Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Ik heb 2 natuurlijke bevallingen gedaan zonder problemen. Ik ben erg goed in persen (al zeg ik het zelf :p ) , ik voel me altijd erg goed tijdens de bevalling. Erg zelfverzekerd en in contact met mijzelf en de baby. Dus tot nu toe had ik ook vertrouwen in een stuitbevalling. Ik pers, de arts draait.. komt goed!
    Maar gisteren heb ik iets teveel gelezen over achter de schermen denk ik. Namelijk dat er alvast een OK wordt klaargemaakt, en dat er tig man (kinderarts, gyn, anesthesist, verloskundige, verpleegkundige, en de nodige studenten) in de kamer/op de gang staan. Dat geeft me best stress, ik voel een druk. Ik wil me een 100% kunnen focussen op mijzelf en de baby en ik ben bang dat dan niet te kunnen.
    Ik wil dat volgende week wel bespreken.

ik neig nu wel naar een versie trouwens :) Er wordt vooral en naderhand gemonitord (ctg) en de dag erna krijg ik weer een ctg. Dus mocht er iets gebeuren met de navelstreng/placenta dan kunnen ze dat gewoon zien dus. Dat stelt me erg gerust.

2. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Ik zit nu bij de kapper trouwens. In de folies :D whaha

(ik ben super moe trouwens, dat is wel te zien)

Bekijk bijlage 720353

ButterflyPassion en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Haha iedereen gaat met een frisse coupe de bevalling straks in!:D

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  4. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    ja heerlijk!
    Even mooi haar voordat we allemaal kaal worden :roflmao:
    ..Kweenie of jij daar last van heb hoor trouwens maar ik verlies altijd zoooooveel haar na de bevalling. Ik krijg gewoon kale plekken. Dat korte plukje dat je voor mijn voorhoofd ziet hangen , dat was oa uitgevallen na de geboorte van de jongste. Overal op mijn hoofd heb ik die korte plukjes :|

5. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Haha, idem hier! En ook ik hou het bij gewone lakentjes. Vindt het te duur voor een extra ritsje en klittenband.

@Dompiewompie: altijd spannend hè die nieuwe fases. Vajèn kwam op haar eerste schooldag al gelijk naar buiten dat ze wilde spelen. Toen toch nog maar even de boot afgehouden. Ondertussen speelt ze 2-3 middagen per week bij ons of bij een vriendinnetje.

Haha, ja als het goed gaat ga ik 13 april ook nog naar de kapper. Is een vriendin van mij dus zij weet ook dat het een soort in potlood is. En ze zei al: desnoods kom ik op een andere dag dan wel naar het ziekenhuis. Zulke vriendinnen moet je hebben hè!

Malbec vindt dit leuk.
  6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    oh nee! Wat balen voor je zeg!! Nou ik verlies wel iets maar je ziet het niet, zoveel haar heb ik :oops:

7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik zou ook naar een versie neigen hoor! Ze monitoren het zo goed.
    Mocht je toch voor een stuitbevalling gaan, zou ik echt het stukje achter de schermen zien als juist extra zekerheid en fijn dat ze er zo alert op zijn en snel bij kunnen zijn.

8. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Dat klinkt gecompliceerd, haha.

Hier heb ik 2 lakentjes voor de co-sleeper, en een molton als ze een spuger blijkt. En ze heeft 2 slaapzakjes.
    Voor in het ledikant gewone hoeslakens (van haar broer). En volgens mij heb ik ook ergens een molton als dat nodig is.

Erg basic allemaal :p

9. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Oh jaloers! Ik verlies echt heel veel. Mijn kinderen ook altijd. Die krijgen ook kale plekken en futloos haar.

Malbec vindt dit leuk.
  10. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Ik probeer het ook zo te zien, maar ik kan het niet helpen dat het voelt alsof ze verwachten dat het niet gaat lukken en/of dat ze verwachten dat er complicaties komen.
    Ik denk dat ik er nog eens over moet praten met de gyn als de versie niet lukt.

11. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    N
    Nee hoor is helemaal niet hetzfde, het is onmisbaar, het is een stukje tricot met een mooit kleurtje en het is erg handig want er zit een ritsje bij en het is super duur dus het kan niet hetzelfde zijn als een lakentje van de hema (2 voor €10), en het geeft diepe druk waardoor je kindje onmiddelijk doorslaapt en als dat niet lukt verkoop ze ook een slaapzakje met ritsjes bij de armpjes (het zijn erg goede ritsen) en als je het lakentje én de slaapzak samen koopt krijg je €2 korting dus dan valt de prijs heel erg mee (€130 voor een laken en een slaapzak valt mee toch) en dan slaapt je kind veel beter en ontwikkelt hij zich beter en daarom zal hij later arts of advocaat worden, en wil je niet investeren in de toekomst van je kind soms?!?!?!

Ja het is hetzelfde idee. Alleen duurder.

Ang1987 en Sillemie vinden dit leuk.
  12. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    @KleineLai ik ben een keer bevallen met een gigantisch team om me heen (de laatste keer), in een speciale bevalkamer met aangrenzende kamer waar Mila behandeld zou worden (dat wisten we al voor de bevalling)
    Het begon gewoon met 1 gyn en 2 verpleegkundigen (want twee baby’s) en toen de rest erbij kwam zat ik zo in mijn bubbel dat ik me niet eens realiseerde hoe druk het was op de kamer/het maakte me helemaal niks uit. Er zaten minstens 10 mensen om het bed heen op een gegeven moment. Geen last van gehad eerlijk gezegd.
    Want niet iedereen komt meteen binnen he, en als ze binnen komen ben je al zo ver dat je het ws niet eens merkt. Tenminste dat had ik. Mijn man is een ander verhaal, die had het wel door.
    (Maar ik ben telkens heel erg ‘afwezig’ geweest tijdens de bevallingen, dat alles drie keer herhaald werd voordat er iets binnenkwam)

KleineLai vindt dit leuk.
  13. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Ik ben echt een loedermoeder, heb Luuk helemaal verpest met mijn lakens van de Hema merk ik al…

Ik moest ZO hard lachen om je post :roflmao:

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    :roflmao::roflmao:
    Zoals 75% van de babyspullen die je echt moet hebben want je wil toch het beste voor je kindje!?!?

Sillemie en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Misschien een geurkaars? Nee grapje.

Gewoon even bespreken inderdaad en vraag vooral ook dat het klopt zoals jij het in je hoofd hebt. Soms vorm je zelf een heel beeld terwijl het wellicht helemaal niet zo gaat.

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    Daar heb je gelijk in ja. Ik zie het dan zo voor me dat de kinderarts op een krukje in de hoek gaat zitten met een boekje, elke 10 minuten kijkend op zijn horloge :|
    Maar zo zal het helemaal niet gaan natuurlijk :oops:

17. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Met een kruiswoordpuzzel :roflmao:

Nee. Ik denk niet dat dat zo gaat nee.

KleineLai vindt dit leuk.
  18. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.240
    28.243
    113
    hahaha!

19. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik vraag me af hoe mijn oudste op het gymnasium kan zitten als ik denk aan wat we met hem deden toen hij een baby was :roflmao: echt we deden maar wat :rolleyes: en hij is er toch gekomen, met tweedehandse lakentjes ook nog :D

maar ik ben anders helemaal niet gevoelig voor reclame hoor.

20. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    TWEEDEHANDS? Hoe durf je :p:roflmao:

Deel Deze Pagina