Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Ik hoor veel van die verhalen! Ik hoop dat mijn baby dat ook gaat doen! .. het liefst wel eerder dan 37-38 weken. Scheelt een hoop ziekenhuisbezoeken :p

ButterflyPassion, Malbec en Ang1987 vinden dit leuk.
  2. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Mijn baby heeft vandaag een 24/7 party in de buik geloof ik haha.
    Maar ja ik ben ook wel vrij hoog zwanger aan het raken en deze is niet zo klein dus het zal waarschijnlijk nog wat intenser worden vermoed ik zo.

Ik vroeg me verder ook vooral even af hoe het met @Sillemie gaat vandaag.

Malbec vindt dit leuk.
  3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Nou. Vogelnest is weg hoor :roflmao:

Aaav, KleineLai, Liessb88 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Mooie dame !! :)

Malbec vindt dit leuk.
  5. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wat lief!! Dank je wel❤️

6. ButterflyPassion

ButterflyPassion Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.278
    2.523
    113
    Vrouw
    Oké, ja eerlijk, ik ben blij er niet mee te maken te hebben, want ik zou het ook zo niet weten hoor waar je nu goed aan doet. Hopelijk hebben jullie ook wat aan de website die Ang gedeeld heeft. Veel succes in ieder geval met de keuze!

Omdat jij het over P groeilijn had heb ik ook eens gezocht, want mijn gym heeft die nooit genoemd. Maar in mijn bezoeksamenvatting zag ik P15 staan, en aan de hand van de website van @Mamavandrie34 weet ik nu ook wat het inhoud :) . Dus qua grootte zitten we volgens mij aardig gelijk.
    Ga ook eens terugzoeken wat er bij mn dochter en zoontje stond, heb bij alle 3 groei echo's gehad namelijk. Bij alle 3 hoor ik alleen maar: wel iets onder gemiddeld, maar wel goed binnen de lijntjes.

Ang1987 vindt dit leuk.
  7. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Knap♡♡♡ (ook met vogelnest hoor:roflmao:)

Malbec vindt dit leuk.
  8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Ik vind het ook best lastig ja.
    Als ik voor echt veilig wil gaan (het veiligst voor de baby) dan is dat keizersnede. Maar voor mij is dat natuurlijk veel risicovoller, herstel duurt lang, langer in het ziekenhuis, en met 2 andere kinderen is dat geen ideale situatie. Een natuurlijke bevalling is dan veel beter. Maar wat beter is voor de baby.. ik weet het echt niet.
    Versies hebben weinig risico, stuitbevalling en hebben weinig risico.. maar beide hebben wel risico. Van wat ik lees redelijk gelijk, stuitbevalling iets hoger maar een versie gaat zo tegen mijn gevoel in. Maar wat als er iets fout gaat tijdens de bevalling, dan zal ik me altijd schuldig voelen, had ik maar een versie geprobeerd. Of als de versie fout gaat; had ik maar naar mijn gevoel geluisterd…
    Ik kom er niet uit…

Ik heb de link van @Ang1987 gelezen. Cijfers kalmeren me altijd, ze maken mijn hoofd leeg. Vanavond nog maar eens doorlezen samen met vriend :)

ButterflyPassion en Ang1987 vinden dit leuk.
  9. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Fijn dat ze goed gegroeid is!
    Het lijkt me ook echt een lastige keuze om te maken. Zoveel verschillende ervaringen die je kan terugvinden, maar die geven geen garanties over hoe het bij jou gaat lopen helaas.
    Weet dat wat je ook kiest, je geen foute keuze kan maken. Je volgt je eigen gevoel en je wilt hoe dan ook het beste voor je kindje. Hopelijk komen jullie er samen uit.

en hopelijk draait ze toch nog last minute vanzelf zodat je niet moet kiezen :thumup:

10. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    mooi!

Malbec vindt dit leuk.
  11. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Zoooo, jullie hebben echt heel veel gekletst vandaag!

@KleineLai: fijn dat ze lekker gegroeid is op haar lijntje. En hopelijk draait het eigenwijsheid zelf nog zodat je geen keuze hoeft te maken.

netflix: Bridgerton vind ik inderdaad ook heel leuk. Heb ik jammer genoeg al uitgekeken.

@Malbec: mooie haren!

De rest weet ik niet meer :|.
    Hier vanmiddag even schoenen gaan shoppen voor de grote meid. Ze was er echt alweer uitgegroeid :eek:. Ze was gelijk helemaal gelukkig met die schoenen. En ik denk dan echt ach ja, ze zijn maar 1x zo klein dat ze dit leuk vinden.
    B9918FA8-5419-40FC-9AE3-8B63548BD4D7.jpeg
    Verder gaat het hier ook wel prima. Nog steeds die knallende hoofdpijn die ik al sinds zondagavond heb. En vandaag had ik ook ineens allemaal iets te hoge waarden van mijn suiker. Dus ik denk dat mijn lijf echt gewoon klaar is met zwanger zijn maar hé, het einde is in zicht dus het komt wel goed.

Malbec en Ang1987 vinden dit leuk.
  12. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    Stiekem vind ik de schoenen dus ook superleuk :oops::roflmao:

Ik snap dat je graag nog een weekend thuis wil, maar trek je wel tijdig aan de bel als het echt niet meer gaat?

KleineLai en Ang1987 vinden dit leuk.
  13. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Haha, ik vond ze ook wel grappig. En ze geven nog licht ook :roflmao:.

Ik trek zeker aan de bel als het echt niet meer gaat. Tot die tijd let ik nu gewoon extra goed op wat ik eet en probeer ik ook beter te drinken want ik bedacht mij net dat ik vandaag veel te weinig gedronken hebben dat geeft ook negatieve invloed op de suikers. En die hoofdpijn is nog steeds exact hetzelfde als zondag en sindsdien heb ik al 3x aan het ctg gehangen en helemaal binnenstebuiten gekeerd dus zal het vast wel loslopen. Maar moest ik weer zoals gisteren zo’n naar gevoel krijgen op mijn borst (alsof ze een zien aantrekken) dan bel ik wel weer. Dat had ik gisterenavond en toen moest ik ook gelijk weer komen maar was alles uiteindelijk toch nog steeds in orde. Dus ik hoop gewoon dat dat nare gevoel wegblijft en ik wil maandag bij de controle bespreken hoe nu verder deze laatste weken.

Malbec, Ang1987 en Dompiewompie vinden dit leuk.
  14. teenslipper

teenslipper Bekend lid

3 apr 2020
    824
    1.122
    93
    Vrouw
    @KleineLai heel eerlijk ben ik blij dat iknniet in jouw schoenen sta. Idd het gevoel dat er geen juiste keuze is. Maar tegeljjkertjjd denk ik dat iedere keuze goed is. Je wilt het beste voor je kindje en jij bent daar ook een heel belangrijk onderdeel van. Zeker in het begin is je kindje heel afhankelijkk van jou en dus mag je je eigen gezondheid (fysiek en mentaal) echt wel laten meewegen in je keuze.
    Zoals ik je nu lees, twijfel je over een versie en stuitbevalling. Probeer die keuze verder te onderzoeken. Overleg met andere mama's, een huisarts, vk of wie je maar wil (psycholoog?). En je maakt de keuze weloverwogen en met je kindje op de 1e plaats dus is het een goede keuze.

@Sillemie probeer echt meer aan jezelf te denken. Drinken, eten maar ook rusten. het einde is in zicht maar een beetje fit en happy de bevalling ingaan is ook heel wat waard ;)

Ik heb flink zitten zoeken, bij mij wordt er ook nooit over die percentielen gesproken. Kindje zit dus op p27, geen idee meer wat zoontje was :oops:

@Malbec op en top verzorgd! Netjes hoor :thumup:

Malbec, Mamavandrie34 en Ang1987 vinden dit leuk.
  15. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Ik lig er al een uur wakker van :(

ik vind dit echt lastiger dan ik dacht.. ik dacht wel even een keuze te maken maar nu het dichterbij komt twijfel ik aan alles. Bang dat ik de verkeerde keuze maak met grote gevolgen.

(even ego post hoor. Ik lees jullie berichtjes wel
    Maar het komt niet zo binnen.
    @Sillemie , geweldige schoenen! Ben het helemaal met je eens dat ze maar 1x klein zijn, dus ik ben helemaal voor lichtjesschoenen met vleugels! Why not! :D )

16. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Ach jee, zoveel zorgen erom :(. Onthoud vooral dat je deze keuze uit (ouder)liefde maakt. En dat is altijd goed!
    Mijn mening: ik denk dat je met een versiepoging echt weinig tot niks mis kan doen. Omdat ze er in het ziekenhuis dan echt wel bovenop zitten. Ze kijken eerst met een echo en houden haar (en jouw)hartslag in de gaten. Van zodra dat ze zien dat jij of de kleine het niet meer fijn hebben stoppen ze. En dan blijven alleen de overige opties over. Maar dan kan je jezelf later niet verwijten dat je niet alles geprobeerd hebt. Als ze het niet aan zouden durven omdat de risico’s te groot zijn dan doen ze het niet. Bijvoorbeeld bij mijn zus was het gewoon niet geboden als optie omdat zij haar placenta laag voor had in combinatie met dat zij maar 1m56 is met een heel smal bekken waardoor die ruimte in haar buik er gewoon echt niet meer was. Ik weet niet meer uit mijn hoofd waar jouw placenta ligt?

En die lichtjesschoenen, vriendlief was het er iets minder mee eens maar hé, hij heeft gewoon pech :roflmao:.

@teenslipper: dat voldoende drinken is altijd wel echt een valkuil van mij hoor. Normaal maak ik ‘s ochtends gelijk een pot thee van 1,2l en verplicht ik mezelf om die op te drinken ten laatste bij de lunch. Dat was ik gisteren vergeten en dan gaat het mis.
    Het stukje fit mijn bevalling ingaan heb ik al wel wat opgegeven. Voor mijn doen ben ik nu gewoon niet fit en dat ga ik (mede door de bekkenpijn) ook niet meer worden tot na de bevalling. Happy ben ik wel weer terug. De huilbui van een paar dagen terug heeft goed opgelucht en ik kan er weer tegenaan. Ik let wel goed op mezelf en op de kleine meid. Als ik het echt niet vertrouw bel ik gewoon voor de tigste keer naar het ziekenhuis. Ook al heb ik in 5 dagen tijd al 3x urine ingeleverd en aan het ctg gehangen en 2x bloed moeten laten prikken. En ben ik dat eigenlijk compleet zat maar zoals ze daar blijven zeggen liever dan 100x teveel dan 1x te laat. En ongeveer 3/4 vd dag lig ik op de bank dus ook dat stukje rust komt wel goed. Maar als ik helemaal niks meer zou doen dan werd ik helemaal gestoord en dat is nog slechter voor mijn bloeddruk. Niet zwanger kan ik namelijk echt niet stil zitten, een beetje tegen ADHD aan zeg maar :rolleyes:. Dus dit is voor mij echt het hoogst haalbare.

teenslipper, Mamavandrie34 en Ang1987 vinden dit leuk.
  17. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    @Sillemie Haha gaaf die schoenen, lampjes zijn hier ook een hit.

Balen van de hoofdpijn, maar idd zolang je het nog vertrouwd okee maar niet twijfelen om te bellen hoor.

Hier was ik vroeg gaan slapen, ben nog steeds niet zo fit. Veel hoesten en in de avond wel weer verhoging.
    (mijn vriend prijst mijn 'goede' imuunsysteem:|: bijna geen klachten van corona en maar zo weinig koorts van de griep! Hij heeft het zelf allebei niet gekregen maar het is vast lief bedoeld:roflmao::roflmao:)

Vandaag even echt rust en laat me zo veel mogelijk verzorgen. En als ik weer verhoging krijg bel ik de VK wel even voor advies weer want ik slik dan wel paracetamol (zonder was het denk ik wel lichte koorts geworden).

@KleineLai Zoo lastig allemaal meid, dit dilemma. Heb je er goed over kunnen praten met je vriend? Volgens mij heb je ook een bevriende kinderarts, kan je daar niet ook mee babbelen?
    Had je al een topic geopend hier? Zijn vast ervaringsdeskundigen.
    Verder omschrijft @teenslipper het allemaal heel mooi en lief.
    Je maakt sowieso een weloverwogen keuze samen met artsen die ook net als jij het beste willen voor je kindje(zoals @Sillemie omschrijft, ze nemen echt geen onnodige risico's). Maar ook ik snap je helemaal, praat er makkelijk over nu maar had het lastig gevonden in je schoenen te staan. Ik was denk ik wel voor een keizersnede gegaan, maar dat is omdat ik een keer de mogelijke scenario's voor een keizersnede ben afgegaan en stuitligging was daar een van. Had me er niet in verdiept verder want niet nodig.
    Hopelijk heb je je rust een beetje kunnen vinden vannacht. Soms helpt een nachtje slapen ergens over ook.

Nou ik ga maar even een podcast luisteren ofzo, de rest ligt nog te slapen. Hopelijk leer ik een klein beetje uitslapen in mijn verlof nu kan het nog:roflmao::roflmao:.

Malbec vindt dit leuk.
  18. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Ik ben maar opgestaan en zit nu beneden. Anders maak ik mijn vriend wakker en daar wordt hij niet gezelliger van :roflmao:.
    Afgelopen 2 dagen wakker geworden van de wekker om 6:30. Nu is het weekend dus geen wekker en was ik wakker om 4:30. Kan ik een keer uitslapen, denken mijn lijf en hoofd daar anders over…

Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  19. Aaav

Aaav Bekend lid

12 jan 2019
    651
    1.112
    93
    Vrouw
    Dinsdag weer.. mag altijd bellen als ik me niet lekker voel, dan willen ze toch even controleren. Maar mijn opa en oma wonen heel dichtbij, die hebben er ook 1, loop ik daar wel langs, hoef ik niet onnodig te bellen haha

Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  20. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    De tunnel gaat toch niet dicht!!!! Lang leve de sneeuw!!!

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina