gaan, hoe ervaarde jij dat? Igg positief ook...)

20. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Thanks!
    Het gaat op dit moment beter. Ben de nacht op 1 paracetamol doorgekomen en temperatuur is rond de 37.9 dus hopelijk gaat het vanaf hier beter.... mijn zoontje had gister ineens weer/nog verhoging bizar dat dat zo lang kan duren. Hier mag dat niet zo lang duren maar zal hopelijk wel loslopen.

Krijg je nog een extra check voor je bloeddruk? Bij mij is ie ook wat hoger op het eind maar alleen de bovendruk en dat vinden ze dan niet zo spannend in mijn praktijk.
    Ohja die hele snelle bevalling. Dat is dan wel spannend ook he lijkt me. Het doorspreken en weten dat je gelijk kan bellen lijkt me dan wel rust geven.

Deel Deze Pagina