Uitgerekend 1 tm 15 mei 2022

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Niena01, 27 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Wat goed dat je die duidelijke wensen zo hebt. Kan me heel erg voorstellen dat pijnbestrijding dan nu die rust geeft. Morfine pompje heb ik ook gehad de vorige keer en ik kan je een ding erover vertellen en dat is dat ik er heeeel relaxed van werd :rolleyes:, ik vond iedereen zo lief en ik belde om de 3 minuten de verloskundige of verpleegkundige en wilde ook gaan poepen op een po binnen in de kamer (no shame:thumup:).

Een voordeel van morgen opgenomen worden is dat je in elk geval niet met gierende banden door de tunnel hoeft met keiharde weeën.

Hopelijk slaap je een beetje vannacht♡♡

Mamavandrie34 en Malbec vinden dit leuk.
  2. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Heb het opgezocht! Het heet Temazepan en dan 10mg.

Waarom zou de ruggenprik niet gaan lukken denk je? Dan moeten ze gewoon wachten met de vliezen door te prikken lijkt mij. Het komt vast goed!

Mamavandrie34 en Ang1987 vinden dit leuk.
  3. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Hahaha ik vond het bij Luuk ook helemaal prima hoor! Bij deze daarentegen :|

Ang1987 vindt dit leuk.
  4. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ja ik voel me wel gesteund, maar ik moet het toch zelf doen. Dat voelt heel eenzaam op de een of andere manier…

5. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Eum, hallo dames… ik heb even een dagje niet gekeken en ik heb 100 berichten gemist!

@Malbec: wat kut dat je weer zoveel pijn hebt! Wel fijn dat je zo’n goed gesprek hebt gehad met je verloskundige.

@teenslipper: wat doe/ kan jij nog veel! Als ik dat nu nog zou doen zou ik spontaan hier en nu bevallen denk ik. Ik was vdg even naar de primark om een pyjama te ruilen en op de terugweg naar de auto had ik al hard buiken.

@KleineLai: wat ontzettend klote dat je zoontje zo ziek en daardoor chagrijnig is! Ik hoop zo hard met je mee dat ze allemaal eindelijk eens gaan opknappen.

@Liessb88: Wat fijn en gek tegelijk om de keizersnede gepland te hebben staan lijkt mij.

@Mamavandrie34: ik snap heel goed dat je het spannend vindt. Dat is het ook gewoon. Maar hé, je gaat wel bijna jouw kleine kereltjes ontmoeten :D

Ik ben sowieso een aantal dingen vergeten, sorry daarvoor.
    Sinds de medicatie ophoging ben ik echt totaal niet helder meer. Ik ben continu moe en heb vanmiddag gewoon 2u liggen slapen op de zetel. Ik weet niet of dat helemaal de bedoeling is o_O

Liessb88, Malbec en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  6. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Die anesthesist moet wel beschikbaar zijn precies wanneer zij/hij nodig is. Het is geen spoed dus die wordt niet uit iets anders gehaald hiervoor. En uren op hem/haar wachten wil niemand, de artsen niet (ze willen om 7 uur de vliezen doorprikken, dan weet je bijna zeker dat ze tijdens kantooruren geboren worden zeg maar, dan is het meest personeel aanwezig) en ik ook niet. Vandaar. Maar vandaag dus de morfine besproken, lijkt me een goed alternatief.
    dank voor de naam, ik zal het morgen bespreken!

7. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Sowieso is bevallen pittig maar ik denk ik jouw geval dat er nog allerlei extra emoties bij komen gezien de vorige keer met Mila. Je kunt het niet los zien van elkaar maar weet je, dat hoeft ook helemaal niet ❤️
    Laat het er zijn, laat het gaan zoals jij wil dat het gaat. Dus eerst die ruggenprik en dan de vliezen. Niks geen pompje. JIJ wil die prik, dus je neemt met minder geen genoegen. Dikke knuffel!

ButterflyPassion en Mamavandrie34 vinden dit leuk.
  8. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Hahaha die morfine, haalde het wel wat pijn weg? Of was je er gewoon high van?!

9. Dompiewompie

Dompiewompie Fanatiek lid

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    hoezo? Doet niet iedereen hier een dutje onder de middag dan :roflmao:

Maar dat je je niet helder voelt is misschien niet echt de bedoeling. Hebben ze daar niks over gezegd?

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  10. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Dank jullie wel lieve dames, fijn dat jullie het begrijpen <3

Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  11. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Het liefste doe ik dat dutje wel:roflmao:, maar ben zo bang dat ik dan mijn hele ritme verstoor :o:

12. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Maar kun je wel rijden met dat spul? Ik heb misselijkheid medicatie gehad aan het begin, daar mocht ik niet mee rijden. Ik heb ook toen 2 dagen geslapen gewoon. Daarna trok het wel weg

13. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    @Mamavandrie34 net zoals @Malbec zegt, als jij die ruggenprik wil dan krijg je die toch gewoon? Zeker met een inleiding waarbij je op voorhand al aangeeft deze te willen lijkt me dat dit wel te plannen moet zijn met de anesthesist?

Hier is al 3x de anesthesist opgebeld moeten worden snachts :oops: ze waren niet altijd even vriendelijk maar wel gewoon 3x die prik gehad:roflmao:

ButterflyPassion, Mamavandrie34 en Malbec vinden dit leuk.
  14. Dompiewompie

2 jul 2018
    1.168
    1.489
    113
    Vrouw
    hier is al lang geen ritme meer dus ik slaap gewoon wanneer het kan. Met de oudste 2 thuis nu kan mijn dutje dus niet en ik merk het echt aan mijn humeur :roflmao:

Ang1987, Mamavandrie34 en Malbec vinden dit leuk.
  15. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    @Mamavandrie34 ik was nog benieuwd waarom ze meteen de vliezen willen prikken?

16. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik werd vooral high maar het haalde ook wel wat van de pijn weg (de dosis was wel lager dan de dosis waar ze normaal mee starten omdat ze dachten dat ik het niet ging uitzingen met het pompje omdat ze verwachtten dat het heel lang zou duren maar ging van 2 of 3 naar 10 cm in een uur). Dus het liet me ook echt vooral ontspannen en dat was wel wat ik nodig had.

Een vriendin van mij had overigens eerst even het pompje omdat er even echt geen anesthesist beschikbaar dus wel fijn dat de optie er is voor achter de hand lijkt me toch.

17. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hahah ik slaap sinds ik verlof heb iedere dag wel ergens overdag en het past prima in mijn ritme:roflmao::roflmao::roflmao:

Dompiewompie en Malbec vinden dit leuk.
  18. Mamavandrie34

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Dat is de meeste natuurlijke manier om weeen te krijgen, zonder medicatie. Werkte vorige keer uitstekend. Ik kreeg pas medicatie toen Mila geboren was en alle weeen weg waren.
    Ik kan gewoon niet wachten op een spontane begin van de bevalling, ik trek het niet meer…. Vanaf 37 weken zien ze in het in het ziekenhuis ook geen reden om het langer te rekken. Ik heb overigens de laatste tijd ook wat gelezen over termijn en tweelingzwangerschappen, en in Nederland wordt toch gedacht dat na 37 weken de voordelen niet meer opwegen tegen de nadelen (bij een tweelingzwangerschap!!!) risico’s worden groter in de buik, risico’s buiten de buik kleiner. Daarom is inleiden de standaard. (behalve dan van die ene verloskundige die aan het begin zei dat het tot 40 weken prima kon, daar hoor ik nu niemand meer over)
    Er zullen vast wat studies of onderzoeken over zij, eerlijk gezegd heb ik niet verder gekeken dat wat ik op folders van ziekenhuizen gelezen heb…

Ang1987 en Malbec vinden dit leuk.
  19. Liessb88

Liessb88 Actief lid

24 aug 2021
    391
    623
    93
    Vrouw
    Allemaal heel spannend ! Maar wij weten dat je het kan we geloven in jouw, wij duimen voor jouw en we denken aan jouw! Laat je emoties zeker nog eens allemaal los dat mag zeker! Dikke knuffel

20. Sillemie

Sillemie Bekend lid

11 dec 2014
    877
    1.051
    93
    Vrouw
    Zorgcoördinator MBO
    Hazerswoude-Dorp
    Er zit geen geel stickertje op. En voorheen had ik er geen last van. Maar de dosering is gisteren weer met de helft opgehoogd.

Ik deed tot nu toe geen dutjes overdag omdat ik anders ‘s nachts helemaal niet meer slaap.

Ik ga echt kei hard duimen voor je @Mamavandrie34! Het gaat vast allemaal goed komen. Maar ik snap dat er veel meer emoties spelen

Ang1987 en Mamavandrie34 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina